Gå til innhold

Lykkenermange.blogg.no


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Har fulgt denne bloggeren en god stund. Hun har fått 5 barn på veldig kort tid.

23 år og blir nå alenemor med barn fra 5 år til 3 mnd. Synd at det ikke varte. Håper dette er bare en livskrise i småbarnsperioden og de ordner opp i dette.

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11. Juli skrev hun om nr seks, skjer det så skjer det. For et par uker siden hadde de kanskje funnet drømmehuset. Nå skal de skilles. 

Jeg liker bloggen hennes, hun er flink til å skrive. Er innom av og til, mest for å minne meg på hvor travelt mitt eget liv har vært. 

Det ville ikke overrasket meg om de blir sammen igjen, og får barn nummer seks rett etterpå. Livet deres virker så impulsstyrt, at egentlig kan alt skje. 

Endret av Marthe75
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

5 barn i en alder av 23? :hakeslepp: Hun har i alle fall nok og gjøre. Må være ufattelig slitsomt til tider. Var alle planlagt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rose11 skrev:

5 barn i en alder av 23? :hakeslepp: Hun har i alle fall nok og gjøre. Må være ufattelig slitsomt til tider. Var alle planlagt? 

Veldig planlagt. Med EL testing og hele pakka foran oss lesere. Hun er selv fra en søskenflokk på 14, så hun tenkte på enda flere og nå er det plutselig slutt.

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. 

Jeg mener at de to første årene av barnets liv er unntakstilstand for parforholdet. Og at man ikke skal ta slike avgjørelser før minste barn er minst to år. Med mindre det er snakk om vold eller utroskap selvsagt. 

Her er det også kolikk i bildet, det er jo iallefall døden for romantikken. 

Man er (som regel) ikke forelsket og har det ikke supert med 5 små barn. Men det blir bedre! Håper de finner sammen igjen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener også at så lenge det ikke er utroskap eller andre store alvorlige svik (eller vold selvsagt), så burde det ikke være "lov" å gå fra hverandre når man har en baby på 3 mnd. Man er på ingen måter i stand til å ta et gjennomtenkt og reflektert valg i en slik fase av livet. Og når man i tilegg har 4 andre under skolealder så virker det enda mer merkelig. Jeg tenker at man i verste fall bare setter forholdet "på vent", blir enige om å få hverdagen til å fungere sånn nogenlunde og legger seg på hvert sitt soverom. Jeg mener hva ellers ser man for seg i en slik situasjon?? Hvor uholdbart kan det være? Det er jo ikke sånn at man møter noen nye eller dyrker seg selv! 

For under en mnd siden var de enige om "null prevensjon og baby i 2017". Nå skal de gå fra hverandre...

Jeg tror dette er en avgjørelse tatt i affekt og at de mest sannsynlig finner tilbake til hverandre og kjører på med enda et par unger.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
1 time siden, Ny Bruker skrev:

Veldig planlagt. Med EL testing og hele pakka foran oss lesere. Hun er selv fra en søskenflokk på 10, hvis jeg ikke tar feil, så hun tenkte på enda flere og nå er det plutselig slutt.

Smak og behag. Jeg hadde ALDRI orket å hatt 5 tette. Så planlagte de barn nr 6? Wow.Nå er hun alene med 5 små. De er unge og skjønner bare ikke dette hastverket om å få flest barn så fort som mulig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man mangle når man har 5 barn tenker jeg da...3 gutter og 2 jenter. Den minste noen uker gammel og har kolikk og man tenker at En til!!! Det er en kjempeide akkurat nå!! Det er akkurat det vi trenger. Forstår det ikke under noen omstendigheter. Men nå blir det vel kansjke ikke noen graviditet med det aller første da.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Valetta skrev:

Hva kan man mangle når man har 5 barn tenker jeg da...3 gutter og 2 jenter. Den minste noen uker gammel og har kolikk og man tenker at En til!!! Det er en kjempeide akkurat nå!! Det er akkurat det vi trenger. Forstår det ikke under noen omstendigheter. Men nå blir det vel kansjke ikke noen graviditet med det aller første da.

Nr 4 er født med en alvirlig hjertefeil og de er inn og ute av sykehuset flere ganger per år. Dette stoppet dem ikke i å planlegge nr. 5. Kolikk er jo noe man vokser ut ifra, men hjertefeil blir jo der så å si hele livet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ny Bruker skrev:

Nr 4 er født med en alvirlig hjertefeil og de er inn og ute av sykehuset flere ganger per år. Dette stoppet dem ikke i å planlegge nr. 5. Kolikk er jo noe man vokser ut ifra, men hjertefeil blir jo der så å si hele livet.

