Gå til innhold

En serie som "alle" liker, men som du hater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første må begge foreldrene bære det blå ressesive genet, da er sjansen 25% for at ett av barna får blå øyne ja. Men hvis kun den ene forelderen har det blå genet, så er sjansen plutselig bare 1%. 

Så hva tror du da er sannsynligheten for at begge to får lyseblå huskyøyne? Og hvor stor tror du sannsynligheten er for at serien heller forsøkte å "lure" seerne?

Anonymkode: c3553...62a

1 %? Hvor får du det fra? Begge foreldrene HAR gener for blå øyne.

For øvrig har serieskaperne neppe brydd seg om øyenfargen da de castet barna, eller The Mother for den saks skyld. Å henge seg opp i dette er latterlig, spesielt siden det ikke er noe i veien for at to brunøyde får blåøyde barn.

Anonymkode: 9c410...2ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 %? Hvor får du det fra? Begge foreldrene HAR gener for blå øyne.

For øvrig har serieskaperne neppe brydd seg om øyenfargen da de castet barna, eller The Mother for den saks skyld. Å henge seg opp i dette er latterlig, spesielt siden det ikke er noe i veien for at to brunøyde får blåøyde barn.

Anonymkode: 9c410...2ae

Du får det til å høre ut som om 25% av midtøsten, Afrika, sør-amerika og Asia vandrer rundt med blå øyne. Det vet du like godt som meg at ikke stemmer.

Også; Jeg synes det blir for dumt å kitisere grunnen min til at jeg ikke liker en serie. Du har egne folk som jobber en mannsalder med casting, selvfølgelig ødelegger det når de ikke gjør jobben sin. Eller verre; når de systematisk caster shitkids som åpenbart ligner mer på karakteren de ønsker å lure publikum med. 

Denne tråden heter faktisk "En serie som "alle" liker, men som du hater? " så det virker som jeg virkelig traff spikeren når jeg kritiserer en serie du åpenbart er så glad i.. 

Jeg synes den suger.

Anonymkode: c3553...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere slutte å avspore tråden?

Anonymkode: 96dff...e81

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Games of Thrones, Dexter, Breaking Bad, Sex and the City, Orange is the new black, Walking Dead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misliker intenst Greys anatomy. Kjedelig, irriterende dialog og plot, alt for lagt opp til å appellere til A4-mødre med trøtte liv. Urk.

Anonymkode: d92b5...99c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MXB skrev:

Scrubs, two and a half men, how I met your mother og big bang theory.

Forutsigbart og kjedelig

Amen!!!! Tragisk dårlig. 

Anonymkode: 26772...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Game of thrones... Jeg så første sesongen...Så fant jeg ut det ikke var helt min serie, veldig kjedelig..Så sa min venninne "Du må se sesong 2, fordi det er den som er spennende, sesong 1 blir du bare kjent med karakterene..." Så jeg så sesong 2 også...Likte det fortsatt ikke.. Men så er jeg en slik person som synes at for mye frem og tilbake mellom karakterer er kjedelig, samme synes jeg med LOST også...Eneste grunnen at jeg så ALLE sesongene til LOST, var fordi hadde ett skikkelig crush på  Josh Holloway i tenårene :fnise:  (Sawyer)

Jeg er litt nerdete av meg, så liker gjerne serier som "ingen" andre liker :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Game of Thrones. Fryktelig barske menn, fryktelig deilige damer, fryktelig skumle drager og andre overnaturlige skapninger, og fryktelig mye annet som overhodet ikke interesserer meg. Eventyr for voksne er ikke min ting, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får det til å høre ut som om 25% av midtøsten, Afrika, sør-amerika og Asia vandrer rundt med blå øyne. Det vet du like godt som meg at ikke stemmer.

Også; Jeg synes det blir for dumt å kitisere grunnen min til at jeg ikke liker en serie. Du har egne folk som jobber en mannsalder med casting, selvfølgelig ødelegger det når de ikke gjør jobben sin. Eller verre; når de systematisk caster shitkids som åpenbart ligner mer på karakteren de ønsker å lure publikum med. 

Denne tråden heter faktisk "En serie som "alle" liker, men som du hater? " så det virker som jeg virkelig traff spikeren når jeg kritiserer en serie du åpenbart er så glad i.. 

Jeg synes den suger.

Anonymkode: c3553...62a

Fin stråmann. Jeg har aldri skrevet at alle i Midtøsten, Afrika, Sør-Amerika og Asia er bærere av gener for blå øyne. Jeg har sagt at foreldrene til barna i denne serien er det, det er to personer. Hvordan du klarer å generalisere det slik er vanskelig å fatte.

