Gå til innhold

Forholde seg til mobbing på nett.


Gjest CKT

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, CKT skrev:

Tror jeg tier dem ihjel.:P

Det er nok den beste medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎05‎.‎08‎.‎2016 at 14.36, CKT skrev:

Hvordan bør man forholde seg, når man stadig ser og opplever mobbing på nettet?

Man ser at det er de samme som mobber.

Hva kan eller bør man gjøre?

Tie det ihjel?

Har du noen gode enkle forslag, om grep man kan gjøre?

På forhånd det takk.

Blåse i det. Man må ikke la seg bli mobbet, man bestemmer selv hvor hårsår man ønsker og bli. Stikker man seg frem på nett. Så må man regne med at mange vil skrive dritt og småplage deg litt. Men det er faktisk helt frivillig og legge frem trynet sitt på nett. Så jeg synes på ingen måte synd på folk som enten legger ut bilder eller skriver at de får litt pepper. Folk i dag tar seg selv alt for høytidelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gothminister skrev:

Blåse i det. Man må ikke la seg bli mobbet, man bestemmer selv hvor hårsår man ønsker og bli. Stikker man seg frem på nett. Så må man regne med at mange vil skrive dritt og småplage deg litt. Men det er faktisk helt frivillig og legge frem trynet sitt på nett. Så jeg synes på ingen måte synd på folk som enten legger ut bilder eller skriver at de får litt pepper. Folk i dag tar seg selv alt for høytidelig.

Helt enig. jeg har ikke blitt plaget de 2 siste årene. Etter at jeg sa ganske så kraftig fra. Pluss, at de som plaget meg ble tatt med buksa nede. Men det er ikke meg selv jeg tenker på med dette. Ser at andre personer, blir løyet om, det har jeg ikke den helt store sansen for. At noen elsker, og vri og vrenge , og gjøre sannheten totalt ukjennelig, det er ikke noe nytt. Slik har det vært all sin dag. Mange tåler ikke at andre har det bedre en seg selv. Hvorfor ikke bare respektere at andre har større hus,finere bil,klær osv, en seg selv. kan jo være mange grunner til at de har råd til disse tingene, som: arv, tjener godt, sparing. man skal ikke dømme etter hva folk har, for man vet ikke grunnen,og ikke trenger folk og vite det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Det fungerer å blokkere det. Det finnes masse sånne applikasjoner som blokkerer ting og som sender en haug med dritt tilbake hvis noen ønsker å være så barnslig.
Nei helt ærlig, bare blokker det. Verre er det ikke. Det kan jo selvsagt anmeldes hvis det blir for ille. Datatilsynet er også en instans man kan rette henvendelser i mot.

Du kan jo svare tilbake. Hva svarer mobberne da?

Ja, det finnes da en funksjon, om og blokkere enkelte brukere her inne og. Det har jeg gjort, og stille ble det. Jeg HAR IKKE behov,for å lese BULLSHIT fra uvitende kranglevorende mennesker. 

Personlig tok jeg mobberne med buksa nede, og siden har det vært stille, Det er 2 år siden,

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

men hvis en er for stygg tilbake er ikke det bra. det og ta igjen er ikke bra for til slutt er det den som tar igjen som taper på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

men hvis en er for stygg tilbake er ikke det bra. det og ta igjen er ikke bra for til slutt er det den som tar igjen som taper på det. 

Hvorfor taper den som tar igjen til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Gothminister skrev:

Hvorfor taper den som tar igjen til slutt?

fordi dem blir usaklig og stygge og dem kommer også med person angrep. jeg har sett noen blogger hvor dem som blogger har vært så stygg og ufin mot lesere og andre bloggere. så sitter dem og sier at dem er uskyldig når dem ikke er det. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CKT skrev:

Helt enig. jeg har ikke blitt plaget de 2 siste årene. Etter at jeg sa ganske så kraftig fra. Pluss, at de som plaget meg ble tatt med buksa nede. Men det er ikke meg selv jeg tenker på med dette. Ser at andre personer, blir løyet om, det har jeg ikke den helt store sansen for. At noen elsker, og vri og vrenge , og gjøre sannheten totalt ukjennelig, det er ikke noe nytt. Slik har det vært all sin dag. Mange tåler ikke at andre har det bedre en seg selv. Hvorfor ikke bare respektere at andre har større hus,finere bil,klær osv, en seg selv. kan jo være mange grunner til at de har råd til disse tingene, som: arv, tjener godt, sparing. man skal ikke dømme etter hva folk har, for man vet ikke grunnen,og ikke trenger folk og vite det heller.

Misunnelse er noe som går igjen i Norge, slik har det alltid vært. Men når man bretter seg ut på nett slik mange i dag gjør. Med bilder av seg selv, sine barn, kone/mann osv. Da må man regne med at det er mange tullinger der ute som må slenge dritt. Det må man heve seg over og ignorere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som plager andre med mobbing på nett.

