Gå til innhold

Skuffet av kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg bare lurte på om noen har opplevd å bli skuffet av kjønnet til barnet når du fikk vite det? Eksempel: du ønsket deg så inderlig en jente og du gleder deg så mye og det bare måtte bli jente, men så var det en gutt.. 

Hvordan var det å venne seg til det? Hvordan opplevde du hele den greia der.. ? 

Anonymkode: 57b47...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble overrasket- og litt lei meg for at det ikke var jente. Tror det handlet mest om at jeg ikke visste hvordan håndtere en gutt siden jeg selv var jente. 

Men i dag, nå er han 10 år, er jeg kjempeglad for å ha fått en frisk oppegående og ukomplisert, fornøyd gutt! 

"Skuffelsen" eller overraskelsen gikk over samme uke som UL var... 

MEN så har jeg venninner som har jenter og de er heeeeeelt overbevist om at det er eneste lykke i livet... Da blir jeg litt lei meg. Var så gammel da jeg fikk han at det ble eneste barn. ❤️

Anonymkode: 04b17...c3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst dere med at gutter er like viktige som jenter. Hadde ikke guttene eksistert, hadde ikke vi damene blitt gravide...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble overrasket- og litt lei meg for at ikke var jente. Tror det handlet mes t om at jeg ikke visste hvordan håndtere en gutt siden jeg selv var jente. 

Men i dag, nå er han 10 år, er jeg kjempeglad for å ha fått en frisk oppegående og ukomplisert, fornøyd gutt! 

"Skuffelsen" eller overraskelsen gikk over samme uke som UL var... 

MEN så har jeg venninner som har jenter og de er heeeeeelt overbevist om at det er eneste lykke i livet... Da blir jeg litt lei meg. Var så gammel da jeg fikk han at det ble eneste barn. ❤️

Anonymkode: 04b17...c3e

Har de venninnene dine kun jenter? Eller har de barn med begge kjønn, men likevel mener at jentebarn er den eneste lykke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det sånn. Ble overrasket og litt "skuffet" da UL viste gutt. Fikk så klart veldig dårlig samvittighet for å føle det sånn, siden han så helt frisk og perfekt ut <3 Nå har jeg vendt meg til tanken og gleder meg VELDIG til å bli mammaen hans! Det tok noen uker<3 Stakkar gutten min<3 

Anonymkode: 02226...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble overrasket- og litt lei meg for at det ikke var jente. Tror det handlet mest om at jeg ikke visste hvordan håndtere en gutt siden jeg selv var jente. 

Men i dag, nå er han 10 år, er jeg kjempeglad for å ha fått en frisk oppegående og ukomplisert, fornøyd gutt! 

"Skuffelsen" eller overraskelsen gikk over samme uke som UL var... 

MEN så har jeg venninner som har jenter og de er heeeeeelt overbevist om at det er eneste lykke i livet... Da blir jeg litt lei meg. Var så gammel da jeg fikk han at det ble eneste barn. ❤️

Anonymkode: 04b17...c3e

Jeg har kjent på akkurat det samme! Har termin om noen uker og er fortsatt litt skuffet og lei meg over at det er gutt og ikke jenta mi, har felt noen tårer. Litt sårt å se på alle gutteklærne han har fått. En del av meg håper ul har vist feil, men uansett så vil jeg nok elske han <3 

Anonymkode: 6ae42...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Honey Dew skrev:

Trøst dere med at gutter er like viktige som jenter. Hadde ikke guttene eksistert, hadde ikke vi damene blitt gravide...

Er det sant!??

Anonymkode: f0337...e69

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første ultralyd fikk jeg beskjed om at jeg ventet en jente, og levde i den troen helt til jeg måtte ta en ultralyd nummer to noen måneder senere. Da så jeg selv klart og tydelig at det var en liten gutt der inne. Den gangen fulgte noen dager med en slags sorgfølelse, for jeg visste at det trolig ikke ville bli flere barn og var så innstilt på å få en jente. Det gikk fort over, og i dag er jeg så utrolig glad for at jeg fikk den skjønne guttungen jeg fikk. Han er verdens beste unge, og så slipper jeg alt drama jeg ser at foreldrene til hans jevnaldrende klassevenninner må slite med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dorey skrev:

Hva er greia med at alle vil ha jenter, egentlig? 

