Gå til innhold

30 Days Yoga Challenge


BlendaSensitive

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Wenda skrev:

1/30  ✔️ 

2/30 ✔️ Dette gikk ikke så bra som i går. Klarte ikke fullføre alle øvelsene, men jeg klarte å begynne på alle. Noen øvelser måtte jeg tilpasse til min kropp. I dag ble jeg skikkelig svett også, men det kan ha noe med at jeg har hatt tre dyr som har løpt rundt meg og vært tullekopper mens jeg har forsøkt å fokusere på yoga og pust :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ooh, jeg blir med!

Jeg har prøvd meg på Yoga with Adrienne før, og hun er en av de få yogainstruktørene på youtube som jeg orker å følge.. Hun er så quirky og morsom, og ikke en sånn striks overmenneskelig yogadame. Jeg har fulgt de andre videoene hennes, men nå skal jeg prøve å gjennomføre 30 days challenge.. Får ikke trent absolutt hver dag pga reiser, men skal forsøke så godt det lar seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man gjøre noe med YouTubevideoene så man kan se på de offline? (På iPhone eller nettbrett, orker ikke dra med meg PC) 

Om er par uker skal jeg på ferie en ukes tid og det hadde vært allright og fortsatt med yogaen der og. Kan jo bare gjøre noen andre øvelser jeg kan godt selvfølgelig, men litt morsomt å følge programmet også

Endret av Wenda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med denne jeg også, men ikke alltid jeg finner tid hver dag, så det blir litt sporadisk.. Er på dag 10 nå.

Er hjemme med baby på dagtid og jobber kveld og helg, så ikke alltid jeg har ca. 30 uavbrutte minutter til overs. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var veldig behagelig å gjøre det før frokost i morges! Men vurderer kanskje å gjøre det rett før jeg legger meg, tenker at man da sover bedre? Noen som har erfaring med når på døgnet er best? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker best å gjøre det på formiddagen for da føler jeg meg mer avslappet i kroppen resten av dagen. Finnes mange øvelser for bedre søvn, så regner jo med at du kan gjøre denne challengen om kvelden også 

Gjør hva som føles best for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg liker best å gjøre det på formiddagen for da føler jeg meg mer avslappet i kroppen resten av dagen. Finnes mange øvelser for bedre søvn, så regner jo med at du kan gjøre denne challengen om kvelden også 

Gjør hva som føles best for deg :) 

Ja jeg må innrømme det var veldig deilig å starte dagen med yoga, fikk veldig avslappet dag og var ikke i nærheten av å bli så anspent som jeg pleier å bli. Har en jobb som i perioder er stressende :) 

Får prøve å bytte litt på det og se hva som føles best :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Nikee skrev:

Jeg syns det var veldig behagelig å gjøre det før frokost i morges! Men vurderer kanskje å gjøre det rett før jeg legger meg, tenker at man da sover bedre? Noen som har erfaring med når på døgnet er best? :klo: 

Om morgenen før frokost er et supert tidspunkt. Helst skal du også ha hatt en "bowel movement"... ehe. 

Om kvelden kan man gjøre rolig yin/restorativ yoga som hjelper deg å slappe av før du skal sove. 

Jeg er med fra i morgen, hvis jeg rekker å bli frisk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikee skrev:

Jeg syns det var veldig behagelig å gjøre det før frokost i morges! Men vurderer kanskje å gjøre det rett før jeg legger meg, tenker at man da sover bedre? Noen som har erfaring med når på døgnet er best? :klo: 

Jeg er en sucker for morgenyoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort dag to, før frokost! Hadde sett for meg å sprette ut av senga og ned på matta, men det ble litt for vanskelig. En skyhøy ambisjon er å få til å gjøre det hver dag før frokost, ideelt sett klokka sju.. Vi får se hvordan det går når jeg begynner å jobbe..  Jeg synes dag to var mye hardere enn jeg husket fra sist, men det er nok bare jeg som har degenrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/30✔️  I dag gikk det mye bedre enn i går. Mye mer avslappende. Må fortsatt stå mye på knærne i downward dog stillingen etc. Fikk latterkrampe mot slutten når hun sa noe om at nesen godt kunne berøre knærne (lå på ryggen med knærne opp mot ansiktet) for mine knær var en halv mil unna mitt ansikt. Har jo noen ekstra kilo i tillegg til en stiv kropp, så tror det skal mye yoga til før jeg klarer det altså :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Musefjes skrev:

Nå har jeg gjort dag to, før frokost! Hadde sett for meg å sprette ut av senga og ned på matta, men det ble litt for vanskelig. En skyhøy ambisjon er å få til å gjøre det hver dag før frokost, ideelt sett klokka sju.. Vi får se hvordan det går når jeg begynner å jobbe..  Jeg synes dag to var mye hardere enn jeg husket fra sist, men det er nok bare jeg som har degenrert.

