Gå til innhold

Hadde du gitt en million for å redde en familie i Afrika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selfølgelig ikke. Ingen må finne på å sende penger til sultende i afrika. Det kan høres kynisk ut, men gir du de mat får de bare enda flere unger, enda mer sult og enda mer lidelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hadde ikke reddet dem, det er mer enn nok mennesker i verden.. 

Hadde jeg gitt en million for å redde mange uskyldige hunder! Lett! 

 

Anonymkode: 7ee16...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne gitt en million til at en hel bygd i Afrika kunne fått sykler - sånn at veien til å hente vann tok tyve minutte istedenfor to timer, og de kunne sykle for å selge sine varer på lokal marked, og barna kunne sykle til skolen, som er myt tryggere enn å gå! en sykkel koster veldig lite men utgjør en gigantisk forskjell for en fattig familie, være det i Afrika eller en annen plass. Kanskje enda bedre, for å subsidiere sykler til de fattigste, sånn at de kunne spart opp fortere til en sykkel. 

men jeg ville ikke tatt opp et lån får å gi en million nei. Ikke får jeg så mye lån heller foreløpig, da er vi belånt maks.. :icon_frown:

Men anbefaler forresten å se følgende dokumentar https://tv.nrk.no/program/koid25009915/hans-rosling-og-sannheten-om-fattigdom om fattigdom i verden og verdens økonomisk utvikling. Å være så uinformert som blant andre Turbofan er pinlig i 2016, når vi lever i tid når informasjon er lett tilgjengelig.

 

Anonymkode: 9271b...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hadde ikke reddet dem, det er mer enn nok mennesker i verden.. 

Hadde jeg gitt en million for å redde mange uskyldige hunder! Lett! 

 

Anonymkode: 7ee16...3fe

Ja nei, for hunder er det jo i hvert fall ikke mange nok av i verden.. 

Anonymkode: 1ed66...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Turbofaen skrev:

Selfølgelig ikke. Ingen må finne på å sende penger til sultende i afrika. Det kan høres kynisk ut, men gir du de mat får de bare enda flere unger, enda mer sult og enda mer lidelse.

Grunnen til at de får mange barn er de dårligere levekårene. Måten å få ned befolkningsveksten i Afrika på er å forbedre levekårene. Men det skjer ikke ved å bare dytte penger ukritisk inn der.

En annen ting er overtro og religion. De bidrar til befolkningsveksten. Klarer man å fjerne mye av religionens/overtroens makt over folk der vil det bli bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men jeg donerer bort 100 dollar per måned til en organisasjon (Gaming for good) som bygger skoler og sykehus i afrikanske land. Har gjort dette i noen år nå. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke til en familie.
Hadde glatt donert 1 million eller mer til Leger uten grenser, for den fantastiske jobben de gjør :)  Er allerede giver der så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

isåfall ville jeg reddet mer en en familie , ville reddet mange istede for en . og ville kansje gitt en million om jeg vant mye i lotto. men ville heller hjulpet folk i landet vårt først tror jeg .. er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det hjulpet dem, i det lange løp? 

Med skyhøye fødselstall og lav utdanning kommer de ingen vei. Det hjelper ikke å kaste penger etter dem. 

Anonymkode: 5c908...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke mitt ansvar å redde folk i andre land. Jeg hjelper norske uteliggere blandt annet med det jeg har (jeg har ikke mye). Ellers får land rydde opp i Simen egne katastrofer. Kanskje kaldt å si det, men lille Norge kan ikke redde hele verden. 

Anonymkode: a459a...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2016 den 15.20, Stiigen skrev:

Det dilemmaet her er som tatt ut av filmen "the box". Den burde du se TS.  Der får tilfeldige folk en boks med en rød knapp, og et dilemma.  Hvis du trykker på knappen så kommer et menneske et eller annet sted i verden til å dø, men du får en million kroner uten noen spørsmål!

Ganske stor forskjell på å ikke gi bort penger man har tjent selv og å drepe noen for å få penger. Hvis man synes det er greit å trykke på knappen kan man like godt skaffe en pistol og skyte noen for å ta pengene deres.

Anonymkode: 173ef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei norsk dame som driver både klinikk og barnehage i Afrika. For penger hun samler inn her til lands. Henne ville jeg gitt pengene hvis jeg hadde dem, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske stor forskjell på å ikke gi bort penger man har tjent selv og å drepe noen for å få penger. Hvis man synes det er greit å trykke på knappen kan man like godt skaffe en pistol og skyte noen for å ta pengene deres.

Anonymkode: 173ef...6af

151600 mennesker dør hver dag, det er 2 i sekundet. Det sekundet du trykker på knappen så er det 3 istedenfor 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...