Gå til innhold

Hvorfor velger flere og flere menn Asiatiske koner?


Royruwen

Anbefalte innlegg

1 time siden, Royruwen skrev:

De norske mennene gifter seg I motsetning til kvinnene som kjøper sex bare, med fattige menn som har kone og barn.

De norske mennene som gifter seg med asiater og østeuropeiske kvinner I økende antall, gjør det vel ikke pga sex, slik flere norske kvinner gjør.

Jeg registrerer at du ikke har noe godt svar på hvorfor flere menn stadig ser utover landegrenser for å skaffe seg en kone.

Heller klarer du ikke å svare på hvorfor de så godt likestilte kvinnene I norge, som påstås å ha det best I verden, kjøper sex av fattige menn med kone og barn.

Ikke det at jeg forventer noe godt svar fra deg, bare konstaterer at du kaller thai damer for fitter og at du generelt har en nedlatende holdning til menn, som du også viser I andre tråder.

Det er da mange fler norske menn som drar nedover til asiatiske land, for å kjøpe seg prostituerte damer, menn og barn, enn det er damer som drar til Gambia for å henge med mannlige prostituerte.  Det er en grunn til at de fleste turister og deltidsbosatte nordmenn  i feks Thailand er menn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det mange tåpelige svar, for å si det mildt, her kommer dog et mer reflektert svar.

---

Ser man på ekteskap nå sammenlignet med tidligere så har det skjedd en stor endring, tidligere hadde damene en mye større rolle i hjemmet og tok ikke like stor del i yrkeslivet som i dagens samfunn hvor også likestillingen har blitt utjevnet. Man kan si damene har gått fra å være husmor til å bli karrierekvinner.

I dragsuget av den endringen er damene blitt mye mer selvstendig, der ekteskap tidligere handlet om å finne en som kunne forsørge familien, så gifter damer seg i dagens samfunn av kjærlighet. Akkurat det ekskluderer mange av de som går til det desperate skritt å hente seg en dame i Asia, som regel er dette menn som er tapere på det hjemmelige kjærlighetsmarkedet - ergo betaler de for å få ei dame da de ikke får seg dame på annen måte.

Norge er et rikt land, det samme kan ikke sies om de asiatiske landene dem som henter damer til Norge henter dem fra - ergo er det en enkel måte å få seg en kone på (kjærlighet handler det dog ALDRI om da den ikke er til salgs, de kjøper seg bare inn i et avhengighetsforhold).

Slik blir det for noen tapere av menn som faller utenfor i et marked der kvinner i større og større grad velger menn av kjærlighet, de trenger rett og slett ikke en mann for å skulle forsørge seg mer.

Dog tror jeg nær samtlige av dem som henter seg ei asiatisk dame heller skulle ønske at de hadde sjanse på Norske jenter, et ekteskap skal jo handle om kjærlighet og de vet jo godt at deres arrangerte forhold ikke gjør det - dessuten er det jo ikke det enkleste å inngå ekteskap med noen fra en helt annen kultur som ikke kan språket og gjerne ender som fengslet innenfor husets fire vegger.

Jeg ser slike ekteskap som svært utnyttende og egosentriske, å fengsle noen i eget hjem i en totalt fremmed kultur (og det er slik damene ender) er bare å synke så lavt at de kan skamme seg dypt i sitt tabubelagte forhold.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, absinthia skrev:

Det er da mange fler norske menn som drar nedover til asiatiske land, for å kjøpe seg prostituerte damer, menn og barn, enn det er damer som drar til Gambia for å henge med mannlige prostituerte.  Det er en grunn til at de fleste turister og deltidsbosatte nordmenn  i feks Thailand er menn. 

Det er da mange fler norske kvinner som drar nedover til afrikanske land, for å kjøpe seg prostituerte menn, kvinner og barn, enn det er menn som drar til Thailand for å henge med kvinnelige prostituerte.  Det er en grunn til at de fleste turister og deltidsbosatte nordmenn  i feks Gambia er kvinner.. 

Anonymkode: 0cf30...6ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Royruwen skrev:

Jeg har respekt for ekteskapet, slik flere og flere norske menn ikke ønsker å ha med norske kvinner.

