Gå til innhold

Når samvær med barnefar skjer i lin stue - noen erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i serien av dine argumenter, så er vi nå kommet dit hen at menn er hunder, katter og hester. Hadde noen brukt lignende betegnelser på damer eller utlendinger så hadde den personen vært hevet loddrett ut av forumet.  Du er tydeligvis fredet av moderatorene her på forumet. 

Anonymkode: d3050...823

Heldigvis så forstår de fleste, ink moderatorene at vi mennesker er pattedyr akkurat som de nevnte dyreartene...  og at mor er den som skaper alle avkommene og at avkommene er mest avhengig av henne. 

Kjære deg, uansett hvor langt lilestillingen kanskje vil gå, så vil du aldri gå gravid, du vil aldri føde barn og du vil aldri amme barn...  Jeg er lei for å måtte opplyse deg om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22. august 2016 at 7.04, Snublefella skrev:

Det har da ikle noe å gjøre med hyllest til kvinnen... Det er ren skjær biologi. Jeg foreslår at du tar en titt på andre pattedyr. 

Ser du ofte hannhunder,  hingster, hsnnkatter, hanngriser..ect ect ect ta over omsorgsrollen for avkommene? At en hingst jager bort hoppa og begynner å ta totalt ansvar for føllet?? Ikke det nei? 

Det er noe fucka med oss mennesker når vi lar likestilling gå over det som er naturlig,  når vi mener at jajaj ungen kan likegodt få kunstig melk isteden for morsmelk sånn at far kan føle seg like viktig.  Det er et menneske skapt behov, det er ikke naturlig!

Det er mor som går gravid, det er mor som føder, det er mor som ammer. Og ja et spedbarn er mer avhengig av mor enn far! Dette er fakta!  Er ikke noe som kan argumenteres bort. Og det er ikke til barnets beste å late som far bare kan overta denne rollen. 

Men når barnet blir større er far like viktig...jeg har aldri påstått noe annet. 

 

Noen pattedyr spiser også sine avkom viss de er syke. Vi skal ikke begynne med vi også da? Om spebarnet ditt er født med downs syndrom, er prematur eller har andre sykdommer er det vell bare å spise de.... Herregud jeg blir flau.

Anonymkode: 93747...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen pattedyr spiser også sine avkom viss de er syke. Vi skal ikke begynne med vi også da? Om spebarnet ditt er født med downs syndrom, er prematur eller har andre sykdommer er det vell bare å spise de.... Herregud jeg blir flau.

Anonymkode: 93747...307

Det er godt du blir flau da. Det hadde jeg også blitt om jeg var deg. For du tar tilsynelatende ikke poenget.

Er du sååå sjalu på båndet mellom mor og et nyfødt barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snublefella skrev:

Det er godt du blir flau da. Det hadde jeg også blitt om jeg var deg. For du tar tilsynelatende ikke poenget.

Er du sååå sjalu på båndet mellom mor og et nyfødt barn? 

Hva har sjalusi med tema å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket lettere tilbakestående, må vel skjønne at babyen må ha mat og bleie selv om han har samvær. Kan ikke akkurat skru av en baby. 

Anonymkode: bec8a...9fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Snublefella skrev:

Det er godt du blir flau da. Det hadde jeg også blitt om jeg var deg. For du tar tilsynelatende ikke poenget.

Er du sååå sjalu på båndet mellom mor og et nyfødt barn? 

Hvorfor skulle jeg vært sjalu? Er mor selv, men jeg går ikke rundt å sprader rundt som om jeg eier barnet mitt og tror barnet mitt ikke trenger pappaen sin bare fordi jeg er mor. Du kan ikke sammenligne oss med andre pattedyr når du bare velger ut den delen du liker best. I bunn og grunn er begge foreldrene viktig. Et barn trenger begge foreldrene, viss det var sånn at et barn ikke trengte en far, hvorfor trenger vi da menn for å bli gravide. Om menn ikke har noe nytte for seg, hvorfor kan vi ikke gjøre oss selv gravid naturlig. 

