Gå til innhold

Valp ødela kjolen hennes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en boxervalp på 4 måneder som har vært litt skeptisk til noen mennesker. Spesielt er det voksne barn (7-12 år) som skremmer. Min nabo har en jente på 8 år ca som jeg har prøvd å venne valpen til, gradvis. Nå er den ganske trygg at den begynner å vise "sitt sanne jeg" : hoppe, sprette, lekebite.

I sist uke var vi over på besøk, og jenta hadde på seg et langt skjørt. De lekte litt rolig, men så begynte jenta å leke "sisten" med valpen. Jeg så at han hadde det gøy, men sa til moren at jeg tror de må gi seg, for jeg er redd at han biter seg fast til det flagrende skjørtet og ødelegger det. "Neida går så bra det"

Så snappet valpen etter skjørtet og synes drakamp med det var morsomt. Jenta synes også det var morsomt, men det gikk hull på skjørtet. Jenta brydde seg ikke, men moren ble litt irritert. Jeg sa jeg kunne erstatte det og at valpen ikke ødela med vilje. Moren sa jeg ikke trenger å erstatte det, men måtte begynne å få kontroll på hunden.

Nå har moren snakket til ganske mange om hvor forferdelig det var at hunden min rev i stykker skjørtet til datteren hennes. Dette vet jeg fordi jeg bor i en liten bygd og etter at denne nyheten har vært innom hele bygda er den kommet tilbake til meg. Nå har jeg og hunden min(som er bare en valp) fått et dårlig rykte...

Jeg traff naboen igjen i går og nevnte at jeg fortsatt kan erstatte det ødelagte skjørtet og at det ikke er så gøy at jeg blir pratet om pga denne hendelsen. Naboen sa "jo men jeg må da fortelle mine venner hva som skjer" og gikk.

 

Anonymkode: 6bd89...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skjørt og ikke kjole, slik jeg skrev i overskriften....

Anonymkode: 6bd89...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må bare ha oppmerksomhet, ikke bry deg om henne. Du har tilbydd å betale for skjorter, mer er det ikke å gjøre.

Anonymkode: 0dac6...14f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort ditt. Du sa fra om at de burde slutte å leke og du tilbød deg å betale for skjørtet.

Anonymkode: 5ca50...f2f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hun sladrer til om dette må lure på om det har rablet helt for henne - de tenker nok sitt; nemlig at det er noe fundamentalt galt med hu. 

Folk flest liker ikke slike sladrete dramaqueens. Foreslår du ikke inviterer henne på nye besøk og at du kutter kontakten. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, her må den moren lære ungen sin at når hun får beskjed om å ta det rolig med et dyr, så må hun høre på beskjeden hun får.

Slikt skjer med valper, de er veldig lekne, og er for små til å skjønne hva som er rett og galt enda, og de vokser av seg dette etterhvert. Du har ikke gjort noe galt, men skjønner at du blir frustrert over den idiot-moren som tydeligvis ikke vet hvordan en valp oppfører seg. 

Anonymkode: e11de...87e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hun kommet til meg å sladret om at nabovalpen ødelag skjørtet til datteren i drakamp, så hadde jeg bare tenkt "jaja, sånt skjer" og tenkt mitt om hun som overdramatiserte.

Anonymkode: 9004a...b0c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater mennesker som hun der. Kjøp et nytt skjørt du, og snakk på bygda om det. :P

Anonymkode: fac3c...ec5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, her må den moren lære ungen sin at når hun får beskjed om å ta det rolig med et dyr, så må hun høre på beskjeden hun får.

Slikt skjer med valper, de er veldig lekne, og er for små til å skjønne hva som er rett og galt enda, og de vokser av seg dette etterhvert. Du har ikke gjort noe galt, men skjønner at du blir frustrert over den idiot-moren som tydeligvis ikke vet hvordan en valp oppfører seg. 

Anonymkode: e11de...87e

Ja, helt enig.

For en bitch!

Anonymkode: a1ef6...efc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!! Den dama er jo ikke riktig god. 

Ta opp kampen og fortell alle, ALLE kjente om den skrulla. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde demonstrativt kjøpt et nytt skjørt og lagt det på trappa. Ikke tenk for mye om hva bygda tror. Kan trygt si at alle hundeeiere og hundevandte veit at sånt skjer med skarpe valpetenner, og inni seg har de nok alle himmla med øynene over blåste kvinns.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Hadde demonstrativt kjøpt et nytt skjørt og lagt det på trappa. Ikke tenk for mye om hva bygda tror. Kan trygt si at alle hundeeiere og hundevandte veit at sånt skjer med skarpe valpetenner, og inni seg har de nok alle himmla med øynene over blåste kvinns.

