Gå til innhold

Hvorfor feminisme er så farlig for et land


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Har du faktisk argumenter? Om det jeg har postulert er feil eller overdrevent på generaliteter, gjerne vis det.    

Ja...vel...du påstår jo at man ikke kan være feminist uten å være del av en formelt organisert og ekstremt autoritær organisasjon....

Behøver man virkelig å føre beviser for at det ikke er tilfelle? Har du noensinne lest en avis?

Anonymkode: b4ab1...2c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feminisme er en bevegelse, ikke én organisert gruppe. For øvrig er Male Tears-krusene ment ironisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja...vel...du påstår jo at man ikke kan være feminist uten å være del av en formelt organisert og ekstremt autoritær organisasjon....

Behøver man virkelig å føre beviser for at det ikke er tilfelle? Har du noensinne lest en avis?

Anonymkode: b4ab1...2c7

Kan du faktisk si at flesteparten av de som definerer seg selv som feminister, ikke har en totalitær tilnærming til feminisme av de yngete garde idag? Da snakker jeg ikke om gruppedynamikken som kan være autoritær eller annen form for hierarki. 

Jeg spør ikke etter bevis for et negativ, jeg sier rett som det er at dagens akademiske feminisme er på tur å bli en kult. Om jeg har lest aviser, jet om jeg har. Der er bisarr feminisme er faktisk mest synlige, her er en twitt fra marie simonsen "After Cologne, we can't let the bigots steal feminism…"  og her er Maries dagbladet artikkel " mer feminisme, takk"

http://www.dagbladet.no/2016/01/11/kultur/hpvedkommentar/meninger/kommentar/koln/42710214/        

Så ja jeg leser avsier. 

Innlegg ryddet for brukerdebatt

Nordvesta, mod.

       

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AmandaVI skrev:

Feminisme er en bevegelse, ikke én organisert gruppe. For øvrig er Male Tears-krusene ment ironisk.

Er akademisk feminisme ikke organisert er de ikke statsstøttet da? Er kvinnefronten som har budsjett å sende en feminist til sør Amerika fra Tromsø for å snakke undertrykkingen fra same menn patriarkatet?  

Ok gjerne forklar ironien til meg, gjerne ironien til killallmen i tillegg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

@ElinX0Xpoliti : Du fremstår like fanatisk i denne tråden her selv, som disse "ekstreme" Mannehatende feministene du snakker så mye om.... Det finnes sikkert slike feminister også, men den gjengse Ola Dunk og Kari Nordmann assosierer nok "feminisme" med noe så enkelt som "like rettigheter" og anser segselv dermed som feminister. De er ikke alle helt psykotiske fanatikere, slik du så iherdig vil ha det til. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

@ElinX0Xpoliti : Du fremstår like fanatisk i denne tråden her selv, som disse "ekstreme" Mannehatende feministene du snakker så mye om.... Det finnes sikkert slike feminister også, men den gjengse Ola Dunk og Kari Nordmann assosierer nok "feminisme" med noe så enkelt som "like rettigheter" og anser segselv dermed som feminister. De er ikke alle helt psykotiske fanatikere, slik du så iherdig vil ha det til. 

Finnes sikkert slike feminister? Flertallet av feminister er den typen mannehater som aktivt jobber mot likestilling også. At folk her på forumet har vrangforestillinger om hva dagens feminisme handler om får være opp til dem, men det blir for dumt når mange av det desperat prøver å tykke merkelappen feminist ned over hodet på andre. De blir ikke like glad om man trykker merkelappen nazist ned over hodet på dem, til tross for at det er mange likheter man kan finne mellom dagens feminisme og nazisme og dette dermed er en helt gyldig sammenligning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

@ElinX0Xpoliti : Du fremstår like fanatisk i denne tråden her selv, som disse "ekstreme" Mannehateren feministene du snakker så mye om.... Det finnes sikkert slike feminister også, men den gjengse Ola Dunk og Kari Nordmann assosierer nok "feminisme" med noe så enkelt som "like rettigheter" og anser segselv dermed som feminister. De er ikke alle helt psykotiske fanatikere, slik du så iherdig vil ha det til. 

