Gå til innhold

Hadde du blitt skuffet over en oppblåsbar madrass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke blitt skuffet dersom det var for et par-få dager. Men jeg sovner stort sett lett og uansett om jeg legger meg på en sofa, madrass eller seng...Er det eldre eller personer med vondt i ryggen/andre problemer så kan man jo heller vurdere å låne ut sin seng og selv sove på madrass om man får gjester :)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg ville ikke blitt skuffet dersom det var for et par-få dager. Men jeg sovner stort sett lett og uansett om jeg legger meg på en sofa, madrass eller seng...Er det eldre eller personer med vondt i ryggen/andre problemer så kan man jo heller vurdere å låne ut sin seng og selv sove på madrass om man får gjester :)
 

Det er også et godt alternativ.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik jeg har forstått det jeg også. At det kommer an på hvem du spør... :D

TS

Anonymkode: 2b170...239

Tror like mye er fordi mange husker de gamle madrassene og ikke har sovet på de som vi snakker om i dag.

 

Gamle:

luft-madrass.jpg AB0000.jpg

 

Kontra nye:

7394.jpg

8962247032862.jpg

Anonymkode: de0bb...ee9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ganske god luftmadrass. Syns den er helt fin å ligge på, men for sikkerhetsskyld låner jeg bort min egen seng og tar luftmadrassen selv når jeg har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet ganske mye på nye madrasser,  men jeg liker dem ikke... Og ikke vet jeg om noen som gjør det:p
Er der virkelig vanlig å låne ut senga si til gjester? Kunne jeg aldri tenke meg å gjort, ei heller å lånt! Føler det er altfor privat til at det er greit.

Når jeg bodde slik at jeg ikke hadde gjesterom fikk de enten sove på sofa (vanlig sofa,  men den er faktisk digg å sove på, det sier også gjestene)  eller bo på hotell. Nå har jeg tre gjesterom tilgjengelig med dobbeltseng på hvert av rommene,  så det er heldigvis ikke noe problem lengre,  men det har alltid vært uaktuelt å låne bort min seng til andre:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde på ingen måte blitt skuffet. 

Har man større krav synes jeg man bør legge seg på hotell isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3.8.2016 at 0.12, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke blitt skuffet over det nei! Jeg har en sånn: Den er utrolig god å sove på, har sovet på den en uke i strekk på ferie. Både med en og to personer i, null problem :) Har også brukt den hjemme med overmadrass. 

http://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x42-47

 

Begge disse synes jeg er grusomme å ligge på! Gjestesenger er et mareritt, og de skummadrassene til Ikea er noe av det verste jeg har vært borti. Vi kjøpte ikke de billigste engang, men herregud, så tynne! Skal du ha skummadrasser kjøp for guds skyld noen tykkere på Jysk, de har MYE bedre skummadrasser enn Ikea. 

Uansett er luftmadrass ti ganger bedre enn skummadrass i den prisklassen. 

Anonymkode: 6d88f...9a6

Hjertens enig. Har brukt den intex-senga endel tidligere, og er storfornøyd. Syntes den var bedre enn mange skumgummimadrasser. Småherpa rygg fikk strekt seg greit på den, og føltes uthvilt om morgenen. Men jeg brukte (selvsagt) overmadrass på den. Selv om det er velur, er det ikke meningen at en skal ligge rett på luftmadrassen. Veluren gjør riktignok at det kan gå i et knipetak, men det er langt fra optimalt. Vurderer sterkt å kjøpe en smalere intex til å ha bak i bilen.

Et triks på kalde soverom, er å sette på en vifteovn foran pumpa, når sengen blåses opp. Ellers er overmadrass og dyne nok til å gi behagelig sovetemperatur.

Billige gjestesenger av stålrør og tynn skumgummi er djevelens (rygg)verk!

 

23 timer siden, jannihj92 skrev:

Har ingenting imot å sove på oppblåsbar madrass! Eneste som er litt kjipt er at luften sakte men sikkert siver ut i løpet av natta (min erfaring), så du våkner i et slags "søkk" og kommer deg nesten ikke opp! 

Da har madrassen en fabrikasjonsfeil, eller du har kjøpt en billigmadrass med badeballkvalitet.

11 timer siden, Jerry Lee skrev:

Æ hadd no tænkt mæ himmelsæng, ja.