Castingfolkene HAR gjort jobben sin, derfor er grunnen din latterlig. Hadde foreldrene hatt blå øyne og barna brune, DA hadde du hatt en sak.

Du tabber deg bare mer og mer ut. Og nå mener du jeg er glad i denne serien? Om du leser andre innlegg jeg har skrevet i denne tråden vil du se at jeg synes denne serien er møkk. Se innlegg #44, hvor jeg skrev følgende om HIMYM:

"Ja, dette er også en B-serie noen av en eller annen grunn mener er bra. Uforståelig."

Anonymkode: 9c410...2ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

How I met your mother. 

Anonymkode: dd92b...bc5

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin stråmann. Jeg har aldri skrevet at alle i Midtøsten, Afrika, Sør-Amerika og Asia er bærere av gener for blå øyne. Jeg har sagt at foreldrene til barna i denne serien er det, det er to personer. Hvordan du klarer å generalisere det slik er vanskelig å fatte.

Castingfolkene HAR gjort jobben sin, derfor er grunnen din latterlig. Hadde foreldrene hatt blå øyne og barna brune, DA hadde du hatt en sak.

Du tabber deg bare mer og mer ut. Og nå mener du jeg er glad i denne serien? Om du leser andre innlegg jeg har skrevet i denne tråden vil du se at jeg synes denne serien er møkk. Se innlegg #44, hvor jeg skrev følgende om HIMYM:

"Ja, dette er også en B-serie noen av en eller annen grunn mener er bra. Uforståelig."

Anonymkode: 9c410...2ae

Herregud jeg kan ikke tro at du fortsetter å henge deg opp i dette. Kverulering og syting. Nå liker jeg serien mindre, bare på grunn av deg.

Du skrev at foreldrene bærer begge gener, det vet du nøyaktig ingenting om! Dette er tv, jesus.

Hadde du jobbet med casting og ansatt er hvitt barn til å spille sønnen til to svarte hadde du fått sparken. Det hadde ikke holdt å vise dem en Bb-graf og argumentere med at svarte folk kan få hvite barn også. Du må ta utgangspunkt i hva som er sannsynlig, og det er IKKE sannsynlig at de to får to barn med så blå øyne! At en av dem får mørkeblå? Ja kanskje. Begge to får lyseblå? Nei.

Det er gjort med vilje for å lure publikum, hvorfor er er så vanskelig å forstå for deg?

Anonymkode: c3553...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud jeg kan ikke tro at du fortsetter å henge deg opp i dette. Kverulering og syting. Nå liker jeg serien mindre, bare på grunn av deg.

Du skrev at foreldrene bærer begge gener, det vet du nøyaktig ingenting om! Dette er tv, jesus.

Hadde du jobbet med casting og ansatt er hvitt barn til å spille sønnen til to svarte hadde du fått sparken. Det hadde ikke holdt å vise dem en Bb-graf og argumentere med at svarte folk kan få hvite barn også. Du må ta utgangspunkt i hva som er sannsynlig, og det er IKKE sannsynlig at de to får to barn med så blå øyne! At en av dem får mørkeblå? Ja kanskje. Begge to får lyseblå? Nei.

Det er gjort med vilje for å lure publikum, hvorfor er er så vanskelig å forstå for deg?

Anonymkode: c3553...62a

Det er du som kverulerer og syter. Ja, du syter over noe som ikke er feil. I serien må faktisk begge foreldrene ha gener for blå øyne, ellers kunne ikke barna fått det. Om de to skuespillerne faktisk har det er ikke relevant, ingen har påstått at de er foreldrene til barna i virkeligheten. 

Om et par med brune øyne har gener for blå øyne er sannsynligheten 1/16 for at begge barn får blå øyne. Det er på ingen måte så usannsynlig at serien faktisk er dårlig pga. dette. 

For øvrig forteller Ted barna sine allerede i den første episoden om da han møtte "aunt Robin", så allerede da blir det avslørt at Robin ikke er moren. I første episode! Så hele konspirasjonsteorien din om castingen faller uansett i grus. De skulle altså lure alle som ikke så første episode..?

 

Anonymkode: 9c410...2ae

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emera

Jeg ser lite på serier. Men de jeg har prøvd, og mislikt, er typiske "dameserier." Frustrerte Fruer, Grey's Anatomy, Sex and the City. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...