Gå til innhold

Ghostbusters - en feministisk film som skal "ta" mennene en gang for alle? SPOILERS...


Aamu

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett den, og jeg må innrømme at det ikke frister heller. De bekjemper skurken med å skyte ham i "balla", en kan jo tenke seg til hva som er budskapet bak det? Og menn i filmen blir fremstilt dumme og uintelligente. Det fremstår for meg bare som en kjempeteit og feministisk film med "jentehumor" (du vet, sånn humor man ikke ler av ;) )

Noen som har sett den? Noen som har en mening om den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett den, men tror poenget bak er at menn blir fremstillt slik som kvinner ofte blir fremstill i slike type filmer på en humoristisk måte. Noen blir veldig støtt av dette. I denne er det liksom menn som er eye-candy og kvinner som er de tøffe som får jobben gjort.

Anonymkode: 343d1...d5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aamu skrev:

Jeg har ikke sett den, og jeg må innrømme at det ikke frister heller. De bekjemper skurken med å skyte ham i "balla", en kan jo tenke seg til hva som er budskapet bak det? Og menn i filmen blir fremstilt dumme og uintelligente. Det fremstår for meg bare som en kjempeteit og feministisk film med "jentehumor" (du vet, sånn humor man ikke ler av ;) )

Noen som har sett den? Noen som har en mening om den? 

Det er komedie.

Se filmen før du utaler deg.

Anonymkode: e2583...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aamu skrev:

Jeg har ikke sett den, og jeg må innrømme at det ikke frister heller. De bekjemper skurken med å skyte ham i "balla", en kan jo tenke seg til hva som er budskapet bak det? Og menn i filmen blir fremstilt dumme og uintelligente. Det fremstår for meg bare som en kjempeteit og feministisk film med "jentehumor" (du vet, sånn humor man ikke ler av ;) )

Noen som har sett den? Noen som har en mening om den? 

Åh nei, tåler du ikke at kvinner og menn blir fremstilt på motsatt måte av hva de har blitt gjort siden film ble skapt? Stakkars lille deg som ikke tåler en eneste film hvor rollene er snudd. Du har det vel fælt du.

Cry me a river.

Anonymkode: 670ae...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh nei, tåler du ikke at kvinner og menn blir fremstilt på motsatt måte av hva de har blitt gjort siden film ble skapt? Stakkars lille deg som ikke tåler en eneste film hvor rollene er snudd. Du har det vel fælt du.

Cry me a river.

Anonymkode: 670ae...e3e

Jeg har aldri noen sinne sett vold mot kvinner og spesiellt old mot kvinners kjønnsorganer blitt fremstillt som t humoristisk elment. Mot menn derimot har jeg sett det være vanlig siden filmens barndom.

Anonymkode: 22f62...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg noen stor fan av originalen og kommer nok ikke heller til å se denne med det første, men har fått med meg litt av kontroversen. Så vidt jeg forstår det er det flere ting som irriterer fansen av originalen: 

Visstnok var den første traileren ekstremt dårlig, og mange fans virker heller å ønske at originalfilmene skal få hvile i fred, heller enn at produsentene pumper penger av en blek remake. 

Noen har nok reagert på at originalbesetningen er erstattet med kvinner, og at filmen oppfattes som en mer feministisk/SJW rettet film, heller enn en hyllest til originalene.

Regissøren har angivelig gått hardt ut mot fansen av originalfilmen og kritikere som ikke likte retningen filmen tok og kritikere av den (angivelig) elendige traileren. Mye av kritikken avskrives som "kvinnehat" og "sinte unge menn", noe som sikkert har bidratt til å provosere de som oppriktig mener filmen har tatt feil retning, uavhengig av  besetningen. 

Sikkert flere grunner men det er de jeg har sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som skrev den originale skrev også denne oppfølgeren. Han er forresten også en av de originale crewet fra første og andre film.

Han ønsket selv å lage en ny, ikke for å melke kua,men for å gi en ny story til de mest dedikerte fansene. Det finnes ghostbusters klubber hele verden over og dette var for de.

De valgte kvinnelige hovedroller for å gi ett nikk til den kvinnelige fansen.

Filmen har cameo av alle de levende skuespillerne fra den originale filmen, som også støtter denne nye filmen.

Og du som sier det aldri var vold mot kvinner i filmer har ikke sett mye film. Se på filmer fra 70 tallet og nedover,  kvinner ble klapset til og hevet hit og dit for komisk effekt.

Jeg sier igjen "cry me a river" om dere ikke gidder å sette dere inn i hva filmen er fornoe før dere hyler kjønnsdiskriminerende.

Anonymkode: 670ae...e3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ghostbusters klubber hele verden over og dette var for de.

Anonymkode: 670ae...e3e

Virker ikke akkurat slik. Når regissøren presterer å skjelle ut fansen, og kalle dem for nærder, tapere, kvinnehatere ol. Snakk om å missforstå kunde / selger forhold totalt a gitt.

Anonymkode: 22f62...ba0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke akkurat slik. Når regissøren presterer å skjelle ut fansen, og kalle dem for nærder, tapere, kvinnehatere ol. Snakk om å missforstå kunde / selger forhold totalt a gitt.

Anonymkode: 22f62...ba0

Du er klar over at regissør og forfatteren ikke er den samme......? 

Anonymkode: 670ae...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...