Gå til innhold

Definisjon av kjønn


debatant

Anbefalte innlegg

Vi har i dag to kjønn, mann og dame, og godt over 20 - 40 sinnslidelser. Er dette noe nytt med generasjonen som nå vokser opp at de trenger såpass my mer psykriatisk veiledning enn tidligere generasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjønn er mer enn de ytre, da det finnes de som fødes med uklare kjønnsorgan eller de som har Klinefelter syndrom, Turners syndrom. 

Anonymkode: 41801...948

Det kan godt være at Klinefelter ogTurneres er syndromer. Men det er ikke mann og kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike syndromer viser det at det ikke alltid er nok å definere kjønn ut fra hvordan kjønnsorganene ser ut på utsiden av kroppen. 

Anonymkode: 41801...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike syndromer viser det at det ikke alltid er nok å definere kjønn ut fra hvordan kjønnsorganene ser ut på utsiden av kroppen. 

Anonymkode: 41801...948

Det forrandrer ikke at menn har utovertiss og kvinner det motsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forteller at kjønnsorganene ikke nødvendigvis er beskrivende for hvilke kjønnskromosmer personen har. 

Anonymkode: 41801...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det forteller at kjønnsorganene ikke nødvendigvis er beskrivende for hvilke kjønnskromosmer personen har. 

Anonymkode: 41801...948

Hvor mange på prideparade tror du hadde Klinefelter syndrom eller Turners syndrom eller, og var i tvil omhvordan kjønsorganer de hadde?

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommenterer ut fra overskriften på tråden her.  Pride har ingenting med mine kommentarer å gjøre. Jeg påpeker bare at utseende på kjønnsorganer ikke alltid kan definere kjønnet til personer, da det finnes de som er født med f.eks. andre kjønnskromosmer enn XY eller XX. 

Anonymkode: 41801...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommenterer ut fra overskriften på tråden her.  Pride har ingenting med mine kommentarer å gjøre. Jeg påpeker bare at utseende på kjønnsorganer ikke alltid kan definere kjønnet til personer, da det finnes de som er født med f.eks. andre kjønnskromosmer enn XY eller XX. 

Anonymkode: 41801...948


Hvem snakker du om her? Og hvilke kjønskromosomer har vedkomende?

 

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommenterer ut fra overskriften på tråden her.  Pride har ingenting med mine kommentarer å gjøre. Jeg påpeker bare at utseende på kjønnsorganer ikke alltid kan definere kjønnet til personer, da det finnes de som er født med f.eks. andre kjønnskromosmer enn XY eller XX. 

Kjønn er ikke unikt for mennesket. Innover/utover tiss har lite å si for kjønn til f.eks amøber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Midgard skrev:

Kjønn er ikke unikt for mennesket. Innover/utover tiss har lite å si for kjønn til f.eks amøber.

Hvem her inne skriver om amøber?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, debatant skrev:


Hvem snakker du om her? Og hvilke kjønskromosomer har vedkomende?

 

Så du kjenner ikke til dette? Du har jo nettopp svart på mine kommentarer vedrørende både Turners og Klinefelters syndrom. Burde du ikke ha kunnskaper om slike biologiske tilfeller dersom du skal starte et tema om definisjonen av kjønn? 

Anonymkode: 41801...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Midgard skrev:

Kjønn er ikke unikt for mennesket. Innover/utover tiss har lite å si for kjønn til f.eks amøber.

Hva har det med mitt innlegg å gjøre? 

Anonymkode: 41801...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjenner ikke til dette? Du har jo nettopp svart på mine kommentarer vedrørende både Turners og Klinefelters syndrom. Burde du ikke ha kunnskaper om slike biologiske tilfeller dersom du skal starte et tema om definisjonen av kjønn? 

Anonymkode: 41801...948

Menn og kvinner er ikke syndromer selv om det finnes. Hvor gammel er du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Midgard skrev:

Ser du ikkje sammenhengen ?

det er ikke amøber vi debatterer her....

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Midgard skrev:

Ser du ikkje sammenhengen ?

Hvis det er meg du spør, så gjør jeg ikke det nei. 

Anonymkode: 41801...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, debatant skrev:

Det forrandrer ikke at menn har utovertiss og kvinner det motsatte.

Så hvis du mister utovertissen din i en eller annen form for ulykke, er du ikke mann lenger da? Sitter hele manndomen din i snoppen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi få full likestilling mellom alle kjønn, bør kjønn gjøres til en irrelevant variabel i alle sammenhenger. En beskjeden start er å fjerne ord som han, hun, mann og kvinne fra det norske språket. I Sverige er det innført hen som pronomen, og dette bør vi konsekvent benytte også i Norge. Det å ha kjønnsdefinerende personnummer er direkte diskriminerende, og dette må endres.

Vi må begynne å se på hverandre som mennesker og se på kjønnskarakteristika som like uinteressant som hudfarge.  

Anonymkode: 75cca...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi få full likestilling mellom alle kjønn, bør kjønn gjøres til en irrelevant variabel i alle sammenhenger. En beskjeden start er å fjerne ord som han, hun, mann og kvinne fra det norske språket. I Sverige er det innført hen som pronomen, og dette bør vi konsekvent benytte også i Norge. Det å ha kjønnsdefinerende personnummer er direkte diskriminerende, og dette må endres.

Vi må begynne å se på hverandre som mennesker og se på kjønnskarakteristika som like uinteressant som hudfarge.  

Anonymkode: 75cca...cc4

Doubleplus good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...