Gå til innhold

Når samvær med barnefar skjer i lin stue - noen erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg godt jeg, TS. Han er alltfor kravstor-du må nok sette ned foten din her!

Ungen din er 5 uker,han legger ikke merke til om far nå er der 1 time i uken (kanskje det kan være 2 timer 1 gang i uka.. dette er spesielle omstendigher når han bor langt unna, og tanke hans og hans familie oppførsel-

Du er sliten og trøtt og min mening da er du første priotering ovenfor far! Er du trøtt og sliten, og ikke for overskudd, er det ikke bra for deg og eller ikke for barnet.

Anonymkode: 467a3...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har baby på 5 uker nå :) Barnefar og jeg har aldri bodd sammen og er ikke kjærester nå. Han har flyttet noen timers kjøretur unna meg. Han har enorme forventninger til eget samvær med babyen når det gjelder hvor ofte og hvor lenge. Jeg synes jeg har strukket meg ganske langt for ham i barseltiden foreløpig. På sykehuset var han på besøk en time hver dag (min egen mor fikk komme 30 min en gang...) og han tok med foreldrene sine hjem til meg noen timer etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg må alltid "hive ham ut" når jeg ikke orker mer besøk, han er den eneste som ikke f, eks, spør hvor lenge det passer at han blir eller om han skal hjelpe til med noe. Sitter bare med baby på fanget og blir sur hvis baby blir sulten eller må ha ny bleie - for han har jo "samværstid" og da skal baby være hos ham. For to uker siden har jeg sagt at det holder at han kommer en gang i uka, og i utgangspunktet bare en time, men han må fortsatt "hives ut" når jeg er sliten av besøk. Og han pusher avtalene hver gang. Hvis vi avtaler på onsdag at han skal komme tilbake neste tirsdag, så vil han gjerne komme både fredag og lørdag og maser om det. SMS kommer nesten med en gang han har kommet hjem etter samvær... 

Vi skal på Fvk om to uker og prøve å lage en avtale,men han vil helst ikke ha det, men komme og gå. Er det noen som har erfaringer med gode kjøreregler når egen stue blir en arena for samvær? Han vil ikke trille tur eller møtes andre steder, for da kan han ikke ha baby på fanget ble tiden. 

Anonymkode: 1d187...8bb

Men hva med dine enorme forventinger til samvær med den lille? Det virker som om du finner det en selvfølge!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jus sanguinis skrev:

Men hva med dine enorme forventinger til samvær med den lille? Det virker som om du finner det en selvfølge!

 

Verden dårligste argument for å prøve å provosore :laugh:

You lost your touch! :fnise:

Anonymkode: 467a3...b2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt jeg, TS. Han er alltfor kravstor-du må nok sette ned foten din her!

Ungen din er 5 uker,han legger ikke merke til om far nå er der 1 time i uken (kanskje det kan være 2 timer 1 gang i uka.. dette er spesielle omstendigher når han bor langt unna, og tanke hans og hans familie oppførsel-

Du er sliten og trøtt og min mening da er du første priotering ovenfor far! Er du trøtt og sliten, og ikke for overskudd, er det ikke bra for deg og eller ikke for barnet.

Anonymkode: 467a3...b2a

Det er ikke "hennes" barn- det er "deres" .. Virker som dette er noe både du og ts har vondt for å forstå.. Lurer på om dere også er i gruppen som mener at far heller ikke har noe med å betale for barnets oppvekst ...?(neppe) :P

 

ts : du og far har vært nært nok til å lage et barn.. Hvorfor irriterer du deg over den ene timen i uka far har barnet? Hvordan hadde du følt det om du bare fikk være med barnet 1/168 av tiden...

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden dårligste argument for å prøve å provosore :laugh:

You lost your touch! :fnise:

Anonymkode: 467a3...b2a

Jeg synes egentlig det er mitt argument, at det er egentlig jeg som vinner.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden dårligste argument for å prøve å provosore :laugh:

You lost your touch! :fnise:

Anonymkode: 467a3...b2a

Nei, jeg er fortsatt på samme nivå!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, KG deltager skrev:

Det er ikke "hennes" barn- det er "deres" .. Virker som dette er noe både du og ts har vondt for å forstå.. Lurer på om dere også er i gruppen som mener at far heller ikke har noe med å betale for barnets oppvekst ...?(neppe) :P

 

ts : du og far har vært nært nok til å lage et barn.. Hvorfor irriterer du deg over den ene timen i uka far har barnet? Hvordan hadde du følt det om du bare fikk være med barnet 1/168 av tiden...

