Gå til innhold

DreamFitMom to be !


DreamFitMom

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lenge strevd med vekta og to barn på under et år har ikke gjort ting lettere. Flere kg, Større mage og dårligere selvbilde. 

Etter et tøft samlivsbrudd klarte jeg å gå ned 10 kg. Disse kiloene raste av pga lite matlyst og noe depresjon. Etter hvert som jeg fikk ting i privatlivet på plass la jeg på meg 5 kg. Nå gjelder det å få vekta nedover.

 

Problemet mitt er måltidene mine. Jeg står opp, er ikke glad i frokost så venter med å spise til lunsj, spiser så middag med barna og når de har lagt seg for kvelden kommer cravingsene. Jeg leter etter noe godt å spise. Jeg kjøper aldri snacks hjem fordi jeg vet jeg da kommer til å putte det i meg på kvelden men med den matlysten jeg får på kvelden så finner jeg alltid noe å hive i meg. Og da er det snakk om store mengder. 

 

Så målet mitt nå er:

- Spise regelmessige måltider på dagen

- IKKE spise på kvelden

-Drikke rikelig med vann gjennom dagen

- Trene på treningsstudio 3 ganger i uken

- Få NOK søvn

 

Jeg veier nå 89-90 kg. Jeg har valgt lørdager som veiedag så det skal oppdateres hver lørdag og trening skal oppdateres. 

Måltider skal også oppdateres og kom gjerne med tips om sunne, gode oppskrifter. SPess for frokost og lunsj, det er der jeg sliter mest i og med at middagene i huset er ganske sunne og proteinrike!

 

HELP ME PLEASE!!

Uke 1: - 800g

uke 2: - 0 g

uke 3: - 1000 g:bolledeig:       

uke 4: - 1600 g .           - 3,4 kg  

uke 5: - 700 g.               - 4,1 kg 

uke 6: - 300 g.               - 4,4 kg

uke 7: +100 g                -4,3 kg

Endret av DreamFitMom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, rh1 skrev:

Heier på deg ! :hoppe:
 

ÅÅÅÅ så godt å få et svar her inne :fnise:

 

Idag har jeg hatt en travel dag.

Det ble frokost med havregrøt laget av skummetmelk, 1 ts honning og kanel.

Var så på et viktig møte. Et møte jeg har vært nervøs for kjempe lenge som tok 3 timer å fullføre. MEN det gikk kjempe bra. Så møtte jeg venninner og spiste en sandwich som er på 340 kcal (det som står på sandwichen, håper jo det er sant) og en smoothie på kun mango, ingefær og jordbær.

Så ble det en kaffe og senere på dagen ble det en kule is med belgisk vaffel :sprettoy:

Hjemme ble det 2 brødskiver med makrell i tomat

Ikke noe trening idag men ble jo litt rask gange iom at jeg ikke fant lokalene til stedet jeg skulle til.

 

Ser jo nå, når jeg skriver det ned at kaloriinntaket ikke er så galt her (bortsett fra belgisk vaffel og is) men mer variasjon trengs. mer proteiner. Idag var jo et unntak fordi jeg skulle møte venninner så imorgen er jeg sterkere tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra til tross for at du var så nervøs! Aah, kaffe :fnise:
 Synes også det så ut som en fin matdag, jeg. Har faktisk aldri prøvd ingefær i smoothie, men vet jo at det er et kjempesunt krydder! Setter det mye smak, synes du? Eller er det relativt "blended in"? 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Cyrus skrev:

#noexcuses Heia deg! 😄

Absolutt!! #noexcuses :fnise: 

 

23 timer siden, rh1 skrev:

Så flott at det gikk bra til tross for at du var så nervøs! Aah, kaffe :fnise:
 Synes også det så ut som en fin matdag, jeg. Har faktisk aldri prøvd ingefær i smoothie, men vet jo at det er et kjempesunt krydder! Setter det mye smak, synes du? Eller er det relativt "blended in"? 