Ja båndet mellom mor og barn er spesielt, men vi som kvinner aner ikke hvordan båndet mellom far og barn er. Denne faren vil se barnet sitt så mye som mulig, og jeg tror ikke du forstår hvor fantastisk det er. At mor må bite sammen tennene litt for at de to skal få et godt bånd når barnet blir eldre skulle bare mangle. Ja, far trenger litt opplæring i hvordan babyer fungerer, men det trengte vell de fleste av oss som helt nybakte foreldre. 

Anonymkode: 93747...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snublefella skrev:

Heldigvis så forstår de fleste, ink moderatorene at vi mennesker er pattedyr akkurat som de nevnte dyreartene...  og at mor er den som skaper alle avkommene og at avkommene er mest avhengig av henne. 

Kjære deg, uansett hvor langt lilestillingen kanskje vil gå, så vil du aldri gå gravid, du vil aldri føde barn og du vil aldri amme barn...  Jeg er lei for å måtte opplyse deg om dette. 

Du er klar over at menn ikke er en hund eller gris?
Du vet at det finnes fedre som har hatt barna fra de var født fordi mor døde i fødsel, eller rett og slett ikke ville ha barnet sitt? De finnes de faktisk. De barna overlever fint.

Du innbiller deg at mor er det viktigste i hele verden, de er ikke det, men dere må klinge dere fast til dette som den eneste sannhet for å føle deg spesiell.

Jeg er mor selv, og har selv sett hvor viktig far er i babyens liv. Å sette far som annenrangs fordi han ikke produserer brystmelk er rett og slett barnslig. Du er ikke SÅ spesiell som du tror du er.

Anonymkode: b04aa...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snublefella skrev:

For du tar tilsynelatende ikke poenget.

 

Hva er vitsen med å diskutere med folk som er blinde for å se andre sider?

Det som er det verste er jeg tror vi aller fleste ikke er ueninge med "de", men "de" klarer ikke ta til seg det vi sier.

Eller så er kun for å bare diskutere, og spille dum. Alle skjønner vel at det snakker om er å gi og ta,men likevel sette grenser :)

Anonymkode: 467a3...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snublefella skrev:

For du tar tilsynelatende ikke poenget.

Innså at det var litt uklart med jeg er enig med deg snublefella.

Anonymkode: 467a3...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fluffe skrev:
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at menn ikke er en hund eller gris?
Du vet at det finnes fedre som har hatt barna fra de var født fordi mor døde i fødsel, eller rett og slett ikke ville ha barnet sitt? De finnes de faktisk. De barna overlever fint.

Du innbiller deg at mor er det viktigste i hele verden, de er ikke det, men dere må klinge dere fast til dette som den eneste sannhet for å føle deg spesiell.

Jeg er mor selv, og har selv sett hvor viktig far er i babyens liv. Å sette far som annenrangs fordi han ikke produserer brystmelk er rett og slett barnslig. Du er ikke SÅ spesiell som du tror du er.

Anonymkode: b04aa...1e9

Ja riktig....når mor er død så er far en flott erstatning.  Men hvis begge lever er mor den viktigste i babyens første leve måneder...sånn er det bare.  Er liksom ikke noe å diskutere.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med han, og forklare hvordan ting er. Sette krav til at han hjelper til, ikke bare sitter i sofaen og krever. Det skal være kjekt for dere alle 3 at han har mye samvær. Ikke bare han.

Han må få en mulighet til å forandre seg og lære. Om han ikke gjør det, så kan du sørge for å få fastsatt samvær. Men det lønner seg å prøve selv først for alles del. Han kan ikke forandre noe, om han ikke vet at det han gjør nå er feil. Han er ny i dette akkurat som det du er.

Ett godt samarbeid vil gagne dere alle fremover ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snublefella skrev:

Ja riktig....når mor er død så er far en flott erstatning.  Men hvis begge lever er mor den viktigste i babyens første leve måneder...sånn er det bare.  Er liksom ikke noe å diskutere.  

 

"Sånn er det bare" er ikke ett argument. Uansett hvor mye du repeterer det.

....Sånn er det bare.

Anonymkode: b04aa...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...