Gå til innhold

Hva trener du?


Trening

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det finnes et hav av ulike treningstyper. Hvilken trening driver du med, og liker du det?

Jeg har løpt 2-3 ganger i noen år, og begynte sist mandag med styrketrening på senter, blir nytt og spennende.

Du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Jeg trener styrke mest, men legger inn intervaller etter økter som ikke er underkropp.

Ellers bruker jeg mølle eller elipse rundt 30 min de dagene jeg ikke trener styrke.

Passer på å ha 1-2 hviledager i uken.

Blir uansett 3 dager styrke å to dager "cardio" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mye. Liker ikke loping noe saerlig, men gjor det innimellom. Treningsformene jeg liker best er klatring og surfing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Crossfit? Bør man være godt /sterk før man starter med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener styrke alt mellom 3-6 dager i uka (ønsker å få til 2xpr muskelgruppe i uka, har 3-splitt, men av og til blir det vedlikehold eller forskyvninger :) det går i alle fall ikke NEDOVER når jeg får inn en på hver :P ) prøver også å løpe/jogge en dag i uka, men suger på å følge meg selv opp på den fronten. Har like lyst til å jogge som en kaktus er fløyelsmyk. 

 

Min mann har gått en stund på CrossFit, så svarer med hans erfaring som grunnlag: man behøver ikke å være trent når man starter, da det er mulig å gjøre modifikasjoner av øvelser i WOD-ene. For eksempel pull-ups med strikk eller fra kasse slik at man kan hoppe opp og ta negative. Eller knebøy uten noe vekt på stanga(evt uten stang) osv.. Ofte baserer også øktene seg på AMRAP(as many rounds as possible). Da har man kanskje 3-5 øvelser som skal gjøres x ganger, også går man gjennom den lista så mange ganger som mulig på feks 25 min. Da er det ingen som tenker på om du er på runde 2 eller 5 når de holder på med sitt :) bare du vêr hvor langt du har kommet, ingen blir dermed "hengt ut"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trener løping og styrke. Ofte løping (intervall eller langkjøring) 3-4 ganger i uken og styrke ca. 2-3. ganger i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rh1: Tusen takk for info om crossfit.

du trener MYE, er det å anbefale å ha to økter pr muskelgruppe i uka? 

Jeg elsker å løpe, hehe, er bygget for slik, men føler meg døden nær på styrketrening 🙈 @rh1 

 

Puny: klarer du å øke i styrke med såpass mye løping? Intervall er bra 4x4? @Puny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener spinning, litt yoga og går mye i fjellet😃

Anonymkode: 2d0a0...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener spinning, litt yoga og går mye i fjellet😃

Anonymkode: 2d0a0...2b8

👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke bare en gang i uken, jogger tre ganger i uken. Fotball en gang i uka.

Og når jeg har tid og lyst, så går jeg i fjellet eller sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løper nesten hver dag, som regel bare en lett joggetur (snakketempo) på 30-60 minutter. Legger inn minst en langkjøring (1-3 timer) og et-par intervalløkter i uka. Intervallene varierer jeg mye, fra kortintervaller, pyramide, motbakkeløp....  Det handler om hva jeg føler for hver dag. For meg er løp avslapping og glede. 

Styrke 1-3 ganger i uka, fullkropspprogram med fokus på kjernemusklatur og de store muskelgruppene. Bruker videoer på You Tube for å få noen til å dra meg gjennom det. Hater styrke. Men da jeg bikket 30 merket jeg at muskelmasse og stramhet ikke kom gratis lenger. 

Innimellom trener jeg også HIIT ved hjelp av YouTube inne. Også mange gåturer med venner, og ski eller fotturer når vi er på hytta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ukentlige økter per muskelgruppe er anbefalt som et MINIMUM. Hormonelt normale mennesker kan ha økt proteinsyntese og muskelvekst i ca. 48 timer etter trening. Unntakene er en og annen genetisk freak, samt bolere. Splittprogrammer hvor man treffer hver kroppsdel en gang i uka er muligens optimale for bolere, da de kan ha mye mer langvarig effekt av hver økt. Ikke optimalt for naturlige løftere. 

Endret av Leifr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Leifr skrev:

To ukentlige økter per muskelgruppe er anbefalt som et MINIMUM. Hormonelt normale mennesker kan ha økt proteinsyntese og muskelvekst i ca. 48 timer etter trening. Unntakene er en og annen genetisk freak, samt bolere. Splittprogrammer hvor man treffer hver kroppsdel en gang i uka er muligens optimale for bolere, da de kan ha mye mer langvarig effekt av hver økt. Ikke optimalt for naturlige løftere. 

@Trening- dette. :) kan man få opp treningsfrekvensen er det supert, så lenge muskelen får nok restitusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke på treningsenter 3 ganger i uka (har fått satt opp program av PT) og tredemølle (løper 6-7km pr økt) 2-3 ganger i uken hjemme. 

Ang crossfit så har jeg testet det ut, men det var ikke noe for meg pga jeg har en ryggskade. Det ble altfor kjapt tempo, og det ble lett å gjøre øvelsene feil. Enkelte av øvelsene var også uheldige for ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Trening skrev:

Rh1: Tusen takk for info om crossfit.

du trener MYE, er det å anbefale å ha to økter pr muskelgruppe i uka? 

Jeg elsker å løpe, hehe, er bygget for slik, men føler meg døden nær på styrketrening 🙈 @rh1 

 

Puny: klarer du å øke i styrke med såpass mye løping? Intervall er bra 4x4? @Puny

Øker litt, men ikke fort. Målet mitt med treningen er ikke å øke da. Jeg har skoliose i ryggen og må trene den jevnlig for å overleve en stillesittende jobb. Ellers så fokuserer jeg på å trene for å unngå skader i forbindelse med løping. Fokus på knær, legger, rygg og mage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å trene så hypertrofisk som mulig, med 8-12 reps. Har en 3-dagers split med "bryst biceps", "bein triceps ", "rygg skuldre/nakke". Har alltid 10-20 minutter cardio etter hver økt (stort sett boksing, intervalløping, hoppetau). Magen trener jeg iblant om jeg føler for det.

Pleier å ta ca. 2 timer fra jeg drar hjemmeifra til jeg er hjemme igjen ferdig dusjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...