 

Nå drakk jeg denne smoothien på Joe & the Juice, ENERGIZER heter den, jeg synes den kunne smakt litt mindre ingefær. 

De gangene jeg bruker ingefær i smoothie jeg lager hjemme kjenner jeg aldri smaken, noe som er bra, for det smaker ikke noe særlig:sprettoy: Men kjempe sundt er det, og ikke minst bra for forkjølelses sesongen vi går inn i nå. 

Idag så dagen slik ut:

Frokost: 4 knekkebrød (husman) med makrell i tomat (var kjempe sulten)

Lunsj: salat med stekt kyllingbryst (uten olje), fetaost, bønner og Thousand Island 3% dressing

Mellom: smoothie laget med halv banen, fryst mango, jordbær og blåbær. Elsker smoothie, SÅ godt og SÅ sundt

Middag : grillet kyllingbryst/lår, grillet aubergin og masse salat og vannmelon

Var så fint vær idag så vi var ute med familien og grillet. Må nyte hver eneste sekund av godværet, snart er den borte og kalde vinteren kommer. Eneste jeg klarer å se frem til på vinteren er jul, vet ikke hva jeg hadde gjort uten julefeiringa. Hater vinteren :kjefte:

Imorgen er det veiedag for meg, jeg vet ikke nøyaktig hva jeg veier men vekta som vises imorgen er det jeg skal ha som første veiing og forhåpentligvis så skal det gå nedover for hver eneste uke jeg veier meg!

Sist jeg veide meg for noen uker siden var jeg på 90 kg:cry3:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den middagen hørtes skikkelig god ut!! Og så kjekt med familien samla. Synes det ser ut som du har skikkelig freshe måltider, liker at du lager smoothier selv også :) 

Spennende med i morgen, da. Får følge med her og se hva det viser, lykke til! :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, rh1 skrev:

Den middagen hørtes skikkelig god ut!! Og så kjekt med familien samla. Synes det ser ut som du har skikkelig freshe måltider, liker at du lager smoothier selv også :) 

Spennende med i morgen, da. Får følge med her og se hva det viser, lykke til! :) 
 

Den var kjempe god!:bolledeig: Smoothie er kjempegøy å lage selv, man kan blande inn masse sundt og dekke over vond smak med god smak fra bær. Barna mine elsker smoothie de også, så jeg sniker inn masse de egentlig ikke liker:fnise:

 

Idag veide jeg meg og vekta viste:

88,8 !!

Det går absolutt nedover. Neste veiedag blir igjen på lørdagen

 

Måltider idag:

Frokost: 3 knekkebrød med hardkokt egg, litt kaviar og litt lettmajones. 1 grov brødskive med syltetøy

Lunsj; Den hoppet jeg egentlig over fordi jeg spiste litt daim sjokolade som ble igjen fra barnas lørdagsgodt. Å ja, de får godteriet sitt ved lunsjtider fordi vi da handler sammen

Middag: Findus gourmet fisk som jeg stekte i ovn, med 1 bakepotet og grønnsaker og litt bearnaise saus

Kveld: 2 store gulrøtter og 2 never nøtter

 

Man får en god oversikt når man skriver måltidene slik som dette. Man ser hva man bør forandre på og jeg bør absolitt forandre på de små porsjonene med søtsaker gjennom dagen. Heldigvis så er jeg såpass opptatt av kostholdet til barna at jeg aldri kjøper snacks såfremt vi ikke skal få besøk etc. 

Skal også få inn 3 treningsøkter i løpet av kommende uke.  Blir spennende å se hva vekta viser til uka!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har vært en god dag. Først spinningtime på ettermiddagen, så en 15 minutter økt via online training på Sats/Elixias nettsider. 

Det var SÅ deilig å svette så det rant.:bolledeig: Måltidene har vært gode de også.

