Gå til innhold

Hvorfor velger flere og flere menn Asiatiske koner?


Royruwen

Anbefalte innlegg

En jeg har snakket med som var å traff noen i Asia forklarte det med at norske kvinner var så opptatt av karriere. Men han ville heller ikke ha en kone som bad han om penger. Så han ville ha en kvinne som ikke brydde seg om å tjene penger og karrieren sin, samtidig som har ikke var interresert i å forsørge henne. Så ja... Han fant en kone som var villig til å jobbe deltid i ufaglært arbeid samtidig som hun tok vare på alt i hjemmet. 

En gjennganger som går igjen i forklaringene til de som bevisst går inn for å finne en asiatisk kone er at norske kvinner er for vanskelige. Men hva er mest sansynlig? At 50% av den norske befolkningen er for vanskelige eller at den mannen som sier det er for vanskelig?

Anonymkode: 33fda...d63

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, O.G. skrev:

Fått med deg at mange menn med thaikoner forsvinner eller blir drept der nede?

Er det årsaken til at flere og flere menn velger asiatiske og også østeuropeiske koner? At de forsvinner og blir drept? Årsaken?

Er det derfor så mange kvinner reiser og kjøper seg sex av fattige menn da?

 

Noen sa noe om respekt her....respektløst spør du meg, at en kvinne velger å KJØPE sex av fattige menn med kone og barn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Royruwen skrev:

Er det årsaken til at flere og flere menn velger asiatiske og også østeuropeiske koner? At de forsvinner og blir drept? Årsaken?

Er det derfor så mange kvinner reiser og kjøper seg sex av fattige menn da?

 

Noen sa noe om respekt her....respektløst spør du meg, at en kvinne velger å KJØPE sex av fattige menn med kone og barn

Mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, O.G. skrev:

Fått med deg at mange menn med thaikoner forsvinner eller blir drept der nede?

Interessant? Bestillingsdrap altså? Har aldri hørt om dette i Thailand, men tenkt at det var større risiko på eks Fillipinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare for meg. 

 

Norske jenter finner meg ikke interessant da jeg er litt under snittshøyden og ikke er så veldig på i starten. Asiatiske er mye mer på og dermed har jeg større sjans for og stifte en familie med noen. (Som blandt annet har vært et av mine største ønsker i mange år) 

Har ikke problem med utsende da jeg under påvirkning av alkehol lett får damer i sengs men det er ikke hva jeg har lyst til. 

er kun 26 og ser så utrolig mange i dag har kids fra tidligere forhold og har jeg mulighet til og velge vekk dem så gjør jeg det. Har et ønske om og starte en familie uten en eller annen eks og forholde meg til. 

Anonymkode: d3d51...5ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele handler vel om hvor attraktiv en er på det norske kjøttmarkedet. Blir det ikke noe så drar en lenger og Asia for menn og Afrika for kvinner er aktuelt.

Det som er teller er at både vestlige kvinner og menn drømmer om et familieliv innerst inne når der søker. Jeg tenker først og fremst på en gruppe som er et stykke opp i de tretti åra, og aldri har hatt en fast partner. (Jeg tenker ikke nevne de som har hatt samlivsbrudd og reiser til Asia og Afrika pga. problemer. Dette er en egen gruppe av menn og kvinner)

For gruppen jeg skriver om kan en si de blir utnyttet av kvinner i Asia og menn i Afrika. Noen vil synes dette kanskje er motsatt. Dette sett fra den tredje verdens øyner og deres støttespillere. De som treffer vestlige kvinner og menn søker også lykken, men dette er mer for å bedre levekår og økonomisk vinning.  Det som er det problematiske er at det er laget en industri på dette, dit de vestlige mennesker reiser. Dette går ut på å lure til seg innbetalinger. De sier h*n er den eneste, og gjør alt mens en oppholder seg i deres land. Men sannheten kan være at de har 3-7 stk. vestlige som de treffer etter tur mens du selv er hjemme i landet ditt.

Det finnes og kvinner og menn fra de landene som blir utnyttet av andre bakmenn i denne industrien. Dette er typisk for øst Europa kontaktannonser, men også i Asia og Afrika. De tar det meste av de som blir betalt inn på kontoer, og de det personen det gjelder sitter igjen med smuler.

