Gå til innhold

Har så dårlig samvittighet ovenfor datteren min!


Anciol

Anbefalte innlegg

Det hele begynte da vi flyttet til hjemstedet, mitt da ungene  var små, de fikk barnehageplass i en barnehage et god stykke unna, der knyttet datteren min vennskap med noen andre jenter, så vi fulgte barnehagen sitt råd, og lot datteren og sønnen vår begynne i klasse med barnehagevennene sine på en skole lagt unna der vi bor.

Datteren min skikket seg vel og fikk mange venner , guttungen min fant aldri helt roen på skolen da han er svært begavet gutt , så istedenfor å sosialisere likte han bedre ¨å sitte med nesen i en bok, og vise en litt arrogant holdning til de andre i klassen. Dette tok skolen opp med oss og mente at de burde begynne på lokalskolen ikke så langt fra bostedet vårt fordi det ville gi han sjangsen til å få flere venner, Vi satte oss imot det fordi han begynte å få en kamerat. Guttungen min ble bedre på skolen og gode venner med en gutt. 

Så brakte skolen det på bane igjen, og mannen min ble enig med dem. Jeg satte meg imot og overføre de, til den lokale skolen. Så en dag tok jeg telefonen fordi jeg er dritredd autoritetsfolk som rektorer etc, tørr ikke gå imot h'n. Så jeg overførte de til den andre skolen. Den dagen. gråt jeg fordi datteren min er skikkelig ulykkelig og lei fordi vi splitter henne fra vennene, men guttungen og er litt lei.

Grunnen til at ungene gikk på den skolen lengre unna var fordi de skulle gå med sine venner fra bearnehagen. 

På den skolen de begynner nå går den verste ungen i hele gaten, (klarte å unngå at datteren min kom i klasse med han). Han er meget ond, skyte piler etter dyr, plager andre barn, prøvde å overtale datteren min til usømmelig oppførsel etc. Moste rompetroll med steiner og kuttet frosk i to. Det som er ille er at han vil EIE datteren min og er veldig sjalu på de gamle vennene hennes og lar ikke andre barn være med henne.  

Og han må hun gå på skole med, heldigvis skal han gå i paralellklassen hennes! Vi har snakket med rektor på den nye skolen og han hørte på oss han er en meget god rektor:)!

Føler meg svart inni meg fordi datteren min er svært ulykkelig og griner en del, hun sier at hun IKKE vil gå på dne nye skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor må du flytte begge barna da? Kan ikke datteren din fortsette på den skolen hu gikk? 

Anonymkode: 557ae...4ac

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kontakte Mattilsynet/Barnevernet hvis du ser han skader dyr igjen? Prøv aller helst å ta bilde av det slik at du har bevis.

 

Jeg synes for øvrig det er rart at de ansatte på den gamle skolen deres ba dere om å bytte skole til barna deres. Hvorfor ikke bare sørge for å melde gutten på noen faste fritidsaktiviteter, så sant økonomien deres tåler det, og være svært aktive med å få til lekeavtaler for hans del? Å bytte skole innebærer jo mye unødig styr. Er det helt umulig for dem å bytte skole tilbake til den gamle igjen? Kan det være en mulighet for dere å flytte innenfor skolekretsen til gamleskolen deres slik at dere kan komme dere litt bort fra den andre gutten?

Anonymkode: 5ddb4...29a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med innlegget over her. Hvorfor flytte datteren din når det er sønnen din som har det vanskelig? 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi rektoren på den gamle skolen krevde at begge måtte bytte skole.. fordi hun og ville ha bedre av å få venner nærmere! og hun er livredd for å t bussen alene. HUn er veldig knyttet til broren og som passer på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det regler som sier at barn fra samme familie må gå på samme skole? Dersom barna deres i utgangspunktet fikk lov å gå på den andre skolen kan jeg ikke se hvorfor ikke datteren din skal kunne fortsette der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan dere ikke flytte nærmere, skolen barna går på?

Anonymkode: 53244...27f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min mener og at det ville være urettferdig mot sønnen vår om søsteren fikk fortsette på gamleskolen men ikke han! Og det ville guttungen gitt uttrykk for!  De fleste bortsett fra foreldrene mine og bror min , er enig om at begge må begynne på ny skole, fordi da blir det lettere for de å ha venner med hjem. og guttungen min ikke få skyldfølelse og føle at det var hANS SKYLD at de måtte bytte skole.

 

P.s BV er på saken om nabogutten! etter ,melding fra meg og en annen nabo som hadde fått datteren sin jult opp av han!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner godt du har vondt av datteren din. Er det overhode ingen mulighet for at hun kan fortsette på skolen et stykke unna med venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig spesielt ut at en rektor på en skole ber om at et søskenpar slutter der og begynner på en annen skole. Du skulle bare sagt nei takk til forslaget hvis du ikke var enig.

Anonymkode: 5a464...d19

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før vi får bedre økonomi enn vi har. Overskuddet av pengene våre går til ungene sine aktiviteter (begge driver aktiv kampsport) . :) VI har nok til mat og klær og en ferie i ny og ne og. Bpor mye gratis på geilo i foreldrene mine sin ferieleilighet! 