Frokost: 1 Grov Ciabatta fra coop. Jeg rakk ikke frokost hjemme:kjefte:

Lunsj: Rester fra middagen som jeg tok med som matpakke, altså fisk, grønnsaker og litt bearnaise saus

Mellom: en håndfull pistasje nøtter som jeg fikk av en kollega

Trening

Kveld: 4 ostesmørbrød med grovt brød

OG masse masse vann, var såååå tørst idag.

Tenker en økt imorgen også, men da tenker jeg en lang gåtur ute, været er meldt fint og jeg kommer helt sikkert til å være kjempe støl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har hadde jeg en gåtur på 65 min. Ja, jeg tok tida :fnise:

Jeg ble kjempe god og svett, det var høy tempo og supert vær, kombinert med musikk i ørene med full lydstyrke !:hoppe:

Men på matfronten har det ikke gått så bra. Det er onsdag imorgen allerede og lørdag er veiedag, så her må full skjrepings til!:opplyser:

Frokost: 1,5 fin rundstykke med smør og hvitost

Lunsj: 1 liten vårrull med kylling og gulrot (hjemmelaget)

Middag: 3 skiver pizza

Kvelds: 5 (!!) Knekkebrød med kremost og salami

Igår ladet jeg aktivitetsklokken min og begynte å bruke den idag. 15000 skritt står det idag, og det synes jeg er kjempe bra! Klokken er av merke Polar, den heter Polar Loop, anbefales på det sterkeste!! 

Skal også begynne å bruke Lifesum Appen og følge den noe slavisk, den er veldig motiverende men det gjelder å faktisk bruke den 

Imorgen blir det treningsfri, jeg er kjempestøl og trenger restitusjon. Torsdag skal jeg på Indoor running time som varer 30 min og på en styrkeøkt som varer rundt 45 min rett etter. Blir spennende med vekta på lørdag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår dro jeg til SATS og tok BodyBalance gruppetime som varte 60 min. Før gruppetimen var jeg på tredemøllen i 10 min der jeg jogget siste 5 minuttene. Og FY, jeg ble svett av den gruppetimen. Og jeg eier ikke koordinasjon eller balanse:dry:

Snakket med instruktøren som mente jeg var flink til å ha vært min første gang. Noe jeg er ganske sikker på at hu sa bare for å være hyggelig :fnise: MEN disse timene skal jeg satse på å ta 1 gang i uka, trenger den treningen. Kjempe deilig var det. Alt ble strukket ut og #DenFølelsen etterpå var såååå deilig :)

Idag hadde jeg treningsfri. Imorgen skal jeg på bysykling med noen venninner. Vi skal leie sykler. Blir nok en økt der og, "løypa" vi skal ta er ganske lang. Og det blir 4. økta mi denne uka :trene: 

Imorgen er det veiedag! Blir spennende og se. Og jeg skal IKKE miste motivasjon om vekta ikke viser det jeg håper. For av erfaring vet jeg at vekta stopper opp etter å ha gått ned en del, og da mister jeg faktisk motivasjonen veldig. Nå tror jeg ikke den stopper opp allerede men om jeg ikke har gått ned så mye så skal jeg trøste meg selv og si det er muskler fordi jeg har trent så mye :bond:

Idag har jeg kjøpt bil også :bolledeig: Har ikke lappen, enda, men er veldig godt i gang og trengte en manuell bil jeg kan øvelseskjøre med siden alle venner og bekjente som jeg faktisk kan kjøre med har automat bil. Så til uka skal masse øvelseskjøring også inn i timeplanen. Merker det bare blir fler og fler målsettinger men mestringsfølelsen liker jeg, og dette er viktig for meg. Så ønsk meg lykke til !! oppdaterer vekta imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg på Lørdag og den viste 88 kg blank. DVS at jeg har gått ned 800 gram på en uke:hoppe: Det går nedover. Imorgen får jeg ikke trent da jeg har masse å gjøre, tirsdag skal jeg på en gastroskopi undersøkelse så jeg vet ikke om jeg klarer en økt etter den timen men onsdag, da skal jeg trene. Og inntil da skal jeg selvfølgelig være i aktivitet, gå så mye jeg kan, leke og danse med barna mine:bond::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stødig nedgang! Og bil, herlighet, Nice! :danse:

