Gå til innhold

Bikini og hijab


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Iranske menn tar på seg hijab i solidaritet med Iranske kvinner. Bør norske menn begynne med bh/bikinitopp i solidaritet med norske kvinner? 

http://www.dagbladet.no/kultur/iranske-menn-ikler-seg-hijab-for-a-stotte-landets-kvinner/60347068 

 

Anonymkode: a05d6...409

Du må være mann, siden du ikke skjønner at kvinner ofte trenger støtte til brystene sine. Det har heller ingenting med religiøse påbud å gjøre. Du stod jo på med den samme dumme sammenlikningen i Burkini-tråden. 

Jeg antar at kvinner med hijab ikke trenger støtte til hodet sitt? 

Anonymkode: 1a1c7...db0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at noen menn gjør dette.

Men mye bedre hvis alle kvinner kaster de undertrykkende klesplagene.

Har norske menn for store pupper slik at de har behov for å bruke bh/bikini? Det hadde jeg ikke lagt merke til, TS. Eller er bh og bikini påbud og tvunget på kvinner av en religion? I så fall hvilken religion tenker du på?

Tenk litt mer før du skriver, du.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7/30/2016 at 19.48, AnonymBruker skrev:

Du må være mann, siden du ikke skjønner at kvinner ofte trenger støtte til brystene sine. Det har heller ingenting med religiøse påbud å gjøre. Du stod jo på med den samme dumme sammenlikningen i Burkini-tråden. 

Jeg antar at kvinner med hijab ikke trenger støtte til hodet sitt? 

Anonymkode: 1a1c7...db0

Du er en nok en liten kverulant selv. Free-the-nipple og toppløsbevelsen ønsker selvfølgelig ikke å tvinge kvinner som trenger støtte til å kaste BHen. Det er snakk om å gi lov til de som ikke trenger støtte og som ønsker å være toppløse. Han/hun som du trolig refererer til i den andre tråden hevdet heller ikke det du skriver. Dette er bare noe du skriver fordi du går tom for argumenter.

Helt uavhengig av burkini/hijab debatten så kunne selvfølgelig menn demonstrert med bikinitopper i badeanlegg. Jeg tror folk hadde tatt poenget.

Anonymkode: 313e1...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en nok en liten kverulant selv. Free-the-nipple og toppløsbevelsen ønsker selvfølgelig ikke å tvinge kvinner som trenger støtte til å kaste BHen. Det er snakk om å gi lov til de som ikke trenger støtte og som ønsker å være toppløse. Han/hun som du trolig refererer til i den andre tråden hevdet heller ikke det du skriver. Dette er bare noe du skriver fordi du går tom for argumenter.

Helt uavhengig av burkini/hijab debatten så kunne selvfølgelig menn demonstrert med bikinitopper i badeanlegg. Jeg tror folk hadde tatt poenget.

Anonymkode: 313e1...1b5

Hvilket poeng skulle menn i bikinitopper skape? Hvorfor i all verden avspore en debatt om kvinneundertrykking via religiøse plagg til å handle om menn i bikini? Idiotisk. Det er veldig få kvinner som har noe behov og ønske om å gå toppløse, og det har null med religion å gjøre. Det er et ikke-problem. Det er bare en avsporing fra den egentlige hijab-debatten, for å få fokuset vekk fra hva det egentlig handler om, nemlig kontroll av kvinners frihet og seksualitet. 

Anonymkode: 1a1c7...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale medier = større ytringsfrihet. Herlig å se! Dette skal handle om fritt valg. Er litt morsomt å følge med på at sosial medier kan være med på å svekke ordene til gamle menn ute etter makt og penger. Ikke så lett å holde folket i lenker som tidligere nei. 

Anonymkode: 12297...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket poeng skulle menn i bikinitopper skape? Hvorfor i all verden avspore en debatt om kvinneundertrykking via religiøse plagg til å handle om menn i bikini? Idiotisk. Det er veldig få kvinner som har noe behov og ønske om å gå toppløse, og det har null med religion å gjøre. Det er et ikke-problem. Det er bare en avsporing fra den egentlige hijab-debatten, for å få fokuset vekk fra hva det egentlig handler om, nemlig kontroll av kvinners frihet og seksualitet. 

