Gå til innhold

Nå kan det bli burkini forbud i hele Frankrike.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bevares. Kan de ikke bare få av seg fillene. Slå seg litt løs. Det skader ingen.

 

Det er alltid vesten som må inrette seg muslimer. Enten om det er og skrive om på titler fra kristendom til religion.

Eller bygge moskeer. Samtidig som når det er i de fleste tilfeller er en innvandrer som gjør noe galt. Står det ikke i det hele tatt.

Hender det står østeuropeisk. Hvis de er fra polen eller lignende. Men hvis en muslim er gjerningsmannen.

Står det ingenting om det. Skulle nesten tro de var mere værdt enn oss. De er jo ifølge media aldri rasister heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, 44h skrev:

 

 

Det er alltid vesten som må inrette seg muslimer. Enten om det er og skrive om på titler fra kristendom til religion.

 

De er det nye herrefolket vet du. Vi har å innrette oss etter dem, om ikke blir de krenket og det er farlig det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at et slikt forbud er en frihetsberøvelse for alle kvinner som vil velge å bade i en slik drakt. Ikke alle er komfortable med å vise seg halvnakne blant fremmede mennesker. Det er virkelig ikke nødvendig at alle skal måtte det. Jeg håper at Norge aldri vil innføre et sånt forbud. Det angår da ikke oss hva andre velger å bade i! Både menn og kvinner skal få lov til å velge fritt hva de vil bade i, og å nekte kvinner å bruke burkini vil selvfølgelig frarøve oss den friheten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i islamske land der de praktiserer politisk tvang mot kvinner. Men i land som f.eks. Norge så har alle kvinner retten til selv å velge hva de vil kle seg i, også når de bader. Det skjer dessverre tilfeller der kvinner blir tvunget av familiemedlemmer, men i Norge har man mulighet for å få hjelp om man ønsker det. Norge skal være et fritt land, og det vil ikke være det dersom kvinner skal nektes å dekke seg til når de bader. Det er ikke noe galt i at noen kvinner vil dekke seg mer enn andre. 

Endret av pinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Verena skrev:

Men i land som f.eks. Norge så har alle kvinner retten til selv å velge hva de vil kle seg i, også når de bader.

Nei det har ikke alle kvinner i Norge rett til. sitter det virkelig kvinner i Norge i dag og tror at alle som bor i dette land har egen frihet? Om så trengs det virkelig opplæring her. Man må forstå hva islam er og hvordan kvinnens stilling i islam er. Kvinner har null makt i islam, det er mannen som bestemmer. Som det står i koranen. Kvinner er som en åker, gå ut og pløy den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Verena skrev:

Ikke i islamske land der de praktiserer politisk tvang mot kvinner. Men i land som f.eks. Norge så har alle kvinner retten til selv å velge hva de vil kle seg i, også når de bader. Det skjer dessverre tilfeller der kvinner blir tvunget av familiemedlemmer, men i Norge har man mulighet for å få hjelp om man ønsker det. Norge skal være et fritt land, og det vil ikke være det dersom kvinner skal nektes å dekke seg til når de bader. Det er ikke noe galt i at noen kvinner vil dekke seg mer enn andre. 

Nei dessverre har ikke alle kvinner rett til å selv velge hva de vil kle seg i når de bader I Norge. Det gjelder heller ikke menn. I mange bad er det forbudt for kvinner å bade toppløse. Ennå vanskeligere er det for de som vil bade nakne. Enten er det forbudt eller de må dra så langt for å kunne gjøre det at det i realiteten ikke er realistisk. Hvis de bader toppløse er det stor fare for at blir utsatt for uønsket oppmerksomhet, sjikane og gjerne tillagt sosialt negative holdninger som at de vil vise seg frem, at de er seksuelt frilynte o.s.v. De blir lett sett på som mindre anstendige enn andre mennesker og at de fortjener mindre grad av respekt.

Vi utvikles mot et snevert samfunn hvor det ikke er lov til å ha på seg vesentlig mindre eller vesentlig mer enn flertallet. Flertallets verdier er ikke basert på fornuft og selv ikke på historie. Det er kun basert på at det er akkurat det som er på moten akkurat nå.

