Gå til innhold

Lykkenermange.blogg.no


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, Rih skrev:

Kanskje pappaen er i permisjon?

Joda, det kan jo være. Men regner med at hun ikke har på seg den kjøpmannoppgaven kun for noen måneder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.02.2018 den 10.06, Touchy skrev:

To

Trodde det var to jenter og minstegutten som var hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Trodde det var to jenter og minstegutten som var hjemme?

Den eldste jenta, hun med hjertefeilen, er begynt i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest amaryllish

Kjærlighet, boller og bare blablabla på bloggen som vanlig.. lurer på om hun har tenkt til å jobbe fulltid når hun tar over som kjøpmann?

Regner med at hun kommer til å være lite tilstede som sjef. Tror dessverre det blir en sånn sjef som aldri jobber lørdager, kvelder, i høytider, går tidlig når det passer henne.. syns ærlig talt det er ganske sinnsykt det hun roter seg inn i nå :P enten barna eller jobben kommer til å bli kraftig neglisjert, og regner med at det blir jobben. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, amaryllish skrev:

Kjærlighet, boller og bare blablabla på bloggen som vanlig.. lurer på om hun har tenkt til å jobbe fulltid når hun tar over som kjøpmann?

Regner med at hun kommer til å være lite tilstede som sjef. Tror dessverre det blir en sånn sjef som aldri jobber lørdager, kvelder, i høytider, går tidlig når det passer henne.. syns ærlig talt det er ganske sinnsykt det hun roter seg inn i nå :P enten barna eller jobben kommer til å bli kraftig neglisjert, og regner med at det blir jobben. 

 

Hadde jeg vært sjef så hadde jeg selvsagt valgt vekk helger og høytider, men betalt de andre det de fortjente for ubekvem arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig ser jeg lykken blomstrer i det hjemmet.  Ingen overraskelse slik er det hver eneste dag der virker det som. Lurer bare på hvorfor hun plutselig begynte å jobbe, minsten var  bare noen få måneder, hun STOR trivdes med å gå hjemme påsto hun og plutselig ut i jobb.

Endret av Oppland
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amaryllish
10 minutter siden, Touchy skrev:

Hadde jeg vært sjef så hadde jeg selvsagt valgt vekk helger og høytider, men betalt de andre det de fortjente for ubekvem arbeidstid.

Vel jeg er butikksjef selv, og kan fortelle deg at en sjef som aldri bidrar på de dagene og til de tidene det er mest og gjøre og minst gunstig å være på jobb får umotiverte ansatte og blir framstår (og er, i mine øyne) som en dårlig leder. :) 

Det handler ikke om at man skal ta haugevis av de mindre fristende vaktene, men sjefen skal så klart være til stede på de tidene det er mye som skjer i butikken (feks høytider). 

Hvis man aldri jobber kveld, hvordan skal man kunne lære opp ansatte osv til det? En god leder skal kjenne butikken sin, til alle døgnets og årets tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det som helsevesenet å regne. Leder kan gå hjem kl 12 dagen før skjærtorsdag, på julaften osv. Det har ikke skjedd i min yrkeskarriere  at vi har sett en leder på en høytidsdag, selv om de  er kvalifisert på jobben.

Nei, da går man heller underbemannet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis så er det økonomisk ulønnsomt at det er henne som går Hjemme? Allikevel er det vel s0nn at mor må ha opparbeidet seg rett til fødselspenger om får skal kunne få Det?

Ja jeg skjønner ikke hvordan de to får det til å gå rundt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil skreiv hun for lenge siden de hadde kjøpt hus flere ganger som de pusset opp og solgte igjen, dette hadde de tjent mye på. Det er bare at hun har lett for å skryte, så om det er sant er noe annet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, My <3 skrev:

Sannsynligvis så er det økonomisk ulønnsomt at det er henne som går Hjemme? Allikevel er det vel s0nn at mor må ha opparbeidet seg rett til fødselspenger om får skal kunne få Det?

Ja jeg skjønner ikke hvordan de to får det til å gå rundt...

Nye regler nå, så far kan gå hjemme untatt de ukene som er forbeholdt mor. Nå kan far ta pappaperm selv om mor feks er student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, chiki skrev:

Nye regler nå, så far kan gå hjemme untatt de ukene som er forbeholdt mor. Nå kan far ta pappaperm selv om mor feks er student

Ah. Ja men da gir det jo mening egentlig. Skjønner jo at engangsstønaden ikke strekker til i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså😂 hun der dama må få gull for være best i skryt 😂🥇 noe mer selvsentrert og fokus på meg og mine fanatastiske unger har jeg aldri vært vitne til før😂 hun topper ALLE bloggerne i overdrevet skryt😂 lurer på hvem hun skal overbevise, for dette er jo bare merkelig😆

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Tredjemannpåvei* skrev:

Altså😂 hun der dama må få gull for være best i skryt 😂🥇 noe mer selvsentrert og fokus på meg og mine fanatastiske unger har jeg aldri vært vitne til før😂 hun topper ALLE bloggerne i overdrevet skryt😂 lurer på hvem hun skal overbevise, for dette er jo bare merkelig😆

Kanskje hun prøver å overbevise seg selv? :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djises så lite overbevist jeg er over den ekstreme lykken i det huset der:fnise: Tipper hun hadde det travelt med å komme seg ut i jobb igjen pga disse 6 barna😜

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de går utenfor «normalen». Er det galt?? Jeg kjenner kun til denne familien gjennom bloggen, ikke privat, ikke gjennom andre forum som nevnt tidligere her. Jo, jeg er i utgangspunktet i mot eksponering av barn, men legger det litt til side her. Jeg tror på at de er en lykkelig storfamilie som gjør det beste ut av det de har/kan. Syns det er tøft gjort og heier heller på dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...