Gå til innhold

Billig parkering i oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg flytter til oslo nå, men skal bo et sted det ikke medfølger parkering. Veldig kjipt da jeg reiser litt rundt inniblandt og gjerne vil ha bilen min i nærheten. Men finnes det egentlig noen som helst mulighet for å få en parkering til en rimelig penge i oslo? Av det jeg har sett ligge ute ligger det jo oppimot 2000kr i mnd. Det er jo helt sykt spør du meg. Det er ikke livsnødvendig for meg å ha den med, men det hadde vært veldig praktisk og greit. Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 8fc6c...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i oslo holder du til da? Øst/Vest? Prisene er jo markant dyrere i vest, i øst kan du fint finne parkeringsplass i felles garasjeanlegg for rundt 1000-lappen. Syntes ikke det er så ille.

Dessuten har du jo gateparkering, og visse gater der beboere faktisk er prioritert. Såkalt "beboerparkering".

Anonymkode: ca08a...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i sentrum. Ikke noe beboerparkering i den gaten hvertfall. Er ikke så farlig hvor bilen står, den kan godt stå 40-50 minutter unna om det er det. Kommer meg jo alltids rundt med tbane/buss osv, og kommer på langt nær ikke til å bruke bilen hver dag. Mest en helg i ny og ned. Syns fortsatt 1000lappen er for dyrt da jeg ikke MÅ ha bilen der, og ikke kommer til å bruke den så veldig ofte. Dessverre er jeg ifra et sted som er altfor langt unna byen, så hjelper ikke å dra hjem de gangene jeg trenger den. Jeg er student også, så det spiller jo en liten rolle ift det økonomiske kravet jeg har. heh. syns 200kr i mnd hadde vært nok jeg :P 
-ts

Anonymkode: 8fc6c...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder er det jo tilgjengelig gateparkering. Det er gratis :)

Anonymkode: f2490...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Hva med å selge den? Høres ut som at du kommer til å tape mye penger på den dersom du bare bruker den "en helg i ny og ne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. august 2016 at 18.52, AnonymBruker skrev:

Midt i sentrum. Ikke noe beboerparkering i den gaten hvertfall. Er ikke så farlig hvor bilen står, den kan godt stå 40-50 minutter unna om det er det. Kommer meg jo alltids rundt med tbane/buss osv, og kommer på langt nær ikke til å bruke bilen hver dag. Mest en helg i ny og ned. Syns fortsatt 1000lappen er for dyrt da jeg ikke MÅ ha bilen der, og ikke kommer til å bruke den så veldig ofte. Dessverre er jeg ifra et sted som er altfor langt unna byen, så hjelper ikke å dra hjem de gangene jeg trenger den. Jeg er student også, så det spiller jo en liten rolle ift det økonomiske kravet jeg har. heh. syns 200kr i mnd hadde vært nok jeg :P 
-ts

Anonymkode: 8fc6c...24f

Husk at du må sjekke bilen en gang i døgnet dersom den står på gateparkering, slik at den ikke blir tauet bort på grunn av midlertidig skilting.

Dersom du kun skal kjøre en helg i blant, vil jeg anbefale deg å kvitte deg med bilen og heller enten bli medlem av bilkollektiv eller leie bil de gangene du skal på tur. Husk også at du kan kjøre mye taxi for det en bil koster deg bare i faste utgifter.

Anonymkode: 1aaa1...b03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gateparkering er vel det eneste som er gratis i sentrumsnære områder. På Sognsvann er det stor gratis parkeringsplass, men den er vel mer til dagsbruk enn langtidsparkering. Det enkleste et å ikke ha bil når man bor i Oslo sentrum. Et alternativ til å eie egen bil er å være medlem av et bilkollektiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 07/08/2016 at 18.52, AnonymBruker skrev:

Midt i sentrum. Ikke noe beboerparkering i den gaten hvertfall. Er ikke så farlig hvor bilen står, den kan godt stå 40-50 minutter unna om det er det.

Hva mener du med "midt i sentrum"? Kvadraturen? Bjørvika? Kiellands plass?

Det grønne byrådet fjerner stadig fler gateparkeringsplasser for å gjøre det vanskeligere og dyrere for folk å eie bil, samt å bedre fremkommeligheten for buss og trikk. 

Det finnes fremdeles noen gratis parkeringsplasser, de jeg vet om som er nærmest Oslo S/Bjørvika er på Tøyen, sidegatene mellom Åkebergveien og Jens Bjelkes gate. Smedgata, Borggata, Eiriks gate, Sigurds gate, Magnus' gate, alle disse har gratis gateparkering. Derfra er det ca 10 minutter å gå til Jernbanetorget/Oslo S/Bjørvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :);

Midt i sentrum som i nærheten av jernbanetorget/nasjonal. Men okei! Virker som det er mest gateparkeringer da. Det er jo litt stress ift at man må være obs på om man må flytte bilen pga veiarbeid osv. Men det er jo en mulighet. Tror jeg dropper å ha bilen der i vinter, da jeg ikke er så glad i å kjøre på vintersføre. Men feks sognsvann, kan jeg liksom la bilen stå på gratis parkeringen der i flere uker? Er det lov liksom?

-ts

 

Anonymkode: 8fc6c...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :);

Midt i sentrum som i nærheten av jernbanetorget/nasjonal. Men okei! Virker som det er mest gateparkeringer da. Det er jo litt stress ift at man må være obs på om man må flytte bilen pga veiarbeid osv. Men det er jo en mulighet. Tror jeg dropper å ha bilen der i vinter, da jeg ikke er så glad i å kjøre på vintersføre. Men feks sognsvann, kan jeg liksom la bilen stå på gratis parkeringen der i flere uker? Er det lov liksom?

