Gå til innhold

Er pelskåpe innenfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen synes at pelsindustrien ikke er så fantastisk og velger da heller for å bruke andre materialer. Men for all del, dersom du digger pelsindustrien og ikke ser noen potensiell forbedring i dyreholdet så bruk pels. 
Man får handle etter sin egen samvittighet. 

Anonymkode: a3e72...933

Hvor har jeg skrevet at jeg ville kjøpt en ny pelskåpe i dag? Eller at jeg er for dagens pelsindustri? Hvordan kan miljøvern ikke være viktig for både dyr og mennesker? Jeg er for et bærekraftig samfunn, med gjenbruk og nedbrytbare materialer. Plastikk er ikke en del av det, nettopp fordi a) plastikk brytes omtrent ikke ned i naturen (mange hundre år telles ikke) b) det forurenser mer. Jeg handler med god samvittighet jeg, vell vitende om at jeg støtter gjenbruk av ting, i tillegg til å støtte miljøet ved å unngå plastikk. Så får mennesker som digger plastikk og forurensing av jorda bare tenke på dyrevelferd. For miljøvern og dyrevelferd henger ikke sammen i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. august 2016 at 9.33, Tigress skrev:

Eg synest det er heilt forkasteleg å kaste eller å brenne klede som er i god stand, det er lite miljøvenleg og sender eit signal om at bruk og kast er greitt. Så eg synest du skal bruke kåpa med godt samvit, du brukar jo kåpa i staden for å kjøpe noko nytt, ikkje sant. I tillegg synest eg det er fint å ha konkrete minner om folk ein har kjend og vore glad i, sjølv om ein kanskje ville ha vald å arve ei Chanel-drakt i ull, om ein kunne velje. :fnise:

Man trenger ikke å brenne dem. Man kan sy små pledd og gi til FOD som kan ha de i sengene sine.

Anonymkode: 3cc98...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å brenne dem. Man kan sy små pledd og gi til FOD som kan ha de i sengene sine.

Anonymkode: 3cc98...fe1

Alt til si tid, ein kan sikkert bruke kåpa i årevis før ho er utslitt, og då kan ein lage pledd av dei delane som framleis er fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...