Mindre respekt har jeg for kvinner som kjøper sex av fattige menn med kone og barn I fattige land. 

Du er i høyden rasistisk, Steinhard mot norske kvinner, men ser på både gambiske menn og kvinner fra Thailand/Fillipinnene som uten egen agenda om personlig vinning i sin interaksjon med folk fra vår del av verden. Dumt av deg, du er nok snart offer for en ganske så brutal oppvåkning. :fnise:

1 minutt siden, made4u skrev:

Her var det mange tåpelige svar, for å si det mildt, her kommer dog et mer reflektert svar.

---

Ser man på ekteskap nå sammenlignet med tidligere så har det skjedd en stor endring, tidligere hadde damene en mye større rolle i hjemmet og tok ikke like stor del i yrkeslivet som i dagens samfunn hvor også likestillingen har blitt utjevnet. Man kan si damene har gått fra å være husmor til å bli karrierekvinner.

I dragsuget av den endringen er damene blitt mye mer selvstendig, der ekteskap tidligere handlet om å finne en som kunne forsørge familien, så gifter damer seg i dagens samfunn av kjærlighet. Akkurat det ekskluderer mange av de som går til det desperate skritt å hente seg en dame i Asia, som regel er dette menn som er tapere på det hjemmelige kjærlighetsmarkedet - ergo betaler de for å få ei dame da de ikke får seg dame på annen måte.

Norge er et rikt land, det samme kan ikke sies om de asiatiske landene dem som henter damer til Norge henter dem fra - ergo er det en enkel måte å få seg en kone på (kjærlighet handler det dog ALDRI om da den ikke er til salgs, de kjøper seg bare inn i et avhengighetsforhold).

Slik blir det for noen tapere av menn som faller utenfor i et marked der kvinner i større og større grad velger menn av kjærlighet, de trenger rett og slett ikke en mann for å skulle forsørge seg mer.

Dog tror jeg nær samtlige av dem som henter seg ei asiatisk dame heller skulle ønske at de hadde sjanse på Norske jenter, et ekteskap skal jo handle om kjærlighet og de vet jo godt at deres arrangerte forhold ikke gjør det - dessuten er det jo ikke det enkleste å inngå ekteskap med noen fra en helt annen kultur som ikke kan språket og gjerne ender som fengslet innenfor husets fire vegger.

Jeg ser slike ekteskap som svært utnyttende og egosentriske, å fengsle noen i eget hjem i en totalt fremmed kultur (og det er slik damene ender) er bare å synke så lavt at de kan skamme seg dypt i sitt tabubelagte forhold.

 

Tja, mye rett her.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok færre norske menn som blir sammen med thailandske enn norske kvinner som kjøper en afrikagigolo sin kuk gitt

Anonymkode: 0cf30...6ae

Har du statistikk på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, antbug skrev:

Tja...

Asiatiske damer er nok litt mer underdanige enn norske, og de er vant til tradisjonelle kjønnsroller. Begge deler er attraktivt for den delen av mannsstanden som ikke trives så godt med dagens likestilte samfunn, og selv om man mangler både utdanning, høy sosial status og flott utseende vil man likevel ha gode sjanser for å få en ung og fysisk attraktiv partner hvis man leter blant fattige asiatiske kvinner. Jeg innbiller meg også at de er en anelse mer lettflørtet enn norske, eller i alle fall mer imøtekommende og respektfulle når de møter menn. 

At middelaldrende norske kvinner kjøper menn i fattige land må vel komme av at de ikke har draget på menn her hjemme? Jeg tror ikke det er særlig mange som gjør det da, det må sies, og takk og lov for det. 

Jeg har jobbet i bank og thaidamer er mye sterkere enn norske tilsynelatende. De tar ordet og overkjører både meg og mannen. Det er nok ikke fordi mannen trenger en underdanig, ikke som jeg har sett. Men at mange norske kvinner er for kravstore er ingen tvil. Bare se hvordan mange blånekter på å ta første initiativ dersom de finner en mann de liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi i Norge er mann og kvinne ganske likestilte økonomisk så det utgjør ofte ikke en faktor. Da gjenstår utseende/alder/kulturell kapital for å avgjøre attraktivitet.