Problemet er ikke normale kaffefeminister som ikke helt vet hva feminisme innebærer, problemet er at flesteparten av de som jobber som feminister følger helt bisarre ting som mikro aggresjon og infantiliseres av de minste ting. Jeg peker bare ut hva disse feministene gjør, og det ble spurt om eksempler så jeg ga de som ønsket dette. 

Feminisme døde på 90 tallet, det vi har i dag er det vi kjempet imot.       

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har rett. Vi nordmenn som folk er i ferd med å dø ut på grunn av overdreven feminisme. Ikke misforstå, jeg har dyp respekt for kvinner og mener at kvinner og menn er like mye verdt, men uten en mer tradisjonell familiestruktur og kvinner som begynner å prioritere å føde barn i 20 åra og mindre vekt på karriere og alt annet, vil dette landet ta en svært ugunstig retning. Husk at det nå bor 800 000 innvandrere i Norge, og hvis utviklingen forsetter på denne måten, er det ikke lenger det frie og trygge Norge vi til nå har kjent. Vi må begynne å tenke på kollektivet og ikke bare på våre egen selvrealisering, slik det var vanlig å gjøre for få tiår siden.

Anonymkode: 3a221...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, Hummels3 skrev:

Finnes sikkert slike feminister? Flertallet av feminister er den typen mannehater som aktivt jobber mot likestilling også. At folk her på forumet har vrangforestillinger om hva dagens feminisme handler om får være opp til dem, men det blir for dumt når mange av det desperat prøver å tykke merkelappen feminist ned over hodet på andre. De blir ikke like glad om man trykker merkelappen nazist ned over hodet på dem, til tross for at det er mange likheter man kan finne mellom dagens feminisme og nazisme og dette dermed er en helt gyldig sammenligning.

Mhm. Hvor mange slike nazifeminister kjenner du? Personlig kjenner jeg ingen, men nesten alle jeg kjenner anser segselv som feminister. Det finnes grader vet du, av ting. Noen er eksempelvis fanatiske kristne, men ganske mange går i kirka på julaften, og kaller seg kanskje "småkristen". Ca samme vil jeg si gjelder feminisme i Norge anno 2016. Og ps: les bare i tråden her, hvem fremstår mest aggressiv og fanatisk? Ikke mange "nazifeminister" å se her, iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Mhm. Hvor mange slike nazifeminister kjenner du? Personlig kjenner jeg ingen, men nesten alle jeg kjenner anser segselv som feminister. Det finnes grader vet du, av ting. Noen er eksempelvis fanatiske kristne, men ganske mange går i kirka på julaften, og kaller seg kanskje "småkristen". Ca samme vil jeg si gjelder feminisme i Norge anno 2016. Og ps: les bare i tråden her, hvem fremstår mest aggressiv og fanatisk? Ikke mange "nazifeminister" å se her, iallefall. 

Ca alle fremstredende feminister på twitter og youtube bare for å ta et raskt eksempel. Og feminister har som regel noe store illusjoner om et ondt patriarki og det utrolig latterlige "wage gap" dritet de pleier å komme dragende med uavhengig av hvor mange ganger det har blitt motbevist.

Heldigvis kjenner jeg ikke mer enn 1 jeg vil betegne som potensiell nazifeminist, men så kjenner jeg ytterst få feminister da jeg ikke har for vane å henge med folk som aktivt jobber mot likestilling og som atpåtil er stolt over det.

Og jeg må stillem eg tvilende til at nesten alle du kjenner anser seg som feminster da ett sted mellom 10 - 15% av folk i norge anser seg som dette. Hvis det så skulle være tilfellet så vil jeg anbefale deg å bytte ut hvem du er med slik at du slipper å måtte være så mye rundt likestillingsmotkjempere, men dette er selvsagt opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har rett. Vi nordmenn som folk er i ferd med å dø ut på grunn av overdreven feminisme. Ikke misforstå, jeg har dyp respekt for kvinner og mener at kvinner og menn er like mye verdt, men uten en mer tradisjonell familiestruktur og kvinner som begynner å prioritere å føde barn i 20 åra og mindre vekt på karriere og alt annet, vil dette landet ta en svært ugunstig retning. Husk at det nå bor 800 000 innvandrere i Norge, og hvis utviklingen forsetter på denne måten, er det ikke lenger det frie og trygge Norge vi til nå har kjent. Vi må begynne å tenke på kollektivet og ikke bare på våre egen selvrealisering, slik det var vanlig å gjøre for få tiår siden.

