Gå til innhold

Betatt av lege.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg traff en fyr for ca 5 mnd siden, og vi har hatt en veldig flørtende tone helt siden. Vi har vel egentlig "holdt på" eller datet, og ja, hatt sex flere ganger. Han ble nylig ansatt på legevakten her i bygden, og jeg fikk litt hakeslepp da det var han jeg møtte på en sen kveld jeg trengte legehjelp, og det har blitt flere ganger. Jeg vet at leger og pasienter ikke kan ha et bånd som dette, og vi holdt det helt på det beine. Han var veldig profesjonell, men selvfølgelig pratet vi sammen på en måte som tilsier at vi kjenner hverandre. Men er dette straffbart? Han er ikke fastlegen min, og vi begynte å date for lenge siden, før han begynte i den jobben. Det er ikke så mange andre muligheter for meg enn denne legevakten hvis det krever akutt hjelp. Jeg er livredd, og har tatt helt avstand, selvom jeg overhodet ikke vil det. 

Anonymkode: 2eb8e...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg traff en fyr for ca 5 mnd siden, og vi har hatt en veldig flørtende tone helt siden. Vi har vel egentlig "holdt på" eller datet, og ja, hatt sex flere ganger. Han ble nylig ansatt på legevakten her i bygden, og jeg fikk litt hakeslepp da det var han jeg møtte på en sen kveld jeg trengte legehjelp, og det har blitt flere ganger. Jeg vet at leger og pasienter ikke kan ha et bånd som dette, og vi holdt det helt på det beine. Han var veldig profesjonell, men selvfølgelig pratet vi sammen på en måte som tilsier at vi kjenner hverandre. Men er dette straffbart? Han er ikke fastlegen min, og vi begynte å date for lenge siden, før han begynte i den jobben. Det er ikke så mange andre muligheter for meg enn denne legevakten hvis det krever akutt hjelp. Jeg er livredd, og har tatt helt avstand, selvom jeg overhodet ikke vil det. 

Anonymkode: 2eb8e...958

Hvorfor skal det være ulovlig? Hvis han har vakt når du må til legevakta så kan du jo ikke la være pga dette. Det er selvsagt ikke helt heldig å ha et forhold til sin fastlege, men det er han jo ikke.

Anonymkode: f7bde...b3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du innbiller deg nå?? At det er straffbart at du pulte en kar som mange måneder etterpå skulle vise deg å tilfeldigvis ha legevakt en kveld da du var på legevakten?? Straffbart for hvem? Deg, som ikke har lov til å pule leger? Eller han, som ikke har lov til å behandle folk han tidligere livet har hatt majonestuba si inni? Mener du han burde sendt deg på dør fordi dere tidligere har hatt sex? :klo::klo:

Anonymkode: 04b74...e4b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger har også lov å date ;) At han tilfeldigvis var legevaktslege når du var innom spiller ingen rolle :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler bare at det har vært så mye styr rundt leger og pasienter. Det er jo litt skummelt at han skal behandle meg, for så ligge med meg dagen/natten derpå. Men takk for svar! Da kan jeg puste litt mer. TS

Anonymkode: 2eb8e...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært innlagt på et psyk sykehus eller bodd i en omsorgsbolig og psykologen/ legen som har ansvar for deg har sex med deg, så er det straffbart, da han misbruker sin stilling. Men i deres situasjon kan du ta det helt med ro :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der må vel være innafor - du kjente han fra før. Og han er ikke fastlegen din heller, bare en du møter for akutt hjelp. Det naturlige hadde kanskje vært at han evt. henviste deg til en annen lege på legevakten, men om det ikke var et alternativ så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han utnytter stillingen sin til å få sex med deg. Det er et problem, men mest hans. Det er han som har ansvar for å ikke krysse grenser.

Vil han innledet et forhold med deg, må han slutte i jobben. Men da er  du kanskje ikke interresert lenger. Men det viser viktigheten av strenge regler for lege-pasient-forhold.

Anonymkode: 5fe7a...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hans pasient. Har har vakt den dagen du tilfeldigvis var innom. Neste gang du er der, har noen andre vakt. Så lenge du ikke er hans pasient (din fastlege) kan jeg ikke se noe problem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke leger mennesker de også? Hva med de som er gift of hele pakka. Det er ikke akkurat som om dere møttes på legekontoret og har seg på bordet hans. Han utnyttet heller ikke stillingen sin til å få sex. Har du snakket med han om dette, ts? Det burde høre hva han sier. Han kan vel reglene han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er av typen som hyppig trenger legevaktshjelp i sene kveldstimer så slutter nok forholdet snart.

Anonymkode: 78b90...945

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frøkenfryd30 skrev:

Hadde du vært innlagt på et psyk sykehus eller bodd i en omsorgsbolig og psykologen/ legen som har ansvar for deg har sex med deg, så er det straffbart, da han misbruker sin stilling. Men i deres situasjon kan du ta det helt med ro :)

Det gjelder alle typer leger, ikke bare innenfor psykiatrien. Forskjellen her er at ts og legen innledet forholdet FØR hun fikk legehjelp, dermed kan han umulig ha misbrukt stillingen.

Så er det vel heller et spørsmål om du virkelig behøver ofte legehjelp i de sene nattetimer, ts ;) Bruk fastlegen!

Anonymkode: ea249...449

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler bare at det har vært så mye styr rundt leger og pasienter. Det er jo litt skummelt at han skal behandle meg, for så ligge med meg dagen/natten derpå. Men takk for svar! Da kan jeg puste litt mer. TS

Anonymkode: 2eb8e...958

Jeg er gift med en lege. Du kan ikke date fastlegen din sånn at det er sagt med en gang. Du kan heller ikke date en du har ett vedvarende lege-pasient forhold til. 

MEN om du eks dater en fyr, havner i en bilulykke og den som er på vakt kirurgisk eller på legevakta er denne fyren og dere fortsetter å date etterpå så er det noe helt annet. Det er forskjell på tilfeldig møte pga vakt og lege-pasient forhold.

Og sånn at det er sagt så burde han informere overordnede om relasjonen deres just in case. Selv om ikke noe galt har skjedd.

Anonymkode: 6adc3...06d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder alle typer leger, ikke bare innenfor psykiatrien. Forskjellen her er at ts og legen innledet forholdet FØR hun fikk legehjelp, dermed kan han umulig ha misbrukt stillingen.

Så er det vel heller et spørsmål om du virkelig behøver ofte legehjelp i de sene nattetimer, ts ;) Bruk fastlegen!

Anonymkode: ea249...449

Jo, det vet jeg, kom bare med et par eksempel. Poenget var at han har ikke gjort noe ulovlig, så lenge de ikke har hatt noe lege/pasientforhold FØR de begynte å date. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han fast ansatt, og er der ganske ofte. Jeg måtte inn to ganger ila 2 kvelder, men ble innlagt siste og fikk dermed legehjelp på sykehus. Neste gang det er akutt tenker jeg å ringe nabokommunen, men er jo ikke prioritert der. Men kanskje det er en god grunn at jeg ikke vil bli behandlet av en jeg kjenner på min legevakt. Men tusen takk for svar :) Han er veldig profesjonell, og veldig flink i jobben sin. Det er ingenting som er over grensen eller som jeg ville reagert på om jeg ikke kjente han. Så det er jo fint. Takk til dere som har svart saklig! :)

Anonymkode: 2eb8e...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...