Gå til innhold

30 Days Yoga Challenge


BlendaSensitive

Anbefalte innlegg

Har lett etter en sånn tråd :) Begynte nemlig på dette for et par måneder siden, men ga opp da jeg mistet motivasjonen. JEg liker yoga, så er bare jeg som ikke var motivert der og da. Men skal sette igang i dag! Gøy å være flere om dette. Noen her som har merket forskjell på kroppen/sinn etter dere begynte med dette,og hva slags endringer? Hvor langt ut i programmet merket du det?  Har drevet med yoga i flere måneder, men med andre øvelser fra henne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keiserensnyeklær
3 timer siden, Minlillesky skrev:

Har lett etter en sånn tråd :) Begynte nemlig på dette for et par måneder siden, men ga opp da jeg mistet motivasjonen. JEg liker yoga, så er bare jeg som ikke var motivert der og da. Men skal sette igang i dag! Gøy å være flere om dette. Noen her som har merket forskjell på kroppen/sinn etter dere begynte med dette,og hva slags endringer? Hvor langt ut i programmet merket du det?  Har drevet med yoga i flere måneder, men med andre øvelser fra henne :)

Så bra! Veldig gøy å være flere om dette! :) Jeg merket et lite løft i humøret etter bare noen dager, etter en uke kommenterte mannen at jeg var blitt fastere i fisken :) Merker selv at særlig lårene og armene har blitt mer definerte og midjen litt smalere. Nå skal det sies at jeg hadde et ganske utrent utgangspunkt, så det var nok derfor jeg merket forandring så raskt. Ellers har jeg blitt flinkere til å lytte til meg selv, roe ned tempoet, gråte når jeg er trist og blitt mer bevisst på pusten. Og så har jeg blitt mer akspeterende overfor meg selv, våget å være mer tilstede i kroppen min. 

Dag 19 gjennomført nå nettopp. Føles veldig bra! Litt mye snakk denne gangen, men jeg hadde mest fokus på pusten. Skal lese meg opp/se videoer om Downwards facing dog for nybegynnere. Godt jeg ikke er den eneste som synes den er litt vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Wenda skrev:

Mhm, er det ikke deilig når man merker effekten av yogaen :) 

gleder meg til snørra ikke renner lengre og feberen har gått litt ned...da skal jeg komme igang igjen jeg og. Hadde akkurat begynt å merke at kroppen aksepterte yogaen så godt før jeg måtte ta pause :( 

God bedring!

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ferdig med dag 9 i går, men nå har jeg blitt syk, så jeg tar en pause fra selve challengen. Skal se gjennom Yoga for when you are sick for å se om det er noe jeg kan gjennomføre.

BB

Anonymkode: 20d86...3d5

Jeg har trent den før, jeg ble ikke like avslappet som hun mente det skulle gjøre meg, men kan være godt å bare få strekt litt ut - spesielt om man får vondt etter å ha ligget så lenge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg gjør yoga om morgenen, og jeg er SÅ glad jeg gidda. Dere vet når dere våkner stressa, uten noe spesiell grunn? Jeg har vært stressa for i dag hele uka, selv om det er fullstendig overkommelig det jeg må igjennom i dag, men kroppen min er helt på tuppa.

Gjorde dag 3 og føler meg så mye bedre. Føler det er greit å komme igang litt senere når jeg har "trent" eller iallefall gjort noe som får meg til å føle meg bedre. Stresset er der fremdeles, men jeg føler meg mer i kontroll :)

Håper jeg er like motivert i morgen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17/30 ✔️

Endelig igang igjen. Ble mange pauser med hostekuler og snørrtørking, men jeg gjennomførte nesten hele programmet. Jeg måtte gi opp de øvelsene hvor man skal bøye seg ned og opp igjen, for da holdt jeg på å besvime :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Det høres ut som du er godt igang @Poppie! Bra jobba! Kjekt å se at du er igang igjen @Wenda :) 

Jeg har ikke vært helt i form i dag, så tok den "Yoga when you are sick" i ettermiddag, -føltes veldig bra og avslappende. I tillegg fant jeg en video om håndledd, så forstår litt mer av teorien bak f.eks downward facing dog, men vanskeligere å gjennomføre i praksis.  Så jeg får gjøre som hun Adrienne sier og lytte til kroppen. Og kroppen sa at jeg kunne prøve meg på dag 20 også, bare jeg tok det rolig, og det gikk bra! De gangene jeg følte det ble for mye, bøyde og tøyde jeg litt og fokuserte på pusten. 

