Gå til innhold

Hva betalte du for lappen?


Equestrian

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 18 år som veldig snart har lyst på lappen. Jeg har klart å skaffe meg fast jobb men det er ikke en veldig stor stilling, men jeg tjener jo noe. Har veldig lyst på lappen før vinteren kommer! Men jeg har nesten ingen til å øvelseskjøre med meg men øvelseskjørte senest i stad og det gikk veldig bra, mangler bare å øve på giringen.

jeg har scooterlappen fra før av og har da tatt trafikalt grunnkurs og mørkekjøring, vet at kjøretimer koster en del og det er vel et visst antall kjøretimer man må ha? 

Føler alle de andre rundt meg som jeg har gått i klasse med har fått lappen, men jeg vet enda ikke hva jeg må ut med av penger for jeg har veldig lyst til å starte, men burde vel øvelseskjøre en del mer før jeg tar noen kjøretimer også i og med at det er dyrt?

har spurt et par hvor mye de betalte for lappen men alle sier dem ikke vet fordi de har fått dette sponset av foreldre/familie.. Men dette er noe jeg skal stå for selv å betale.

 

hvor lang tid brukte du på å ta lappen? Synes du det var vanskelig/lett? Mye penger måtte du ut med?

Endret av Equestrian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrene mine betalte lappen for meg og det ble betalt 28 000 kroner, dette var i fjor sommer. 

Før jeg begynte meg kjøretimer hadde jeg kjørt en god del på egenhånd (med foreldre selvsagt) siden jeg hadde fylt 16, og kjøretimene begynte jeg ikke med før jeg hadde fylt 17 og et halvt. Kjøringen gikk veldig greit og jeg kunne egentlig få ta lappen til bursdagen min, men jeg manglet teorien noe som var vanskelig å få gjort siden trafikkstasjonen lå 1,5 timer unna med buss slik at en av foreldrene mine måtte ta seg fri fra jobben for å få kjørt meg. Jeg ville heller ikke ha fravær på skolen for å ta teorien og kjøretimer, så endte med at jeg kun kunne ha en dobbelttime hver eller annen hver uke når jeg hadde fritimer. Etter bursdagen min begynte tentamener og eksamener rullende og jeg fikk ikke tid til å ha kjøretimer eller oppkjøring da (fikk oppkjøring på flere av eksamensdatoene mine), og derfor ventet jeg heller til første feriedag. Synes det vare relativt lett med oppkjøringen, men det å få kjøretimer og skole til å klaffe er verre. 

Anonymkode: 633f5...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 35.000.

Hadde ingen å øvelseskjøre med, så det ble dessverre mange kjøretimer. I tillegg var jeg misfornøyd med den første kjøreskolen og byttet. Det tror jeg kan ha kostet en tusenlapp eller to.

Brukte fem måneder. Med påskeferie i mellom. Stod på første forsøk, ellers hadde det kostet 4000 ekstra.

Anonymkode: 84b7c...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge ungdommene her har tatt lappen i sommer og de endte totalt med kjøretimer, oppkjøring og leie av bil på litt mindre enn 21 og 23K.

Begge har øvelseskjørt mye, men gikk hos en trafikkskole som ikke slipper elevene før de er 100% sikre på å stå, noe som ga begge noen ekstra kjøretimer i forhold til andre kjøreskoler. Men billigere enn å dumpe med de prisene som er på oppkjøring nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Equestrian skrev:

Hei, jeg er ei jente på 18 år som veldig snart har lyst på lappen. Jeg har klart å skaffe meg fast jobb men det er ikke en veldig stor stilling, men jeg tjener jo noe. Har veldig lyst på lappen før vinteren kommer! Men jeg har nesten ingen til å øvelseskjøre med meg men øvelseskjørte senest i stad og det gikk veldig bra, mangler bare å øve på giringen.

jeg har scooterlappen fra før av og har da tatt trafikalt grunnkurs og mørkekjøring, vet at kjøretimer koster en del og det er vel et visst antall kjøretimer man må ha? 

