Gå til innhold

Nå kan det bli burkini forbud i hele Frankrike.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det må få være frivillig å få lov til å dekke seg til i offentlige svømmehaller. Har ingenting med kvinne diskriminering å gjøre men er et valg som jeg og noen tar for vår egen del og for å føle oss vel. Andre kvinner må gjøre som dem vil og om de lvil vise seg frem må gjerne gå nakne. Men alle er ikke slik. Og alle er ikke frisinnet på den måten. Prøv å forstå det. Så jeg ønsker at det må få være lov til å ha på seg heldekkende badedrakt i offentlige svømmehaller. Det er frihet for meg.

Anonymkode: 3855f...70d

Vanlig badedrakt duger mer enn nok. Bare bein og armer som vises, så du er trygg - ingen kommer til å legge merke til deg. Du trenger ikke ta på deg klær som symboliserer kvinneundertrykkelse når det finnes like gode alternativer som ikke er religiøse plagg. Våtdrakt som dykkerne bruker kan du også bruke. 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enda et desperat forsøk på å forsvare sine meninger; helsefarlig ? D-vitamin mangel er den eneste helserisikoen, men dette er ikke god nok grunn, langt ifra. Hvis burka/niqab blir forbudt på arbeidsplasser så vil  de få d-vitamin de trenger, for et kvarter med sol på ansikt/armer er nok for mange. I tillegg kan de sole seg privat i egen hage eller balkong. Solen er ikke begrenset kun til stranda. Solen fungerer ikke slik.

Trange truser på menn er også helsefarlig, det kan faktisk gi veldig store konsekvenser. Google it. Eller vil du at jeg skal opplyse det om det? Ikke minst, kreftfaren ved soling er ikke noe å spøke med. I tillegg til aldring. Det er langt flere og alvorlige sykdommer og plager forårsaket av sol enn mangel på sol. 

Til slutt så er det enda et tegn på desperasjon når du rakker ned på venstresiden; la meg si det sånn, hvilket enn parti du stemmer så viser din argumentasjonsevne at du faller for løgnerske og undertrykkende holdninger; gjør som jeg vil, så blir du akseptert (også motsier seg selv gang på gang). Du vet ikke hva frihet innebærer, enda later du som om du er forkjemper for det. Og attpåtil for muslimske kvinner. Og nå bryr du deg om helsen deres oppå det hele? Komisk, men jeg faller ikke for det, du er lett å lese.

Til slutt kan du ta deg en helg og tenke over hva som skjer hvis muslimske kvinner bytter over til våtdrakt istedenfor burkini for å omgå loven. Skal de strippes ned på stranda, for å "frigjøres"? 

Lykke til.

 

Anonymkode: 1b5aa...9f5

Desperat forsøk? Jeg trodde at alle noenlunde oppegående visste at overoppheting og heteslag er helsefarlige. Siden du ikke visste det - http://nhi.no/forside/forstehjelp/akuttmedisin/overoppheting-og-heteslag-771.html

D-vitaminmangel er selvfølgelig også en konsekvens av for lite eksponering på sol. Tror du virkelig muslimske damer som går til vanlig i heldekkende plagg soler seg privat i egne hage og balkong? Der hvor en fremmed man kan se dem? Tror du de får lov av sine menn å vise seg ute uten nikab og burka? Det er ikke tilfeldig at nettopp muslimske kvinner er en svært utsatt gruppe når det gjelder for lite vitamin D. Forbud av burka og nikab på offentlige steder er jeg selvfølgelig for men ikke bare på grunn av helse, men ikke minst av sikkerhetsgrunner og for å fremme en bedre integrering av disse kvinnene. 

Du skjønte vel at fult påkledd på stranda er helsefarlig, du trenger ikke avspore om trange truser på menn, det er mye som er farlig i verden, skal vi snakke om alt som er helsefarlig i verden eller skal vi holde oss til temaet burkini på stranda? :fnise:Kreftfaren ved soling - bruk riktig solkrem og sol deg med måte. Aldring - bruk riktig solkrem og sol deg med måte. 