Der jeg tidligere ble mer frustrert når jeg ikke fikk til ting/ fikk smerter, så kjenner jeg mer at jeg har en mer aksepterende holdning mot meg selv. Føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2016-07-31 at 20.56, BlendaSensitive skrev:

BlendaSensitive

1/30: 31. juli 2016            11/30   14. aug                  21/30

2/30   1. aug                    12/30    15.aug                  22/30

3/30  4.aug                      13/30   16.aug                   23/30

4/30   7.aug                     14/30   22.aug                    24/30

5/30    8.aug                     15/30   22.aug                   25/30

6/30    9. aug                    16/30    29 aug                   26/30 

7/30   10.aug                   17/30                                   27/30

8/30   11.aug                    18/30                                   28/30

9/30   12.aug                    19/30                                  29/30

10/30  14 aug                   20/20                                   30/30
 

Går ikke så fort fram akkurat. :P 

 

Har ikke motivasjon til noe, verken yoga eller spise sunt. Men igår var nakken og rygg så stiv og hodepine på vei, så da måtte jeg jo bare ta en rundel. Litt ekstra stretch og holdnings-øvelser, så ble det bedre. :)

 

Så idag startet jeg morgenen med 10 minutter stretch og holdnings-øvelser. (posture på engelsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Keiserensnyeklær skrev:

Det høres ut som du er godt igang @Poppie! Bra jobba! Kjekt å se at du er igang igjen @Wenda :) 

Jeg har ikke vært helt i form i dag, så tok den "Yoga when you are sick" i ettermiddag, -føltes veldig bra og avslappende. I tillegg fant jeg en video om håndledd, så forstår litt mer av teorien bak f.eks downward facing dog, men vanskeligere å gjennomføre i praksis.  Så jeg får gjøre som hun Adrienne sier og lytte til kroppen. Og kroppen sa at jeg kunne prøve meg på dag 20 også, bare jeg tok det rolig, og det gikk bra! De gangene jeg følte det ble for mye, bøyde og tøyde jeg litt og fokuserte på pusten. 

Der jeg tidligere ble mer frustrert når jeg ikke fikk til ting/ fikk smerter, så kjenner jeg mer at jeg har en mer aksepterende holdning mot meg selv. Føles godt.

Har også innsett at jeg ikke kan gjøre ting perfekt, og etter det ble det morsommere :) Elsker at Adriene er så chill ang øvelsene og mener "a little goes a long way". Gjør det mye enklere å dra ut matta når man er sliten.

12 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Går ikke så fort fram akkurat. :P 

 

Har ikke motivasjon til noe, verken yoga eller spise sunt. Men igår var nakken og rygg så stiv og hodepine på vei, så da måtte jeg jo bare ta en rundel. Litt ekstra stretch og holdnings-øvelser, så ble det bedre. :)

 

Så idag startet jeg morgenen med 10 minutter stretch og holdnings-øvelser. (posture på engelsk)

Jeg gjentar Adrienes ord: "A little goes a long way" :) Ah, min guru! (Selv om hun kan bli litt vel alternativ for meg til tider, men pytt pytt :P )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Poppie skrev:

Har også innsett at jeg ikke kan gjøre ting perfekt, og etter det ble det morsommere :) Elsker at Adriene er så chill ang øvelsene og mener "a little goes a long way". Gjør det mye enklere å dra ut matta når man er sliten.

Jeg gjentar Adrienes ord: "A little goes a long way" :) Ah, min guru! (Selv om hun kan bli litt vel alternativ for meg til tider, men pytt pytt :P )

Men mye mindre alternativ-inn-i-sæ-sjæl enn mange andre!!

 

Liker at det ikke er så perfekt, hun retter til klær, piller bort rusk på golvet, viser at hun er på topp, eller ikke på topp. At det er ok å ikke være helt der absolutt hele tiden. :) 

Og bra det er varierende lengder, som igår, var det lett å ta en økt når den bare var på en kvart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, BlendaSensitive skrev:

Men mye mindre alternativ-inn-i-sæ-sjæl enn mange andre!!

 

Liker at det ikke er så perfekt, hun retter til klær, piller bort rusk på golvet, viser at hun er på topp, eller ikke på topp. At det er ok å ikke være helt der absolutt hele tiden. :) 

Og bra det er varierende lengder, som igår, var det lett å ta en økt når den bare var på en kvart. 

Sant, hun har ikke begynt å preke om chakra og slikt, og om hun gjør det er hun så sjarmerende at hun kommer unna med det:laugh:

Hehe, ja, jeg kan bli litt demotivert dersom jeg ser det er over 30 minutter :P Men i dag ble jeg faktisk litt skuffet da jeg så det bare var 16 minutter, så noe rart skjer med meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er midt i en yogalærer-utdannelse, så selv om jeg gjør yoga hver dag er det ikke alltid jeg sjekker innom tråden her. Glemmer faktisk at jeg har "meldt meg på" før jeg sjekker Mine inlegg...

I dag var en sånn tung dag, men jeg vet at bare jeg kommer meg på matten og gjerne begynner i Balasana (Child´s pose) og leker meg videre blir det gjerne en bedre økt enn jeg hadde trodd.

