Gå til innhold

Sliter med sosial angst..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og nå er det påtide å søke seg jobb. Vet hvordan jeg skal gjøre det eller klare dette.. Jobbintervju, osv. Har hatt sosial angst i mange år, men har aldri snakket med legen om det. Er det noe han kan hjelpe meg med? ... Lei av folk som ikke forstår. Jeg må selvfølgelig bare hoppe i det, for jobb må jeg ha snarest uansett. Men har ikke helt trua på meg selv..

Anonymkode: a80d2...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med lege, få henvisning til psykolog, og prøv å tøye egne grenser litt selv. Psykolog kan definitivt hjelpe for noen, selv om det ikkje gjorde annet for meg enn å gjøre bankkontoen lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Lei av folk som ikke forstår og da har du ikke prata med legen om det? Har du prata med noen om det i det hele tatt? Der er alltid noen som forstår, spesielt de som selv har sosial angst eller har hatt det tidligere. Sosial angst er også ganske normalt, veldig mange som sliter med det og går til behandling for det. Legen din kan ikke hjelpe deg så mye med det, han kan kanskje kaste noen piller på deg men det er ikke alltid løsningen. Det han derimot kan gjøre er å henvise deg til en psykolog eller terapeut hvor det blir tilpasset en behandlingsmetode for dine problemer, i dette tilfellet sosial angst. Samtaleterapi, eksponeringsterapi, you name it, alt etter grad av alvorlighet og slike ting. Kom deg i terapi du eller les et par selvhjelpsbøker, eller noen artikler eller titt på Youtube. Der finnes alltid noen som forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å øve deg mye, foran speilet og etterhvert med en god venn? Det hjelper kanskje litt å være godt forberedt. Høres kanskje ut som bullshit, men det hjelper for meg når jeg skal for eksempel ha en telefonsamtale. Forbereder noen setninger og skriver ned noen stikkord på forhånd. Silsvetter og stammer når det står på, men jeg kommer gjennom det på et vis.

Anonymkode: 50a24...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...