Føler alle de andre rundt meg som jeg har gått i klasse med har fått lappen, men jeg vet enda ikke hva jeg må ut med av penger for jeg har veldig lyst til å starte, men burde vel øvelseskjøre en del mer før jeg tar noen kjøretimer også i og med at det er dyrt?

har spurt et par hvor mye de betalte for lappen men alle sier dem ikke vet fordi de har fått dette sponset av foreldre/familie.. Men dette er noe jeg skal stå for selv å betale.

 

hvor lang tid brukte du på å ta lappen? Synes du det var vanskelig/lett? Mye penger måtte du ut med?

På en måte tror jeg kan bli litt irrelevant å spørre, siden du fra før har mopedlappen og jeg tipper du har vært en del i trafikken før. Det blir mye letter for deg da, mye sitter i ryggmargen på deg. Men et minimum må du ut med av det obligatoriske. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok førerkort 12.jan i år. Brukte 4mndr på lappen, måtte ut med hele 26.000,- Svinedyrt!! Men virkerlig verdt det.

Anonymkode: 159fe...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 kr. Men jeg tok lappen på HiNT da. 

Anonymkode: 978da...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ca. 30tusen. Da kjørte jeg kun de timene jeg hadde med kjørelærer, og jeg ble ferdig på 5 mnd. Dette er 5 år siden.

Anonymkode: 9cd6a...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000kr alt inklusive i Tyskland. EU lappen, men skoletysken var noen ganger litt lite for å komme i havn... :)

Anonymkode: 3abe0...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen for 6 år siden, fikk alle kjørertimer og enkelte andre ting til 50% rabatt. Så min pris blir ikke veldig relevant med tanke på rabatten.

Ikke betalt lappen selv, så husker ikke selv hva det kom på.

25 år.

Anonymkode: 94147...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. august 2016 at 16.42, AnonymBruker skrev:

4000 kr. Men jeg tok lappen på HiNT da. 

Anonymkode: 978da...3d9

Hei!! Jeg er veldig interessert i HINT, kan du være så grei å sende meg melding?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

8000kr alt inklusive i Tyskland. EU lappen, men skoletysken var noen ganger litt lite for å komme i havn... :)

Anonymkode: 3abe0...9ef

Hvorfor tok du førerkort i Tyskland? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, coffeegirl83 skrev:

Hvorfor tok du førerkort i Tyskland? :D

Spare penger - to ukers ferie med overnatting hos tidligere utvekslingselev jeg ble venn med på skolen. :)

Anonymkode: 3abe0...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis mista lappen for råkjøring og måtte ta hele driten på nytt (mista mer enn 6 mnd).

kom på 22000 men husk dette er en kar som allerede hadde hatt lappen i 15 år før han mista den og der er ikke du ts. Trenger nok mye mer kjøretimer før du blir trygg nok. Tipper rundt 35000 på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde moped lappen jeg også, så mørkekjøring og teorikurs hadde jeg alt tatt.

Utenom det, så betalte jeg vel ca.13-15 tusen ! Hadde kun det jeg MÅTTE ta, kjørte mye hjemme utenom! Men dette var i 2009. Så regner med prisene er litt høyere nå, enn den gang:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg ble lurt av kjørelærer, betalte 50-60 tusen for mange år siden 

Lurt hvordan?

Anonymkode: 633f5...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lurt hvordan?

Anonymkode: 633f5...223

Kjørelærer insisterte på at sensor ikke ville godkjenne føreprøva før vi minst hadde 50 kjøretimer. En kjøretime er 45 min. Med 15 min der han kan være forsinket og eleven 15 min forsinket. Og dette passet han på å utnytte, slik at jeg i realiteten kun fikk en halv time som jeg måtte betale 700 kr for uten å få kvittering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...