De har helt klart et stort problem. Og tviler på at slike mennesker , tørr og si det til vedkommende om de hadde møtt personen på gata. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carina Maria skrev:

fordi dem blir usaklig og stygge og dem kommer også med person angrep. jeg har sett noen blogger hvor dem som blogger har vært så stygg og ufin mot lesere og andre bloggere. så sitter dem og sier at dem er uskyldig når dem ikke er det. 

Klarer ikke å se at det er galt og ta igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gothminister skrev:

Misunnelse er noe som går igjen i Norge, slik har det alltid vært. Men når man bretter seg ut på nett slik mange i dag gjør. Med bilder av seg selv, sine barn, kone/mann osv. Da må man regne med at det er mange tullinger der ute som må slenge dritt. Det må man heve seg over og ignorere.

Forstår ikke at folk TØRR og legge ut bilder av ungene sine på nett, uten at barna, gir tillatelse til det.Både bilder på nett, men også IRL, kan det skape problemer, om et menneske blir plaget og stalket IRL. Det er som du sier mange tullinger IRL, som og følger deg på nett. Det har jeg sett på nært hold. Ble litt vel heftig for meg den episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Gothminister skrev:

Klarer ikke å se at det er galt og ta igjen.

det og ta igjen er så dumt som det går an og få bli. hva om dem ikke er så uskyldig som dem skal ha det til? 

det er ikke det jeg reagerer på. det jeg reagerer på er dem bloggere som sitter og forteller at dem blir mobbet og som misbruker mobbe ordet feil. det finne dem også. det er et hån mot dem som blir mobbet. så sitter dem der og klandrer uskyldige for og være mobbere. vær klar over at dem finnes på nettet. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gothminister skrev:

Klarer ikke å se at det er galt og ta igjen.

Man må få lov og si at NOK ER NOK, Da er det lov og ta igjen. At noen sitter tilbake som svarteper, og ikke takler og bli satt på plass, det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carina Maria skrev:

det og ta igjen er så dumt som det går an og få bli. hva om dem ikke er så uskyldig som dem skal ha det til? 

 

Ikke enig i det. Jeg mener unge i dag skal lære seg å ta igjen og slutte å sutre. Hevn er undervurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, CKT skrev:

Man må få lov og si at NOK ER NOK, Da er det lov og ta igjen. At noen sitter tilbake som svarteper, og ikke takler og bli satt på plass, det er en annen sak.

hva viss at dem som sier at dem blir mobbet ikke blir det da? det finnes dem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CKT skrev:

Forstår ikke at folk TØRR og legge ut bilder av ungene sine på nett, uten at barna, gir tillatelse til det.Både bilder på nett, men også IRL, kan det skape problemer, om et menneske blir plaget og stalket IRL. Det er som du sier mange tullinger IRL, som og følger deg på nett. Det har jeg sett på nært hold. Ble litt vel heftig for meg den episoden.

Man skal ikke legge ut bilder av sine barn på facebokk eller andre steder. Man burde ikke legge ut bilder av seg selv heller. Men naive folk tror de selv er av så stor interesse at de slutter og tenke. Så blir de overrasket over ufine kommentarer og føler seg mobbet. Selv om man egentlig selv har skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Ignorer det, opptre rolig, mange mobbere liker å framprovosere reaksjoner, kun for moro skyld. Er det mulighet for å blokkere mobberne, gjør det. Men samle bevis, i form av screenshots mens det pågår. Er det på et forum eller bloggerplattform, rapporter til de ansvarlige og legg ved bevisene. Hvis mobbingen vedvarer eller blir verre, eller at ansvarlige ikke gjør noe med det, ta bevisene med til politiet.

 Internett har et bra uttrykk: milking the lolcow. http://knowyourmeme.com/memes/lolcow?full=1http://knowyourmeme.com/memes/lolcow?full=1 Noen mennesker reagerer, enten ved å skrive hysteriske blogginnlegg, i sosiale media og på andre måter, og gir dermed mobberne nettopp det de ønsker, altså kua blir melket. Vær smart, jobb i det stille isteden for å gjøre seg fullstendig til latter for mobbere. 

Noen ganger starter det ikke som mobbing, men som carina Maria nevner, vanlig uenighet, og så eskalerer det fordi den ene motparten hyler opp og kaller det mobbing. Og så strømmer flere til for å få underholdning. Vips, så er det blitt til virkelig mobbing. Bedre å kvele det før det blåser opp. 

 

 

 

Endret av FarDareisMai
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Man skal ikke legge ut bilder av sine barn på facebokk eller andre steder. Man burde ikke legge ut bilder av seg selv heller. Men naive folk tror de selv er av så stor interesse at de slutter og tenke. Så blir de overrasket over ufine kommentarer og føler seg mobbet. Selv om man egentlig selv har skylda.

Nei , det er akkurat det. Hvorfor kan ikke folk tenke lengre en og gå over grensene? For meg, må voksne gjøre som de vil,men synes at unger, og de som ikke er spurt om det er ok, at det legges ut bilder av dem på nettet, skal slippe at uvitende personer, eksponerer andre uten tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...