Stemmer, og bare det ville jo hindret de aller fleste i å planlegge et nytt barn på mange år. 

Dette sier mye om de unge foreldrene. Umodne og impulsive. Avgjørelsene er lite gjennomtenkt. Folk må gjerne få så mange barn de vil, men her kommer det jo i tillegg frem at forholdet ikke engang er stabilt. Tøft nok å være 2 om 5 små barn, hvorav den ene er hjertesyk og den minste prematurfødt...hvordan de tenker å fordele unger og samvær orker jeg nesten ikke tenke på. Må jo bli et mareritt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror at det beste for barna er at far kun har dem annenhver helg og en dag i uka. Snakk om å ta fra ungene faren sin da! Unger blir ikke trygge og fornøyde når de mister en forelder eller livet er basert på kun den ene forelderen.

Har bare lest sporadisk, men leste meg litt opp nå. Når folk kommenterer litt kritisk så sier hun at hun har et liv bak tastaturet. Det kan jeg skjønne, men hun har jo tegnet et veldig sukkersøtt bilde av familielivet. Det gikk fra å tenke på nr.6 og se på småbruk uka før, til brudd den neste. Det virker litt merkelig bare.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sittende å tenke på en ting når jeg leser denne bloggen.

 

Hva slags jobber har de?

For de har utrolig god råd, de drar på ferier, med 4-5 unger, de kjøper hus og pusser opp, selger og kjøpe nytt.

Ny baby ny vogn. Siste babyen fikk ny vogn som var helt lik som storesøster si, som de solgte senere. Og emmaljunga er jo dyre vogner.

Og når ungene blir større, det blir kostbart. 

Jeg opplever iallefall at barn blir dyrerer jo større de blir. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger blir definitivt dyrere jo eldre de blir, det er det ingen tvil om. Enig med deg @fjær, de må tjene bra! Er ikke billig å kjøpe/selge heller.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke så mye om graviditet og sånn, men er det bra for kroppen å gå så mye gravid og ofte? Hun har hatt 5 tette graviditeter. Hun blir gravid igjen nesten med en gang hun har født. Bør ikke kroppen få hvile litt? Jeg vet som sagt ikke mye om dette, derfor jeg lurer. :) 

Men vilt de planlegger barn nr 6. Minste er jo bare 3 måneder. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste har vel vært ganske premature? Ivertfall den siste. Kjenner til en annen som også fikk veldig mange tette barn og hun fødte mer og mer prematurt. Nektet blindt på at det hadde noe med at kroppen kanskje ikke orket å bære er barn frem til termin.

Og uansett hvor god råd de har - hver for seg blir det aldri det samme. Hun kan jo neppe ha vært i jobb de siste årene? Da den ene permisjonen har avløst den andre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Valetta skrev:

De to siste har vel vært ganske premature? Ivertfall den siste. Kjenner til en annen som også fikk veldig mange tette barn og hun fødte mer og mer prematurt. Nektet blindt på at det hadde noe med at kroppen kanskje ikke orket å bære er barn frem til termin.

Og uansett hvor god råd de har - hver for seg blir det aldri det samme. Hun kan jo neppe ha vært i jobb de siste årene? Da den ene permisjonen har avløst den andre. 

Hun har vel vært hjemme med barna de siste 5 årene vil jeg tro. Hva han jobber med vet jeg ikke. Men for barna sun del, så håper jeg de blir sammen igjen.  Må være ufattelig slitsomt å være alene med 5 små barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Hva er greia med så mange barn så fort? Er de med i en spesiell menighet eller noe? 

Spør fordi jeg ikke har fulgt bloggen og oppriktig lurer, ikke frekt ment. Har selv en gammelonkel som er inngiftet i Smiths venner og har 10 barn og ørtogsnørti barnebarn og oldebarn. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er gammel og rar, men hvis ting hadde skjedd så brått og "fælt" at det måtte bli brudd av det, hadde ikke jeg skrevet noe hjerte på bursdagskort tror jeg. Mulig jeg er smålig :P

Når jeg ser brudd skjer så kjapt og når det ble planlagt flere barn forrige uke, tenker jeg med engang økonomi. . Sier ikke at det er tilfellet her. Men mange som har "gjort det slutt", så blitt sammen igjen noen år etter.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for sitat hentet fra blogg, og innlegg som omhandler tredjepart.

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...