Gå til innhold

Krigen mot gutter


Jus sanguinis

Anbefalte innlegg

Dette er en video fra USA, men forholdene og resultatene er nærmest identiske med Norge. Så spørsmålet er egentlig hvordan vi har kommet hit? Hvordan har det vært mulig at noen har ført og fører en regelrett krig mot gutter med det resultat at gutter ender opp som skoletapere, uten at noen reagerer og protesterer?

Hva synes dere som har guttebarn om dette? Er dette noe dere aksepterer? Er dere enig i at det skal være sånn? Hva føler dere når dere sender gutten deres til en skole som aktivt motarbeider ham til fordel for jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Jus sanguinis skrev:

noen har ført og fører en regelrett krig mot gutter med det resultat at gutter ender opp som skoletapere,

gutten deres til en skole som aktivt motarbeider ham til fordel for jenter?

Herregud,, Det hadde vært en intressant diskusjon, men når du legger deg på det nivået, gidder jeg ikke.

Anonymkode: 5a147...6d4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bryr seg om at gutter også kan ha problemer. Gutter er tross alt verdiløse i dagens vestlige samfunn.

Anonymkode: 078a6...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Dette er en video fra USA, men forholdene og resultatene er nærmest identiske med Norge. Så spørsmålet er egentlig hvordan vi har kommet hit? Hvordan har det vært mulig at noen har ført og fører en regelrett krig mot gutter med det resultat at gutter ender opp som skoletapere, uten at noen reagerer og protesterer?

Hva synes dere som har guttebarn om dette? Er dette noe dere aksepterer? Er dere enig i at det skal være sånn? Hva føler dere når dere sender gutten deres til en skole som aktivt motarbeider ham til fordel for jenter?

Det er mye politisk styrt feminisme I Norge. Kjønnskvotering uten tanke på faglig kompetanse. Alt dette er farlig åå sikt. Det ødelegger den naturlige samfunsstrukturen. 

Skolens mål har vært å satse på jenter utover det den naturlige samfunsstrukturen utvikler selv. Her er jenter gitt fordeler Iform av opplæringen I skolen. Gutters undervisning  har I større grad stått stille I tilpassing av undervisningen lik samfunnet ellers. 

DetteDette et skapt av politikk som er mislykket I den grad at det er blitt skjev oppfølging av gutter. Deres fysiske utfoldelse er ikke hensyntatt. 

Det hele vil gi store samfunnsmessige problemer om det ikke straks rettes opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke glem at for 40-50 år siden var det mye mer fokus på lydighet og disiplin i skolen, og guttene måtte sitte stille og konsentrert uten å "få være gutter." Den gangen gjorde guttene det bedre enn jenter. Jeg tror det handler mer om at barn trenger krav, og ikke skal forståes i hjel. 

Det har ikke vært noen satsning på jenter på bekostning av guttene, men derimot tåler gutter dårligere å ikke ha faste rammer og disiplin. Man må stille krav, og ikke akseptere uro og unnasluntring.

Dette er 68'ernes skyld, og handler overhode ikke om hverken feminisme eller noen konspirasjon mot gutter.

Anonymkode: f7092...cd4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bryr seg om at gutter også kan ha problemer. Gutter er tross alt verdiløse i dagens vestlige samfunn.

Anonymkode: 078a6...835

For noe tull!

Anonymkode: 8a753...050

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull!

Anonymkode: 8a753...050

Tull å reagere på tråder og innlegg som er kun for provosere.

Aller beste er om man ikke oppmuntrer denne typen oppførsel til enkelte bruker.

Anonymkode: 5a147...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tull å reagere på tråder og innlegg som er kun for provosere.

Aller beste er om man ikke oppmuntrer denne typen oppførsel til enkelte bruker.

Anonymkode: 5a147...6d4

Så du hva jeg svarte på?

Anonymkode: 8a753...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du hva jeg svarte på?

Anonymkode: 8a753...050

Ja.

Anonymkode: 5a147...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Du er mann, men får ikke respekten du fortjener? Vil du ta full kontroll over samfunn og kvinner? Hvordan kan du innføre et macho-samfunn hvor kvinnehat er «normalt»Det tar litt tid å ødelegge et likestilt samfunn, men hvis du følger disse punktene en etter en, vil du til slutt sitte med makta, mens kvinnene sitter der de fortjener. På bånn. Lykke til.

