Gå til innhold

Rød hårfarge går bort i vask??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Farget håret mitt rødt hos frisøren for en uke siden. Har etter dette dusja håret 2 ganger. Vasker det aldri mer enn 2-3 ganger i uka fordi det ikke er nødvendig og da gidder jeg ikke.... Bruker frisør-shampoo og balsam som visst nok er gode merker anbefalt av frisøren min.

Disse 2 gangene har jeg merket at når jeg spyler utav shampoo og balsam er vannet helt rosa. Når jeg tørker håret legger jeg det alltid opp i ''turban'' på hodet, og når jeg tar håndkleet av er det også blitt rosa, håret farger altså av. Hva kommer dette av? Kommer det alltid til å være slik? Kommer hårfargen til å gå bort? Merker ikke noe falming ennå, men dersom dette skjer hver gang... Noen som vet? 

Anonymkode: 87efe...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overskuddsfarge som ikke har trukket inn i håret. Helt vanlig med rådfarge, det varer noen vask. 

Anonymkode: 9b1a8...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet st den kommer til å falme, men etter 1 uke syns jeg var voldsomt. Det er jo fryktelig dyrt :fnise: tusen takk for svar begge to :) godt og høre! 

Hilsen ts som nå så at ab-funksjonen var på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som alle her sier, så er det helt normalt at knæsj hårfarge "blør" i vask. Det du bør bruke er shampo og balsam for farget hår, samt en god adderende farge som vedlikeholder. Anbefaler revlon nutri color creme i fargen 500! Dette er en pigmentert balsam/kur som skal virke i 3-5 minutter og tilfører pigmenter slik at du enkelt og rimelig kan holde fargen fresh. Den får du kjøpt hos frisører som fører Frends. Ville brukt hansker eller plastikkpose på hendene når du påfører, da fargen setter seg VELDIG på hud, klær og overflater. (Ikke sov med hvitt putetrekk heller) 

Anonymkode: 31d3d...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød hårfarge, særlig rød frisørfarge, blør noe voldsomt de første par ukene før den falmer og blir kjip.

Farger du håret selv, blir den ikke like falmet, men du vil likevel oppleve at vannet og shamposkummet er rosa i et par uker etter farging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om du vil ha en varm rødfarge, burde du prøve indisk henna. falmer aldri, du må bare ta etterveksten. superdigg å slippe å dra til frisøren og bare kunne farge det billig hjemme. Pose med pulver koster rundt 30 kr på asiamat. Er masse tutorials og oppskrifter på nettet om du søker på henna hair. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som alle her sier, så er det helt normalt at knæsj hårfarge "blør" i vask. Det du bør bruke er shampo og balsam for farget hår, samt en god adderende farge som vedlikeholder. Anbefaler revlon nutri color creme i fargen 500! Dette er en pigmentert balsam/kur som skal virke i 3-5 minutter og tilfører pigmenter slik at du enkelt og rimelig kan holde fargen fresh. Den får du kjøpt hos frisører som fører Frends. Ville brukt hansker eller plastikkpose på hendene når du påfører, da fargen setter seg VELDIG på hud, klær og overflater. (Ikke sov med hvitt putetrekk heller) 

Anonymkode: 31d3d...2eb

Revlon fås også kjøpt på nettet. Sikkert mye billigere enn hos frisører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...