I utlandet derimot så er de fleste nordmenn  rikinger sett mot lokalbefolkningen. Da blir økonomisk uavhengighet en vesentlig pluss, som oppveier for faktorer som kanskje trekker ned utseende/alder/kulturell kapital. Da får mange personer en vesentlig høyere score på attraktivitet i utlandet enn i Norge. En mindre pen/kjedelig/gammel person har da bedre odds for å finne partner.

Samtidig har du det med hva som er attraktivt HOS en partner. Mange norske menn synes asiatiske damer er eksotiske, pene, lager god mat, steller godt med mannen sin. Mens de opplever at norske damer er uavhengige og likestilte, det blir for dem kravstore og late. Norske kvinner er ikke fornøyd med å finne seg en mann lenger, de vil ha en bra mann. Noen menn kommer da til kort, og søker mot andre markeder hvor de opplever seg høyere verdsatt for hva de tilbyr. De vil ha kjærlighet og omsorg og familie, selv om de er dumme/stygge/gamle/kjedelige.

Norske kvinner som søker utenlands har kanskje levd i utilfredsstillende samliv over flere år, og vil ha ting på sine premisser. De ha god økonomi og gjør som de vil.

Lett forenklet :)

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de liker damene ser ut som rosiner når de blir gamle 

Anonymkode: 4e420...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, Lee Jones skrev:

Jeg har jobbet i bank og thaidamer er mye sterkere enn norske tilsynelatende. De tar ordet og overkjører både meg og mannen. Det er nok ikke fordi mannen trenger en underdanig, ikke som jeg har sett. Men at mange norske kvinner er for kravstore er ingen tvil. Bare se hvordan mange blånekter på å ta første initiativ dersom de finner en mann de liker.

Jeg kjenner også flere thaidamer, ressursterke kvinner som hadde en plan med å gifte seg med en mann fra vesten. Ære være dem for det. Jeg er totalt for girl power i alle dets former.

3 minutter siden, Lee Jones skrev:

Har du?

Nei, men det er ikke jeg som kommer med påstander om at flere middelaldrende norske kvinner kjøper sex i den 3 verden, enn norske menn som gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/meninger/kjoenn-og-identitet/hva-vil-norske-kvinner-egentlig-ha/a/23632024/

 

Mannen gidder ikke dette og det er en god beskrivelse av store deler av norske kvinner.

 

I tillegg til det som står I artikkelen ønsker de venninneturer til fattig land for å kunne kjøpe sex.

De ønsker å kjøpe sex fordi de har femininisert den Norske mannen for mye.

De reiser dit menn er menn og kvinne er kvinne 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Royruwen skrev:

Er det årsaken til at flere og flere menn velger asiatiske og også østeuropeiske koner? At de forsvinner og blir drept? Årsaken?

Er det derfor så mange kvinner reiser og kjøper seg sex av fattige menn da?

 

Noen sa noe om respekt her....respektløst spør du meg, at en kvinne velger å KJØPE sex av fattige menn med kone og barn

Akkurat som menn kjøper en "thaidame". Hun får oppholdstillatelse og et bedre liv, han får sex og hushjelp ;) 

Så da gikk det opp i opp da gitt. Like respektløst begge deler, spør du meg. Bare at disse "thaidamene" ikke en gang trenger å finne mannen attraktiv da, det er bare penger og et nytt liv. 

Anonymkode: 44868...38b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten bønn til folk i tråden her.

Norske menn med Thaidamer har nå vart så lenge at de nå har barn som er ungdommer og begynner å bli voksne. Skjønner dere ikke hvor ufin dere er når dere kaller fedrene deres for tapere og mødrene for lykkesøkere? Skjønner dere ikke hvor sårende det er for barn av de å lese denne tråden? Jeg synes vi alle skal tenke litt mer på det enn å spy ut ekle kommentarer om foreldrene til de.

