Gå til innhold

Blindtarmbetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har operert blindtarmen med kikhullsoprasjon? Jeg har nylig blitt operert, å kommet hjem igjen. Men fikk beskjed om å ta paracet som smertelindring. Syns ikke det hjelper noe særlig, burde jeg ringe til de for å få noe mer eller er det vanlig å bare bruke paracet? 

Anonymkode: 8dca3...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde samme for et par år siden, fikk kun paracet (ikke tilbud om annet) men det føltes ikke som om det hjalp. Synes første uken etter operasjon var vondt, vanskelig å stå/gå oppreist. Men om du har smerter, skader det jo ikke å ringe legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte også blindtarmen for et par år siden. Fikk kun paracet, og husker at jeg fortsatt synes det var vondt. For meg var luftsmertene verst (luft som blir igjen etter at de har fylt buken med luft under operasjonen), og det er visst ikke så lett å lindre disse smertene ifølge legen. 

Anonymkode: fe05c...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei
Jeg hadde en slik opperasjon for litt over ett år siden. Jeg fikk da resept på noen sinnsyke painkillers. Husker desverre ikke hva de heter.  Men de første dagene etter opperasjon er helt jævlige. Jeg klarte ingenting og bare det å sette seg opp eller hoste gjorde ekstremt vondt.  Men når luften har forlatt kroppen (den forlater via skuldrene, så når du har mest vondt der så nermer det seg slitten) så blir alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blindtarmen ved kikhullsoperasjon i juni. Fikk med meg Tromadol hjem, og tok Paracet i tillegg. Jeg slet veldig med å sove pga luftsmertene, og da var Tromadolen god å ha. 

Jeg ville ringt, ev tatt kontakt med fastlege. 

Anonymkode: 3bff6...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...