Alle vil ikke det, jeg vet om mange som vil ha gutter. Men skal man synse noe helt forj.lig så kan man vel si at det er fordi mammaer er jenter selv. Hadde pappaene vært gravide, hadde de fleste ønsket seg gutter. (Det gjør de vel uansett, når kona er preggis)

Anonymkode: f0337...e69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dorey skrev:

Hva er greia med at alle vil ha jenter, egentlig? 

Norske menn ønsker seg vel ofte sønner?  Og både kvinner og menn i store deler av resten av verden...:)

Jeg har lurt på det samme, og tror det er en slags gjenkjennelsesgreie. At vi foretrekker det vi kjenner best og forstår oss på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del skjønte aldri jentekodene da jeg var barn, så jeg er overlykkelig over å bare ha sønner. ;) Mye mindre drama med gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken mannen min eller jeg har brydd oss om kjønn overhodet. Vi har ikke villet vite det på UL engang, har tatt det som en overraskelse.

Anonymkode: 69a4e...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden vi ønsket oss et barn og ikke et kjønn, så var dette helt uproblematisk for oss. 

Anonymkode: 8b793...82b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg jente, men fikk gutt! ELSKER det! Finnes ikke misunnelig på de som har jenter, for jeg liker mye bedre de tingene guttene liker å leke enn jentegreier som venninnes døtre driver med. Det burde jeg egentlig skjønt, men eneste grunnen til at jeg ønsket jente, var fordi det KUN er gutter, og mange av dem, i svigerfamilien min. Jeg hadde selvsagt elsket en jente like mye, men gutter er hakket kulere for meg rent personlig.

Anonymkode: 7173d...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dorey skrev:

Jeg for min del skjønte aldri jentekodene da jeg var barn, så jeg er overlykkelig over å bare ha sønner. ;) Mye mindre drama med gutter. 

Ja, så fint at du finner en årsak til å disse jenter, da. Respekt til deg! :sarkasme:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ganske vanlig at kvinner ønsker seg jenter og menn ønsker seg gutter. Ikke fordi ett kjønn er mer verd enn det andre, men fordi man identifiserer seg bedre med sitt eget kjønn. Det føles tryggere, rett og slett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Aamu skrev:

Ja, så fint at du finner en årsak til å disse jenter, da. Respekt til deg! :sarkasme:

'Disser' (er det i det hele tatt et ord?) ikke jenter, men det er generelt mer drama med jenter. På godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dorey skrev:

'Disser' (er det i det hele tatt et ord?) ikke jenter, men det er generelt mer drama med jenter. På godt og vondt. 

Nei, det er en voldsom generalisering, jenter er like forskjellige fra hverandre som det gutter er. De er individer. Alle sammen. 

Om du får 5 jenter er det ikke sagt at det blir drama i det hele tatt, jeg har kjent endel søskenflokker opp gjennom årene, og guttene var minst like store mobbere som jentene. Med drama og alt det der. 

Gener, miljø og personlighet stiller sterkere enn kjønn, gitt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver, handler det nok i stor grad om gjenkjennelse og trygghet. Veldig mange bryr seg ikke om kjønn i det hele tatt, men blant de som gjør det, ønsker de fleste kvinner seg jenter, og de fleste menn ønsker seg gutter. Det er også vanlig å ønske seg det motsatte kjønn av det man har fra før, spesielt hvis man har to eller flere av samme kjønn.

Selv har jeg to gutter. Da jeg var gravid med nummer to, fikk jeg vite på UL at det ble jente, og ble kjempeglad, spesielt siden jeg hadde gutt fra før og ønsket meg jente. Men så fikk jeg en UL til senere i svangerskapet, og da så de at det var gutt... Ble utrolig skuffet. Elsker begge barna, men det er fortsatt litt sårt å tenke på. Er usikker på om jeg vil ha flere barn, fordi jeg ikke ønsker å utsette meg for den skuffelsen en gang til.

Anonymkode: 2eb71...fda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...