Gå til innhold

Vasker du hele kroppen med såpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker kun såpe i ansiktet, under armene og brystene og i underlivet. Bruker da hhv ansiktsrens, intimsåpe og vanlig dusjsåpe.

Bruker ikke såpe på resten av kroppen. Vasker selvsagt håret med shampoo. 

Vasker du hele kroppen med såpe?

Anonymkode: 0f23e...da4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det gjør jeg. Bruker sånn dusj-svamp (vet ikke helt hva det heter), og den gjør det enkelt å fordele lite såpe utover hele kroppen.

Anonymkode: 9f041...100

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kun såpe i ansiktet, under armene og brystene og i underlivet. Bruker da hhv ansiktsrens, intimsåpe og vanlig dusjsåpe.

Bruker ikke såpe på resten av kroppen. Vasker selvsagt håret med shampoo. 

Vasker du hele kroppen med såpe?

Anonymkode: 0f23e...da4

Svetter du ikke på føttene?

Her vaskes alt som går an å vaskes :ler: Bruker svamp så det er fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker dusjkrem under armer og skrittet (og stumpen). Og dusjolje på resten. 

Husk at du må vaske føttene også, de blir ikke rene av å stå i dusjvannet. Vask mellom tærne og de skal tørkes godt og. 

Anonymkode: 6b47a...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker shampoo og balsam, litt dusjsåpe under armene og på føttene, intimsåpe nedentil og ellers rent vann på kroppen. Jeg har sensitiv hud og atopisk eksem, så jeg bruker ikke for mye såpe og parfyme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kun såpe i ansiktet, under armene og brystene og i underlivet. Bruker da hhv ansiktsrens, intimsåpe og vanlig dusjsåpe.

Bruker ikke såpe på resten av kroppen. Vasker selvsagt håret med shampoo. 

Vasker du hele kroppen med såpe?

Anonymkode: 0f23e...da4

Gjør akkurat det samme som deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har behov for såpe eller olje over hele kroppen kommer helt an på hvilken hudtype en har og om en har hudsykdommer. 

Anonymkode: adb5a...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mortem skrev:

Svetter du ikke på føttene?

Her vaskes alt som går an å vaskes :ler: Bruker svamp så det er fort gjort.

Nei, jeg svetter faktisk minimalt på føttene, men jeg tar fotbad + filer et par ganger i uka for å forebygge hard hud.

Anonymkode: 0f23e...da4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ispinne skrev:

Bruker shampoo og balsam, litt dusjsåpe under armene og på føttene, intimsåpe nedentil og ellers rent vann på kroppen. Jeg har sensitiv hud og atopisk eksem, så jeg bruker ikke for mye såpe og parfyme. 

Jeg og, derfor dusjolje fra Aderma. Den gjør godt for huden min :)

Anonymkode: 6b47a...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Anbefaler ikke å bruke såpe på ansiktet. Det kan skade huden og få huden til å tørke ut. Bruker du såpe bør den i så fall være en mild såpe. Det beste er å bruke en god ansiktsrens etter hvordan hudtype du har. 

Jeg bruker såpe under armene, på skrittet og på føttene. Anbefaler å bruke en mild såpe. Brukte dove og billige såper før som førte til at jeg ble veldig sensitiv mot parfymerte såper. Fikk irritert hud av såpen og dette oppstod jo plustselig etter mange års bruk av såpen. Anbefaler derfor å bruke en skånsom såpe fra starten av for å unngå irritert hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bruke såpe på føttene,armene, brystet ,under armer og i undelivet hver gang jeg dusjer. Dusjer 5-6 ganger i uka. Vasker håret ca hver 3 dag.  Såper inn hele kroppen kanskje 1 gang i uka.  Bruker lactasyd intimvask både til undeliv og i ansiktet. Vanlig dusjsåpe ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg vasker håret hver tredje dag. Og kroppen dusjen daglig med vann og Lactacyd. Jeg svetter når jeg trener men ikke ellers.

Ansikt vaskes også med Lactacyd, og øyesminke når jeg bruker det fjernes med en ristegreie fra Lancome. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker ansikt, armhuler, hender, underarmer, under pupper, underliv, rumpe og føtter med såpe hver dag. Intimsåpe til underliv. En mild dusjsåpe til resten. Og så smører jeg underlivet med olivenolje etter råd fra gynekologen, ansiktet med druekjerneolje. Legger smøres også. Hår vasker jeg hver andre eller tredje dag. Jeg vasker absolutt hele kroppen ca en gang i uka (ører, bak ører, rygg, mage, ben pluss alt annet). 

Anonymkode: 3de28...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker såpe overfladisk over hele kroppen. Dvs jeg gnikker ikke. Bortsett fra rasshullet da. Der gnikker jeg såpen skikkelig slik at all bæsjelukt fjernes.

Anonymkode: d99d3...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.8.2016 at 17.45, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kun såpe i ansiktet, under armene og brystene og i underlivet. Bruker da hhv ansiktsrens, intimsåpe og vanlig dusjsåpe.

Bruker ikke såpe på resten av kroppen. Vasker selvsagt håret med shampoo. 

Vasker du hele kroppen med såpe?

Anonymkode: 0f23e...da4

Ja? Hva ellers skulle jeg vasket med :danse:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...