Hvilke type øvelser er det på sånn BodyBalance? Er det høy intensitet eller litt sånn pilates-aktig? (Er aldri på gruppetimer, så kan ingenting 🙈)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30. august 2016 at 12.03, rh1 skrev:

Gratulerer med stødig nedgang! Og bil, herlighet, Nice! :danse:

Hvilke type øvelser er det på sånn BodyBalance? Er det høy intensitet eller litt sånn pilates-aktig? (Er aldri på gruppetimer, så kan ingenting 🙈)

 

Hei. Det er vel mer sånn pilates-ish, men svetten renner altså. Det er mye fokus på balanse og utstrekking. Gruppetimer er topp! Prøver å være med så ofte som mulig, men timeplanen er ganske stram mtp barn, jobb, studie, hjem osv. 

 

I forrige uke fikk jeg ikke trent noenting pga masse annet å gjøre. Imorgen skal jeg få til en økt, på onsdag skal jeg få til en og forhåpentligvis en siste økt på fredagen. Denne uken er pappan til parna bortreist så det blir minimalt med egentid, men sørger jeg for nok søvn så skal jeg få til det meste, tenker jeg :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligger fortsatt på 88 kg, spiser ganske greit men har jo ikke fått beveget meg noe siste 2 ukene! Det er jobb 2 ganger i uka, skole 2 ganger i uka og siste dagen i uka bruker jeg på øvelseskjøring, handling av mat, vask av hus og jeg får rett og slett ikke plotta inn en økt:sur:

 

Til uka kommer pappan til barna og han skal sikkert ha dem noen kvelder denne uken, DA skal jeg få til en økt. 

OG ja, jeg kunne tatt litt hjemmetrening i mellom men altså, ansvar helt alene med 2 barn, skole, jobb etc. er ganske hardt. Legger meg nesten rett etter barna er lagt jeg også:fnise:

Skal bli litt flinkere til å skrive her også. Det er så mye man BURDE gjør, som man rett og slett ikke får tid til å gjøre :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd Lavkarbo eller LCHF som det så fint kalles?

Da jeg veide meg igår viste vekta 0 nedgang siden forrige uke. Syntes det var rart siden jeg følte jeg hadde vært flink, idag derimot viste den - 600 g. Gikk inn på min Lifesum app der jeg noterer stort sett alt jeg får i meg, og merket på rangeringen der at jeg har spist minimalt med karbohydrater siste 3-4 dager. Kanskje jeg skal prøve meg på en sånn diett? Lavkarbo istedet for lavkalori? 

Jeg har googlet det litt, og ser at svært mange er fornøyde.

Idag var jeg på en familieselskap og mange jeg ikke har sett på en stund syntes jeg så fantastisk ut siden jeg hadde gått ned i vekt. Sist jeg så noen av de veide jeg 96 kg, nå veier jeg 88, så 8 kg synes, tydeligvis:)

Følte meg så fornøyd. Det hjelper virkelig på motivasjonen når folk kommenterer vekta altså:bolledeig:

På Lifesum appen kan man ta lavkarbo som en diett og den sier ifra om det blir for mange karbohydrater. 

Jeg tar å tester den denne uken, ser hvordan det går også får jeg se.

 

Bakte forressten noen supergode knekkebrød igår. fant oppskrifta på nettet da jeg søkte "sunn hjemmelaget knekkebrød":fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele 1 kg ned denne uken altså:bolledeig: Veier idag 87, blank!