Blah-blah mer avsporing om mine politiske preferanser. En som avsporer så mye må være den som er desperat ;) 

Hvis muslimske kvinner blir tvunget til å ha på våtdrakt på stranda, så er det like ille som å bli tvunget til å ha på burkini. Det er tvangen som er problemet og holdningene som ligger bak, hjernevaskingen og ekskluderingen. Badedrakt hvor bare bein og armer vises bør være anstendig nok for alle.  Jana%203_902615_rszd_2.jpg

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det må få være frivillig å få lov til å dekke seg til i offentlige svømmehaller. Har ingenting med kvinne diskriminering å gjøre men er et valg som jeg og noen tar for vår egen del og for å føle oss vel. Andre kvinner må gjøre som dem vil og om de lvil vise seg frem må gjerne gå nakne. Men alle er ikke slik. Og alle er ikke frisinnet på den måten. Prøv å forstå det. Så jeg ønsker at det må få være lov til å ha på seg heldekkende badedrakt i offentlige svømmehaller. Det er frihet for meg.

Anonymkode: 3855f...70d

Det er derfor det er så viktig og få et forbud mot hijab, burkini og andre islamske plagg som tvinges på kvinner i islam. For det er frivillighet som er målet. Alle vet i 2016 at muslimske kvinner ikke har denne friheten. Men blir tvunget til å gå i heldekkende klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gothminister skrev:

Det er derfor det er så viktig og få et forbud mot hijab, burkini og andre islamske plagg som tvinges på kvinner i islam. For det er frivillighet som er målet. Alle vet i 2016 at muslimske kvinner ikke har denne friheten. Men blir tvunget til å gå i heldekkende klær.

Ved et slikt forbud så gir du frihet til de som er tvunget men tvang til de som egentlig ønsker det selv. Du gir friheten til noen og tar den fra andre.

Anonymkode: 9b9f2...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved et slikt forbud så gir du frihet til de som er tvunget men tvang til de som egentlig ønsker det selv. Du gir friheten til noen og tar den fra andre.

Anonymkode: 9b9f2...e8c

Vi vet alle at muslimske kvinner ikke har frihet. Det burde holde som argument mot tvang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gothminister skrev:

Vi vet alle at muslimske kvinner ikke har frihet. Det burde holde som argument mot tvang.

 

Gjelder det alle muslimske kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Apis skrev:

Gjelder det alle muslimske kvinner?

Det er alltid avvik fra en regel. Trodde du som er smart viste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så blir det et press på alle som er på stranda uansett relgion. Kanskje ikke nå, men på sikt om noen få år. På BBC sa de at nordafrikanerene i Korsika også hadde jagd vekk turister som badet i nærheten av der de var fordi de syntes de var for lettkledde.

Spørsmålet er om Norge kan gjøre som intelligente dyr, å lære av andres feil. Vi burde sette ned foten nå, før vi blir som Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved et slikt forbud så gir du frihet til de som er tvunget men tvang til de som egentlig ønsker det selv. Du gir friheten til noen og tar den fra andre.

Anonymkode: 9b9f2...e8c

Hvem får min sympati?

De som er tvunget til å ha på burkini

eller

De som ønsker å ha på burkini for å støtte islamisme.

Enkelt valg. Vi har ikke fått fram kvinnefrihet og rettigheter for kvinner ved å stryke onde krefter for det patriarkalske kristne miljøet med hårene. Jo, det var mer enn nok kristne kvinner som var helt enige i at å gå i korte skjørt og klippe håret var slik en synd og skam, fysjom!

Først når vi står opp og sier: Ta bort den klamme imamhanda di fra kvinnene! da behandler vi islam likt med hvordan vi behandlet kristendommen.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiensk minister sier: Hvis vi forbyr burkini, risikerer vi å provosere fram terrorangrep.

Javel, snakker ikke ministeren som en islamofob her? Jeg trodde politikerene var enige om at det ikke er noe å frykte fra islam, fredens religion og alt det der. :ph34r:

http://www.politico.eu/article/italian-minister-burkini-ban-risks-provoking-terror-attacks-angelino-alfano-italy/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Italiensk minister sier: Hvis vi forbyr burkini, risikerer vi å provosere fram terrorangrep.

Javel, snakker ikke ministeren som en islamofob her? Jeg trodde politikerene var enige om at det ikke er noe å frykte fra islam, fredens religion og alt det der. :ph34r:

http://www.politico.eu/article/italian-minister-burkini-ban-risks-provoking-terror-attacks-angelino-alfano-italy/

 

Ikke vær så barnslig. Det er over en milliard muslimer hvorav langt de fleste bare ønsker å leve i fred og fordragelighet med andre. Det er en særdeles liten andel som driver med terrorisme. Det finnes nærmest ikke noen ideologi eller filosofi som det ikke er mulig å missbruke. Det er nærmest en naturlov at enhver religion, ideologi eller filosofi som har eksistert over lenger tid og omfattet et større antall mennesker vil bli missbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Italiensk minister sier: Hvis vi forbyr burkini, risikerer vi å provosere fram terrorangrep.