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18.8.2016 at 13.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har en boxervalp på 4 måneder som har vært litt skeptisk til noen mennesker. Spesielt er det voksne barn (7-12 år) som skremmer. Min nabo har en jente på 8 år ca som jeg har prøvd å venne valpen til, gradvis. Nå er den ganske trygg at den begynner å vise "sitt sanne jeg" : hoppe, sprette, lekebite.

I sist uke var vi over på besøk, og jenta hadde på seg et langt skjørt. De lekte litt rolig, men så begynte jenta å leke "sisten" med valpen. Jeg så at han hadde det gøy, men sa til moren at jeg tror de må gi seg, for jeg er redd at han biter seg fast til det flagrende skjørtet og ødelegger det. "Neida går så bra det"

Så snappet valpen etter skjørtet og synes drakamp med det var morsomt. Jenta synes også det var morsomt, men det gikk hull på skjørtet. Jenta brydde seg ikke, men moren ble litt irritert. Jeg sa jeg kunne erstatte det og at valpen ikke ødela med vilje. Moren sa jeg ikke trenger å erstatte det, men måtte begynne å få kontroll på hunden.

Nå har moren snakket til ganske mange om hvor forferdelig det var at hunden min rev i stykker skjørtet til datteren hennes. Dette vet jeg fordi jeg bor i en liten bygd og etter at denne nyheten har vært innom hele bygda er den kommet tilbake til meg. Nå har jeg og hunden min(som er bare en valp) fått et dårlig rykte...

Jeg traff naboen igjen i går og nevnte at jeg fortsatt kan erstatte det ødelagte skjørtet og at det ikke er så gøy at jeg blir pratet om pga denne hendelsen. Naboen sa "jo men jeg må da fortelle mine venner hva som skjer" og gikk.

 

Anonymkode: 6bd89...95f

Hun ville vel ha noe å prate om, da. Sånne folk skal du drite i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det skikkelig teit av naboen din å sladre om sånt, men samtidig lurer jeg på hvorfor du ikke avbrøt leken som du så kom til å ende slik? Din valp, ditt ansvar! Du burde ikke spurt moren om hennes mening, du burde grepet inn selv og bedt barnet roe seg ned. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde av ren trass kjøpt et nytt skjørt til jenta... Også hadde jeg ikke latt den jenta få ha noe mer kontakt med hunden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din hund, ditt ansvar. Du kunne faktisk bedt jenta om å ta det rolig, i stede for å be mora be datteren roe seg. Slikt kommer veldig av på hvordan man ordlegger seg "Valpen trenger å være rolig" for så å ta den ut av situasjonen, i stede for "Nå må du roe deg" for så å be barnet finne på noe annet.

 

Når dette er sagt, så virker denne moren en smule merkelig. Jeg ville uansett hva hun sier om erstatning av plagget kjøpt et nytt til enta, og gitt det rett til henne, f.eks som en pakke i postkassa med barnets navn på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn må lære å være rolige med hunder. Man skal ikke oppmuntre til jaging og draleking, da dette kan skape problematisk atferd om de fortsetter med dette som voksne. De kan fortsette å gjøre dette med barn. Draleking og risting er noe ville ulver gjør ved avliving av et bytte og trigger aggressivitet. Det er bedre med rolige leker der hunden belønnes for å gjøre øvelser o.l. 

En boxer på fore måneder har vel ennå skarpe valpetenner, så det er fort gjort å ødelegge både klær og hud. Men valpebiting er noe man absolutt ikke skal oppmuntre til, heller avvenne ved å ikke belønne denne atferden. 

Kanskje du heller skal la valpen få erfaringer med andre og mer rolige barn, siden moren til dette barnet tydeligvis ikke skjønner at barn må læres opp til å være rolige rundt hunder. 

Anonymkode: f51c7...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig kjenne meg igjen i innlegget ditt, da jeg nå har en 11 uker gammel golden valp hjemme.

Hun er så nydelig å se på at alle vi møter på vil hilse, og vi bor i et nabolag med mye barn, der foreldrene ikke har lært barna å spørre om å få hilse på. Og valpen er vilter og glad og har verdens spisseste valpetenner. Barn er jo barn og vil leke, og vi har et svare strev med å roe både barna og valpen ned. Vi prøver å si ifra til foreldrene på en fin måte, men plutselig er barna rundt hushjørnet igjen... uten foreldrene. Så jeg er redd for at hunden får rykte på seg for å være aggressiv mot barn når den bare oppfører seg som valper gjør. Nå er det gått så langt at hvis vi ser at hunden er i bitemodus så tar vi henne med inn i huset når vi hører barna. Slitsomt at det må være sånn! Men hunden venner seg jo til barn da. Gleder meg bare til verste biteperioden er over :-/ Vi bor også i ei lita bygd, og jeg blir vel sett på som kjerringa som ikke har kontroll på hunden sin..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...