Gå til innhold

Hva trener du?


Trening

Anbefalte innlegg

På våren trente jeg tung styrke 2-3 ganger i uka, noe jogging en periode. 

Nå har jeg avsluttet medlemskapet og trener hjemme Yoga via YouTube en gang om dagen. (30 days Yoga challenge). Burde gått mer tur egentlig!!

 

Får se hva jeg gjør senere. Treningsstudio eller bare hjemmetrening. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør alt mulig! Det jeg liker best er spinning og styrketrening på treningssenteret, samt pilates hjemme på stuegulvet. Takket være sistnevnte har jeg fått en utrolig god kjernemuskulatur som igjen gjør at jeg kan ta tyngre vekter på styrketreningen.

Innimellom jogger jeg (hater det, så det er siste utvei), spinner hjemme (har spinningsykkel i garasjen), gjør HIIT hjemme eller går på ulike saltimer som yoga, aerobic, styrke eller slynge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Leifr skrev:

To ukentlige økter per muskelgruppe er anbefalt som et MINIMUM. Hormonelt normale mennesker kan ha økt proteinsyntese og muskelvekst i ca. 48 timer etter trening. Unntakene er en og annen genetisk freak, samt bolere. Splittprogrammer hvor man treffer hver kroppsdel en gang i uka er muligens optimale for bolere, da de kan ha mye mer langvarig effekt av hver økt. Ikke optimalt for naturlige løftere. 

Vil du si at jeg gjør det feil dersom jeg har et splittprogram der jeg treffer alle muskelgrupper 2 ganger i uka? Det blir jo litt som en mellomting av hva du sier her 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Cyrus skrev:

Vil du si at jeg gjør det feil dersom jeg har et splittprogram der jeg treffer alle muskelgrupper 2 ganger i uka? Det blir jo litt som en mellomting av hva du sier her 😄

Det kan være et akseptabelt kompromiss. Er i hvert fall ca. dobbelt så bra som en gang i uka.

Selv organiserer jeg treninga mer etter øvelser enn muskelgrupper; har små unger og en kone som jobber turnus, så energinivå og restitusjonsevne varierer uforutsigbart og jeg trenger stor fleksibilitet. Blir i praksis fullkropp 2-4 ganger i uka (oftest 3), med et visst beskjedent ukentlig minimum jeg "må" ta og utstrakt autoregulering av volum ut over det -- av hovedøvelsene tar jeg sikte på å få trent benkpress, knebøy og skulderpress 2-3 ganger hver og markløft 1-2 ganger, med litt forskjellig balansering av intensitet og volum (kan f.eks. ha en mandagsøkt med tung bøy og benk samt lettere skulderpress og kanskje en markløftvariant, deretter en onsdagsøkt med tung skulderpress og mark samt lettere bøy og benk, og så evt. en fredagsøkt med litt mer volum på moderat intensitet av de fleste hovedøvelsene). Litt isolasjonsøvelser på slutten hvis jeg har tid og energi til overs.

Bruker mest sett på 3-5 reps for de tyngre settene, kan gå så høyt som 8-12 på de lettere volumsettene. Kan også finne på å substituere vagt lignende øvelser i volumdelen (f.eks. i dag byttet jeg ut en del av det som kunne har vært skulderpress med skråbenk, kan også finne på å bruke hantler eller hammer strength-maskiner til sånne ting).

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karate 

Dans

Styrke

Løp/jogging (på tredemølle)

Trener omtrent hver dag.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14.8.2016 at 9.07, Trening skrev:

Hei

 

Det finnes et hav av ulike treningstyper. Hvilken trening driver du med, og liker du det?

Jeg har løpt 2-3 ganger i noen år, og begynte sist mandag med styrketrening på senter, blir nytt og spennende.

Du da? 

Høyre pekefinger, trykker og scroller med den når jeg leser kvinneguiden. Siden jeg sitter på kvinneguiden nesten hele dagen så blir høyre pekefinger ganske godt trent. I tillegg til alle fingrene når jeg skriver, det går mer på kondisjon,mens musa går mer på styrketrening.

 

Anonymkode: 8cea9...ced

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høyre pekefinger, trykker og scroller med den når jeg leser kvinneguiden. Siden jeg sitter på kvinneguiden nesten hele dagen så blir høyre pekefinger ganske godt trent. I tillegg til alle fingrene når jeg skriver, det går mer på kondisjon,mens musa går mer på styrketrening.

 

Anonymkode: 8cea9...ced

Hahaha.. 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Cyrus skrev:

Jeg prøver å trene så hypertrofisk som mulig, med 8-12 reps. Har en 3-dagers split med "bryst biceps", "bein triceps ", "rygg skuldre/nakke". Har alltid 10-20 minutter cardio etter hver økt (stort sett boksing, intervalløping, hoppetau). Magen trener jeg iblant om jeg føler for det.