Anonymkode: 1a1c7...db0

Jeg har bare rukket å skumme gjennom deler av burkinitråden. Du mener tydeligvis at burkini og hijab er et mye støtte problem for brukerne selv enn bikini-topp-tvang er for norske kvinner. Har du noe tallreferanse for dette? Hvor mange mener du de toppløse må være før du  ikke lenger omtaler topptvang som et ikke-problem? Mener du at man kun skal kjempe mot diskriminering som tar utgangspunkt i religion og ikke i kultur?

Du forstår ikke menn-i-bikini poenget. Det er ikke lov for kvinner å være toppløse i offentlige bad. Noen mener det er mot likestilling. Siden kvinnene ikke kan være toppløse så kunne det være et solidarisk poeng for mennene å kle seg slik det kreves av kvinnene. Uansett om du synes det er en god eller dårlig sak burde det være mulig å forstå solidaritespoenget.

Anonymkode: 17d0c...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er påbudt i Iran. Det er for en god sak og kan ikke sammenlignes med menn i bikini "i solidaritet med norske kvinner"

Anonymkode: 8f305...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare rukket å skumme gjennom deler av burkinitråden. Du mener tydeligvis at burkini og hijab er et mye støtte problem for brukerne selv enn bikini-topp-tvang er for norske kvinner. Har du noe tallreferanse for dette? Hvor mange mener du de toppløse må være før du  ikke lenger omtaler topptvang som et ikke-problem? Mener du at man kun skal kjempe mot diskriminering som tar utgangspunkt i religion og ikke i kultur?

Du forstår ikke menn-i-bikini poenget. Det er ikke lov for kvinner å være toppløse i offentlige bad. Noen mener det er mot likestilling. Siden kvinnene ikke kan være toppløse så kunne det være et solidarisk poeng for mennene å kle seg slik det kreves av kvinnene. Uansett om du synes det er en god eller dårlig sak burde det være mulig å forstå solidaritespoenget.

Anonymkode: 17d0c...dbf

Tallreferanser, hva faen? Tror du virkelig noen forsker på en problemstilling som ikke eksisterer i virkeligheten? Den er nemlig bare ei ditt hode. Det er helt irrelevant å sammenlikne religiøse tvangsplagg med et plagg man pynter seg på stranda med. Det at du oppfatter badetøy som diskriminering er som å sammenlikne blomster og vannkopper. Det ene pynter opp (bikini) det andre er en sykdom. 

Du får intervjue norske kvinner og finne ut om noen oppfatter det som diskirminerende å ikke slenge rundt med brystene til enhver tid. Du argumenterte vel for nudisme i den forrige tråden. 

Du aner jo ikke hvem som er hvem i den forrige tråden, det er mange ab'ere som mente det samme som meg.

Anonymkode: 1a1c7...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tallreferanser, hva faen? Tror du virkelig noen forsker på en problemstilling som ikke eksisterer i virkeligheten? Den er nemlig bare ei ditt hode. Det er helt irrelevant å sammenlikne religiøse tvangsplagg med et plagg man pynter seg på stranda med. Det at du oppfatter badetøy som diskriminering er som å sammenlikne blomster og vannkopper. Det ene pynter opp (bikini) det andre er en sykdom. 

Du får intervjue norske kvinner og finne ut om noen oppfatter det som diskirminerende å ikke slenge rundt med brystene til enhver tid. Du argumenterte vel for nudisme i den forrige tråden. 

Du aner jo ikke hvem som er hvem i den forrige tråden, det er mange ab'ere som mente det samme som meg.

Anonymkode: 1a1c7...db0

Det er du som påstår at topptvang ikke er noe problem for noen. Da får du argumenter for det. At det ikke er noe problem for deg og dine venninner betyr ikke at det ikke er noe problem for andre. Jeg synes startinnlegget hadde en artig vinkling på dette og tror du tar det for seriøst. Litt usikker på hva du mener med nudisme i den forrige tråden (det heter naturisme) men jeg synes det er helt greit at de som ønsker det skal få praktisere det. (Gidder ikke lese gjennom hele tråden).

Det jeg reagerer på er argumentasjonsteknikken din her i tråden. At noen ønsker en mulighet for de som ønsker det betyr ikke at alle skal tvinges til å måtte gjøre det. Startinnlegget antyder at de som ønsker å være toppløse skal få lov til det. Du angriper TS tilbake med at dette er galt fordi ikke alle kan være toppløse. Alle behøver ikke være like. Men dette er vel typisk KG-argumentasjon - fra den ene ytterlighet til den andre. At det kan finnes noen i mellom er umulig for mange av debattantene på KG.

Anonymkode: 17d0c...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...