Gå til innhold

Lånekalkulator


Friheten

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har forsøkt å finne lånekalkulatorer på nett som jeg kan bruke til å raskt se hvor stor differansen er mellom ulike renter. Problemet er bare at kalkulatorene jeg finner ikke lar meg velge effektiv rente, men kun nedbetalingstid og lånebeløp. Kalkulatoren må være for annuitetslån, siden jeg hovedsakelig har behov for å regne ut kredittkortgjeld og forbrukslån, men gjerne også boliglån. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Friheten skrev:

Hei,

Jeg har forsøkt å finne lånekalkulatorer på nett som jeg kan bruke til å raskt se hvor stor differansen er mellom ulike renter. Problemet er bare at kalkulatorene jeg finner ikke lar meg velge effektiv rente, men kun nedbetalingstid og lånebeløp. Kalkulatoren må være for annuitetslån, siden jeg hovedsakelig har behov for å regne ut kredittkortgjeld og forbrukslån, men gjerne også boliglån. Takk på forhånd!

Det eneste jeg kunne finne var denne forbrukslånkalkulatoren (scroll litt ned) - men som jeg ser ikke egner seg til boliglån siden maksbeløpet er på 500.000 kroner. Men der kan du i alle fall endre renten. Hva med å lage din egen kalkulator i Excel? Søk etter compound interest formula, så finner du helt sikkert noen formler du kan bruke. Bare husk at hvor ofte rentene kapitaliseres har ørlite betydning for resultatet.

Anonymkode: 721cb...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...