Det er selvfølgelig de som ender sine dager lykkelig med familie som var drømmen. Dette er fint for de det gjelder selvfølgelig. Men det kan fort bli kollisjon med kulturer når en kommer til vesten. At de som kommer vil forsørge sin famille der nede, var en del av avtalen for at de fikk gifte seg med en utlendig og flytte. Men dette holdes nå hemmelig for den vestlige personen. Når en ser alt overskuddet en tjener blir sendt av sted får en seg noen overraskelser. De tar fort kontroll over en, og kan sine overtalelse teknikker. Teknikken er blant å få barn, for da får en lettere bli i Norge. For kvinner sikrer det også barnebidrag, og kanskje hustrubidrag noen år etter bruddet om en ikke kan forsørge seg selv. Det er en del av forholdene  som ender i samlivsbrudd av forskjellige årsaker. Dette også som mellom vestlige partnere, i tillegg til kulturforskjeller.Det verste er når de tar med seg barna og reiser ut av landet for alltid uten samtykke fra deg.

Det er nok av de som har blitt fortvilet etter en tur til det fjerne for å hente seg en livsledsager. selv om noen har lykkes. En må ikke glemme det finnes solskinnshistorier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
3 timer siden, Royruwen skrev:

Hva kan årsaken være til at flere og flere norske menn finner seg koner I Østen, samtidig som vestlige middelaldrende kvinner kjøper seg menn I fattige land?

Noen som har noen fornuftige svar?

Mvh Roy

Først synes jeg det er merkelig at du bruker begrepet "finner seg" om de norske mennene og "kjøper seg" om de "vestlige middelaldrende kvinnene". Jeg vil legge som premiss at både mennene og kvinnene (middelaldrende eller ei) "kjøper" eller "finner seg" en partner på lik linje. Med det sagt tror jeg som noen tidligere nevnte at globalisering gjør dette enklere. Samtidig er det vel neppe de mest "populære" og "attraktive" mennene og damene som aktivt går inn for å finne noen fra et fattigere land, så det er nok noen som kanskje ser på dette som en alternativ løsning eller "siste utvei" for å få seg partner. Jeg tror også at vi alle har blitt veldig egoistiske og selvbevisste, i vesten. Vi "skal ha" og mener selv at vi "fortjener" det ene og det andre. Det kan gjøre at man er vanskelig å leve med, har urimelige krav til en partner, og anser en kjæreste nærmest som en vare eller et tilbehør. Og joda; det finnes såklart mange eksempler på ekte kjærlighet, dette var kun eksempler på "postordre brud" trenden, nettsider som "marryme.com" osv, hvor man henvender seg til mennesker som surfer på nett etter en partner slik man surfer etter en ny bil eller sofa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Mange?

Ikke kom og fortell meg at det ikke er status for gutta på stranda i Gambia å date vestlige damer. De får bo på de dyreste hotellene, spise på de fineste restaurantene og være med ut på alle de fancy nattklubbene, og det har jo de aller færreste råd til der nede....

 

Det er tydelig at de fleste menn ikke omgås disse damene på grunnen av kjærlighet, men for pengenes skyld.

Det skjønner vel du også??

Hvor mange som gjør dette I eksakt antall....antallet er sterkt økende! Fysj for noen griser av kvinnfolk. Kjøper biler og hus osv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Royruwen skrev:

Ikke kom og fortell meg at det ikke er status for gutta på stranda i Gambia å date vestlige damer. De får bo på de dyreste hotellene, spise på de fineste restaurantene og være med ut på alle de fancy nattklubbene, og det har jo de aller færreste råd til der nede....

 

Det er tydelig at de fleste menn ikke omgås disse damene på grunnen av kjærlighet, men for pengenes skyld.

Det skjønner vel du også??

Hvor mange som gjør dette I eksakt antall....antallet er sterkt økende! Fysj for noen griser av kvinnfolk. Kjøper biler og hus osv 

Kan godt være det er status for gambierne og thaidamerne og underholde stygge middelaldrende hvite mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først må vi vel begynne med premissene for spørsmålet; gjør flere og flere menn det, eller er det noe du har inntrykk av?

Grunnen til at det skjer kan vel delvis være at penger er makt, nordmenn har mye penger og det frister kanskje for noen å kjøpe seg den perfekte partneren som føyer seg og godtar en hel del for å sikre seg og sine økonomisk.

Norske kvinner er stadig mindre gira på å behandles som eiendom, så kanskje det har noe med det å gjøre?

Anonymkode: a4f0a...ca8

Det er vel heller det at norske kvinner får stadig mer tilfellere av prinsessesyndrom der ingenting er bra nok for dem, da velger norske menn heller noen som blir taknemmelig for gaver og som behandler dem bra tilbake.

Anonymkode: 0cf30...6ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Kan godt være det er status for gambierne og thaidamerne og underholde stygge middelaldrende hvite mennesker. 