 

Det handler mer om krav og oppførsel til far, har du lest tråden?

Det er ingen som sier at far ikke skal ha samvær, men han (og selvsagt mor) må ta hensyn da det er så kort tid etter fødsel, ettervært så for det bli mer samvær.

På sykehuset var han på besøk en time hver dag (min egen mor fikk komme 30 min en gang...) og han tok med foreldrene sine hjem til meg noen timer etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg må alltid "hive ham ut" når jeg ikke orker mer besøk, han er den eneste som ikke f, eks, spør hvor lenge det passer at han blir eller om han skal hjelpe til med noe. Sitter bare med baby på fanget og blir sur hvis baby blir sulten eller må ha ny bleie - for han har jo "samværstid" og da skal baby være hos ham. For to uker siden har jeg sagt at det holder at han kommer en gang i uka, og i utgangspunktet bare en time, men han må fortsatt "hives ut" når jeg er sliten av besøk. Og han pusher avtalene hver gang. Hvis vi avtaler på onsdag at han skal komme tilbake neste tirsdag, så vil han gjerne komme både fredag og lørdag og maser om det. SMS kommer nesten med en gang han har kommet hjem etter samvær... 

Vi skal på Fvk om to uker og prøve å lage en avtale,men han vil helst ikke ha det, men komme og gå.

Han vil ikke trille tur eller møtes andre steder, for da kan han ikke ha baby på fanget ble tiden

 

TS her! Jeg er i utgangspunktet veldig enig med det folk skriver her - jeg er glad for engasjementet hans! Men vi har kommet inn på et dårlig spor. Det er en grunn til at jeg føler jeg må ha veldig strenge rammer for besøk. Ikke fordi jeg ønsker å være enkjerring eller at baby ikke skal være sammen medham. I utgangspunktet hadde jeg tenkt (og sagt) at døren min alltid vil være en for ham osv. Men han tråkker såpass langt over mine grenser og han gjør det hele tiden. 

 

Jeg håper vi kommer videre, og på fvk forrige gang syntes rådgiveren at jeg var konstruktiv og at han måtte være litt mer villig til å lytte når jeg sier noe om hva jeg synes er vanskelig i situasjonen. Det mener også moren hans..

 

 

Anonymkode: 467a3...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt jeg, TS. Han er alltfor kravstor-du må nok sette ned foten din her!

Ungen din er 5 uker,han legger ikke merke til om far nå er der 1 time i uken (kanskje det kan være 2 timer 1 gang i uka.. dette er spesielle omstendigher når han bor langt unna, og tanke hans og hans familie oppførsel-

Du er sliten og trøtt og min mening da er du første priotering ovenfor far! Er du trøtt og sliten, og ikke for overskudd, er det ikke bra for deg og eller ikke for barnet.

Anonymkode: 467a3...b2a

Ehh jo, bindingen til foreldrene starter tidlig, og far bør absolutt være til stede så mye som mulig i barnets liv. Barnet har en far, og han har rett til å være i sitt barns liv. Du har et forferdelig gammeldags syn, hvor barnet er mors eiendel, noe det ikke er. Det er begges barn.

Anonymkode: d3050...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler mer om krav og oppførsel til far, har du lest tråden?

Det er ingen som sier at far ikke skal ha samvær, men han (og selvsagt mor) må ta hensyn da det er så kort tid etter fødsel, ettervært så for det bli mer samvær.

På sykehuset var han på besøk en time hver dag (min egen mor fikk komme 30 min en gang...) og han tok med foreldrene sine hjem til meg noen timer etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg må alltid "hive ham ut" når jeg ikke orker mer besøk, han er den eneste som ikke f, eks, spør hvor lenge det passer at han blir eller om han skal hjelpe til med noe. Sitter bare med baby på fanget og blir sur hvis baby blir sulten eller må ha ny bleie - for han har jo "samværstid" og da skal baby være hos ham. For to uker siden har jeg sagt at det holder at han kommer en gang i uka, og i utgangspunktet bare en time, men han må fortsatt "hives ut" når jeg er sliten av besøk. Og han pusher avtalene hver gang. Hvis vi avtaler på onsdag at han skal komme tilbake neste tirsdag, så vil han gjerne komme både fredag og lørdag og maser om det. SMS kommer nesten med en gang han har kommet hjem etter samvær...

