Gå til innhold

Hvorfor feminisme er så farlig for et land


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på hvorfor kvinner egentlig lar seg overbevise av feminismen, og går inn for å stemme på partier som arbeider kun for dem. Bryr de ikke seg om landet, befolkningen eller noe?

Her har vi årsakene til at det er så farlig med feminisme:

1. Det skaper en ubalanse mellom menn og kvinner, fordi livene blir lettere for kvinner enn for menn. Det kan sees i mange stadier av livet.

2. Det får mødre til å bry seg mindre om sine sønner. De bli fortalt at gutter er så "priviligerte", men faktum er ikke slik. Det blir en skevhet i forhold til virkeligheten, og gjør at barna tar skade av det.

3. De bryr seg mindre om hele landet, og mer om sin egen inn-gruppe. Sistnevnte gruppe sine interesser er ikke alltid korrelert med resten av landet.

4. Det skaper hat, hat mot andre enn inn-gruppen eller de gruppene de ser på som sin fiende. Som regel er denne fienden innenlandske menn, ofte er de gode utelandske.

5. På grunn av skevhet i livsoppnåelse osv. blir færre gifte, færre får barn og flere blir skilt. Noe som er skadelig for alle, inkludert eventuelle barn.

6. Det er absolutt ingen årsak til at feminisme eksisterer i dag. Faktisk har kvinner det i gjennomsnitt bedre enn den resterende andelen. Faktisk ødelegger det svært mye både psykologisk og strukturelt.

7. Kvinner fordeler i samfunnet blir ignorert, slik som deres høyere verdi i samfunnets øyne. At de skal beskyttes osv., noe som er en stor fordel.

Hvorfor er egentlig kvinner i dag feminister, når det er så skadelig?

Anonymkode: 1ae13...29a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, du har misforstått så til de grader at jeg tenker at det er bortkastet å bruke energi på å prøve å forklare deg...

 

Endret av Snublefella
Legger til
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var du tilbake igjen, ja. Du er virkelig utrettelig!

Anonymkode: 76484...c03

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for han her. Sånn fra oss gutta.

Anonymkode: 62b2a...d09

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snublefella skrev:

Herregud, du har misforstått så til de grader at jeg tenker at det er bortkastet å bruke energi på å prøve å forklare deg...

 

Bruk tid du. La det være en øvelse for deg i det å diskutere.

Anonymkode: 1ae13...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for han her. Sånn fra oss gutta.

Anonymkode: 62b2a...d09

For en nisse du er.

Anonymkode: 1ae13...29a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor er egentlig kvinner i dag feminister, når det er så skadelig?

Anonymkode: 1ae13...29a

Jeg klarer ikke helt å se at feminismen er farlig. Kvinner som kjemper for sine rettigheter er da positivt, eller?

Det som jeg er sterkt i mot i denne «kampen», er tiltak som diskriminerer kvinner, eks. er kvotering. Kvotering gjør at kvinner ses på som annenrangsborgere, de skulle liksom ikke være gode nok til og komme inn, kun pga. de er kvinner.

Det som jeg mener er farlig i dag og som unge jenter bør læres opp til, er den største trusselen av alle i dagens samfunn og det er islam. Her ser det ut som at mange voksne kvinner svikter sine døtre totalt. De stemmer frem partier som ikke vil stramme inn ovenfor islam og det er farlig for de jenter som skal vokse opp. Så at kvinner ennå ikke ser hva som er farlig for dem selv, synes jeg er meget underlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på hvorfor kvinner egentlig lar seg overbevise av feminismen, og går inn for å stemme på partier som arbeider kun for dem. Bryr de ikke seg om landet, befolkningen eller noe?

Her har vi årsakene til at det er så farlig med feminisme:

1. Det skaper en ubalanse mellom menn og kvinner, fordi livene blir lettere for kvinner enn for menn. Det kan sees i mange stadier av livet.

2. Det får mødre til å bry seg mindre om sine sønner. De bli fortalt at gutter er så "priviligerte", men faktum er ikke slik. Det blir en skevhet i forhold til virkeligheten, og gjør at barna tar skade av det.

3. De bryr seg mindre om hele landet, og mer om sin egen inn-gruppe. Sistnevnte gruppe sine interesser er ikke alltid korrelert med resten av landet.

4. Det skaper hat, hat mot andre enn inn-gruppen eller de gruppene de ser på som sin fiende. Som regel er denne fienden innenlandske menn, ofte er de gode utelandske.

