Gå til innhold

Fornyelse av ekteskap


Bukken84

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter en tung tid har vi bestemt oss for å fornye ekteskapet i syden i høst. Noe vi begge ønsker og gleder oss til for å markere en ny start i våre liv.

Men vi har et dilemma. Ingen av oss går med ring grunnet fare i jobb. Vi skal i løpet av høsten tattovere bokstavene til hverandre på hånda. Men veit ikkje om vi rekker dette før vi reiser. Kunne kjøpt ringer i tillegg men er liksom lite vits å ha ringer liggende i en skuff.

Så vi trenger tips til noe vi kan gjøre under seremonien i plassen for å sette på ringer.vil liksom ha et minne. Å bruke dei gammel ringene er uaktuelt då dei står for det som har vært.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med et armebånd eller kjede istedenfor? Hvis det uansett kun er til dere tatovere dere så vil det kanskje ikke være for så lang tid? Eller så kan dere gjøre noe helt annet - f.eks å tenne et lys sammen som dere kan ha med dere hjem og tenne hver gang dere har bryllupsdag 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller mannen min får bruke ringer på jobb. Han pga jobb i næringsmiddelindustrien, jeg på kirurgisk avdeling på sykehuset. Men vi bruker da ringene privat selvom! Vi skifter til og fra arbeidstøy før vi starter våre skift, det innebærer også å ta av/på gifteringene og bære den i en eske på innerlomma mens vi er på jobb. Man trenger da ikke droppe gifteringene fordi man ikke kan ha dem på i 8 timer om dagen? Utenkelig for oss!

Noe sier meg at det er utroskap det gjelder? Isåfall ville ikke JEG gått med på å tatovere meg på hånda av alle plasser.... Den tatoveringa har du for alltid. Er ikke bare å ta den av som en ring neste gang det går skeis...

Og ekteskapsløftet er noe man inngår EN gang, et løfte man skal holde livet ut... Å "fornye" ekteskapet er en uting! Det løftet går ikke"ut på dato" , det er for alltid. 

Anonymkode: 618a1...aab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brukeren over skriver, dere kan vel gå med ringer på fritiden? Dere er vel ikke på jobb døgnet rundt? Evt ha ringen i et kjede rundt halsen?

Ville IKKE tatovert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tatover. Det er ikke like lett å få av igjen som en ring.

Anonymkode: 3dd5a...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mannen min og jeg tatoverte inn to streker som ringer.

Anonymkode: fbdd1...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...