Nå er du såpass opplyst at du vet thai damer som kommer til Norge er like delaktige I arbeidslivet som norske kvinner. Det visste du vel?

De underholder seg selv, mannen, familien I thailand og sørger for en god pensjon til seg selv. Som du ser av beskrivelsen så ser du forskjellen...? På norske og thailandske kvinner??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi nordmenn er sky og sjenerte, og helst vil bo sammen med noen som ikke forstår norsk så alle holder kjeft hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers da så synes jeg det er merkelig hvordan Royruwen snakker om de her norske mennene som hjelper de her fattige damerne til Norge sånn at de kan forsørge famlien sin, mens damerne som drar til Gambia utnytter svartinger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, O.G. skrev:

Ellers da så synes jeg det er merkelig hvordan Royruwen snakker om de her norske mennene som hjelper de her fattige damerne til Norge sånn at de kan forsørge famlien sin, mens damerne som drar til Gambia utnytter svartinger....

De norske mennene gifter seg I motsetning til kvinnene som kjøper sex bare, med fattige menn som har kone og barn.

De norske mennene som gifter seg med asiater og østeuropeiske kvinner I økende antall, gjør det vel ikke pga sex, slik flere norske kvinner gjør.

Jeg registrerer at du ikke har noe godt svar på hvorfor flere menn stadig ser utover landegrenser for å skaffe seg en kone.

Heller klarer du ikke å svare på hvorfor de så godt likestilte kvinnene I norge, som påstås å ha det best I verden, kjøper sex av fattige menn med kone og barn.

Ikke det at jeg forventer noe godt svar fra deg, bare konstaterer at du kaller thai damer for fitter og at du generelt har en nedlatende holdning til menn, som du også viser I andre tråder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Royruwen skrev:

De norske mennene gifter seg I motsetning til kvinnene som kjøper sex bare, med fattige menn som har kone og barn.

 

Vel, men hvorfor velger de her fattige mennene å pule middelaldrende kvinner fra Vesten for da? En utro skit er en utro skit, uansett hvor han kommer fra. 

1 minutt siden, Royruwen skrev:

De norske mennene som gifter seg med asiater og østeuropeiske kvinner I økende antall, gjør det vel ikke pga sex, slik flere norske kvinner gjør.

 

 

Så norske menn drar til den 3 verden for å få kjærlighet....

2 minutter siden, Royruwen skrev:

 

Jeg registrerer at du ikke har noe godt svar på hvorfor flere menn stadig ser utover landegrenser for å skaffe seg en kone.

 

Du likte ikke svaret mitt, tror jeg heller vi sier.

 

2 minutter siden, Royruwen skrev:

 

Heller klarer du ikke å svare på hvorfor de så godt likestilte kvinnene I norge, som påstås å ha det best I verden, kjøper sex av fattige menn med kone og barn.

Vi har ikke fått noe svar på hvorfor de likestilte mennene i Norge ikke takler norske kvinner heller, ei heller gjør noe med seg selv for å bli bedre menn.

3 minutter siden, Royruwen skrev:

 

Heller klarer du ikke å svare på hvorfor de så godt likestilte kvinnene I norge, som påstås å ha det best I verden, kjøper sex av fattige menn med kone og barn.

 

Kanskje et "godt" svar på det skal komme når det kommer et svar på hvorfor norske menn drar nedover til den 3 verden for å kjøpe sex, det skjer. Er ikke sånn at alle norske menn som drar til Thailand/fillipinene gifter seg med noen, men sex kjøper de. Det skrytes om.

 

5 minutter siden, Royruwen skrev:

 

Ikke det at jeg forventer noe godt svar fra deg, bare konstaterer at du kaller thai damer for fitter og at du generelt har en nedlatende holdning til menn, som du også viser I andre tråder.

Har ikke kommet noe gode svar fra deg heller, og hvorfor skal jeg ikke være nedlatende til tapere fra Norge som trekker nedover til uland for å kjøpe sex/koner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Royruwen skrev:

Om det øker fra 1000 til 1500, eller 20000 til 30000 er ikke spørsmålet.

Spørsmålet er, hvorfor antallet er økende?

Og hvorfor flere og flere kvinner kjøper seg menn I fattige land.

 

Lurer på hva ÅRSAKEN er til økningen. Ikke om det er 5 eller 7.

Du har fått svaret. Globalisering. Verden har blitt mindre, folk reiser mer, flytter seg mer over landegrenser. Økt tilgang/tilgjengelighet, økt mobilitet, naboen har gjort det så man er ikke den eneste i bygda lengre osv. 

