Gå til innhold

Til dere med høy lønn/mye penger:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du er mann:

Se for deg at du møter en vakker og hyggelig kvinne, og dere får virkelig en god kjemi osvosv.. Så forteller hun at hun er sykepleier. Er det en stopper for deg hvis du feks er advokat?

Hvis du er kvinne:

Kunne du som for eksempel lege og høy utdanning blitt sammen med en snekker hvis dere virkelig hadde god kjemi osv?

Anonymkode: 157ca...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke lommeboka jeg tenner på. Det eneste jeg kunne reagert negativt på var om han var en rutinert naver eller sånt. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har omtrent dobbelt så høy inntekt som samboeren min. Ikke noe problem for oss i hvert fall.

Anonymkode: da574...b01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i kvinner - ikke penger. Hvis hun har en vakker personlighet kan hun gjerne være dotømmer for hva jeg bryr meg.....

Hvorfor skulle yrket hennes være utslagsgivende for noe som helst? Hvor kommer alle disse overflatiske vrangforestillingene fra?

Anonymkode: 2aedb...159

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null betydning for min del. Mannen tjener veldig bra (rundt 1 million i året), men jeg tjener nesten det dobbelte av ham og jeg kan ikke si det er noen killer for samlivet, akkurat.

Anonymkode: f5365...955

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null betydning for min del. Mannen tjener veldig bra (rundt 1 million i året), men jeg tjener nesten det dobbelte av ham og jeg kan ikke si det er noen killer for samlivet, akkurat.

Anonymkode: f5365...955


Og hva jobber du som når du tjener 2 mill i året?

Anonymkode: 97199...af5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en høyt utdannet kvinne og kunne vært sammen med en snekker ja. Det viktigste for meg er at han gjør NOE, og at han trives godt med det han gjør og har lidenskap og kunnskap om NOE. Nøyaktig hva det er spiller ingen rolle :) 

Anonymkode: 6d160...1df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Forundret.. skrev:

Nå er det ikke lommeboka jeg tenner på. Det eneste jeg kunne reagert negativt på var om han var en rutinert naver eller sånt. 

     Er vel stort sett sunnmøringer som tenner mest på størrelsen på lommeboka. ( Jo,  jeg har faktisk blitt spurt om inntekt EN gang i en oppsjekkingsfase og det var nettopp av en sunnmøring )

Anonymkode: c07af...158

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er mann:

Se for deg at du møter en vakker og hyggelig kvinne, og dere får virkelig en god kjemi osvosv.. Så forteller hun at hun er sykepleier. Er det en stopper for deg hvis du feks er advokat?

Anonymkode: 157ca...868

Nå er jeg fortsatt jusstudent i et år til, men med gode utsikter til å bli fullmektig og romslig økonomi (nedbetalt bolig i Oslo sentrum etc.). Jeg har jo begynt å tenke på fremtiden, og selvfølgelig ville en sykepleier vært helt aktuell som partner. Jeg hadde en ørliten romanse med en sykepleiestudent for et par år siden, og jeg tenkte aldri at det var noe stort skille mellom oss. Nå ser jeg heller ikke på sykepleier som noe lavstatusyrke overhodet, men om det så hadde vært det ville det ikke betydd noe for min del.

Ut fra overskriften skjønner jeg at TS vel uansett siktet mest til økonomi. Jeg skal ikke påstå at økonomi er helt fullstendig uten betydning, men så sant man er i stand til å forsørge seg selv, noe både advokater, sykepleiere, butikkmedarbeidere og uføretrygdede er, er det ikke noe jeg bryr meg videre om. Det eneste faresignalet for meg ville vært om hun åpenbart ikke fikk det til å gå rundt økonomisk på grunn av elendige prioriteringer og trengte en slags økonomisk redning. Så lenge jeg vet at hun faktisk kan klare seg selv økonomisk gjør det meg ingenting om jeg skulle tjene mest og (hvis det skulle bli oss) betale mer av utgiftene enn henne.

