Gå til innhold

Jeg tør ikke bo på østlandet mer pga terror og asylsøkere, hvor er det trygt å bo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada, det er sikkert mange som synes jeg er pinglete. Jeg bor i Lillestrøm og jobber i Oslo. Jeg er livredd for terror, bare venter på at det smeller i Oslo. Jeg har venner i Oslo jeg ikke besøker mer fordi jeg ikke tør å oppholde meg i byen der lenger enn jeg må. Her i Lillestrøm føler jeg meg heller ikke trygg. Har sluttet å gå tur på kveldstid fordi jeg flere ganger har blitt fulgt etter av utenlandske menn. Helt forferdelig. :( 

Hvor i Norge er det trygt? Jeg sjekket ut Skien men der kom det opp masse artikler om vold, asylmottak og voldelig innvanderungdom som var et stort problem. Artiklene var noen år gamle, men jeg har ingen grunn for å tro det har bedret seg nå som vi har fått enda flere asylsøkere/immigranter hit. 

Dere som er trygge og tør å gå ut som kvinne når som helst på døgnet, jogge i skogen alene, gå full hjem fra byen alene - hvor bor dere? 

Anonymkode: cda69...e80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor midt i Oslo, og føler meg helt trygg. Dette høres såpass ekstremt ut at det kanskje er på tide å ta en tur til psykolog? Totalt irrasjonelt er det hvertfall.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, det er sikkert mange som synes jeg er pinglete. Jeg bor i Lillestrøm og jobber i Oslo. Jeg er livredd for terror, bare venter på at det smeller i Oslo. Jeg har venner i Oslo jeg ikke besøker mer fordi jeg ikke tør å oppholde meg i byen der lenger enn jeg må. Her i Lillestrøm føler jeg meg heller ikke trygg. Har sluttet å gå tur på kveldstid fordi jeg flere ganger har blitt fulgt etter av utenlandske menn. Helt forferdelig. :( 

Hvor i Norge er det trygt? Jeg sjekket ut Skien men der kom det opp masse artikler om vold, asylmottak og voldelig innvanderungdom som var et stort problem. Artiklene var noen år gamle, men jeg har ingen grunn for å tro det har bedret seg nå som vi har fått enda flere asylsøkere/immigranter hit. 

Dere som er trygge og tør å gå ut som kvinne når som helst på døgnet, jogge i skogen alene, gå full hjem fra byen alene - hvor bor dere? 

Anonymkode: cda69...e80

Bor på Oslos vestkant, og føler meg ikke utrygg noe sted i hele Oslo. Drar vel ikke til Goruddalen etter det mørkt alene eller går alene til Grønland, men har ikke noe å gjøre der heller. Har aldri hatt ubehagelige opplevelser pga innvandrere. Eneste ubehagelige er at jeg er redd de skal bli for mange her, redd for at de skal få flere barn og synes de ødelegger stemninga. Då jeg vil si at det er trygt å bo her..

Anonymkode: b5929...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citpensacola skrev:

Jeg bor midt i Oslo, og føler meg helt trygg. Dette høres såpass ekstremt ut at det kanskje er på tide å ta en tur til psykolog? Totalt irrasjonelt er det hvertfall.

Vel, du er heldig om du ikke har hatt de samme opplevelsene med utenlandske menn som jeg har. Jeg tar ikke sjansen mer. Ønsker barn snart, og tør absolutt ikke utsette dem for dette. Flott at du føler deg trygg, men jeg ønsker å flytte. Psykolog er jeg ikke interessert i. ts 

Anonymkode: cda69...e80

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo. Går i byen hele døgnet, men raser ikke full rundt.  Ikke fordi jeg ikke tør, men fordi jeg aldri drikker så mye. Jogger i  skog og mark, men ikke på natta. 

Før bodde jeg i Sandefjord. Følte meg trygg der også. Gikk alltid hjem fra byen. Har aldri vært redd. Men nå tenker jeg aldri på hva som kan skje dersom,  hvis, i så fall. Hva er vitsen med det? De fleste som blir myrdet.,  blir drept av noen de kjenner, men kan ikke tenke på alle som potensielle mordere for det. 

Anonymkode: d0391...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor på Oslos vestkant, og føler meg ikke utrygg noe sted i hele Oslo. Drar vel ikke til Goruddalen etter det mørkt alene eller går alene til Grønland, men har ikke noe å gjøre der heller. Har aldri hatt ubehagelige opplevelser pga innvandrere. Eneste ubehagelige er at jeg er redd de skal bli for mange her, redd for at de skal få flere barn og synes de ødelegger stemninga. Då jeg vil si at det er trygt å bo her..

Anonymkode: b5929...289

Flott at du aldri har hatt ubehagelig opplevelser. Jeg derimot, er som en magnet på utenlandske menn som jeg tipper er asylsøkere (null norsk språk, henger i store gjenger osv). Jeg går helt normalt kledd og søker aldri kontakt med dem så jeg aner ikke hvorfor dette skjer. Men det er forferdelig ubehagelig og jeg orker ikke mer. Jeg flytter. ts 

Anonymkode: cda69...e80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg trygg i Nord-Norge :)

Anonymkode: 742d4...ceb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg trygg i Nord-Norge :)

Anonymkode: 742d4...ceb

Hvor i Nord Norge bor du?