MEn visst datteren min overhodet ikke trives på den nye skolen, så trosser jeg mannen min og sender henne tilbake til den gamle skolen, da gir eg faen i hva andre syns!Q

 

PS unegen er 7 1/2 og 9 år!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anciol skrev:

Ikke før vi får bedre økonomi enn vi har. Overskuddet av pengene våre går til ungene sine aktiviteter (begge driver aktiv kampsport) . :) VI har nok til mat og klær og en ferie i ny og ne og. Bpor mye gratis på geilo i foreldrene mine sin ferieleilighet! 

MEn visst datteren min overhodet ikke trives på den nye skolen, så trosser jeg mannen min og sender henne tilbake til den gamle skolen, da gir eg faen i hva andre syns!Q

Enig med deg i det siste der. Synes det er feil at datteren din skal måtte lide under dette for at sønnen din ikke skal føle skyldfølelse over skolebytte.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så guttungen sitter med nesa i en bok fordi skolen ikke er utfordrene nok, og dette løses ved å sende han til en annen skole for å få venner? Er den andre skolen bedre? Hvis ikke vil han jo fortsatt sitte med nesa i en bok.

Er mest urolig for denne nabogutten. Hadde ikke turt å ha datteren min i nærheten i det hele tatt. Nok av mørke kriker og kroker i skolegården. Faren er at du får en datter som mister alle sine venner ved å flytte, blir trakasert av nabogutten, nekter å gå på skolen og eventuelle fysiske og psykiske skader dette kan medføre. Så har du sønnen som må passe på søsteren sin, vil slite med dårlig samvittighet uansett, og selv om dere flytter henne tilbake er skaden skjedd. 

Nå svartmaler jeg skikkelig, men ser ingen gevinst med å flytte hvis han nå begynner å sosialisere på gamleskolen. Nå mister han jo den ene vennen han har. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja guttungen min regnet ut matteboken lenge før de andre og er ferdig med oppgaver lenge før de andre, og viu har sendt med han sudoku og noen bøker, men læreren hans gav MEG rødt merke i boken for å sende med han slikt!!  Læreren vi styre !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørest ut som et skikkelig feilgrep. Hold nå henne unna den gutten. LANGT UNNA.

Hvorfor kan du ikke flytte ungene tilbake?

Anonymkode: 0271e...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JA det er et feilgrep!  Har lagt en agenda da i hodet mitt, mannen min skal flytte til en annen by og ta jernbanefører utdannelse, så han får bedre jobb. Og skal klare å overtale han til å flytte tilbake til gamleskolen innen 2 år, det er penger det står på, jeg jobber for å få en bedre jobb og, så vi får boliglån. og når jeg briger angeren min på banen så soer mannen min at jeg må slutte å dvele ved det og vokse opp!

MAnnen min står på sitt og orker ikke krangle, er redd rektoren på den forrige skolen og fordi inndirekte fikk vi en følelse av at h'n vil ha guttungen vekk  og at h'n kunne være troende til å melde oss til BV visst h'n mente at vi ikke flyttet ungene til en annen skole, pga barnets beste! Og er livredd BV!

Pappa sier at han kommer til å hente ungene hver dag og gå tur med hunden like ved skole for å passe på! Pappa er pensjonist1

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anciol skrev:

Ja guttungen min regnet ut matteboken lenge før de andre og er ferdig med oppgaver lenge før de andre, og viu har sendt med han sudoku og noen bøker, men læreren hans gav MEG rødt merke i boken for å sende med han slikt!!  Læreren vi styre !!

At det var?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAnnen min kommer fra en slik familie, men jeg kommer fra en resurssterk familie som hjelper meg masse, jeg prøver mitt beste men føler stadig at jeg motarbeides av mannen min. Ser frem til han flytter for å fullføre utdannelsen sin, da kan jeg styre mer som JEG vil. og visst jeg får en gylden sjangse så griper jeg den og skaffer meg nytt hus og flytter med ungene mine til deres gamle, skole, er langt fra resurssvak . Det er de forbanna pengene som det står på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår ikke som en ressurssterk mor, når du stadig må føye deg etter andre og i tillegg er livredd for rektorer og andre autoritetspersoner.

Når du opptrer på vegne av din datter og skal ta beslutninger til hennes beste så kan du ikke være redd for parter med avvikende interesser. Du må være beinhard i forhandlinger, være taktisk om nødvendig, ha klare mål og være beredt på gjøre det som må til for å nå de. Om nødvendig så forlater du mannen din om han står i veien for din datter.

Penger er et middel, et verktøy, for å oppnå noe annet. Er det penger det står på for at din datter skal få en lykkelig barndom og en god start på livet, så gjør du det som trengs uansett hva slags offer det snakk om. Særlig hvis det bare er snakk om din egen stolthet eller ditt ekteskap. Dette handler ikke om deg, det handler om dine barn.

Hadde du vært ansatt i og representert en bedrift i forhandlinger med de egenskapene og tafattheten du utviser her, så hadde du fått sparken på flekke. Men din barn må dessverre leve med og ta konsekvensene av dine valg.

Anonymkode: 6c262...3fe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...