Du tror altså at fordi det er så kort tid etter fødsel så skal far ta hensyn ved å ikke ha samvær? Det er like mye hans barn som ditt barn, det er på tide du forstår det!  Han pusher avtalene? Du tilbyr han en time i uken, noe som er en særdeles elendig avtale for far. Ikke rart han prøver å få mer. Du har sagt at det holder med en time en gang i uka? Hva får deg til å tro at du kan bestemme det? Du har et helt forvridd forhold til at han også har rettigheter som far.

Alt det andre er jeg enig med deg i, han må lære seg å skifte bleier, bli gulpet på, bære barnet og han må oppføre seg ordentlig. Han må kunne gå en tur med barnet. Han virker som en umoden liten guttunge. Likevel må du innse at når barnet er så lite så er det naturlig at han har samvær der, i alle fall til han har lært seg å stelle, bære, mate babyen (om du pumper da).

Anonymkode: d3050...823

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så slitsomme kg er til tider, gidder folk i det helle tatt å lese?

Og faktisk skjønne hva som er poenget.

Her leser man inn alt eller ingenting. ingen mellomting.

 

 

 

Anonymkode: 467a3...b2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var bra nok til å ha sex med og få barn med, men at han stiller om som far det er visst helt feil.
Du skal prise deg lykkelig over at han er interesert i det heletatt!

Det er hans første barn, SELVFØLGELIG vil han se barnet hver dag, så mye som mulig! Det vil vel DU også ! Du har fordelen med at barnet er hos deg, så ser barnet døgnet rundt. Det får ikke han.

Tenk om han var den som hadde barnet, og du fikk se barnet 2-3 timer 3 ganger i uken, ville det føltes nok for deg? Tvilsomt.
Forstå hvor han kommer fra, vær glad han faktisk ønsker å være far.

Slutt å vær så jævla egoistisk.

Anonymkode: b04aa...1e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. august 2016 at 22.51, AnonymBruker skrev:

Det handler mer om krav og oppførsel til far, har du lest tråden?

Det er ingen som sier at far ikke skal ha samvær, men han (og selvsagt mor) må ta hensyn da det er så kort tid etter fødsel, ettervært så for det bli mer samvær.

På sykehuset var han på besøk en time hver dag (min egen mor fikk komme 30 min en gang...) og han tok med foreldrene sine hjem til meg noen timer etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg må alltid "hive ham ut" når jeg ikke orker mer besøk, han er den eneste som ikke f, eks, spør hvor lenge det passer at han blir eller om han skal hjelpe til med noe. Sitter bare med baby på fanget og blir sur hvis baby blir sulten eller må ha ny bleie - for han har jo "samværstid" og da skal baby være hos ham. For to uker siden har jeg sagt at det holder at han kommer en gang i uka, og i utgangspunktet bare en time, men han må fortsatt "hives ut" når jeg er sliten av besøk. Og han pusher avtalene hver gang. Hvis vi avtaler på onsdag at han skal komme tilbake neste tirsdag, så vil han gjerne komme både fredag og lørdag og maser om det. SMS kommer nesten med en gang han har kommet hjem etter samvær... 

Vi skal på Fvk om to uker og prøve å lage en avtale,men han vil helst ikke ha det, men komme og gå.

Han vil ikke trille tur eller møtes andre steder, for da kan han ikke ha baby på fanget ble tiden

 

TS her! Jeg er i utgangspunktet veldig enig med det folk skriver her - jeg er glad for engasjementet hans! Men vi har kommet inn på et dårlig spor. Det er en grunn til at jeg føler jeg må ha veldig strenge rammer for besøk. Ikke fordi jeg ønsker å være enkjerring eller at baby ikke skal være sammen medham. I utgangspunktet hadde jeg tenkt (og sagt) at døren min alltid vil være en for ham osv. Men han tråkker såpass langt over mine grenser og han gjør det hele tiden. 

 

Jeg håper vi kommer videre, og på fvk forrige gang syntes rådgiveren at jeg var konstruktiv og at han måtte være litt mer villig til å lytte når jeg sier noe om hva jeg synes er vanskelig i situasjonen. Det mener også moren hans..