Nord Norge er et av stedene jeg vurderer. Problemet er at det er lite jobber der (jeg har en jobb som det er flest av litt store byer). Er også litt kjipt at det er mye fraflytting mange steder, og at det kan da være vanskelig å få solgt igjen om jeg også må flytte pga lite jobb. ts 

Anonymkode: cda69...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg din rasist

Anonymkode: 26fc5...b32

Herlighet, jeg må da få lov å gjøre min egen risikovurdering basert på hendelser jeg opplever stadig oftere i mitt liv. ts 

Anonymkode: cda69...e80

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg trygg på sørlandet

Anonymkode: 414f2...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går full alene på Grønland rett som det er. Aldri opplevd ubehageligheter. Oslo og Norge er trygt. 

Anonymkode: 59a79...d5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg trygg på sørlandet

Anonymkode: 414f2...ef1

Hvor på Sørlandet? :) 

Anonymkode: cda69...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du beskriver her er faktisk en irasjonell frykt. Det er ikke bostedet som er problemet ditt, men deg selv. Særlig det med terrorangrep er jo helt usannsynlig. Det er mye større sannsynlighet for at du dør i en bilulykke.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citpensacola skrev:

Det du beskriver her er faktisk en irasjonell frykt. Det er ikke bostedet som er problemet ditt, men deg selv. Særlig det med terrorangrep er jo helt usannsynlig. Det er mye større sannsynlighet for at du dør i en bilulykke.

Ok, du synes den er irrasjonell, jeg synes den er rasjonell.. Det er ikke kun terrorfrykt jeg har, jeg er redd for å bli overfalt av utenlandske menn. Opplever stadig oftere å bli forfulgt og det er grusomt. Har hund og klarer ikke være god hundeeier mer fordi jeg nekter å gå ut etter kl 6-7 på kvelden. ts 

Anonymkode: cda69...e80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i Oslo, rett ved der bomba til Breivik smalt 22. juli. Er ikke redd for å være på jobb.

Føler meg ikke spesielt utrygg over Grønland utpå kvelden i sivil og heller ikke på dagtid på jobb.

Bor utenfor Oslo.

Jeg vil mene frykten din slik du beskriver den er irrasjonell. Den hemmer livet ditt og om du bare baserer den på de menneskene du beskriver så er den irrasonell. Du opplever det ubehagelig og det er forståelig, men det er et stykke fra ubehag til overhengende fare.

Hvordan har du kommet frem til at liv og helse er i fare ved å bo på Lillestrøm og jobbe i byen?

Anonymkode: 7c358...af4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i Oslo, rett ved der bomba til Breivik smalt 22. juli. Er ikke redd for å være på jobb.

Føler meg ikke spesielt utrygg over Grønland utpå kvelden i sivil og heller ikke på dagtid på jobb.

Bor utenfor Oslo.

Jeg vil mene frykten din slik du beskriver den er irrasjonell. Den hemmer livet ditt og om du bare baserer den på de menneskene du beskriver så er den irrasonell. Du opplever det ubehagelig og det er forståelig, men det er et stykke fra ubehag til overhengende fare.

Hvordan har du kommet frem til at liv og helse er i fare ved å bo på Lillestrøm og jobbe i byen?

Anonymkode: 7c358...af4

Jeg er egentlig ikke interessert i at folk synes min frykt er irrasjonell. Jeg ser at dere synes det, men jeg har likevel tatt valget om å flytte. Jeg opplever stadig oftere å bli forfulgt her i Lillestrøm og jeg gruer meg til å gå ut hver dag. Jeg vil derfor bo på et tryggere og roligere sted, ihvertfall nå som jeg vil ha barn. Dette er et valg jeg står for. ts 

Anonymkode: cda69...e80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor på Sørlandet? :) 

Anonymkode: cda69...e80

En liten by i vest agder

Anonymkode: 414f2...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En liten by i vest agder

Anonymkode: 414f2...ef1

Ok. på sørlandet har jeg sett litt på å bo i Tvedestrand og jobbe i Arendal. ts 

Anonymkode: cda69...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ikke interessert i at folk synes min frykt er irrasjonell. Jeg ser at dere synes det, men jeg har likevel tatt valget om å flytte. Jeg opplever stadig oftere å bli forfulgt her i Lillestrøm og jeg gruer meg til å gå ut hver dag. Jeg vil derfor bo på et tryggere og roligere sted, ihvertfall nå som jeg vil ha barn. Dette er et valg jeg står for. ts 

Anonymkode: cda69...e80

Ok, da er spørsmålet ditt et annen enn det du innledningsvis spør om.

Så hva vil du ha svar på? Hvilken norsk by som ligger lengst mulig fra et asylmottak? Hvor det er færrest innvandrere/migranter eller asylsøkere? Hvor terrortrusselen er definert som lavest?

Du må innse at folkopplever den frykten du beskriver som å være irrasonell.

Anonymkode: 7c358...af4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...