I så fall fyller du luftmadrassen din med helium... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎08‎.‎2016 at 20.14, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ikke hva du mener.

Mvh. TS

Anonymkode: 2b170...239

Er det fordi du er dum eller er det fordi du er dum?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komforten på madrassen og hvor mye penger du skal legge i det, synes jeg henger sammen i hvor ofte du skal ha overnattingsgjester. Er det svigermor? Grandtanten din, eller er det en madrass du skal ha i skapet for at venninna din ikke rakk nattbussen hjem etter fest og ville spare noen hundringser på taxi? Havner jeg på nachspill, så tar jeg til takke med sofaen. Men skal jeg være på besøk hos deg en uke på ferie, så er det jo greit med noe som ikke er vondt å ligge på. Sikkert lurt å teste ut det du har kjøpt før du tilbyr det til gjestene ihvertfall. Forhåpentligvis er luftmadrassene bedre i dag enn da jeg prøvelå en sist. Da var det rimelig flatt da jeg våknet.

Anonymkode: c6dfc...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes luftmadrass er helt greit. Har aldri opplevd at andre har reagert på at må sove på luftmadrass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mummikopp skrev:

Har aldri opplevd at andre har reagert på at må sove på luftmadrass heller.

 

Vel, det er ikke sånt man sier til de det gjelder akkurat. Jeg har sovet på en god del dårlige senger og madrasser og klaget til både mann og venner (og forum :fnise:) etter at jeg har kommet hjem, men aldri sagt ett ord til vertsskapet.

Anonymkode: 9a7f6...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vel, det er ikke sånt man sier til de det gjelder akkurat. Jeg har sovet på en god del dårlige senger og madrasser og klaget til både mann og venner (og forum :fnise:) etter at jeg har kommet hjem, men aldri sagt ett ord til vertsskapet.

Anonymkode: 9a7f6...a54

Har selv aldri hatt gjester som må sove på luftmadrass siden vi har gjesterom, men når jeg og andre har overnattet hos andre og sovet på luftmadrass har aldri noen klaget. Jeg føler egentlig ikke at jeg kan forvente all verden når jeg er gjest og de jeg overnatter hos for eksempel har liten plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3.8.2016 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Er oppblåsbare madrasser behagelige å sove på?

Svar "JA", "NEI" eller kom med en begrunnelse. Jeg lurer på om det er uhøflig å invitere gjester, og så får de bare en slik madrass.

Anonymkode: 2b170...239

Om oppblåsbare madrasser er behagelige å sove på, kommer ann på hvor tykk den er og av hvilken kvalitet. Jeg synes det er greit å sove på madrass/oppblåsbar madrass når jeg er på besøk. Det er ikke alle som har plass til gjestesenger og ikke alle ønsker å ha gjestesenger. Da er det greit med noe man kan legge vekk etter endt besøk. Anbefaler dog å kjøpe sammenlegg bar seng. Sov et par netter hos bror min i en sammenleggbar seng og jeg sov som en stein! Utrolig god. Tar mindre plass enn madrasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker mamma og pappa kjøpte en madrass på clas olson(tror jeg), var på størrelse med en skikkelig dobbeltseng. Var myk å ligge i, hadde litt rufsete overflate så det ikke ble kald plast rett under laknet og ble dermed varm og behagelig. De ekstrasengene fra ikea har jeg og prøvd, makan til knikrete rakleverk skal man lete elenge etter. Kjente hver eneste litt metallbit i ryggen, endre opp med at jeg tok av madrassen og la meg på gulvet. Fjørene var og alt for myke, jeg var langt fra tung når jeg lå på den så var ikke derfor. En helg eller en uke på opplåsbarmadrass er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎08‎.‎2016 at 20.14, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ikke hva du mener.

Mvh. TS

Anonymkode: 2b170...239

Jeg trodde spørsmålet ditt var politisk ment, og jeg svarte ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Thursday, August 04, 2016 at 0.41, Elefantenirommet skrev:

Nei, hadde på ingen måte blitt skuffet. 

Har man større krav synes jeg man bør legge seg på hotell isteden. 

Enig. Jeg ligger på luftmadrass når jeg sover hos søsteren min. Ikke noe problem. Den er faktisk bedre å ligge på enn sofaen. 

Hvis man ikke kan ligge på luftmadrass, så er man fisefin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet på både vond og god oppblåsbar madrass. Så det kommer vel an på.

Anonymkode: 79b7f...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...