Pleier å ta ca. 2 timer fra jeg drar hjemmeifra til jeg er hjemme igjen ferdig dusjet.

Jeg er litt nysjerrig, hvorfor 10-20 min cardio etter styrke?

Har det gitt deg noen gode fordeler du vil dele? :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maddiie skrev:

Jeg er litt nysjerrig, hvorfor 10-20 min cardio etter styrke?

Har det gitt deg noen gode fordeler du vil dele? :)

Takk for svar!

Bare for å holde hjerte og lunger igang sammen med resten. Jeg har prøvd å ikke trene cardio i det hele tatt, og da ble jeg anpusten bare av å gå opp en trapp 😂

Jeg er klar over at 10-20 minutter cardio ikke gir stålkondis, men for meg hjelper det mye 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cyrus skrev:

Bare for å holde hjerte og lunger igang sammen med resten. Jeg har prøvd å ikke trene cardio i det hele tatt, og da ble jeg anpusten bare av å gå opp en trapp 😂

Jeg er klar over at 10-20 minutter cardio ikke gir stålkondis, men for meg hjelper det mye 😄

Ja jeg er enig i det. Jeg får gi noen intervaller etter styrke et forsøk :D

Jeg har hørt at det skal brenne mer fett med kardio etter styrke så lurte bare på om det fynket for deg eller hvorfor du gjorde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maddiie skrev:

Ja jeg er enig i det. Jeg får gi noen intervaller etter styrke et forsøk :D

Jeg har hørt at det skal brenne mer fett med kardio etter styrke så lurte bare på om det fynket for deg eller hvorfor du gjorde det :)

Kardio brenner like mye fett uansett når du gjør det. Det er kalorimengden som styrer vekt opp/ned 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å jogge  2-3 ganger i uka (ca. 40 min. hver gang) og spiller squash 1-2 ganger i  uka (90 min. hver  gang). Trenner ikke styrke da jeg ikke har interessee av å bygge muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Trening skrev:

Hei

 

Bruker dere kost tilskudd, og i tilfelle hvilke? 

Tran ;)  

Har kun brukt proteinpulver noen dager innimellom hvis jeg har telt kalorier/proteininntak og ikke nådd helt opp. Da har det vært en "enkel løsning", men prøver å spise nok uten, noe jeg tror de aller fleste kan klare om man velger smart mat :) 


Drikker innimellom  en boks NOCCO BCAA, men det er hovedsakelig min dårlige unnskyldning for å drikke noe som minner om brus, for har sluttet med det. Tror nok kroppen min hadde overlevd helt fint uten de boksene med kunstig søtning, koffein og (mest sannsynlig overflødige) aminosyrer :P  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rh1 skrev:

Tran ;)  

Har kun brukt proteinpulver noen dager innimellom hvis jeg har telt kalorier/proteininntak og ikke nådd helt opp. Da har det vært en "enkel løsning", men prøver å spise nok uten, noe jeg tror de aller fleste kan klare om man velger smart mat :) 


Drikker innimellom  en boks NOCCO BCAA, men det er hovedsakelig min dårlige unnskyldning for å drikke noe som minner om brus, for har sluttet med det. Tror nok kroppen min hadde overlevd helt fint uten de boksene med kunstig søtning, koffein og (mest sannsynlig overflødige) aminosyrer :P  
 

@rh1 takk for info. Tran og riktig kosthold høres smart ut. Jeg tror jeg må legge til en muscle gainer for å få økning, har kjøpt en whey muscle gainer, håper det gjør susen + bra kosthold. Jeg skal stare med tran og 😉👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 14. august 2016 at 16.11, Trening skrev:

Noen som har erfaring med Crossfit? Bør man være godt /sterk før man starter med det? 

Jeg testet ut crossfit i vinter, men det var ikke noe for meg.

Har en rygg som ikke er helt samarbeidsvillig etter en ryggoperasjon, så crossfit ble for hardt for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, skruf skrev:

Jeg testet ut crossfit i vinter, men det var ikke noe for meg.

Har en rygg som ikke er helt samarbeidsvillig etter en ryggoperasjon, så crossfit ble for hardt for ryggen.

Kult at du testet da! Men trener du vanlig styrketrening istedet da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Trening skrev:

Kult at du testet da! Men trener du vanlig styrketrening istedet da? 

Jupps :) Trener styrke 3 ganger i uka på treningsenter. Har fått satt opp program av PT. Har tredemølle hjemme, så 2-3 ganger i uken så løper jeg 6km+ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...