Gå til innhold

Samboer nekter å ha kontakt med sitt første barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Jeg leste hva som stod og det er hva jeg fikk ut av det. 

Takk det var det jeg ville frem til. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Peter007 skrev:

Takk det var det jeg ville frem til. :icon_lol:

Det du vil frem til er at menn skal få pule rundt og sette unger til verden uten å ta ansvar for dem. Det går ikke i noe som helst samfunn som vil kalle seg selv sivilisert. I din hug etter "rettigheter for menn" så glemmer du barneperspektivet og du kan bedre enn det der når du tenker deg om. Ungene først og så kan menn begynne å tre på kondomet når de bedriver sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt fnatt av menn som hevder at de har blitt lurt til å gjøre en kvinne gravid. Jeg tar slike utsagn med en stor klype salt. Man er klar over konsekvensene ved å ha sex, og begge har et ansvar når det gjelder bruk av prevensjon. Slike menn fremstår for meg som usle, og jeg forstår ikke at en kvinne kan finne en mann som åpenlyst legger ut om dette, og hvor bitter han er på denne kvinnen, som særlig attraktiv. 

Videre synes jeg det er helt absurd at du legger deg opp i at disse søskenene må bli kjent med hverandre. Dette andre barnet har da ingen relasjon til faren sin, og ei heller deg. Selv om de er halvsøsken biologisk sett ser jeg ikke det behovet for å føre sammen en familie som åpenbart ikke vil ha noe med hverandre å gjøre. Dersom du vil at barnet deres skal ha søsken får dere heller vurdere et nytt barn. 

 

Anonymkode: 28fbb...9d9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er lov og tenke selv - bruk kondom!

2. Jeg hadde aldri i mine villeste fantasier klart å holde sammen med en mann som bevisst fraskriver sitt eget kjøtt og blod fordi han er trassig (les: lar det gå utover barnet at han er sur på moren)

3. Siden det nå er et problem, så la det være. Barnet skal ikke måtte føle seg avvist. TS, tenk heller på at barnet bør skånes for en far som ikke vil ha noe med det å gjøre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zienna skrev:

Han kan så klart klandres for å ha vært godtroende og naiv. Jeg ser da så klart den. 

Jeg synes det er rart at du umiddelbart kjøper historien til samboeren om at dette var planlagt fra kvinnens side. Som du leser skriver TS kun at vennene hans la frem at det kunne være kvinnens intensjon, og at samboeren responderte med at det ikke var usannsynlig. Dette er jo bare ren spekulasjon som har blitt lagt frem i tråden. Jeg ser heller ingen steder at kvinnen har påstått at hun gikk på prevensjon. Her spinner du jo din egen historie. Uansett, dersom hun hadde påstått at hun gikk på et prevensjonsmiddel er det fullstendig ansvarsløst å stole blindt på en person man ikke kjenner engang om noe så viktig som dette. I tillegg er kondom det eneste prevensjonsmidlet som beskytter mot kjønnssykdommer. 

Nei, ansvarsløs er nok det mannen er. 

Anonymkode: 28fbb...9d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg skjønner at du ønsker at barna skal ha kontakt, og at du vil at din samboer skal ha kontakt med sitt eget barn. På sett og vis kan jeg også skjønne han, men nå er barnet her, og da må man bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Det blir feil å straffe barnet på grunn av det som har skjedd, og han/dere bør klare å få i stand et visst samvær slik søsknene og far kan møtes. Kanskje du og samboeren din kan ta et par samtaler på Familievernkontoret uten moren først, og se om du kan få hjelp til å endre din samboers holdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil alltid være en skjevfordeling i spørsmålet om abort eller ikke. Siden det er kvinnen som bærer barnet med alle de gleder og vondter det medfører blir det hun som til slutt tar avgjørelsen om abort eller ikke. At hun burde ta mannens mening sterkt med i betraktningen mener jeg er det eneste riktige å gjøre, men uansett vil det være kvinnens endelige avgjørelse. Dette vet menn nå gjør de ikke? De vet om denne skjevfordelingen og at ved å ha ubeskyttet sex risikerer de å bli far. Min oppriktige mening er at dersom det blir barn ut av sexen plikter far seg til å stille opp for barnet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han betaler barnebidrag da... 

Anonymkode: 864d3...0b0

Ja, hvorfor skulle han ikke gjort det? Idiot av en mann. Kunne aldri involvert meg med noen som ikke tok ansvar for barnet sitt. 

Anonymkode: 29b27...22f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en hjernedød mann og han valgte du å satse på????  :hakeslepp:

Jeg gir meg ende over, hjernedøde er dere begge to

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han betaler barnebidrag da... 