Javel, snakker ikke ministeren som en islamofob her? Jeg trodde politikerene var enige om at det ikke er noe å frykte fra islam, fredens religion og alt det der. :ph34r:

http://www.politico.eu/article/italian-minister-burkini-ban-risks-provoking-terror-attacks-angelino-alfano-italy/

 

Det er da bestemt av den politiske elite at terror ikke har noe med islam å gjøre. Så et forbud mot islamske klær, vil ikke utløse noen fare for terror. Muslimene vil selvsagt akseptere forbudet som gode borgere i samfunnet. Så hva den Italienske minister snakker om, er nesten rasisme om vi skal være politisk korrekte. For det er aldri noen fare for og irritere muslimene, de er tross alt fredelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Gab skrev:

Ikke vær så barnslig. Det er over en milliard muslimer hvorav langt de fleste bare ønsker å leve i fred og fordragelighet med andre. Det er en særdeles liten andel som driver med terrorisme. Det finnes nærmest ikke noen ideologi eller filosofi som det ikke er mulig å missbruke. Det er nærmest en naturlov at enhver religion, ideologi eller filosofi som har eksistert over lenger tid og omfattet et større antall mennesker vil bli missbrukt.

Bare et lite hint. Sett deg litt mer inn i islam før du piper. Det du skriver er like dumt som å si at alle ideologier, eks. nazismen kan misbrukes. Både islam og nazismen er helt klare i sin ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OL i 1974 og OL i 2016.

Damer volleyball, Iran.

Er det noen som tror det ikke har med ideologien islamisme å gjøre? Og er det frivillig å dekke seg til slik, hvor er de som spiller uten hodeslør i 2016? Ingen? Frivillig?

JESlsjE.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, ops2 skrev:

OL i 1974 og OL i 2016.

Damer volleyball, Iran.

Er det noen som tror det ikke har med ideologien islamisme å gjøre? Og er det frivillig å dekke seg til slik, hvor er de som spiller uten hodeslør i 2016? Ingen? Frivillig?

JESlsjE.jpg

Islamisering på sitt beste. Takk for at du så tydelig legger frem bevis og gjør PK flokken tause.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle sidene så beklager hvis videoen allerede er linket, men ville bare dele en video av Dina Tokio (relativt kjent Youtuber) som hadde noen veldig gode poenger. Ja, hun er muslim og ja hun bruker å dekke håret sitt, men nei, hun blir ikke undertrykt og nei, hun er ingen terrorist. Se videoen og se synspunktet til en vestlig, "normal" kvinne.

Jeg har selv brukt bukse og lange/store t-skjorter på stranda før pga. personlige ting, det eneste som var forskjellen på det antrekket jeg brukte (jeg er ikke muslim) og en burkini er at jeg ikke dekket til håret mitt. Hadde jeg dermiot hatt på hatt, lue eller et skjerf DA hadde jeg plutselig fått kjeft og bøter og gudne vet hva, hadde dette vært i Frankrike idag. Idiotisk.

Skal vi løse problemet med innvandring/terrorisme/etc. må vi ta tak og jobbe med de tingene som faktisk vil hjelpe og som er verdt å jobbe med. Dette skaper bare et større skille mellom "oss" og "dem", noe som gjør de involverte sinte, frustrerte og føler at vesten er imot de. Hva er det oppskriften til, mon tro? En terrorist. Jeg tror Frankrike skyter seg selv i foten med dette forbudet. Men nå har jeg heller aldri likt Frankrike, så de får bare holde på.

Anonymkode: 8a2e1...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Skal vi løse problemet med innvandring/terrorisme/etc. må vi ta tak og jobbe med de tingene som faktisk vil hjelpe og som er verdt å jobbe med.

Anonymkode: 8a2e1...051

Helt riktig, derfor så viktig med og få et strengt forbud mot undertrykkende klær som muslimske kvinner tvinges til å gå med. Vi burde på alle fronter skape det mest mulig vanskelig og få praktisert det tankegods som skaper terrorisme, altså islam. Slik vi også er opptatt av å vanskeliggjøre det tankegods ABB hentet sin ideologi i fra, altså det høyreekstremistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...