5. På grunn av skevhet i livsoppnåelse osv. blir færre gifte, færre får barn og flere blir skilt. Noe som er skadelig for alle, inkludert eventuelle barn.

6. Det er absolutt ingen årsak til at feminisme eksisterer i dag. Faktisk har kvinner det i gjennomsnitt bedre enn den resterende andelen. Faktisk ødelegger det svært mye både psykologisk og strukturelt.

7. Kvinner fordeler i samfunnet blir ignorert, slik som deres høyere verdi i samfunnets øyne. At de skal beskyttes osv., noe som er en stor fordel.

Hvorfor er egentlig kvinner i dag feminister, når det er så skadelig?

Anonymkode: 1ae13...29a

Det holder nå, Halvorsen!

Anonymkode: b4ab1...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Gothminister skrev:

Jeg klarer ikke helt å se at feminismen er farlig. Kvinner som kjemper for sine rettigheter er da positivt, eller?

Det som jeg er sterkt i mot i denne «kampen», er tiltak som diskriminerer kvinner, eks. er kvotering. Kvotering gjør at kvinner ses på som annenrangsborgere, de skulle liksom ikke være gode nok til og komme inn, kun pga. de er kvinner.

Det som jeg mener er farlig i dag og som unge jenter bør læres opp til, er den største trusselen av alle i dagens samfunn og det er islam. Her ser det ut som at mange voksne kvinner svikter sine døtre totalt. De stemmer frem partier som ikke vil stramme inn ovenfor islam og det er farlig for de jenter som skal vokse opp. Så at kvinner ennå ikke ser hva som er farlig for dem selv, synes jeg er meget underlig.

Det er en stor forskjell mellom det å arbeide for sine retter (like rettigheter under loven), slik som eksempelvis kvinnebevegelsen gjorde opp mot 1914. Og de strukturelle fordelene og lovmessige fordelene 70-talls feministene ønskte å skaffe seg. Noe deres etterkommere har fortsett med.

I dag er feminismen en negativ ideologi, fordi den skaper en inn-gruppe blant kvinner, som er negativt for hele samfunnet totalt sett. Dagens problemer hadde ikke eksitert dersom ikke disse ideene blant kvinner eksisterte, og de i steden stemte riktig ovenfor nasjonen som helhet.

Anonymkode: 1ae13...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at problemet med feminisme i dag er at den i stor grad stakkarsliggjør kvinner, og i prakker på oss ideologisk funderte forklaringsmodeller og målsetninger. Dermed prøver man på den ene siden å presse kvinner og menn til å ta valg som ikke nødvendigvis gavner samfunnet eller dem selv, samtidig som man klandrer diffuse størrelser og fenomener når kvinner og menn ikke velger i henhold til ideologien. 

Det sørgelige er at til tross for at så få mennesker i Norge er feminister, er andelen feminister blant politikere og journalister tilsynelatende relativt høy, og taletiden og politiske gjennomslagskraften deretter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

I dag er feminismen en negativ ideologi, fordi den skaper en inn-gruppe blant kvinner, som er negativt for hele samfunnet totalt sett. Dagens problemer hadde ikke eksitert dersom ikke disse ideene blant kvinner eksisterte, og de i steden stemte riktig ovenfor nasjonen som helhet.

Anonymkode: 1ae13...29a

Hva mener du med, inn- gruppe? Jeg forstår deg dit at kvinner ikke stemmer på riktige partier i forhold til hva som er best for landet, eller? For det er jeg jo enig i. Mange kvinner ser ut til å la følelser styre sine valg, de er litt her og nå tenkende og ser ut til og ha vansker med å se konsekvenser av sine valg. Jeg vil påstå at dette også gjelder valg av partner. Men dette gjelder selvsagt et mindretalls kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Hva mener du med, inn- gruppe? Jeg forstår deg dit at kvinner ikke stemmer på riktige partier i forhold til hva som er best for landet, eller? For det er jeg jo enig i. Mange kvinner ser ut til å la følelser styre sine valg, de er litt her og nå tenkende og ser ut til og ha vansker med å se konsekvenser av sine valg. Jeg vil påstå at dette også gjelder valg av partner. Men dette gjelder selvsagt et mindretalls kvinner.

En inn-gruppe er den befolkningen du ser på deg selv som en del av og som du muligens arbeider for. De fleste feminister har en implisitt tanke om at deres stamme (det her er biologisk forankret, men er skapt til å gagne stammen og familien ikke skade den) er kvinner.