Jeg synes også at dag to var hardere enn dag en :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Wenda skrev:

3/30✔️  I dag gikk det mye bedre enn i går. Mye mer avslappende. Må fortsatt stå mye på knærne i downward dog stillingen etc. Fikk latterkrampe mot slutten når hun sa noe om at nesen godt kunne berøre knærne (lå på ryggen med knærne opp mot ansiktet) for mine knær var en halv mil unna mitt ansikt. Har jo noen ekstra kilo i tillegg til en stiv kropp, så tror det skal mye yoga til før jeg klarer det altså :ler: 

:ler: Jeg er på dag to og merker jeg slet meg gjennom de tredve minuttene! :fnise: Forstår godt hva du mener, hun sa noe om at pannen kunne hvile på lårene i en sånn sittestilling og jeg bare:Høhø det skjer nok ikke med det første nei :lol: #stivsombarefy

Merker jeg liker henne godt, hun er liksom så morsom og avslappende på samme tid

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nikee skrev:

:ler: Jeg er på dag to og merker jeg slet meg gjennom de tredve minuttene! :fnise: Forstår godt hva du mener, hun sa noe om at pannen kunne hvile på lårene i en sånn sittestilling og jeg bare:Høhø det skjer nok ikke med det første nei :lol: #stivsombarefy

Merker jeg liker henne godt, hun er liksom så morsom og avslappende på samme tid

Jeg syns også hun er skikkelig likbar :) hun klarer også å si på en enkel måte uten å måtte forklare masse at vi alle er forskjellige og dermed må justere stillingene utifra hvor man selv er. Da føler man seg ikke så mislykket bår man forsøker å stå med rompa i været eller lukte på knærne :fnise: 

Og jeg har vært så støl i magen i dag! Det må jo ha vært noen av øvelsene som har ført til det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wenda skrev:

Jeg syns også hun er skikkelig likbar :) hun klarer også å si på en enkel måte uten å måtte forklare masse at vi alle er forskjellige og dermed må justere stillingene utifra hvor man selv er. Da føler man seg ikke så mislykket bår man forsøker å stå med rompa i været eller lukte på knærne :fnise: 

Og jeg har vært så støl i magen i dag! Det må jo ha vært noen av øvelsene som har ført til det 

Ja, jeg klarer faktisk å lukke øynene og bare lytte - noe som er litt vanskelig på timene på Sats feks :lol: Jeg har skikkelig gangsperre i dag etter trening i går så var deilig å tøye ut nå. 

3/30✔️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg henger etter, to dagen med besøk. Men i kveld er det påan igjen!

 

@Nikee Har også hørt det er litt ulikt med de mattene ja. Vurderer kjøpe en selv, men enn så lenge duger golvet på sovrommet. Vi har heltekkningsmatte (heter det det på norsk??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, jeg klarte ikke å stå opp en halvtime tidligere i dag, så ingen morgenyoga. 

I morgen reiser jeg i bryllup og skal bo hos svigerforeldre. Lite sansynlig at jeg får trent yoga da (pluss at jeg ville følt meg litt som en posør om jeg dro med meg yogamatte på flyet etter å ha trent yoga i to dager). Jeg får trene fredag morgen, og så blir det mandag morgen igjen. Men jeg skal ikke gi opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4/30 ✔️  Tungt, men samtidig ikke tungt i dag. Mye stå på alle fire-stillinger, noe som er veldig tungt for armene mine. Tror jeg må kjøpe meg ei ny yogamatte også for jeg bare sklir rundt på den jeg har. Spesielt på "downward dog" så glir hendene mine fremover

I dag brukte jeg en ekstra halvtime etterpå til meditasjon. Føler me. Skikkelig fresh og klar for resten av dagen nå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artikkel om hvordan overleve første time med yoga: https://www.vektklubb.no/artikkel/slik-overlever-du-din-foerste-yogatime-23748529

 

Jeg vil også gjøre yoga på morgenen, men klarer ikke stå opp ekstra tidlig bare for trening... og mannen kan jo ikke sove siden jeg gjør yoga på soverommet. Om ungen er oppe, så må mannen være hjemme, så jeg klarer slappe av til yoga... Eller er det bare en unnskyldning? :sjenert:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...