Anonymkode: 54116...d9b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, absinthia skrev:

Det er da mange fler norske menn som drar nedover til asiatiske land, for å kjøpe seg prostituerte damer, menn og barn, enn det er damer som drar til Gambia for å henge med mannlige prostituerte.  Det er en grunn til at de fleste turister og deltidsbosatte nordmenn  i feks Thailand er menn. 

Har du statistikk? Ingen grunn til å tro at kvinner tøyler sine seksuelle behov mer enn menn. Om det er riktig at flere menn reiser til Thai for å få seg dame enn det er kvinner som reiser for sex så må jo grunnen eventuelt være at norske kvinner får dekket sine seksuelle behov i Norge. Bare en tanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten bønn til folk i tråden her.

Norske menn med Thaidamer har nå vart så lenge at de nå har barn som er ungdommer og begynner å bli voksne. Skjønner dere ikke hvor ufin dere er når dere kaller fedrene deres for tapere og mødrene for lykkesøkere? Skjønner dere ikke hvor sårende det er for barn av de å lese denne tråden? Jeg synes vi alle skal tenke litt mer på det enn å spy ut ekle kommentarer om foreldrene til de.

Anonymkode: 54116...d9b

Ja vi får håpe de som er rasistisk og ikke tåler sannheten ikke har barn selv. 

Flott innlegg👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten bønn til folk i tråden her.

Norske menn med Thaidamer har nå vart så lenge at de nå har barn som er ungdommer og begynner å bli voksne. Skjønner dere ikke hvor ufin dere er når dere kaller fedrene deres for tapere og mødrene for lykkesøkere? Skjønner dere ikke hvor sårende det er for barn av de å lese denne tråden? Jeg synes vi alle skal tenke litt mer på det enn å spy ut ekle kommentarer om foreldrene til de.

Anonymkode: 54116...d9b

Veldig greit at de får vite hva slags type faren er, sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Royruwen skrev:

 

 

I tillegg til det som står I artikkelen ønsker de venninneturer til fattig land for å kunne kjøpe sex.

 

 

Statistikk på at det her skjer så ofte kommer du ikke med, på tide du underbygger påstandene dine med kilder og statistikk du nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapermenn finner seg kone fra Asia, det er herlig for alle parter. Han finner seg en kone, norske kvinner slipper å forholde seg til ekle tapere. 

 

At det finnes norske damer som drar til Gambia etc. Betviler jeg ikke, men at det er et 'fenomen' er jeg uenig i.

Anonymkode: efe0c...636

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tapermenn finner seg kone fra Asia, det er herlig for alle parter. Han finner seg en kone, norske kvinner slipper å forholde seg til ekle tapere. 

 

At det finnes norske damer som drar til Gambia etc. Betviler jeg ikke, men at det er et 'fenomen' er jeg uenig i.

Anonymkode: efe0c...636

Det er godt mulig at det ikke er noe fenomen at kvinner finner seg mannehorer.  I dagligtale betegnelse for en begivenhet eller ting av høyst usedvanlig karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lee Jones skrev:

Har du statistikk? Ingen grunn til å tro at kvinner tøyler sine seksuelle behov mer enn menn. Om det er riktig at flere menn reiser til Thai for å få seg dame enn det er kvinner som reiser for sex så må jo grunnen eventuelt være at norske kvinner får dekket sine seksuelle behov i Norge. Bare en tanke.

I innlegget mitt snakket jeg ikke bare om de som forsøker å få seg dame, men de som er der for å kjøpe sex også. Det gis en fremstilling som at kvinner står for en større andel av sexturisme enn menn, men det stemmer jo ikke, selv i Gambia har de menn som er sexturister. 

Synes det er greit nok at folk forsøker å finne seg en dame fra Asia, når de sliter hjemme, bare de behandler henne godt. Dessverre så er disse damene godt representert på krisesentrene, fordi noen av mennene som " importerer" dem ser mer på dem som en gjenstand enn som et eget menneske. Selv menn som har vært i forhold med norske kvinner og ikke har noen forhistorie med å mishandle, kan finne på å utsette disse damene for vold. 

Det finnes en del forskning på dette, kan google det, så finner jeg nok noe jeg fant frem i en noen tråd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...