Gå til innhold

Skuffet av kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dere og de jævla individene deres. Statistisk sett så er det mer drama med jenter. Jada, alle er unike snøflak, så det kan hende at det ikke stemmer, men det er fakta at det blir mindre drama med gutter.

Anonymkode: fb123...3f1

Jøss, statistisk sett? Kan du henvise til denne statistikken? Det hadde vært interessant å se.

Anonymkode: 00ef9...a05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Outlander skrev:

Jeg vil si litt motsatt her.  De fleste jeg kjenner som ønsket seg jenter er fordi de har jentene sine frem til de dør....spesielt når de gifter seg, flytter ut og få barn.  Jentene deler livet med mødrene og kommer til dem for råd, for mange, er de beste venner når de blir eldre.  Gutter ofte, dessverre, bli knyttet til konene/jenter de deler livet med og rett og slett har ikke samme behov for å "dele alt med mor".  Dette her er helt riktig :  “A son is a son 'til he gets a wife, but a daughter is a daughter all her life. ” 

 

Det er min erfaring også.

Anonymkode: f00fc...cb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kala skrev:

Først og fremst ønsker jeg at barnet mitt er frisk og at alt er som det skal være, men når det kommer til kjønn håper jeg veldig at det er en liten gutt inni der 😊 har ei jente fra før, og det hadde vært gøy å få bli guttemamma også. Kommer til å måtte omstille meg litt hvis det viser seg at det gjømmer seg enda ei lita jente der, men da blir det jo veldig økonomisk for oss. Jeg tror med hele meg at jeg bærer på gutt da, så det blir spennende med oul 😊

Du lever i en verden hvor kvinner har det seksuelle overtaket, hva mer er det du egentlig etterspør?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16. august 2016 at 21.25, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg bare lurte på om noen har opplevd å bli skuffet av kjønnet til barnet når du fikk vite det? Eksempel: du ønsket deg så inderlig en jente og du gleder deg så mye og det bare måtte bli jente, men så var det en gutt.. 

Hvordan var det å venne seg til det? Hvordan opplevde du hele den greia der.. ? 

Anonymkode: 57b47...a77

Jeg ønsket meg inderlig et barn med Downs, men fikk bare vanlige barn. Jenten min presterer kanskje blant en av de beste i klassen. Det var noe helt annet jeg ønsket meg. Det gikk greit. Vi er lykkelige likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Outlander skrev:

Etter jeg har sett hva jentene gjør mot andre jenter fra 3dje klasse og frem til voksen alders (spesielt her på KG) (og hva de er utsatt for) er jeg så utrolig glad jeg har bare gutter!  

Kan skrive under på den. Har ei på 11, og det er MYE drama i jentegjengen - fra min egen inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, i denne tråden var det mange som ikke burde blitt foreldre. Til mennesker som har fordommer mot det motsatte kjønn til foreldre som åpent innrømmer at de oppdrar dramaqueens

Anonymkode: 073e1...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to tantejenter på bare noen få år da jeg ble gravid, og så for meg at jeg også ville få jente.

Men da jeg kom på ultralyd og det var gutt i magen, så var det liksom bare greit. Det var aldri noe jeg tenkte over. 

Nå som jeg har en gutt selv og også blitt tante til tre gutter i løpet av få år, så ønsker jeg meg en gutt til. Jeg tror bare for min del at jeg ønsket meg det jeg "kjente" til, og egentlig så ønsker jeg meg bare en baby :)

Men jeg kjenner på følelsen av at jeg som bestemor (om lenge...) kanskje ikke nødvendigvis vil få så mye kontakt med barnebarna hvis jeg bare får gutter, da jenter ofte drar hjem til mor. Ser tendensen både i min familie og i svigers sin. Men det er jo vondt uansett om jeg får en jente, for jeg har allerede en gutt, og jeg vil jo være like glad i alle barnebarn  :( 

Anonymkode: 66285...693

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, da burde de fleste jenter skjerpe seg snart da, så kanskje "myten" blir borte etter hvert.

Anonymkode: 583a5...1fe

Nå er det jo flest gutter som kommer bort i ungdomskriminalitet, tar mest selvmord osv, så man kan i høyeste grad diskutere hvem som er mest dramatisk. Det er fordeler og ulemper med begge kjønn, men de er da først og fremst individer - det finnes gutter som opplever utseendepress på samme måte som jenter, det finnes gutter som har løsrivelsesprosesser som jenter, det finnes jenter som er like stille og lukket som mange oppfatter at guttene er. Det er ikke kjønn som bestemmer dette.

Og dessuten: En myte er en myte; en oppfatning basert på uriktig grunnlag. Når det gjelder "jentedrama"-myten, er den basert på en generelt nedsettende tone om alt man mener er typisk for jenger. På linje med Freuds "hysteri" - noe som kun gjaldt kvinner, som menn rent biologisk ikke kunne bli. At de går amok, banker kjerringen, knivstikker naboen og slikt, det fikk ikke noen diagnose). 