Det jeg bryr meg om er at hun er oppegående og at vi i hvert fall har en del felles interesser. Jeg studerer med mange oppegående kvinner (eller jenter, om du vil) som jeg har en hel del til felles med, og det kan godt hende jeg ender opp med en av dem. Ikke på grunn av økonomi eller status, men fordi man møter dem så mye og tross alt har pekt seg ut samme retning fordi man kanskje har noen like interesser. Men den forrige kjæresten min var uten formell utdannelse utover videregående nivå, og det falt meg ikke inn at det skulle være et problem.

Anonymkode: 8a0f4...a7e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg fortsatt jusstudent i et år til, men med gode utsikter til å bli fullmektig og romslig økonomi (nedbetalt bolig i Oslo sentrum etc.). Jeg har jo begynt å tenke på fremtiden, og selvfølgelig ville en sykepleier vært helt aktuell som partner. Jeg hadde en ørliten romanse med en sykepleiestudent for et par år siden, og jeg tenkte aldri at det var noe stort skille mellom oss. Nå ser jeg heller ikke på sykepleier som noe lavstatusyrke overhodet, men om det så hadde vært det ville det ikke betydd noe for min del.

Ut fra overskriften skjønner jeg at TS vel uansett siktet mest til økonomi. Jeg skal ikke påstå at økonomi er helt fullstendig uten betydning, men så sant man er i stand til å forsørge seg selv, noe både advokater, sykepleiere, butikkmedarbeidere og uføretrygdede er, er det ikke noe jeg bryr meg videre om. Det eneste faresignalet for meg ville vært om hun åpenbart ikke fikk det til å gå rundt økonomisk på grunn av elendige prioriteringer og trengte en slags økonomisk redning. Så lenge jeg vet at hun faktisk kan klare seg selv økonomisk gjør det meg ingenting om jeg skulle tjene mest og (hvis det skulle bli oss) betale mer av utgiftene enn henne.

Det jeg bryr meg om er at hun er oppegående og at vi i hvert fall har en del felles interesser. Jeg studerer med mange oppegående kvinner (eller jenter, om du vil) som jeg har en hel del til felles med, og det kan godt hende jeg ender opp med en av dem. Ikke på grunn av økonomi eller status, men fordi man møter dem så mye og tross alt har pekt seg ut samme retning fordi man kanskje har noen like interesser. Men den forrige kjæresten min var uten formell utdannelse utover videregående nivå, og det falt meg ikke inn at det skulle være et problem.

Anonymkode: 8a0f4...a7e

Høres ut som en fornuftig kar du. :)

Anonymkode: 4804d...448

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre et ærlig dagsverk syns jeg aldri er en turnoff, og jeg tror nok ærlig dagsverk er mer utbredt blant normallønnede enn ekstremt høytlønnede.....

Anonymkode: 028ed...48c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er mann:

Se for deg at du møter en vakker og hyggelig kvinne, og dere får virkelig en god kjemi osvosv.. Så forteller hun at hun er sykepleier. Er det en stopper for deg hvis du feks er advokat?

Hvis du er kvinne:

Kunne du som for eksempel lege og høy utdanning blitt sammen med en snekker hvis dere virkelig hadde god kjemi osv?

Anonymkode: 157ca...868

Nå er det mange snekkere og sykepleiere som tjener bedre enn advokater :)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du som for eksempel lege og høy utdanning blitt sammen med en snekker hvis dere virkelig hadde god kjemi osv?

Anonymkode: 157ca...868

Nå er det mange sykepleiere som er sykehusdirektører og slikt, og hvis jeg hadde vært lege på sykehuset hadde det kanskje vært litt rart å date sjefen :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Siden jeg kommer til å havne i et yrke med gode lønninger svarer jeg på dette.

