Gå til innhold

Kunne du drept noen?


UkjentN

Anbefalte innlegg

Gjest Spiderman
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor en geografisk grense oppe i Finnmark er viktigere enn menneskeliv, men det er det jeg er blitt lært opp/indoktrinert til.

Jeg tror du kanskje lar deg bli påvirket litt for mye av filmer du ser.  Ser for meg at du har tilbrakt en liten stund i militæret og at du plutselig har fått for deg at du er Rambo.:laugh:

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Dessverre. Men jeg leser dødsannonsen i avisen hver dag i naivt håp om at karma tar livet av en person jeg hater for den han gjorde mot meg.

Anonymkode: e96bf...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren

I selvforsvar, i krig, og hvis noen hadde angrepet noen jeg er glad i.

Endret av Sjørøveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dessverre. Men jeg leser dødsannonsen i avisen hver dag i naivt håp om at karma tar livet av en person jeg hater for den han gjorde mot meg.

Anonymkode: e96bf...5b2

Huff, hva skjedde?

Anonymkode: 8feaa...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, August 18, 2016 at 5.04, AnonymBruker skrev:

Haha, hva sa han kolegaen 24\72011 kl13:22 for noe?

 

Jeg ønsker ikke at noen skal myrdes. Men kriminelle som er i samme gate som f eks Breivik, skulle jeg ønske var i gapestokken 1 gang pr mnd. Helt seriøst.

Anonymkode: bb911...38c

Hu skreik til meg foran masse kunder og kolleger. For noe som ikke var min feil en gang. Håper hun revner til hælvete når hun føder. Hater henne. 

Anonymkode: f15a8...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. august 2016 at 5.49, AnonymBruker skrev:

Har i grunn ikke ønsket å drept noen. Eneste jeg kunne tenkt meg å tatt livet av dersom jeg hadde fått muligheten, er Kim young un. Da hadde muligens det regimet raknet i sømmene.

 

Men hvis noen hadde forsøkt å drepe noen jeg kjenner eller en uskyldig. Og jeg hadde kunnet avværge dette kun ved å ta livet av vedkommende, hadde jeg nok gjort det.

 

Hvis noen hadde tatt livet av en av mine nærmeste, er det også mulig at hatet hadde blitt større en fornuften.

 

Ett rart spm egentlig. Hvorfor spør du?

Anonymkode: bb911...38c

Syns det er spennende å få folks syn på forskjellige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sikkert i "rette" settingen. Husker jeg gikk 1 året på vdg. Jeg var ganske stille og sjenert men ganske pen. Ei av de andre jentene satte ut et rykte som gjorde at det året ble til et rent helvete med mobbing. Spesielt en av guttene var verst. Husker jeg helt seriøst vurderte ta med kniv på skolen og knivstikke han. Grunnen for at jeg ikke gjorde det var fordi jeg visste at jeg uansett hadde blitt sett på som den slemme, selv om han så godt han kunne prøvde å ødelegge livet mitt.

De fleste av de jeg har møtt i ettertid har unnskyldt seg, inkl han en gang ute på byen. Han er den eneste jeg sa til at glem det kommer aldri til å tilgi deg. Så jeg er nok litt av den hevngjerrige typen. 

Anonymkode: e27b7...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne bare ha gjort det i selvforsvar, ellers så kunne tanken aldri ha falt meg inn.

Men må legge til at jeg forstår meg på familiemedlemmer/nære venner som har drept for å 'hevne' seg i raseri. Leste en artikkel om en far som kom inn i stua og så barnevakten misbruke den lille gutten hans seksuelt, som resulterte i at han nesten slo ham ihjel, sånt er jo forståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser om grusomme overgrepssaker mot uskyldige barn og ungjenter, så brenner det så inni meg at hvis jeg kunne drept gjerningsmennene uten å bli tatt for det, så ja, da hadde jeg faktisk gjort det. Ikke bare slike saker, men onde, grusomme mennesker kunne jeg faktisk slettet fra jorden så lenge jeg ikke ble tatt. 👀

Anonymkode: 8f8a8...109

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at ethvert menneske kan være i stand til å drepe noen, men at utløsningsfaktorene kan være uendelig forskjellige. Jeg aner ikke om jeg hadde vært i stand til å drepe noen, men hadde de gjort meg vondt nok, så vet jeg ikke på forhånd hva jeg kunne blitt drevet til å gjøre. Kanskje. Jeg håper aldri noensinne jeg finner ut av akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis. Jeg tror alle kunne drept noen, man har bare forskjellig terskel for å gjennomføre det. Jeg håper jeg aldri havner i en slik ekstrem situasjon, da terskelen min - som de fleste andre oppegående sin terskel - er relativt høy. Jeg klarer ikke å gi noen eksempler på situasjoner hvor jeg kunne drept, da jeg ikke vet hvordan jeg hadde reagert i gitte situasjoner.

Anonymkode: 293f3...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. august 2016 at 9.34, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke drept pga all den følelsen det vil medføre på meg, hadde blitt ødelagt for livet.

Jeg ønsker derimot død over voldtekts menn, pedofile, menn som slår kvinner, IS og min nabo. :klovn:

Anonymkode: 3898d...f19

Hvorfor ikke damer som slår menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gledelig drept svinet som voldtok meg da jeg var 14. 

Anonymkode: 0e2ea...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18.8.2016 at 5.39, UkjentN skrev:

Kunne du drept noen, hvis de gjorde deg noe ekstremt vondt?

Hva kunne det vært isåfall? Voldtekt, drept familiemedlem, drept bestevenn eller hard mobbing over flere år?

Og har du noen gang ønsket å drepe noen for noe de har gjort, i tankene?

Jeg har vært i møte med en far som jeg vet har voldtatt datteren sin.... Han lever fremdeles... Men, ja jeg kunne tenkt meg å ta livet av vedkommende. Men hva en tenker og gjør er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg har vært i møte med en far som jeg vet har voldtatt datteren sin.... Han lever fremdeles... Men, ja jeg kunne tenkt meg å ta livet av vedkommende. Men hva en tenker og gjør er noe annet.

Alt starter med en tanke

Anonymkode: d01c2...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt starter med en tanke

Anonymkode: d01c2...763

Alt handler om hva en en GJØR! En trenger faktisk ikke gjøre alt en tenker, da det handler om selvkontroll og viten mellom rett og galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde drept i selvforsvar (håper jeg), og tror jeg kunne drept hvis noen misbrukte mine (fremtidige) barn seksuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen mennesker jeg kunne drept uten dårlig samvittighet, som voldteksforbrytere eller dyremishandlere. Men jeg ønsker ikke å være i fengsel, så dermed er det uaktuelt. Men i selvforsvar kunne jeg drept om nødvendig.

Anonymkode: 5bd2b...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.8.2016 at 5.54, AnonymBruker skrev:

Jepp,har en lang liste med folk som har vært slemme mot meg. Datoer også. Kunne drept 2 av mine exer. Og en kollega som var frekk mot meg 24/7/2011 kl 13:22. En annen kollega var slem i oktober 2015. Og alle som mobbet meg på barne/ungdomsskolen fortjener å dø.

Jeg er livredd norske menn pga det jeg har blitt utsatt for. Men jeg kommer ikke til å drepe noen,aldri. 

Anonymkode: f15a8...18f

Hvorfor skriver du først at du kunne drept diverse folk, og etterpå at du aldri kommer til å drepe noen? Du høres ut som en udetonert bombe.

Anonymkode: 5bd2b...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...