Spørsmålet er om vi blir lykkeligere om vi alle blir like. Eller vil vi være lykkeligere hvis vi tillater folk å være forskjellig og at vi lærer å respektere hverandre slik vi er.

 

Anonymkode: 9b9f2...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre har ikke alle kvinner rett til å selv velge hva de vil kle seg i når de bader I Norge. Det gjelder heller ikke menn. I mange bad er det forbudt for kvinner å bade toppløse. Ennå vanskeligere er det for de som vil bade nakne. Enten er det forbudt eller de må dra så langt for å kunne gjøre det at det i realiteten ikke er realistisk. Hvis de bader toppløse er det stor fare for at blir utsatt for uønsket oppmerksomhet, sjikane og gjerne tillagt sosialt negative holdninger som at de vil vise seg frem, at de er seksuelt frilynte o.s.v. De blir lett sett på som mindre anstendige enn andre mennesker og at de fortjener mindre grad av respekt.

Vi utvikles mot et snevert samfunn hvor det ikke er lov til å ha på seg vesentlig mindre eller vesentlig mer enn flertallet. Flertallets verdier er ikke basert på fornuft og selv ikke på historie. Det er kun basert på at det er akkurat det som er på moten akkurat nå.

Spørsmålet er om vi blir lykkeligere om vi alle blir like. Eller vil vi være lykkeligere hvis vi tillater folk å være forskjellig og at vi lærer å respektere hverandre slik vi er.

 

Anonymkode: 9b9f2...e8c

Håper inderlig vi slipper å oppleve nakne folk i svømmehaller...litt sømmelighet og anstendighet må vi kunne kreve...nudisteene og de frilynte har jo sine plasser der de kan kan oppholde seg uten å være til plage for andre...det å ha respekt for andres grenser og integritet er noe en må kunne forvente fra oppegående mennesker. 

Anonymkode: 3855f...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjører Frankrike en hard linje?

Kan det ha noe med at det er myrdet flere i Frankrike de siste 18 månedene enn det er gjort de siste 100 år. https://www.thesun.co.uk/news/1451480/234-people-have-been-killed-in-french-terror-attacks-in-last-18-months-more-than-in-the-previous-100-years/

Ok, dere som har postet burkinivennlige innlegg de siste sidene: Ta et femminutt og les litt hva moderate og sekulære muslimer som har flyktet fra islamismen selv sier. Ikke hør på meg. Hør på de som kjenner islamismens åk.

http://gjest.blogg.no/1468828463_burkini_det_nye_symbo.html

Sitat

Islamismen har som mål å forandre samfunnet i en bestemt retning og har god tid. Den møter motstand, både i Midtøsten og i Vesten, også av sekulære muslimer. Bruk av burkini er ett av de mange tiltakene islamistene initierer, som en symbolsk handling, for å kneble sekulære verdier. Dessverre støttes disse islamistiske forsøkene på verdiendringer av naive og godtroende nordmenn (islamistenes medløpere) som er besatt av «rasisme» og kulturrelativisme.

http://standpunktet.no/2016/08/05/de-stemmene-vi-ikke-horer/

Vi tror vi er rause og inkluderende, når vi støtter segrering på høyt plan.

http://minabai.blogg.no/1471873049_kjnndsdiskrimingering.html

Sitat

Disse kvinnene stiller ikke en gang spørsmål ved hvorfor mannen får boltre seg halvnaken på stranden mens hun sitter der med svarte klær over den minste hudflik. Premissene er nemlig lagt for lenge siden. Det bare er sånn, Gud har sagt at han kan vise hud, hun kan det ikke, ferdig med det. Dette budskapet får jentebarn inn fra tidlig alder.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.8.2016 at 18.10, Gothminister skrev:

Nei det har ikke alle kvinner i Norge rett til. sitter det virkelig kvinner i Norge i dag og tror at alle som bor i dette land har egen frihet? Om så trengs det virkelig opplæring her. Man må forstå hva islam er og hvordan kvinnens stilling i islam er. Kvinner har null makt i islam, det er mannen som bestemmer. Som det står i koranen. Kvinner er som en åker, gå ut og pløy den.

