Gå til innhold

Lykkenermange.blogg.no


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri hørt om henne før og leste bare det siste innlegget hennes nå. Dømmende og umodent 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, duskelapp skrev:

Aldri hørt om henne før og leste bare det siste innlegget hennes nå. Dømmende og umodent 

Ikke ville hun godkjenne min kommentar med erfaring jeg har med barn som kommer seg ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, duskelapp skrev:

Ikke ville hun godkjenne min kommentar med erfaring jeg har med barn som kommer seg ut heller.

Kan jeg spørre hva du skrev på kommentaren side hun ikke godkjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hva jeg tenker om saken og om lillebroren min som låste seg ut så vi fikk lenke. Fant ut av lenken så vi fikk hengelås på den så han ikke kom seg ut. Da prøvde han å hoppe ut vinduet men hodet var jo for stort så ble hengende fast. Så måtte foreldrene mine sikre vinduene også.. Så noen lurte sikkert på hvor mine foreldre var da han var 2 år :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Linnpinn9 skrev:

Kan jeg spørre hva du skrev på kommentaren side hun ikke godkjente?

Glemte å sitere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7. august 2016 at 23.21, Rose11 skrev:

Smak og behag. Jeg hadde ALDRI orket å hatt 5 tette. Så planlagte de barn nr 6? Wow.Nå er hun alene med 5 små. De er unge og skjønner bare ikke dette hastverket om å få flest barn så fort som mulig 

Det å ha over snittet barneflokker passer for noen av oss men ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det å ha over snittet barneflokker passer for noen av oss men ikke for alle.

Jeg vil si at det passer for de som virkelig har tenkt å ofre nesten alt av tid og energi på det å være mor/far. Hvor man har romslig nok økonomi til at den ene kan være hjemmeværende/jobbe redusert i mange år. Og i tillegg er villig til å virkelig ta opp kampen mot tidsklemma, samlivets utfordringer ect ect...Dette er jo ting som gjelder alle foreldre, men det er ekstremt stor forskjell på å ha f.eks 2 barn vs FEM.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Valetta skrev:

Jeg vil si at det passer for de som virkelig har tenkt å ofre nesten alt av tid og energi på det å være mor/far. Hvor man har romslig nok økonomi til at den ene kan være hjemmeværende/jobbe redusert i mange år. Og i tillegg er villig til å virkelig ta opp kampen mot tidsklemma, samlivets utfordringer ect ect...Dette er jo ting som gjelder alle foreldre, men det er ekstremt stor forskjell på å ha f.eks 2 barn vs FEM.

Vi har over snittet barneflokk, og vet det er dyrt.

Det er en stor fordel som du glemmer, nemlig at når de eldste blir større så hjelper de til med de yngre.

Vi foreldre jobber fulltid, rettnok har vi begge hjemme kontor og det fungerer bra. 

Når det kommer til økonomibiten så har vi såpass i frie midler til at vi kunne sluttet i jobben begge to og klart oss bra.

Så som sagt det fungerer for noen, men det er ikke for alle

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Vi har over snittet barneflokk, og vet det er dyrt.

Det er en stor fordel som du glemmer, nemlig at når de eldste blir større så hjelper de til med de yngre.

Vi foreldre jobber fulltid, rettnok har vi begge hjemme kontor og det fungerer bra. 

Når det kommer til økonomibiten så har vi såpass i frie midler til at vi kunne sluttet i jobben begge to og klart oss bra.

Så som sagt det fungerer for noen, men det er ikke for alle

Det er klart. Men selv om de eldste kan ta seg av oppgaver som barnepass, husarbeid o.l, er det jo utrolig mange oppgaver man ikke legger over på eldre søsken.

Være seg: 

Lekseoppfølging (spes hvis dt er utfordringer til lese/skrivevansker om)

Kjøring hit og dit (treninger, bursdager, besøk, osvosv)

Trøst, mammakos, ivaretagelse generelt, utfordringer knyttet til spes vansker (diagnoser, mobbing, annen foreldrekontakt, problemer på skole/barnehage med møter osv), oppmøte på dugnad, forestillinger, kamper, oppvisninger...

Nattevåk, sykdom, legebesøk...

Altså lista er uendelig. Og når man har kun barn under skolealder har nesten ikke livet begynt en gang.

Når de eldste blir tenåringer er det ikke alltid like enkelt å få dem til å hjelpe til heller...snakker av erfaring, jeg har selv 4 barn.

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Valetta skrev:

Det er klart. Men selv om de eldste kan ta seg av oppgaver som barnepass, husarbeid o.l, er det jo utrolig mange oppgaver man ikke legger over på eldre søsken.

Være seg: 

Lekseoppfølging (spes hvis dt er utfordringer til lese/skrivevansker om)

Kjøring hit og dit (treninger, bursdager, besøk, osvosv)

Trøst, mammakos, ivaretagelse generelt, utfordringer knyttet til spes vansker (diagnoser, mobbing, annen foreldrekontakt, problemer på skole/barnehage med møter osv), oppmøte på dugnad, forestillinger, kamper, oppvisninger...