Anonymkode: 864d3...0b0

Jeg regner med barnebidraget er etter vedtak fra NAV, og ikke privat avtale? Blir det I tillegg trekt av lønnen hans av NAV innkreving? 

Jeg spør for at dette er med på å fortelle hvor fastlåst det hele er for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du respektere den mannen? At du i det hele tatt turte å få barn med ham er ufattelig.

Anonymkode: 12f7d...112

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zienna skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg at barna skal bli kjent?  De er søsken, men det er en syltynn tråd å knytte kontakt på, mener jeg. 

Jeg får selvfølgelig halve kongeriket KG mot meg, men jeg forstår godt din samboers reaksjon.  La oss si at scenariet er slik:  De møtes, hun sier at hun bruker prevensjon, er 100% sikker.  Så er hun gravid.  Den biologiske klokke tikker.  Valget er hennes, kun hennes.  Han sier klart i fra om at han ikke vil kunne stille opp som pappa.  Likevel velger hun. 

Hvem ville ikke blitt bitter?  Følt seg overkjørt?  Jeg ville!   

Enig. Hadde jeg vært en mann i denne situasjonen, så hadde jeg vært så sint på mor at kontakt med barn hadde vært særdeles vanskelig. Tipper at en kvinne som er så tomskallet at hun bærer frem barn når far er sterkt imot, sannsynligvis vil gi barnet en dårlig oppdragelse også. Så jeg måtte ta imot et barn annenhver uke som ble oppdradd til å bli en tanketom tulling.

 

11 timer siden, O.G. skrev:

Vel, og der kan du se hva som skjer når menn bedriver risikosex. 

Dette er samme holdning enkelte har til voldtekt. "Hun gikk jo med utringning, så da må hun forvente å bli voldtatt"

Anonymkode: aa0ac...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Dette er samme holdning enkelte har til voldtekt. "Hun gikk jo med utringning, så da må hun forvente å bli voldtatt"

Anonymkode: aa0ac...0f6

Nei det er det ikke nei, siden kvinnene veldig sjeldent må tvinge en mann til å ikke bruke kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Peter007 skrev:

Det er da bra det er avklart og bra er nå det. Han slipper lure.

Men jeg tror du forstår litt av hans tanker selv om du ikke enig. Jeg forventer ikke at alle skal være enige i hans tanker. Men det er mulig å forstå de.

Det er slik at mødre med depresjon etter fødsel får letter psykologhjelp enn enn andre. Dette er for har derfor kunne vært et nødvendig hjelpetiltak for en mann som blir far etter ONS.

Lykke til med deres forhold.

Nybakte mødre får prioritert psykolog ved fødselsdepresjon fordi de skal makte å ta seg av barnet på en god måte. Depresjon går ut over omsorgsevnen, som barnet er avgengig av for å få en normal emosjonell og sosial utvikling.

Det er mange psykisk syke som bør komme foran i psykologkøen heller enn en som nekter å forholde seg til at han har blitt rammet av en kjent biologisk prosess - sex kan føre til barn. Gjennom bevisst løgn fra kvinnen, men også av de vanligere grunnene at begge er sløve og tar sjansen, at en pille er glemt (ekstremt vanlig for alle medisiner), at en urolig mage ikke har absorbert pillen godt, eller at pillen ikke hos alle undertrykker eggløsningen slik den skal. Noen blir faktisk gravide ved perfekt bruk.

Kvinner kan velge abort ja, men i og med at abort betyr å ta livet av fosteret, er det for mange et samvittighetsspørsmål. Ingen har plikt til å ta abort, og det må også menn innse konsekvensen av og gjøre sine valg ut fra. Jeg ville aldri tatt abort om det så var en ons, av samvittighetsgrunner. Et evt barn ville ha samme behov som alle andre barn, uavhengig av om faren var for abort eller ikke. Du taler for å gå imot selve FNs barnekonvensjon, som gir barn rett til å kjenne og få omsorg fra sine biologiske foreldre. 

Ts, jeg kjenner et barn som er uønsket av far (etter fødsel, pga brudd med moren). Barnet har likevel fått etablert kontakt med biologiske besteforeldre og tanter/onkler, selv om faren har meldt seg ut. Jeg ville latt søsken treffes, hvis moren er enig. Familien rundt må selv få bestemme om de også ønsker å snu ryggen til det uskyldige barnet, eller om de vil bry seg. Dere andre kan gjøre deres del for barnet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Biloba skrev:

Nybakte mødre får prioritert psykolog ved fødselsdepresjon fordi de skal makte å ta seg av barnet på en god måte. Depresjon går ut over omsorgsevnen, som barnet er avgengig av for å få en normal emosjonell og sosial utvikling.