På hvilken måte har ikke alle kvinner i Norge rett til å kle seg i det de vil? 

Den 22.8.2016 at 18.42, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre har ikke alle kvinner rett til å selv velge hva de vil kle seg i når de bader I Norge. Det gjelder heller ikke menn. I mange bad er det forbudt for kvinner å bade toppløse. Ennå vanskeligere er det for de som vil bade nakne. Enten er det forbudt eller de må dra så langt for å kunne gjøre det at det i realiteten ikke er realistisk. Hvis de bader toppløse er det stor fare for at blir utsatt for uønsket oppmerksomhet, sjikane og gjerne tillagt sosialt negative holdninger som at de vil vise seg frem, at de er seksuelt frilynte o.s.v. De blir lett sett på som mindre anstendige enn andre mennesker og at de fortjener mindre grad av respekt.

Vi utvikles mot et snevert samfunn hvor det ikke er lov til å ha på seg vesentlig mindre eller vesentlig mer enn flertallet. Flertallets verdier er ikke basert på fornuft og selv ikke på historie. Det er kun basert på at det er akkurat det som er på moten akkurat nå.

Spørsmålet er om vi blir lykkeligere om vi alle blir like. Eller vil vi være lykkeligere hvis vi tillater folk å være forskjellig og at vi lærer å respektere hverandre slik vi er.

 

Anonymkode: 9b9f2...e8c

Dersom man så gjerne vil kle seg naken og bade, så har man friheten til å reise til en nudiststrand. Det er antagelig stor forskjell på hvor tilgjengelig en slik strand er ettersom hvor man befinner seg i landet til forskjellige tidspunkter, men muligheten er der. Tilgjengeligheten gjør jo da friheten ganske begrenset for veldig mange, så jeg skjønner hva du mener. Selv er jeg oppvokst med at min mormor tok meg med på et offentlig badested der både hun og mange andre kvinner gikk toppløse omkring på området. Jeg vet med sikkerhet at jeg aldri kunne gjort det samme i dag på akkurat den samme plassen. Samfunnets holdninger har helt klart forandret seg mye med tiden. Men det handler vel om å ta hensyn til hverandre. Mange syns at nakenhet er støtende, uansett hvor naturlig og uskyldig det er for andre. Derfor har vel mange badesteder sett på det som en nødvendighet å ha en regel om hvor lettkledd man kan være på det gjeldende stedet. 

Jeg er enig med deg, og jeg liker egentlig ikke at det absolutt skal gå enten den ene eller den andre veien. Jeg vil at det skal være muligheter for alle til å leve et liv de selv er komfortable med. Det krever jo sine kompromisser og tilpasninger både den ene og den andre veien, men jeg tror på at det er mulig ved at folk får mer toleranse og forståelse for ting, og at vi blir flinkere til å ta hensyn der vi kan ta hensyn. 

Jeg tror at vi mennesker aldri får blitt helt like, og at det beste alternativet automatisk blir at vi må lære oss at det er greit å være forskjellige. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere ropte til kvinnen at hun skulle reise hjem. Flere applauderte politiet, og datteren hennes gråt, sier hun.

Bevæpnet politi tvinger dame til å kle av seg burkinien

http://www.dagbladet.no/nyheter/bevaepnet-politi-gar-bort-til-kvinnen-og-tvinger-henne-til-a-kle-av-seg-burkinien/61001541

Dette er jo fantastisk for at flere skal si fra seg islam. Tenker at de syns vi er barmhjertige og opplyste mennesker at de vil frasi seg islam umiddelbart. Dette er den beste greia noensinne for å samle et franksmenn og muslimer som begge er mistenksomme og uforstående til hverandre. Stående applaus.