Er ikke på noe streng lavkarbodiett men står unna det verste, altså brød, ris, pasta. Og det hjelper jo tydeligvis! 

Jeg har ikke trent noe særlig uken som var heller. Dro på SATS på mandag men var så utslitt at det ble ikke mer enn 25 min på mølla. Onsdag hadde jeg en gåtur i ca 45 min og torsdag var jeg i en gruppetime som heter Indoor Running på SATS. FY som jeg svetta! Dødseffektive 30 min der altså:trene:

Skal si meg fornøyd med dette altså. Skal stå på denne uken også, så får jeg se hva vekta viser til uka:bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det i ett med jobb, studier, to småfolk og planleggingsdager i bhg i tillegg:bond: Blir helt svimmel av alle ballene jeg har i lufta akkurat nå. MEN, jeg klarer å holde meg til dietten, altså stå unna de verste karbohydratene samt spise lavkalori med masse frukt og grønt. For JA, jeg spiser frukt. Som jeg skrev tidligere, jeg holder meg ikke til ekstrem lavkarbo diett.

 

Merker jeg gleder meg til å veie meg på lørdagen. Fortsetter jeg å være så flink som jeg har vært så tror jeg vekta skal vise noe mindre. Det blir litt sånn, har man vært flink så gleder man seg til veiedag men har man spist fyfy mat så går man og gruer seg litt. MEN jeg gleder meg :fnise: Det blir ikke noe trening denne uken bortsett fra gåturer ute som jeg skal få inn i timeplanen imorgen og torsdag. Har rett og slett ikke tid til å dra på SATS. til helgen skal barna være hos far sin, DA kan det henne jeg kan få inn en økt men jeg får se.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en god å varm gåtur i går etter jobb. Imorgen skal jeg få til samme løype, så har jeg i det minste beveget noe på meg denne uken. Til uka er jeg forhåpentligvis tilbake for fullt med trening og bevegelse! 

Vil også si jeg merker forskjell på kroppen. Den har blitt smalere og buksene har blitt noe vide. Og allerede nå merker jeg at jeg føler meg så mye bedre. Dette bør være god nok motivasjon til å gjennomføre det!

Tok å målte meg i helgen, glemte å føre det inn her. Har lest flere steder at man kan se forskjell på cm uansett om man ikke ser noe forskjell på vekta noen ganger. Og det er jo motivasjon!

Vekt - 87

Midje - 111cm (måler da rundt navelen)

Bryst - 108 cm

Arm - 31 cm

Hofter - 111

BMI - 30,5

 

Som dere ser er jeg like bred over mage og hofter. Så her er det ikke noe timeglassfigur altså:bond:

Har egentlig aldri hatt det altså, men da jeg var slankere hadde jeg alltid noe "hold in" under kjoler. Og da så det faktisk ut som jeg hadde timeglassfiguren. 

Jeg merker at jeg bare ser oftere og oftere på gamle bilder. Jeg var så fin og slank:icon_frown:Hvordan jeg har klart å bli så stor forstår jeg ikke. Merket jeg ingenting underveis? Jeg gjorde jo det, men i stedet for å ta tak i det kastet jeg gamle klær og kjøpte bare større og større størrelser. Men at jeg tillot meg selv det? Målet er ikke å bli så slank som før, jeg veide da rundt 65 kg, men i hvert fall 70kg. Under 75 kg er BMI`en min "normalvektig". 

Endret av DreamFitMom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herregud, så lenge siden jeg skrev her. Kan jo komme med en oppdatering før morgendagens veiedag. 

Lørdag 24/09 var vekta 85,4 😳😳 Ble helt paff da jeg så det men herregud, gjett om jeg ble glad😊 På søndag ble det litt potetgull, på mandag OG tirsdag ble det litt godteri, nettopp fordi jeg hadde det tilgjengelig hjemme men har klart å ta meg sammen og IKKE spise det. Det er ikke verdt det! Kommer med ny oppdatering imorgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...