At det er fordi norske kvinner liksom har blitt verre er en idiot-konklusjon. 

Vi har alltid vært like jævlige, det var bare ikke et like kjent, tilgjengelig eller aktuelt alternativ å finne seg thaidame for 50 år siden :tongue:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja...

Asiatiske damer er nok litt mer underdanige enn norske, og de er vant til tradisjonelle kjønnsroller. Begge deler er attraktivt for den delen av mannsstanden som ikke trives så godt med dagens likestilte samfunn, og selv om man mangler både utdanning, høy sosial status og flott utseende vil man likevel ha gode sjanser for å få en ung og fysisk attraktiv partner hvis man leter blant fattige asiatiske kvinner. Jeg innbiller meg også at de er en anelse mer lettflørtet enn norske, eller i alle fall mer imøtekommende og respektfulle når de møter menn. 

At middelaldrende norske kvinner kjøper menn i fattige land må vel komme av at de ikke har draget på menn her hjemme? Jeg tror ikke det er særlig mange som gjør det da, det må sies, og takk og lov for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet sitat er fjernet. Mynona, mod. 

Dette er interessant. Hva er det som er så vanskelig og provoserende med kvinner som har meninger? Hvorfor drømmer du deg til kvinner med "bedre familieverdier", og føler sinne mot norske kvinner? Jeg registrerer at du mener norske kvinner er grådige og selvopptatte, har du tenkt tanken at kanskje du har vært uheldig med personlige opplevelser og at de fleste kvinner (på lik linje med de fleste menn) er greie, oppegående og hensynsfulle personer?

Innleggene dine oser av en agenda som går ut på å forsvare menn som henter seg koner fra land der kvinnen er rangert lavere enn mannen i hierarkiet. Dessverre er det nok menn som føler seg utilstrekkelige og usikre i relasjonen til kvinner med sterke meninger og krav, som føler at de må gå tilbake i tid til en hverdag der mannens posisjon ikke ble utfordret for å føle seg som sterke, hele og glade mennesker. Det er jo litt synd?

Anonymkode: a4f0a...ca8

Endret av Mynona
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er interessant. Hva er det som er så vanskelig og provoserende med kvinner som har meninger? Hvorfor drømmer du deg til kvinner med "bedre familieverdier", og føler sinne mot norske kvinner? Jeg registrerer at du mener norske kvinner er grådige og selvopptatte, har du tenkt tanken at kanskje du har vært uheldig med personlige opplevelser og at de fleste kvinner (på lik linje med de fleste menn) er greie, oppegående og hensynsfulle personer?

Innleggene dine oser av en agenda som går ut på å forsvare menn som henter seg koner fra land der kvinnen er rangert lavere enn mannen i hierarkiet. Dessverre er det nok menn som føler seg utilstrekkelige og usikre i relasjonen til kvinner med sterke meninger og krav, som føler at de må gå tilbake i tid til en hverdag der mannens posisjon ikke ble utfordret for å føle seg som sterke, hele og glade mennesker. Det er jo litt synd?

Anonymkode: a4f0a...ca8

Jeg forsvarer ikke at norske kvinner reiser til utlandet og kjøper sex fra fattige, gifte menn med barn hvertfall.

Mannen er sterk nok til å velge den kvinnen han liker. IKKE svak og usikker,  slik du prøver å vri det til. Mannen ønsker sunne familieverdier og velger derfor å avstå fra norske kvinner I større grad for å unngå å havne I lag med egoister. Familie ER teamwork. 

Jeg feire ikke alle under en kam,  men trenden...litt rart. ...eller er det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Royruwen skrev:

Jeg forsvarer ikke at norske kvinner reiser til utlandet og kjøper sex fra fattige, gifte menn med barn hvertfall.

Mannen er sterk nok til å velge den kvinnen han liker. IKKE svak og usikker,  slik du prøver å vri det til. Mannen ønsker sunne familieverdier og velger derfor å avstå fra norske kvinner I større grad for å unngå å havne I lag med egoister. Familie ER teamwork. 

Jeg feire ikke alle under en kam,  men trenden...litt rart. ...eller er det ikke det?

Jeg tror sånne menn (som deg), ikke tåler likestilling og kvinners evne til å sette grenser for seg selv og dermed velger å finne seg ei som ikke kan språket, så blir det ro i heimen, som gjør som hun er opplært til, altså alt for deg og familien mens du kan sitte i godstolen og drikke øl og rape alfabetet. 

Kvinner som reiser til afrikanske land og kjøper sex tror jeg gjør dette fordi de ikke finner seg noen i Norge. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...