Neste steg er å forby fedme og jage alle feitinger hjem fra stranden til stor applaus fra de andre på stranden. Da kommer alle de tjukke folk til å umiddelbart begynne å trene og bli slanke slik som resten av oss perfekte og opplyste mennesker

Anonymkode: f493e...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

flere ropte til kvinnen at hun skulle reise hjem. Flere applauderte politiet, og datteren hennes gråt, sier hun.

Bevæpnet politi tvinger dame til å kle av seg burkinien

http://www.dagbladet.no/nyheter/bevaepnet-politi-gar-bort-til-kvinnen-og-tvinger-henne-til-a-kle-av-seg-burkinien/61001541

Dette er jo fantastisk for at flere skal si fra seg islam. Tenker at de syns vi er barmhjertige og opplyste mennesker at de vil frasi seg islam umiddelbart. Dette er den beste greia noensinne for å samle et franksmenn og muslimer som begge er mistenksomme og uforstående til hverandre. Stående applaus.

Neste steg er å forby fedme og jage alle feitinger hjem fra stranden til stor applaus fra de andre på stranden. Da kommer alle de tjukke folk til å umiddelbart begynne å trene og bli slanke slik som resten av oss perfekte og opplyste mennesker

Anonymkode: f493e...870

God tur til Dubai.

Har du ikke fått med deg at det er dødsstraff for å konvertere fra islam? Uansett hvor mye vi tilrettelegger for islamismen, vil den ikke ta opp et støvkorn moderne tankegang, menneskerettigheter og frihet, i seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, ops2 skrev:

God tur til Dubai.

Har du ikke fått med deg at det er dødsstraff for å konvertere fra islam? Uansett hvor mye vi tilrettelegger for islamismen, vil den ikke ta opp et støvkorn moderne tankegang, menneskerettigheter og frihet, i seg.

Det er individer innenfor der som alle andre steder. Noen vil tilpasse seg, andre ikke. Det eneste som blir resultat av denne type forbud er økt hat begge veier, noe som kan føre til økt vold.

Støtten for dette forbudet er resultat av kortsiktig, naiv tekning. Man føler seg bra fordi noen gjør noe mot praktiserende av en religion man misliker, man tenker ikke i det hele tatt på de faktiske konsekvensene av dette.

Eller tenker du at å jage feitinger fra stranda ville vært med på å motkjempe fedme i befolkningen?

Anonymkode: f493e...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

flere ropte til kvinnen at hun skulle reise hjem. Flere applauderte politiet, og datteren hennes gråt, sier hun.

Bevæpnet politi tvinger dame til å kle av seg burkinien

http://www.dagbladet.no/nyheter/bevaepnet-politi-gar-bort-til-kvinnen-og-tvinger-henne-til-a-kle-av-seg-burkinien/61001541

 

Anonymkode: f493e...870

Dette er noe av det verste jeg har sett om man ser bort fra bilder fra fangeleire under andre verdenskrig osv. Utrolig at noe sånt virkelig kan skje i våre dager, at væpnet politi kan be folk kle av seg på offentlig sted. Lurer på om det samme ville skjedd meg som hvit kvinne hvis jeg satte meg påkledt på stranda og leste en bok? Politiet kommer, og av med fillene? Denne tråden er bare nedslående, og full av norske menn som har bestemt at muslimske kvinner er undertrykt av menn, og at de selv er mer egnet til å bestemme hvordan folk skal kle seg. Kvinnene selv skal selvsagt ikke ha noe ord med i laget. Terroren fortsetter på franske strender, og denne gangen står politiet bak. Mitt hjerte gråter for Frankrike.

Anonymkode: 2ef5d...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 17.14, Verena skrev:

Ikke i islamske land der de praktiserer politisk tvang mot kvinner. Men i land som f.eks. Norge så har alle kvinner retten til selv å velge hva de vil kle seg i, også når de bader. Det skjer dessverre tilfeller der kvinner blir tvunget av familiemedlemmer, men i Norge har man mulighet for å få hjelp om man ønsker det. Norge skal være et fritt land, og det vil ikke være det dersom kvinner skal nektes å dekke seg til når de bader. Det er ikke noe galt i at noen kvinner vil dekke seg mer enn andre. 