-ts

 

Anonymkode: 8fc6c...24f

Nope. Bare 48 timer i følge denne tråden: http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1806598/tittel/parkering-i-oslo

Anonymkode: 1aaa1...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :);

Midt i sentrum som i nærheten av jernbanetorget/nasjonal. Men okei! Virker som det er mest gateparkeringer da. Det er jo litt stress ift at man må være obs på om man må flytte bilen pga veiarbeid osv. Men det er jo en mulighet. Tror jeg dropper å ha bilen der i vinter, da jeg ikke er så glad i å kjøre på vintersføre. Men feks sognsvann, kan jeg liksom la bilen stå på gratis parkeringen der i flere uker? Er det lov liksom?

-ts

 

Anonymkode: 8fc6c...24f

Det er jo ikkje greitt å bruke parkeringsplassen på Sognsvann til oppbevaring av ein bil i vekesvis, parkeringa der er jo for dei som skal til Sognsvann, ikkje for folk som ikkje gidd å ta kostnadane med å ha bil i Oslo, eller som ikkje gidd å leite etter gateparkering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.8.2016 at 18.40, AnonymBruker skrev:

Av det jeg har sett ligge ute ligger det jo oppimot 2000kr i mnd. Det er jo helt sykt spør du meg.

Anonymkode: 8fc6c...24f

 

Den 7.8.2016 at 18.52, AnonymBruker skrev:

 Kommer meg jo alltids rundt med tbane/buss osv, og kommer på langt nær ikke til å bruke bilen hver dag. Mest en helg i ny og ned.

Anonymkode: 8fc6c...24f

Du har rare prioriteringer hvis du er villig til å bruke penger på forsikring, veiavgift og vedlikehold for en bil du skal bruke "en helg i ny og ne", men synes parkering i en by stappfull av kollektivtrafikk er dyr. Bare folk med barn i barnehage på andre siden av byen trenger bil i Oslo.

Anonymkode: 4708b...e44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært merkelig om det var lov. Men okei, 48timer er jo veldig greit om man er her bare for en helg el.

Og til mitt forsvar så er jeg student, og veldig heldig når det gjelder utfgiftene på bilen, da jeg kun betaler bensin foreløpig. Så jeg prøver å nyte det, for det varer ikke evig. Haha. 

-ts

Anonymkode: 8fc6c...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det hadde vært merkelig om det var lov. Men okei, 48timer er jo veldig greit om man er her bare for en helg el.

Og til mitt forsvar så er jeg student, og veldig heldig når det gjelder utfgiftene på bilen, da jeg kun betaler bensin foreløpig. Så jeg prøver å nyte det, for det varer ikke evig. Haha. 

-ts

Anonymkode: 8fc6c...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 7.8.2016 at 18.40, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg flytter til oslo nå, men skal bo et sted det ikke medfølger parkering. Veldig kjipt da jeg reiser litt rundt inniblandt og gjerne vil ha bilen min i nærheten. Men finnes det egentlig noen som helst mulighet for å få en parkering til en rimelig penge i oslo? Av det jeg har sett ligge ute ligger det jo oppimot 2000kr i mnd. Det er jo helt sykt spør du meg. Det er ikke livsnødvendig for meg å ha den med, men det hadde vært veldig praktisk og greit. Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 8fc6c...24f

Syns det er på sin plass at det koster å parkere den oljedrevne sofaen din som du kjører rundt i. I tillegg blir det gradvis vanskeligere å bruke bil i Oslo. Det fjernes parkeringsplasser og tilrettelegges mer og mer for kollektiv, sykkel og gange. Etterhvert blir Oslo bilfritt. 

Tror din søken etter en billig parkeringsplass i Oslo ikke lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 12/08/2016 den 11.41, AnonymBruker skrev:

veldig heldig når det gjelder utfgiftene på bilen, da jeg kun betaler bensin foreløpig. Så jeg prøver å nyte det, for det varer ikke evig. Haha. Anonymkode: 8fc6c...24f

Haha? Pappa betaler bilen, og du ler av oss som må betale utgifter til transport selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 11.8.2016 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :);

Midt i sentrum som i nærheten av jernbanetorget/nasjonal. Men okei! Virker som det er mest gateparkeringer da. Det er jo litt stress ift at man må være obs på om man må flytte bilen pga veiarbeid osv. Men det er jo en mulighet. Tror jeg dropper å ha bilen der i vinter, da jeg ikke er så glad i å kjøre på vintersføre. Men feks sognsvann, kan jeg liksom la bilen stå på gratis parkeringen der i flere uker? Er det lov liksom?
-ts
Anonymkode: 8fc6c...24f

Det er en skikkelig dritplass å prøve å finne parkering i gatene. Veldig mange gater er enveiskjørte, trikken skal ha plass og veldig mange av gatene i en kilometers radius fra Spikersuppa er heller ikke lov å kjøre gjennom.
Å kjøpe/leie garasjeplass er lurere, men det er også dyrt og ikke nødvendigvis tilgjengelig.
Jeg ville heller satt bilen hos foreldrene dine eller venner med ekstra parkering utenfor Oslo. Eller vurdert å kvitte seg med den.
I Oslo har du alt du trenger av buss, bane, trikk, (noen) tog og til og med båt, så lenge du kjøper et månedskort via Ruter.
Jeg bodde i Oslo i sju år og hadde aldri behov for bil, unntatt de to gangene jeg flyttet.
Du kommer også til å bo så midt i smørøyet som det går an. Du har Jernbanetorget nær deg, det er hovedknutepunktet til alle busser, trikker og t-baner du trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...