Gå til innhold

Mekling familievernkontoret. Hvordan fungerer det?...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det blitt slutt mellom meg og samboer. Etter at jeg har hatt all verdens med tålmodighet for denne mannen og han rett og slett bare har kjørt meg ned. Han bruker all sin tid på venner, festing, nachpiel og har vært arbeidsledig i 2 år. Nå har jeg fått nok og satt ned foten. Vi har en sønn sammen som er 2 år gammel. Vi har i det siste hatt terapitimer på familievernkontoret men det har ikke fungert da han fortsetter med "singellivet" sitt som før. Så nå på mandag (om 2 dager) har vi time på familievernkontoret hvor vi skal lage en samværsavtale. Han sier at han ikke kan ha samvær med sønnen fordi han ikke har ett sted å bo, og ingen jobb og at han kan ha sønnen bare annenhver helg og kun på dagtid. Men han har jo vært 2 år uten jobb, og det kan ta mange år til han får seg en jobb. Han bryr seg mer om festing en å søke jobber. Så det jeg lurer på nå er om han bare kan si fra seg all ansvar, og hvis han ikke dukker opp til mekling, er det sånn at je ikke kan få en samværsavtale siden han ikke er til stede?  Og forresten, jeg har fåreslått at vi kan bytte på annen hver uke å bo hjemme med sønnen sånn at han kan ha ett stabilt hjem, mens vi bor hvær for oss ett annet sted. Er dette noe mekler ser på som en god ide og hvor det da ikke gir han så mye grunn til å ikke ta sin del  av ansvaret??  Takk på forhånd. Ta :) 

Anonymkode: 1684f...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På meg virker det som utfordringen blir å få en umoden mann til å oppføre seg voksent. 

Det er det ingen som kan tvinge ham til, hverken du eller familievernkontoret. 

I dette tilfellet lurer jeg litt på om det er så lurt å bytte på å bo med sønnen. Det kan føre til at det tar lengre tid før han prøver å få orden på livet. Men jeg vet ikke. 

Jeg tror nok du må regne med å måtte ta mest av ansvaret for barnet, særlig den første tiden. Men det går an å lage en avtale for kun en periode, for så å se hvordan det går. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du allerede har hatt så mye ansvar for gutten alene, synest jeg det er riv ruskende galt av deg og pluselig gi deg selv 50% fritid. Gutten er tross alt bare 2 år og har helt opplagt deg som hovudomsorgsperson.

Vil faktisk si at eksen ditt sitt forslag var mye bedre, og så kan han heller låne din leilighet under samvær. 

Anonymkode: aeb7e...e19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis far tenker kun festing osv..hvorfor i all verden vil du la han ha barnet som du foreslår?

Alkohol og barn høre IKKE sammen.

satt i samme situasjon her med barnefar ette brudd og jeg tillot kun timessamvær inntil far viste såpass ansvar så han holdt seg edru når han hadde han over natta.

tok han 5 år og bli voksen.deriblandt en periode der han ga fullstendig faan..Vond periode,men nødvendig.

Nå er han hos far annenhver helg + litt til.

 jeg kan slappe av når han er der da jeg er sikker på ar barnet har det bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får dere barn med slike umodne slasker??

Anonymkode: 3b804...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får dere barn med slike umodne slasker??

Anonymkode: 3b804...01a

Konstruktivt. Applaus til deg.

Anonymkode: aeb7e...e19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 31.7.2016 at 3.14, AnonymBruker skrev:

Nå har det blitt slutt mellom meg og samboer. Etter at jeg har hatt all verdens med tålmodighet for denne mannen og han rett og slett bare har kjørt meg ned. Han bruker all sin tid på venner, festing, nachpiel og har vært arbeidsledig i 2 år. Nå har jeg fått nok og satt ned foten. Vi har en sønn sammen som er 2 år gammel. Vi har i det siste hatt terapitimer på familievernkontoret men det har ikke fungert da han fortsetter med "singellivet" sitt som før. Så nå på mandag (om 2 dager) har vi time på familievernkontoret hvor vi skal lage en samværsavtale. Han sier at han ikke kan ha samvær med sønnen fordi han ikke har ett sted å bo, og ingen jobb og at han kan ha sønnen bare annenhver helg og kun på dagtid. Men han har jo vært 2 år uten jobb, og det kan ta mange år til han får seg en jobb. Han bryr seg mer om festing en å søke jobber. Så det jeg lurer på nå er om han bare kan si fra seg all ansvar, og hvis han ikke dukker opp til mekling, er det sånn at je ikke kan få en samværsavtale siden han ikke er til stede?  Og forresten, jeg har fåreslått at vi kan bytte på annen hver uke å bo hjemme med sønnen sånn at han kan ha ett stabilt hjem, mens vi bor hvær for oss ett annet sted. Er dette noe mekler ser på som en god ide og hvor det da ikke gir han så mye grunn til å ikke ta sin del  av ansvaret??  Takk på forhånd. Ta :) 

Anonymkode: 1684f...c0f

Hva vil han leve av når det er over hos dere. Eier han noe I deres felles bolig nå? 

Alkohol og barn hører ikke sammen. Null toleranse. Husk at barna lærer, og tar etter foreldres vaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får dere barn med slike umodne slasker??

Anonymkode: 3b804...01a

faren til mitt barn hadde flere barn ifra før han tok godt vare på.

Når det ble slutt mellom oss havnet han på flaska og ble der noen år.

Skal du komme med uttalelser er det fint hvis du har levd mer enn 22 år selv og har sett litt hvordan livet kan forandre seg.

Anonymkode: c7748...ae1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, nybegynneren skrev:

Hvis far tenker kun festing osv..hvorfor i all verden vil du la han ha barnet som du foreslår?

Alkohol og barn høre IKKE sammen.

satt i samme situasjon her med barnefar ette brudd og jeg tillot kun timessamvær inntil far viste såpass ansvar så han holdt seg edru når han hadde han over natta.

tok han 5 år og bli voksen.deriblandt en periode der han ga fullstendig faan..Vond periode,men nødvendig.

Nå er han hos far annenhver helg + litt til.

 jeg kan slappe av når han er der da jeg er sikker på ar barnet har det bra.

 

Fordi far og sønn har ett veldig godt forhold til hverandre. Han er veldig flink med barnet. Problemet er at han er mye ute med venner, fester, Nashpiel og forsvinner hele natta men han er typen til å drikke 2-3 øl. Jeg har aldriig sett han full i disse årene jeg har vært sammen med han. Men jeg tenker at han ikke vil ha fast samvær med barnet fordi han da vet at han ikkke kan stikke ut med vennene sånn som det passer han. Men bare komme å se han når det passer han. Så han vil vel holde på sånn som det passer han....

Anonymkode: 1684f...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...