Anonymkode: 3a221...ff9

Dette er jo bare komisk! 

Anonymkode: 76484...c03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
4 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Problemet er ikke normale kaffefeminister som ikke helt vet hva feminisme innebærer, problemet er at flesteparten av de som jobber som feminister følger helt bisarre ting som mikro aggresjon og infantiliseres av de minste ting. Jeg peker bare ut hva disse feministene gjør, og det ble spurt om eksempler så jeg ga de som ønsket dette. 

Feminisme døde på 90 tallet, det vi har i dag er det vi kjempet imot.       

Poenget er- at det er langt flere "kaffefeminister" enn hva det er "nazifeminister". Som sagt så er det ulike grader av ting. Det er også relativt arrogant å anta at alle de "kaffefeministene" er så dumme at de ikke vet hva feminisme innebærer. Hva med å akseptere at de ekstreme ikke har patent på en tankegang, teori eller ideologi? Ærlig talt tror jeg det er du og endel andre hysteriske sjeler her inne som burde slå opp i ordboka og lese hva begrepet og ideologien "feminisme" innebærer. Det er faktisk basicly så enkelt som likestilling, like rettigheter og like muligheter. Thats it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det komisk? Leste du ikke det andre jeg skrev som understreket hele påstanden? Det synes i så fall jeg er komisk.

Anonymkode: 3a221...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det komisk? Leste du ikke det andre jeg skrev som understreket hele påstanden? Det synes i så fall jeg er komisk.

Anonymkode: 3a221...ff9

Joda, du skrev at kvinner må slutte å realisere seg selv og tenke karriere, og heller konsentrere seg om å føde flere barn.

Anonymkode: 76484...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.8.2016 at 14.41, AnonymBruker skrev:

En inn-gruppe er den befolkningen du ser på deg selv som en del av og som du muligens arbeider for. De fleste feminister har en implisitt tanke om at deres stamme (det her er biologisk forankret, men er skapt til å gagne stammen og familien ikke skade den) er kvinner.

Anonymkode: 1ae13...29a

Jeg har i min uvitenhet tenkt at jeg er feminist fordi jeg mener at kvinner og menn er like mye verd, og skal ha like rettigheter og forpliktelser i samfunnet. Min "stamme" består hovedsaklig av mennesker (flere menn enn kvinner, faktisk) som mener det samme. Kan også nevne at jeg har kun sønner, og er meg mitt ansvar bevisst både ved å bygge selvtillit i dem som menn, men også en ansvarsfølelse for medmennesker av begge kjønn.

16 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Problemet er ikke normale kaffefeminister som ikke helt vet hva feminisme innebærer, problemet er at flesteparten av de som jobber som feminister følger helt bisarre ting som mikro aggresjon og infantiliseres av de minste ting. Jeg peker bare ut hva disse feministene gjør, og det ble spurt om eksempler så jeg ga de som ønsket dette.  

Hva er en "kaffefeminist", og hvorfor vet ikke de hva feminisme innebærer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
9 minutter siden, Hummels3 skrev:

Ca alle fremstredende feminister på twitter og youtube bare for å ta et raskt eksempel. Og feminister har som regel noe store illusjoner om et ondt patriarki og det utrolig latterlige "wage gap" dritet de pleier å komme dragende med uavhengig av hvor mange ganger det har blitt motbevist.

Heldigvis kjenner jeg ikke mer enn 1 jeg vil betegne som potensiell nazifeminist, men så kjenner jeg ytterst få feminister da jeg ikke har for vane å henge med folk som aktivt jobber mot likestilling og som atpåtil er stolt over det.

Og jeg må stillem eg tvilende til at nesten alle du kjenner anser seg som feminster da ett sted mellom 10 - 15% av folk i norge anser seg som dette. Hvis det så skulle være tilfellet så vil jeg anbefale deg å bytte ut hvem du er med slik at du slipper å måtte være så mye rundt likestillingsmotkjempere, men dette er selvsagt opp til deg.