Det er mange psykisk syke som bør komme foran i psykologkøen heller enn en som nekter å forholde seg til at han har blitt rammet av en kjent biologisk prosess - sex kan føre til barn. Gjennom bevisst løgn fra kvinnen, men også av de vanligere grunnene at begge er sløve og tar sjansen, at en pille er glemt (ekstremt vanlig for alle medisiner), at en urolig mage ikke har absorbert pillen godt, eller at pillen ikke hos alle undertrykker eggløsningen slik den skal. Noen blir faktisk gravide ved perfekt bruk.

Kvinner kan velge abort ja, men i og med at abort betyr å ta livet av fosteret, er det for mange et samvittighetsspørsmål. Ingen har plikt til å ta abort, og det må også menn innse konsekvensen av og gjøre sine valg ut fra. Jeg ville aldri tatt abort om det så var en ons, av samvittighetsgrunner. Et evt barn ville ha samme behov som alle andre barn, uavhengig av om faren var for abort eller ikke. Du taler for å gå imot selve FNs barnekonvensjon, som gir barn rett til å kjenne og få omsorg fra sine biologiske foreldre. 

Ts, jeg kjenner et barn som er uønsket av far (etter fødsel, pga brudd med moren). Barnet har likevel fått etablert kontakt med biologiske besteforeldre og tanter/onkler, selv om faren har meldt seg ut. Jeg ville latt søsken treffes, hvis moren er enig. Familien rundt må selv få bestemme om de også ønsker å snu ryggen til det uskyldige barnet, eller om de vil bry seg. Dere andre kan gjøre deres del for barnet. 

Takk for et fint svar. Jeg respekterer ditt svar.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han betaler barnebidrag da... 

Anonymkode: 864d3...0b0

Nææh. For en snill mann :ironi:

Anonymkode: 0e867...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier kondomer er så sikkert.

F.eks. P-piller er langt mer sikkert. Legg merke til typisk bruk. Høyre kolonne er korrekt bruk.

 

                                Antall usikre ganger ved 100 samleier

  Typisk bruk
Sølibat 0,00 0,00
Sterilisering - menn 0,15 0,10
P-piller 0,30-2,00 0,30-1,50
Sterilisering - kvinner 0,40 0,40
Spiral 0,8 - 2,0 0,60 - 1,50
Kondom 12,00 3,00
Pessar 18.00 6.00
Mannlig tilbaketrekning før utløsning 19,00 4,00
"Sikre perioder" - Kalendermetoden   9,00
P-skum 21,00 3,00
Nødprevensjonspillen (hormonal) 2,00-25,00 (typisk 8,00)
Ingen beskyttelse 85,00 85,00

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peter007 skrev:

Til dere som sier kondomer er så sikkert.

F.eks. P-piller er langt mer sikkert. Legg merke til typisk bruk. Høyre kolonne er korrekt bruk.

 

                                Antall usikre ganger ved 100 samleier

  Typisk bruk
Sølibat 0,00 0,00
Sterilisering - menn 0,15 0,10
P-piller 0,30-2,00 0,30-1,50
Sterilisering - kvinner 0,40 0,40
Spiral 0,8 - 2,0 0,60 - 1,50
Kondom 12,00 3,00
Pessar 18.00 6.00
Mannlig tilbaketrekning før utløsning 19,00 4,00
"Sikre perioder" - Kalendermetoden   9,00
P-skum 21,00 3,00
Nødprevensjonspillen (hormonal) 2,00-25,00 (typisk 8,00)
Ingen beskyttelse 85,00 85,00

 

Men kondomer beskytter også mot kjønnsykdommer og det er jo greit å bli beskyttet mot når man bedriver risikosex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Ts,jeg tror du ikke skal prøve å overtale mannen her. Nå er det sånn at han ikke bryr seg,og han har ikke noen varme følelser for moren her,tvert om. Ikke har han noen følelser for barnet heller,og det er naturlig i situasjonen. En blir ikke glad i et barn automatisk fordi det er ens eget når en aldri har fått knyttet det minste bånd til det. En kan godt fordømme han,men det er jeg ikke interessert i,og jeg tror han er som folk flest som gjør større eller mindre feil. Da mener jeg ikke at jeg syns dette var greit,men et barn som skal ha kontakt med faren må føle at det er ønsket,og det er det ikke her. Det vil likvel ikke si at han er en dårlig mann for deg,eller,en dårlig far for deres barn. Overse kommentarene om at du var dum osv fordi du satset på ham. 

Tror du bare må godta holdningen hans,og selv om det er trist å tenke på at han har gjort dette,så konsentrer deg heller om det barnet dere har,og gjøre deres beste for at det får en fin oppvekst. Barnet ditt savner ikke et søsken det ikke vet noe om,og jeg tenker at du må la det hele bero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...