Anonymkode: 1ae13...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Alt sammen er en gigantisk konspirasjon.
 Heile verden er garantert en stor konspirasjon.
 En eller annen form for feminist-konspirasjon dette.
:fnise:

Anonymkode: 04d5a...aee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En inn-gruppe er den befolkningen du ser på deg selv som en del av og som du muligens arbeider for. De fleste feminister har en implisitt tanke om at deres stamme (det her er biologisk forankret, men er skapt til å gagne stammen og familien ikke skade den) er kvinner.

Anonymkode: 1ae13...29a

Nå er det vel naturlig for både kvinner og menn, at vi jobber for begge kjønn, men kvinner har jo tradisjonelt blitt sett mer ned på en oss menn. Vi menn har satt begrensninger for kvinner på alt fra sport til arbeid. Vi ser ennå at kvinner som lever et litt mer utsvevende liv med mange sexpartnere blir dømt av veldig mange, faktisk både kvinner og menn. Så jeg får ennå ikke helt tak i hva du mener? Når det kommer til ekstreme grupper som Ottar, så er jo de mannehatere og ikke feminister. Når jeg tenker på feminister. Så er det kvinner som kjemper for kvinnens rett til å bestemme over eget liv og egen kropp. Det mener jo ikke Ottar, de vil styre kvinner.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

2. Det får mødre til å bry seg mindre om sine sønner. De bli fortalt at gutter er så "priviligerte", men faktum er ikke slik. Det blir en skevhet i forhold til virkeligheten, og gjør at barna tar skade av det.

 

5. På grunn av skevhet i livsoppnåelse osv. blir færre gifte, færre får barn og flere blir skilt. Noe som er skadelig for alle, inkludert eventuelle barn.

 

Sier du at feminister er narkomane? Det synes jeg er litt jumping to conclusions fra din side

Anonymkode: 15b44...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Alt sammen er en gigantisk konspirasjon.
 Heile verden er garantert en stor konspirasjon.
 En eller annen form for feminist-konspirasjon dette.
:fnise:

Anonymkode: 04d5a...aee

Hva er det du babler om? Det er ingen konspirasjon at feminismen ødelegger land, det er vidt åpen og de fleste som virkelig setter seg inn i saken ser det. Feminismen ødelegger samfunn, fordi kvinnene slutter å se på menn i landet som en del av sin inn-gruppe. Dermed stemmer de deretter.

Anonymkode: 1ae13...29a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gothminister skrev:

Nå er det vel naturlig for både kvinner og menn, at vi jobber for begge kjønn, men kvinner har jo tradisjonelt blitt sett mer ned på en oss menn. Vi menn har satt begrensninger for kvinner på alt fra sport til arbeid. Vi ser ennå at kvinner som lever et litt mer utsvevende liv med mange sexpartnere blir dømt av veldig mange, faktisk både kvinner og menn. Så jeg får ennå ikke helt tak i hva du mener? Når det kommer til ekstreme grupper som Ottar, så er jo de mannehatere og ikke feminister. Når jeg tenker på feminister. Så er det kvinner som kjemper for kvinnens rett til å bestemme over eget liv og egen kropp. Det mener jo ikke Ottar, de vil styre kvinner.

 

Det har ingen ting å si hva som er tradisjonelt. Ingen kvinner i Norge har opplevd å ikke hatt lov til å stemme, eller vert underlagt mannen juridisk i ekteskapet. Det er for lengst forbi, og de fikk like retter i loven opp mot 1914. Det er over 100 år siden nå. Og det er omtrent like lang tid som kvinnen hadde litt færre rettigheter.

Anonymkode: 1ae13...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det har ingen ting å si hva som er tradisjonelt. Ingen kvinner i Norge har opplevd å ikke hatt lov til å stemme, eller vert underlagt mannen juridisk i ekteskapet. Det er for lengst forbi, og de fikk like retter i loven opp mot 1914. Det er over 100 år siden nå. Og det er omtrent like lang tid som kvinnen hadde litt færre rettigheter.

Anonymkode: 1ae13...29a

Selv om kvinner fikk sine fortjente rettigheter, så betydde ikke det straks at det ble praktisert overalt. Ennå er det mange kvinner som er underlagt sin mann, se eks. religiøse miljøer, både i kristne som islamske.

Jeg får ennå ikke helt tak i hva som er farlig med feminismen. Enig i at Ottar står for en farlig hat ideologi, men de fleste kvinner selv tar avstand til disse sure bitre kvinnene der. Så igjen, hva mener du konkret er farlig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...