Gå til innhold

Forholde seg til mobbing på nett.


Gjest CKT

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Gothminister skrev:

Om man sliter med såkalt psykiske plager. Så bør man holde seg langt unna nettforum som KG og andre arenaer der man kan bli utsatt for andres reaksjoner. For det er ikke slik at man kan forvente å bli tatt hensyn til, heldigvis. Ingen tvinges til og delta på nett, det er helt frivillig.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Gothminister skrev:

Om man sliter med såkalt psykiske plager. Så bør man holde seg langt unna nettforum som KG og andre arenaer der man kan bli utsatt for andres reaksjoner. For det er ikke slik at man kan forvente å bli tatt hensyn til, heldigvis. Ingen tvinges til og delta på nett, det er helt frivillig.

Nei, men man kan jo tenke litt, òg. Synes disse mobberne bør ta litt tak i seg selv, ikke at man skal finne stadig unnskyldninger for de som mobber. Man bruker jo også sosiale medier for forskjellige ting, som events, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.8.2016 at 17.27, AnonymBruker skrev:

Fight fire with fire om det er grovt sier nå jeg bare. Om det er noen man kjenner så avlegger man et besøk og slår inn trynet deres slik at de må gå til tannlegen 10 ganger for å se normale ut. 

Anonymkode: 614e5...4f0

Man bør ikke slå inn trynet deres. Det kan gå ganske galt avsted. Anmeld det, om det er grove trusler. Få vedkommende blokkert, dersom det er på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, August 05, 2016 at 17.27, AnonymBruker skrev:

Fight fire with fire om det er grovt sier nå jeg bare. Om det er noen man kjenner så avlegger man et besøk og slår inn trynet deres slik at de må gå til tannlegen 10 ganger for å se normale ut. 

Anonymkode: 614e5...4f0

Rapportert

Anonymkode: e12a7...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5 August 2016 at 14.36, CKT skrev:

Hvordan bør man forholde seg, når man stadig ser og opplever mobbing på nettet?

Man ser at det er de samme som mobber.

Hva kan eller bør man gjøre?

Tie det ihjel?

Har du noen gode enkle forslag, om grep man kan gjøre?

På forhånd det takk.

Jeg har prøvd å tie de ihjel, men nå tar jeg igjen med samme mynt! Mobbere skal ikke vinne, verken på nett eller irl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lovelulu skrev:

Jeg har prøvd å tie de ihjel, men nå tar jeg igjen med samme mynt! Mobbere skal ikke vinne, verken på nett eller irl!

Så i de tilfeller hvor du mener du blir mobbet,da mobber du tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lovelulu skrev:

Jeg har prøvd å tie de ihjel, men nå tar jeg igjen med samme mynt! Mobbere skal ikke vinne, verken på nett eller irl!

Amen, sier nå jeg. Har begynt med det samme som deg. Nok, er rett og slett nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.8.2016 at 17.34, CKT skrev:

Jeg tror at og overse dem . Er den beste løsningen. Det er mange som ser det samme som meg.

Det er synd at noen ikke klarer og oppføre seg. Det slår jo tilbake på dem selv, til slutt.

 

Mobbere forventer at man overser dem, de blir helt sjokket om du tar igjen, så er ikke helt enig, men enig i at vold ikke er løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
7 minutter siden, CKT skrev:

Amen, sier nå jeg. Har begynt med det samme som deg. Nok, er rett og slett nok.

da mobber du tilbake du også da og ikke noe bedre enn dem som du mener mobber deg. ikke rart det blir krig i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CKT skrev:

Amen, sier nå jeg. Har begynt med det samme som deg. Nok, er rett og slett nok.

Men blir det ikke feil og mobbe tilbake? Det er jo det jeg lærer barna mine,at de skal ikke mobbe andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

.

Endret av Lapper
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lapper skrev:

Men blir det ikke feil og mobbe tilbake? Det er jo det jeg lærer barna mine,at de skal ikke mobbe andre

jeg mener det blir feil og mobbe tilbake og ta igjen. jeg har lest om unger som har vært mobbeofre på skolen som små har utviklet seg og bli mobbere som eldre. en gutt på barne skolen hvor jeg gikk ble mobbet i 5 klasse men da han begynte på ungdoms skolen ble han en av dem verste mobberne som mobbet for og hevne seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hallo MOBBING OG MOBBERE ASS. de er lite sta folk. de vil se man i døden de. ingen grenser i du huene der. var sykt naiv før og trodde dette var noe folks VOKSTE AV SEG. men nei - skulle vise seg at det er STIKK MOTSATT. de blir ganske enkelt flinkere og flinkere på å mobbe og terrorisere man, er grufullt!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

jeg mener det blir feil og mobbe tilbake og ta igjen. jeg har lest om unger som har vært mobbeofre på skolen som små har utviklet seg og bli mobbere som eldre. en gutt på barne skolen hvor jeg gikk ble mobbet i 5 klasse men da han begynte på ungdoms skolen ble han en av dem verste mobberne som mobbet for og hevne seg. 

Vi snakker om å ta igjen i kampens hete, ikke om å ta igjen 5 år seinere på en uskyldig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Evilposelos skrev:

Vi snakker om å ta igjen i kampens hete, ikke om å ta igjen 5 år seinere på en uskyldig person.

det løser ikke noe og det er det samme som og si at vold løses med vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

det løser ikke noe 

Jo de slutter. Vender man det andre kinnet til, fortsetter dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

Jo de slutter. Vender man det andre kinnet til, fortsetter dem. 

ikke rart det er krig i verden med sånne holdninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at barn mobber, de lærer av de voksne. 

Spørs på hvor alvorlig eller plagsom mobbingen er. Av og til funker det kanskje å ignorere, andre ganger konfrontasjon. Alvorlig mobbing kan kan anmeldes til politiet, det er jo rett og slett trakassering og hets 

Anonymkode: 23b18...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...