Har gått ut med to sykepleiere. En var ferdig utdannet og den andre gikk siste året på skolen. Det eneste som er litt stress er de kjipe arbeidstidene de får. Ellers gjør det ikke meg noe at de er sykepleiere. Det var "varmen" disse damene hadde som gjorde at jeg ble tiltrukket av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg hadde glatt kunne datet en med "lavere" jobb enn meg. Jeg oppfordrer faktsik mannen min til å kutte ut sin gode jobb for å å gjøre akkurat det. For han vil være lykkeligere slik

Anonymkode: 481e0...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er mann:

Se for deg at du møter en vakker og hyggelig kvinne, og dere får virkelig en god kjemi osvosv.. Så forteller hun at hun er sykepleier. Er det en stopper for deg hvis du feks er advokat?

Hvis du er kvinne:

Kunne du som for eksempel lege og høy utdanning blitt sammen med en snekker hvis dere virkelig hadde god kjemi osv?

Anonymkode: 157ca...868

Hvis de har god lønn, så vet de at de klarer seg selv om maken har "normal" lønn, med mindre dette er en overflatisk soss som er opptatt av status og blir flau om kona/mannen har en vanlig jobb... eller om han/hun er ute etter luksus og er redd han ikke har råd til å leve i luksus med en make med vanlig lønn.. men da kan det vel neppe kalles ekte kjærlighet heller. er det ekte kjærlighet er man villig til å ofre et luksusliv. 
Jeg kan forstå det om man drømmer om familie og blir redd for fremtiden om man f.eks. finner seg en som har veldig dårlig lønn, selv om det er ekte kjærlighet, så kan det hende man tenker fremover og hva man ønsker å kunne tilby sine barn, at de i alle fall bor i et hus med hage og har råd til å ta de med på ting... Det er lov å tenke såpass "overflatisk", men dersom det er fordi man tenker på status eller å kunne leve i luksusliv, da er det ikke ekte følelser.

 

Anonymkode: 28538...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de har god lønn, så vet de at de klarer seg selv om maken har "normal" lønn, med mindre dette er en overflatisk soss som er opptatt av status og blir flau om kona/mannen har en vanlig jobb... eller om han/hun er ute etter luksus og er redd han ikke har råd til å leve i luksus med en make med vanlig lønn.. men da kan det vel neppe kalles ekte kjærlighet heller. er det ekte kjærlighet er man villig til å ofre et luksusliv. 
Jeg kan forstå det om man drømmer om familie og blir redd for fremtiden om man f.eks. finner seg en som har veldig dårlig lønn, selv om det er ekte kjærlighet, så kan det hende man tenker fremover og hva man ønsker å kunne tilby sine barn, at de i alle fall bor i et hus med hage og har råd til å ta de med på ting... Det er lov å tenke såpass "overflatisk", men dersom det er fordi man tenker på status eller å kunne leve i luksusliv, da er det ikke ekte følelser.

 

Anonymkode: 28538...597

Jeg kjenner en legeberte som er gift med en ingeniør og hun er verdens kjekkeste lege, så folkelig og pasientene elsker henne. Det går an å prate med henne, og alle kolleger elsker henne, både leger, sykepleiere og sekretærer....

De som er litt sånn lege - lege, f.eks. en som er oppvokst i en legefamilie, gift med en lege - ja da er det lett for at de ikke vet hvordan man snakker med vanlige folk, de ser kanskje ned på alle som ikke har høy utdanning og høy lønn... 

Og da er man ikke noen god lege, uansett hvor flink man er... for selv om man er ekspert på diagnoser osv, så hjelper ikke det om du ikke kan prate med pasientene. For vel så viktig det er at du kan gjøre de friske, så er den mellommenneskelige faktoren viktig og. Det at pasientene nærmest frykter å snakke med legen, for han kommer bare for å gi deg en diagnose og fortelle hvor lenge du har igjen. Så får sykepleierne ta seg av å trøste deg og pleie deg.... Det blir så feil.
Hurra for folkelige leger :)

Anonymkode: 28538...597

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...