Nattevåk, sykdom, legebesøk...

Altså lista er uendelig. Og når man har kun barn under skolealder har nesten ikke livet begynt en gang.

Når de eldste blir tenåringer er det ikke alltid like enkelt å få dem til å hjelpe til heller...snakker av erfaring, jeg har selv 4 barn.

 

Disse utfordringene har vi så langt klart helt fint, men en kan jo selvfølgelig ikke vite alt hva fremtiden vil bringe. 

Nå har de som er over 18 sertifikat på bil så de klarer fint å kjøre om nødvendig, men de er temmelig samkjørt på aktiviteter.

Jo de eldste kan fint gi trøst, er ikke slik at det kun er mammakos som er det som gjelder.

Nattevåk har vi i liten grad måtte smake på, selv om vi en gang på 90 tallet hadde ett barn med kolikk.

Sykdom og legebesøk fikser vi når vi trenger det 

Vi har kun Aspergers, hjertefeil og dysleksi på vist på noen av barna enda, men det har gått bra lell.

Når det kommer til f.eks foreldremøter så kan disse samkjøres slik at det ikke blir mange turer frem og tilbake.

Det er ikke slik at en må være på alle kamper ens barn spiller, om de driver med denslags idrett og på samme måte med oppvisninger av diverse art. 

Vi deltar på de som vi har kjøringen til.

Dugnad?

Har ikke vært mye av det, men så har mine så langt heldigvis ikke havnet i korpshelvete som er den aktiviteten jeg anser utifra hva jeg hører fra andre foreldre til å ha høyest dugnadsfaktor. Tror faktisk jeg aldri har blitt innkalt til dugnad på noen av mine barns aktiviteter noensinne. (Buekorps, turn, fotball, maling, tegning osv)

Ble kalt inn i en barnehage en gang men da ga jeg beskjed om at det ikke ble prioritert og slapp unna.

Synd at du ikke har barn som hjelper til så mye som du skulle ønske, men jeg får mye mer avlastning av mine eldste enn hva jeg hadde forutsett.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.8.2016 at 20.20, Ny Bruker skrev:

Har fulgt denne bloggeren en god stund. Hun har fått 5 barn på veldig kort tid.

23 år og blir nå alenemor med barn fra 5 år til 3 mnd. Synd at det ikke varte. Håper dette er bare en livskrise i småbarnsperioden og de ordner opp i dette.

Damen sitter i saksa, helt klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå blir dette en veldig avsporing da. Men det er jo flott at dere har taklet utfordringene med mange barn på en god måte :) 

Litt av poenget mitt var jo hvordan man hånderte dette som aleneforeldre da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Valetta skrev:

Ja nå blir dette en veldig avsporing da. Men det er jo flott at dere har taklet utfordringene med mange barn på en god måte :) 

Litt av poenget mitt var jo hvordan man hånderte dette som aleneforeldre da. 

Du, for å være ærlig så hadde jeg nok ikke taklet det overhodet med mindre jeg hadde godt med penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Det å ha over snittet barneflokker passer for noen av oss men ikke for alle.

Nei, det er overhodet ikke for alle. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart å vært alene med 5 barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Rose11 skrev:

Nei, det er overhodet ikke for alle. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart å vært alene med 5 barn. 

Slike ting høres verre ut enn de er i virkeligheten faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Vi har over snittet barneflokk, og vet det er dyrt.

Det er en stor fordel som du glemmer, nemlig at når de eldste blir større så hjelper de til med de yngre.

Vi foreldre jobber fulltid, rettnok har vi begge hjemme kontor og det fungerer bra. 

Når det kommer til økonomibiten så har vi såpass i frie midler til at vi kunne sluttet i jobben begge to og klart oss bra.

Så som sagt det fungerer for noen, men det er ikke for alle

Her er det jo snakk om fem barn under skolealder, så det er vel litt begrensa hva fire-og femåringen kan hjelpe til med... De færreste har økonomi til å kunne slutte å jobbe, bare sånn i tilfelle du ikke er klar over det... 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rose11 skrev:

Nei, det er overhodet ikke for alle. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart å vært alene med 5 barn. 

Jeg har heldigvis ikke vært i den situasjonen, men selv om min mann har hjemmekontor er han endel på reise men det går bra siden de eldste er så mye hjelp i.

Nå reiste han ikke så mye når de eldst var små men de gangene han var på farten så måtte jeg bare detaljplanlegge for det forutsette og uforutsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss Marble skrev:

Her er det jo snakk om fem barn under skolealder, så det er vel litt begrensa hva fire-og femåringen kan hjelpe til med... De færreste har økonomi til å kunne slutte å jobbe, bare sånn i tilfelle du ikke er klar over det... 

Vet da det, men det var ett svar iforhold til det å ha over snittet barneflokker. Akkurat nå er det mest foreldrene som må til pers men om noen år vil det lettes.

Er ikke sånn at vi begynte med mye penger så jeg er fullt klar over at de færreste tenker såpass langsiktig som jeg og min mann har gjort i forhold til sparing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...