Gå til innhold

Sengekant vugge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått låne en vugge med sprinkler til baby. Jeg tenker at baby sikkert sover i babynest i vuggen uansett, hvis ikke det blir veldig trangt? Han er ikke født enda så jeg vet ikke.. Etter et raskt søk på Google fant jeg ut at det fins sengekanter spesielt til vugge, men er det nødvendig? Bortkastede penger?

Anonymkode: 4372e...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått låne en vugge med sprinkler til baby. Jeg tenker at baby sikkert sover i babynest i vuggen uansett, hvis ikke det blir veldig trangt? Han er ikke født enda så jeg vet ikke.. Etter et raskt søk på Google fant jeg ut at det fins sengekanter spesielt til vugge, men er det nødvendig? Bortkastede penger?

Anonymkode: 4372e...fa4

Er viktigere med sengekant når baby er mer bevegelig og kjører hodet inn i sprinkelsengen :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Runforit skrev:

Er viktigere med sengekant når baby er mer bevegelig og kjører hodet inn i sprinkelsengen :sprettoy:

Hehe ja ikke sant..når sånn ca er det? Vil helst bruke vuggen så lenge som mulig, til han begynner å sette seg opp om det går an.. Blir det overkill mer både sengekant og nest i vuggen? 

Anonymkode: 4372e...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sånn bedside seng fra Stokke, antar det er noe av samme størrelsen (liten seng).

Vi brukte ingenting for hun klarte ikke bevege seg noe særlig. Vi valgte å ikke bruke babynest for å venne henne til å sove "fritt" fra starten av. Null problem :) Hun våknet på akkurat samme sted som hun sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe ja ikke sant..når sånn ca er det? Vil helst bruke vuggen så lenge som mulig, til han begynner å sette seg opp om det går an.. Blir det overkill mer både sengekant og nest i vuggen? 

Anonymkode: 4372e...fa4

Litt individuelt, men når de starter å rulle. Ha den liggende til du hører "dunk" og "hyyyyl" :ler:

Anbefaler sånn tykk en da de tynne og fine sengekantene ikke funker til annet en pynt når det kommer til hodeskalling :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler ikke sengekant i det hele tatt.

Anonymkode: 63f75...883

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chillpill
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler ikke sengekant i det hele tatt.

Anonymkode: 63f75...883

Og ikke babynest heller. Bruker det bare om dagen under oppsyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler ikke sengekant i det hele tatt.

Anonymkode: 63f75...883

Gjelder barn som ikke kan snu hodet enda. Når baby begynner å bli såpass stor at den kan rulle frem og tilbake så er det ikke påpekt noe fare. 

"hach forklarer at spedbarn mangler den motoriske evnen og styrken som trengs for å kunne snu hodet dersom de for eksempel ruller inn i noe som hindrer dem i å puste."

Noen har blitt kvelt av snorer etc, men derfor jeg anbefaler den som er som en madrass. Ikke noe snorer eller annet som er farlig. Jeg måtte ha det fordi Mini her knuste hodet inn i sidene når han tok sats for å sprette fremover i sengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...