Hvor har du disse tallene fra ? Jeg googlet men eneste jeg fant var fall fra Sverige:       "I Sverige er det nå nærmere 50 prosent som kaller seg feminister". http://forskning.no/2014/11/feminismen-er-trendy-men-ikke-i-norsk-politikk.    Et godt poeng: "I Norge har vi også sett et økende engasjement for feminisme i 2014.

Da regjeringen ville røre ved abortloven, ble det full samling. Over 10 00 gikk i 8. mars-toget i Oslo i år. Høyre har satt ned et likestillingsutvalg, og Regjeringen arbeider nå med en stortingsmelding om likestilling". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, du skrev at kvinner må slutte å realisere seg selv og tenke karriere, og heller konsentrere seg om å føde flere barn.

Anonymkode: 76484...c03

Det må de om vi bryr oss om vår kjære lands fremtid skjønner du, men jeg forstår at du ikke er en stor fan av hele den kollektivisme greia. Det er altfor mange som føder barn i 40- åra nå. Ikke bra for mor og barns helse, og ikke bra for fødselsraten som er det som holder landet gående om man da ikke synes det er greit at landet koloniseres av muslimer som ikke går av veiene for å føde som det griner etter.

Anonymkode: 3a221...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Poenget er- at det er langt flere "kaffefeminister" enn hva det er "nazifeminister". Som sagt så er det ulike grader av ting. Det er også relativt arrogant å anta at alle de "kaffefeministene" er så dumme at de ikke vet hva feminisme innebærer. Hva med å akseptere at de ekstreme ikke har patent på en tankegang, teori eller ideologi? Ærlig talt tror jeg det er du og endel andre hysteriske sjeler her inne som burde slå opp i ordboka og lese hva begrepet og ideologien "feminisme" innebærer. Det er faktisk basicly så enkelt som likestilling, like rettigheter og like muligheter. Thats it. 

Absolutt ikke, du kan gi meg ordbok definisjonen så lenge og mye du kan ønske, i praksis er feminismen som praktiseres idag mangler bakkekontakt og er insulær. "Ikke alle feminister" er sånn hører jeg ganske ofte, kaffefeminister er et nedsettende begrep fra feminister. Og hva har du gjort med de ekstreme feministene, bare lar dem forsette som de gjør i alle kvinners navn. Har du noen sinne tatt til motmæle til en sprø feminist og du kaler meg arrogant, det folk som du som gjør det helt umulig å kritisere feminisme kan du i det minste ta det innover deg.           

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, accountdeleted skrev:

Hva er en "kaffefeminist", og hvorfor vet ikke de hva feminisme innebærer?

kaffefeminist er hva andre mere "riktige" feminister, mener at kvinner som ikke forstår feminisme er for noe. I bunn og grunn uvitende feminister,  eller feminister kun i navn.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Absolutt ikke du kan gi meg ordbok definisjonen så lenge og mye du kan ønske, i praksis er feminismen som praktiseres idag mangler bakkekontakt og er insulær. Ikke alle feminister er sånn hører jeg ganske ofte, kaffefeminister er et nedsettende begrep fra feminister. Og hva har du gjort med de ekstreme feministene, bare lar dem forsette som de gjør i alle kvinners navn. Har du noen sinne tatt til motmæle til en sprø feminist og du kaler meg arrogant, det folk som du som gjør det helt umulig å kritisere feminisme kan du i det minste ta det innover deg.           

OK, om du ser linken jeg sendte i innlegget til Hummels viser den at 50% av befolkninga i Sverige anser seg som feminister. Sååeehh du mener halve befolkninga i Sverige  "vet ikke hva feminisme innebærer", og/eller mangler bakkekontakt"? Men du har svaret og du vet bedre enn ca 5 millioner svensker. Er ikke det en smule arrogant å anta ?! Du må for all del kritisere feminismen så mye som du vil, har jeg nektet deg det? Jeg påpeker dog at mange som anser segselv som feminister, ikke nødvendigvis er fanatiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...