En av tingene som er viktig i yoga er "ahimsa", som betyr sånn ca. "å ikke skade". I hjemmepraksis betyr det å høre på kroppen, ikke press deg selv utover det som er fornuftig. Om kroppen sier at du skal ta det rolig, så gjør du det.

Jeg elsker Adrienne, hun viser virkelig at yoga er for alle - alltid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger etter igjen :fnise: Men det er fordi jeg har vært på yoga på Sats de siste dagene så da har jeg ikke gjort 30 days challenge yogaen, men satser på å ta en runde med Adriene i kveld :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger etter jeg også 🙈

Jeg som var så flink å gjøre dette hver eneste morgen, men så kom ferien og sykdommen i veien. Var egentlig i fin form i dag tidlig så burde ha gjennomført i dag meeeeen :sjenert: 

Skal bli flink og fortsette f.o.m i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, har virkelig hengt litt etter nå altså 🙁

Gjorde 18/30 forrige uke og 19/30 i dag. Satser på at jeg fortsetter i morgen og holder det gående hver morgen 

Hva gjør dere når dere er ferdige med 30 days challenge? Jeg syns det er vanskelig å få noe flyt i det om jeg ikke følger en video, så vurderer nesten å starte forfra igjen. Om ikke følge dagene kronologisk, men ihvertfall bare ta en tilfeldig/passende episode om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :sjenert: Jeg har liksom ikke klart å komme i gang igjen, nå føles det ut som et tiltak mens i starten var det bare morsomt. Men jeg merker store endringer på kroppen nå, jeg er stivere og jeg føler meg ikke så avslappet så jeg trenger bare å sparke meg bak og starte hver dag med yoga. Ikke flere unnskyldninger! 

Jeg har tenkt litt på det samme, videoer her og der da jeg ikke klarer å gjøre det på egenhånd + bruke sats sine yogatimer online :) Men har ikke hun flere serier på youtube? Mener jeg har sett hun har flere ulike "program" ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig tregt her også. Tok dag 10 i kveld. Har tenkt å prøve Yoga Camp som også går over 30 dager når jeg er ferdig med denne, men det er jo laaangt frem i tid med dette tempoet...

BB

Anonymkode: 20d86...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja hun har flere videoer og slikt ute, så skal nok sjekke de ut når denne challengen er over 😊

20/30 ✔️ Fortsatt tungt å komme igang, men akk så deilig når jeg er halvveis inn i det og kroppen begynner å løsne opp og jeg kjenner velbehaget. Skjønner ikke hvorfor det da skal være så tungt å bare legge matta på gulvet og sette igang :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11 fullført. Sov dårlig i natt, var sur og sliten på jobb, droppet treningssenteret pga. hodepine... Var derfor sikker på at jeg kom til å stoppe videoen etter minimumsmålet på 10 minutter i kveld, men så likte jeg det faktisk og fullførte hele, og nå sitter jeg her og smiler :)

BB

Anonymkode: 20d86...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for sent å melde seg på nå? :sjenert:   Jeg trenger å bli mykere. Er så vanvittig stiv, og har begynt med en trening som trenger fleksibilitet. Går på stretching 1-2 ganger i uken, og etter å ha skippet gjennom dag 1 videoen ser jeg at vi gjør alle de øvelsen der hvertfall, så det er kanskje yoga jeg driver med :ler:  

Jeg er ikke noe flink til hjemmetrening, så kanskje det hjelper hvis jeg vet at dere følger med på meg? Men er alle videoene 30 min? Det føltes veldig lenge.... nå.. litt dørterskel. 

Edit: jeg har ikke sånn matte.... 

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Et lite opphold fra meg her grunnet overbelastning av håndleddene. Trodde jeg hadde bra kontroll, men så var plutselig det høyre håndleddet kjempevondt, men etter cirka en ukes hvile og litt ispose og sånt gjennomførte jeg endelig dag 22. Lurte litt på å starte på dag 1 igjen, men føler det er lettere å motivere meg selv til å faktisk fullføre når jeg har kommet så langt om jeg bare fortsetter der jeg slapp.

Jeg hadde tenkt å bruke knyttnevene når jeg skulle i downward facing dog, men da jeg skulle gjøre øvelsen føltes den bare helt.. fremmed. Litt vanskelig å forklare. Så jeg ble ørlite frustrert, men det gikk heldigvis over! Litt senere ut i videoen nevnte Adrienne at det var normalt om man ble litt gåen i armene om man var nybegynner, så da tenkte jeg at det er vel greit om jeg ikke får til alt helt perfekt? :) Opplevde også at jeg kom i en slags flyt under noen av øvelsene, -føler meg litt friere til å kikke bort fra videoen enn tidligere- og så ble jeg skikkelig motivert av å lese her i tråden! 

@Mynona Det varierer hvor lange videoene er (og hvor lange de kjennes ut som de er.. :) ), noen av dem mener jeg er så lite som 18 minutter. Bli med! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...