  Vær mange og sinte. 

 Du må være offeret – uansett.

 Allier deg med ateister, feminister og politikere.

 Snu opp ned på alt. 

Gå til verbalt angrep på kvinner: Gjør ordet «hore» legitimt. 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snuppi skrev:

Du er mann, men får ikke respekten du fortjener? Vil du ta full kontroll over samfunn og kvinner? Hvordan kan du innføre et macho-samfunn hvor kvinnehat er «normalt»Det tar litt tid å ødelegge et likestilt samfunn, men hvis du følger disse punktene en etter en, vil du til slutt sitte med makta, mens kvinnene sitter der de fortjener. På bånn. Lykke til.

  Vær mange og sinte. 

 Du må være offeret – uansett.

 Allier deg med ateister, feminister og politikere.

 Snu opp ned på alt. 

Gå til verbalt angrep på kvinner: Gjør ordet «hore» legitimt. 

Kjenner det bolber og bruser i blodet når du setter folk på plass :rodme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres like tullete ut som tyttebærkrigen 

Anonymkode: 1bad6...ecd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Kjenner det bolber og bruser i blodet når du setter folk på plass :rodme:

Love connection? :)

Anonymkode: 5a147...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres like tullete ut som tyttebærkrigen 

Anonymkode: 1bad6...ecd

Kvinnesjåvinistisk hersketeknikk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at for 40-50 år siden var det mye mer fokus på lydighet og disiplin i skolen, og guttene måtte sitte stille og konsentrert uten å "få være gutter." Den gangen gjorde guttene det bedre enn jenter. Jeg tror det handler mer om at barn trenger krav, og ikke skal forståes i hjel. 

Anonymkode: f7092...cd4

Dette er mine tanker om temaet også. Barn trenger disiplin og rammer, ikke at de konstant skal forståes i hjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at for 40-50 år siden var det mye mer fokus på lydighet og disiplin i skolen, og guttene måtte sitte stille og konsentrert uten å "få være gutter." Den gangen gjorde guttene det bedre enn jenter. Jeg tror det handler mer om at barn trenger krav, og ikke skal forståes i hjel. 

Det har ikke vært noen satsning på jenter på bekostning av guttene, men derimot tåler gutter dårligere å ikke ha faste rammer og disiplin. Man må stille krav, og ikke akseptere uro og unnasluntring.

Dette er 68'ernes skyld, og handler overhode ikke om hverken feminisme eller noen konspirasjon mot gutter.

Anonymkode: f7092...cd4

Tror det ligger mye i dette. Noe kan kanskje tilskrives en mer "kvinnelig" skole og fokus på å få jenter opp og frem, men jeg tror som deg det først og fremst handler om at man har skapt et skolesystem som passer jenter bedre enn gutter, uten at intensjonen har vært å svekke gutter til fordel for jenter. Jeg tror nok det er mange som opplever det befriende å avtjene førstegangstjeneste etter mange år med "ansvar for egen læring", og endelig kjenne på krav og disiplin som man har trengt gjennom hele skolegangen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, herzeleid skrev:

Tror det ligger mye i dette. Noe kan kanskje tilskrives en mer "kvinnelig" skole og fokus på å få jenter opp og frem, men jeg tror som deg det først og fremst handler om at man har skapt et skolesystem som passer jenter bedre enn gutter, uten at intensjonen har vært å svekke gutter til fordel for jenter. Jeg tror nok det er mange som opplever det befriende å avtjene førstegangstjeneste etter mange år med "ansvar for egen læring", og endelig kjenne på krav og disiplin som man har trengt gjennom hele skolegangen. 

Det beste året jeg har hatt i livet mitt er nettopp året i førstegangstjenesten. Det å ha ordentlige rollemodeller å se opp til, strenge krav til seg selv, det å kunne vokse og utforske sider ved seg selv en ikke visste eksisterte, og samtidig føle aksept og at man er en del av noe større, var utrolig givende for meg. Jeg fikk endelig vite mitt egentlige potensiale, og jeg var blant de beste i troppen når det kom til skole (gikk ikke en fysisk krevende, men teoretisk krevende førstegangstjeneste). Det var noe hordene på horder av kvinnelige lærere ikke hadde klart å få frem i meg. Lærte som nevnt mange ganger tidligere her itråden, at disiplin og krav var veien å gå for meg.

Anonymkode: ad366...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...