 

 

Anonymkode: 467a3...b2a

Barnet er like mye hans .. Han holder på med sin / deres baby - ikke din.. Du har det mest og er den som bør ta hensyn.. tenk hvor trist det må være at hans første barn skal vokse opp borte fra hans hjem..

 

her i huset sov jenta på farens bryst første dagen.. Han fikk være sammen hele tiden hvert minutt etter fødselen ..

At han fikk møte barnet sitt før besteforeldrene burde være en selvfølge-,og at hans forelder kom førs er like naturlig som at dine skulle gjøre det..

hvorfor får han bare være med barnet en time? Er han så utrolig grusom? I så fall syns jeg det er rart dere greide å lage ungen..

Anonymkode: 2c282...fc5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. august 2016 at 19.20, AnonymBruker skrev:

Var hos deg tre timer om dagen ja. Når sluttet dere med det da?

Anonymkode: d2137...c67

Sluttet med det når baby var stor nok til å være med han ut i tre timer, altså når jeg følte meg klar for å dra fra baby litt. Var ofte jeg var ute og han var hjemme hos meg med baby også.

Anonymkode: d4074...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl

Åh, du er heldig :) Som har en far som bryr seg om ungen sin. Skulle ønske det hadde vært slik her også. Nyt det men fortell han at babyer må spise når de har behov for det og få skiftet bleie. Bare vis han hvordan han skifter, så kan han gjøre det selv og  heller kontakte deg når ungen er sulten. Du kan da gå ut av huset og la far og baby være alene under samværene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.8.2016 at 23.05, AnonymBruker skrev:

Barnet er like mye hans .. Han holder på med sin / deres baby - ikke din..

Anonymkode: 2c282...fc5

Jeg er ikke TS.

Og du har virkelig ikke skjønt poenget.

 

Anonymkode: 467a3...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. august 2016 at 23.09, AnonymBruker skrev:

Sluttet med det når baby var stor nok til å være med han ut i tre timer, altså når jeg følte meg klar for å dra fra baby litt. Var ofte jeg var ute og han var hjemme hos meg med baby også.

Anonymkode: d4074...d8a

Faren til barnet ditt har def. vært mye heldigere med moren til barne sitt enn det faren til barnet i denne tråden..

Anonymkode: 2c282...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS.

Og du har virkelig ikke skjønt poenget.

 

Anonymkode: 467a3...b2a

Ehh jo! Her har vi en mor som ikke vil ta konsekvensene med å ha barn SAMMEN med en annen enn kjæresten sin.

Far får bare være med barnet en time i uka!! Er det rart han vil være der mer? 

 

Anonymkode: 2c282...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får faktisk bare bite det i deg. Syntes det mest "riktige" hadde vært at han fikk være der så ofte han ville inntil halve dagen hver dag. Det er tross alt hans unge også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. En far som ønsker samvær med babyen sin 💕.. Fantastisk!!! Barnet trenger pappaen sin, selvom du føler det er stress så må du bare holde tilbake dine egne følelser mist opp i det hele.  dette handler ikke om det, men barnets behov for to foreldre som elsker barnet sitt. Såklart må babyen ha mat osv, det må du nesten styre litt og si at det er vanskelig å Holde babyen heeeele tiden. Men er barnet mett så er fanget til pappa/mamma det beste stedet å være for en baby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ikke skal de ha for lite samvær og ikke skal de ha for mye samvær, blir vi liksom aldri fornøyd? Du burde være evig takknemlig ts for at faren til barnet ditt ønsker å tilbringe tid med barnet. At du gir han en time i uken syns jeg er helt absurd og ikke rart han lengter etter å komme tidligere på besøk. 

Ja jeg er enig i at noe til holdningen hans er merkelig, men kanskje han er redd for å gjøre noe galt. Når barnet sitter på fanget vet han i hvertfall hva han gjør. Mannen min var kjempe redd for å bytte bleier i starten, han var sikker på at han kom til å gjøre noe feil eller at barnet kom til å falle ned fra stellebordet o.l. Det kan kanskje ligge noe rundt der som gjør at han ikke vil. Samme med trilletur, du er jo ikke i nærheten viss noe skjer. 

Men bare for å snu litt på det. Det finnes morsmelk erstatning. Hva med å la far ha hovedomsorgen også kan du se barnet en time, en gang i uken. Høres det greit ut for deg og noe du hadde gått med på? For viss det skal være greit for far, må jo det være greit for deg også. 

Anonymkode: 93747...307

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...