Så hvis en muslimsk kvinne vil ha hjelp mot alle påbudene, som å være hjemmeværende, ikke bruke prevensjon, gå i hijab eller burkini osv, så kan hun få hjelp? Hvor skal hun søke hjelp, mener du? Hun har gjerne ikke noe annet nettverk enn familien, og å ikke følge de religiøse påbudene betraktes som blasfemi. Hun risikerer altså å bli utstøtt og påføre familien skam. Hvor skal hun så gjøre av seg når hun gjerne ikke kan språket, ikke har bodd alene noen gang, ikke har utdanning og gjerne ikke jobb? Husk også at hun risikerer straff for å gjenopprette familiens ære om det blir skilsmisse.

Anonymkode: 8c326...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, ops2 skrev:

Hvorfor kjører Frankrike en hard linje?

Kan det ha noe med at det er myrdet flere i Frankrike de siste 18 månedene enn det er gjort de siste 100 år. https://www.thesun.co.uk/news/1451480/234-people-have-been-killed-in-french-terror-attacks-in-last-18-months-more-than-in-the-previous-100-years/

Ok, dere som har postet burkinivennlige innlegg de siste sidene: Ta et femminutt og les litt hva moderate og sekulære muslimer som har flyktet fra islamismen selv sier. Ikke hør på meg. Hør på de som kjenner islamismens åk.

http://gjest.blogg.no/1468828463_burkini_det_nye_symbo.html

http://standpunktet.no/2016/08/05/de-stemmene-vi-ikke-horer/

Vi tror vi er rause og inkluderende, når vi støtter segrering på høyt plan.

http://minabai.blogg.no/1471873049_kjnndsdiskrimingering.html

 

Er det du selv som står bak disse bloggene du konstant driver og linker til i hver eneste tråd for tiden? 

Anonymkode: 1b5aa...9f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det verste jeg har sett om man ser bort fra bilder fra fangeleire under andre verdenskrig osv. Utrolig at noe sånt virkelig kan skje i våre dager, at væpnet politi kan be folk kle av seg på offentlig sted. Lurer på om det samme ville skjedd meg som hvit kvinne hvis jeg satte meg påkledt på stranda og leste en bok? Politiet kommer, og av med fillene? Denne tråden er bare nedslående, og full av norske menn som har bestemt at muslimske kvinner er undertrykt av menn, og at de selv er mer egnet til å bestemme hvordan folk skal kle seg. Kvinnene selv skal selvsagt ikke ha noe ord med i laget. Terroren fortsetter på franske strender, og denne gangen står politiet bak. Mitt hjerte gråter for Frankrike.

Anonymkode: 2ef5d...61b

Sammenlikner du jøder i konsentrasjonsleire med at en kvinne i thights og t-skjorte må ta av seg burkinien hun demonstrativt har tatt over seg, på samme strand som tilhører promenaden der barn og andre ble brutalt meiet ned av en som støttet amme form for islam? 

Anonymkode: 8c326...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sammenlikner du jøder i konsentrasjonsleire med at en kvinne i thights og t-skjorte må ta av seg burkinien hun demonstrativt har tatt over seg, på samme strand som tilhører promenaden der barn og andre ble brutalt meiet ned av en som støttet amme form for islam? 

Anonymkode: 8c326...b09

Sammenligner DU en som meide ned hundretalls mennesker, med en som dekker til armene sine og ligger i ro og fordragelighet på stranden?

Anonymkode: 2ef5d...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner DU en som meide ned hundretalls mennesker, med en som dekker til armene sine og ligger i ro og fordragelighet på stranden?

Anonymkode: 2ef5d...61b

Ja, når hun gjør det på åstedet til terrorangrepet som en protest mot fransk lovgivning, så gjør jeg det. Det er respektløst mot terrorofrene. Jeg vet mange prøver å unnskylde terrorister med at de er psykisk syke einstøinger, men da ser man ikke at ekstrem islam er medvirkende til at de får slike holdninger. De krever respekt, men viser ikke så mye av det tilbake. 

Anonymkode: 8c326...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...