 

Anonymkode: 96acf...b79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dere og de jævla individene deres. Statistisk sett så er det mer drama med jenter. Jada, alle er unike snøflak, så det kan hende at det ikke stemmer, men det er fakta at det blir mindre drama med gutter.

Anonymkode: fb123...3f1

Hvilken statistikk baserer du det på, og hvordan definerer du "drama"?

Om jenter er mindre fysiske i sin mobbing og mer intrigete, betyr det ikke at guttenes drama er mindre skadelig - det er like mye posisjonering blant gutter som jenter.

Men det er langt mer ungdomskriminalitet blant gutter, råkjøring og bilulykker, selvmord, NAVere osv med gutter, er det "drama" også - eller er det noe annet som ikke teller?

 

Anonymkode: 96acf...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det stakk litt når vi fikk vite at vi ventet en gutt, ønsket meg veldig en jente. Men nå er jeg bare så utrolig glad for at vi fikk sen snille og bedagelige gutten vår, elsker å være guttemamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er drama med jenter (Ikke min erfaring), men gutter er bråkete drittunger og det orker jeg ikke. Sjele glad for at det eneste barnet jeg gikk er en ukomplisert jente. 

Anonymkode: 8bff7...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er drama med jenter (Ikke min erfaring), men gutter er bråkete drittunger og det orker jeg ikke. Sjele glad for at det eneste barnet jeg gikk er en ukomplisert jente. 

Anonymkode: 8bff7...69b

Hvis du får en bråkete drittunge så er det ikke fordi det er en gutt, men pga måten du har oppdratt barnet på. Det er mange jenter der ute som er minst like mye "drittunge" som det er gutter

Anonymkode: a2fb0...797

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Dorey skrev:

Hva er greia med at alle vil ha jenter, egentlig? 

Aner ikke. Som mamma til (snart) tre gutter blir jeg alltid like trist av slike tråder. Synes virkelig noen at gutter er mindre verdt? Eller er det at man mister muligheten til å handle rosa, glitter og tyll? Får mindre oppmerksomhet fordi barnet ikke anses som "like vakkert?" Hvorfor bedømmes jenter etter utseendet, men gutter ut fra det de gjør? Noen sier til og med det er bedre å være mormor enn farmor!

Skremmende holdninger. Og tydelig at enkelte bør tenke litt mer over hva som er viktig her i livet - særlig ift å få barn. 

Anonymkode: 02559...277

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Outlander skrev:

Jeg vil si litt motsatt her.  De fleste jeg kjenner som ønsket seg jenter er fordi de har jentene sine frem til de dør....spesielt når de gifter seg, flytter ut og få barn.  Jentene deler livet med mødrene og kommer til dem for råd, for mange, er de beste venner når de blir eldre.  Gutter ofte, dessverre, bli knyttet til konene/jenter de deler livet med og rett og slett har ikke samme behov for å "dele alt med mor".  Dette her er helt riktig :  “A son is a son 'til he gets a wife, but a daughter is a daughter all her life. ” 

Da har du gjort noe galt i oppdragelsen av gutten din.

Anonymkode: 02559...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Du lever i en verden hvor kvinner har det seksuelle overtaket, hva mer er det du egentlig etterspør?

 

Og hva har dette med temaet å gjøre, herr bitter mann? Finn noe annet å bruke tiden din på 😉 dette er sjeldent jeg skriver, men nå passet det så fint; LOL

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ønsket meg gutt siden gutter ofte er mer mammadalter. Mannen min ønsket seg jente fordi de gjerne er mer pappadalter. Er det ikke ofte sånn? Overrasket over at så mange kvinner her ønsket seg jente.

Vi venter en gutt, stor stas. :) Det viktigste er at han er frisk, det er jammen fælt å bekymre seg for det.

Anonymkode: 27aa3...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle var så sikker på at jeg skulle få jente og det var det de trodde første ul så jeg innstilte meg på det. Men så fikk jeg vite at det var gutt. Merkelig nok ble jeg lettet ikke fordi jeg fikk gutt og ikke jente men fordi alle var skråsikker på at det var jente og jeg følte at noe var feil selv om jeg gledet meg. Men jeg klarte ikke helt og sette fingeren på det. Nå har jeg fått meg verdens skjønneste gutt og er fornøyd i det hele tatt med å ha fått et barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke rar guttene blir tvunget til å nærmest fryse ut mor når man leser trådene her inne. Kjærringene som har kapret sønnene tror jo de betyr alt her i verden. Men en dag snur det! :)

Anonymkode: 0f852...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første barn ble en gutt, og jeg var overlykkelig på ultralyd. Han var en utrolig vakker og god baby, og i dag er han en skikkelig flott, flink og morsom kar på 8 år.

 

Jeg har nå en nyfødt datter og har akkurat nyfødt datter. Føler akkurat det samme denna gangen :)

Anonymkode: d77a7...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...