Gå til innhold

Reise med Chinchilla


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg flytter til Norge fra England om ikke så lenge. Vi vil ha med vår chinchilla. Uheldigvis så finner jeg lite informasjon om det å ta med chinchilla på fly. Er det mulig å få ham med i kabinen? Eller må han inn i lasterommet? Er utrolig redd for at lasterommet kommer til å stresse ham ihjel.

Anonymkode: 977f2...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tatt en telefon og sjekket. Vil da tro man kan ha det i kabinen?
Men, har dere bare en chinchilla? De er sterke flokkdyr og etter å hatt det i 16 år så er det en ting jeg har lagt merke til, og det er det hvor avhengig de er av hverandre.
Med to så kan de også finne trygghet i hverandre på turen/ellers.
Kan tenke meg at fører til for mye stress i lasterommet. Hvilket flyselskap skal dere reise med?

Anonymkode: b778d...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt en telefon og sjekket. Vil da tro man kan ha det i kabinen?
Men, har dere bare en chinchilla? De er sterke flokkdyr og etter å hatt det i 16 år så er det en ting jeg har lagt merke til, og det er det hvor avhengig de er av hverandre.
Med to så kan de også finne trygghet i hverandre på turen/ellers.
Kan tenke meg at fører til for mye stress i lasterommet. Hvilket flyselskap skal dere reise med?

Anonymkode: b778d...97b

Som jeg forstår det så kan man ikke ha noe som helst kjæledyr (med mindre det er en service-hund) i kabinen.. Ser ut som det blir til at vi enten kjører eller tar båt.

De hadde bare en til salgs på dyrebutikken, og han hadde vært der i flere måneder, så vi kjøpte ham. Men vi har snakket med oppdretter, og hadde planer om å kjøpe ny chinchilla når vi fikk nytt bur, i tilfelle de ikke skulle gå overens med en gang. Uheldigvis så bestemte bedriften seg for å aldri sende buret og bare ignorere mailer. Så nå er planen å kjøpe en venn når vi kommer oss til Norge. Men du sier noe der med at de kan finne trygghet i hverandre. Uheldigvis så finner jeg ikke noe egnet bur, hverken på nett eller butikk. De som er store nok er jo direkte helsefarlige med gitter platformer og stiger. Kunne jo bare skaffet et midlertidig marsvinbur for å ha den nye chinchillaen i, mens vi introduserer dem. Hmm, jeg skal forhøre meg litt med kjæresten. :-D
 

Anonymkode: 977f2...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg forstår det så kan man ikke ha noe som helst kjæledyr (med mindre det er en service-hund) i kabinen.. Ser ut som det blir til at vi enten kjører eller tar båt.

De hadde bare en til salgs på dyrebutikken, og han hadde vært der i flere måneder, så vi kjøpte ham. Men vi har snakket med oppdretter, og hadde planer om å kjøpe ny chinchilla når vi fikk nytt bur, i tilfelle de ikke skulle gå overens med en gang. Uheldigvis så bestemte bedriften seg for å aldri sende buret og bare ignorere mailer. Så nå er planen å kjøpe en venn når vi kommer oss til Norge. Men du sier noe der med at de kan finne trygghet i hverandre. Uheldigvis så finner jeg ikke noe egnet bur, hverken på nett eller butikk. De som er store nok er jo direkte helsefarlige med gitter platformer og stiger. Kunne jo bare skaffet et midlertidig marsvinbur for å ha den nye chinchillaen i, mens vi introduserer dem. Hmm, jeg skal forhøre meg litt med kjæresten. :-D
 

Anonymkode: 977f2...a5e

Hvorfor synes du gitterburene på dyrebutikken er helsefarlige?

Da jeg var liten hadde vi fikset et to meter høyt klesskap til chinchillabur. Sagde hull i hyllene, lagde gitter i dørene, og ordnet så man kunne legge en fin mengde sagflis i bunn. De hadde det fint der. 

Anonymkode: 91353...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor synes du gitterburene på dyrebutikken er helsefarlige?

Da jeg var liten hadde vi fikset et to meter høyt klesskap til chinchillabur. Sagde hull i hyllene, lagde gitter i dørene, og ordnet så man kunne legge en fin mengde sagflis i bunn. De hadde det fint der. 

Anonymkode: 91353...fb3

Ser bare for meg at han løper opp stigene, setter fast foten, skvetter av noe og ender opp med et brekt ben. Det er veldig stor mellomrom mellom stangene.


Når vi kommer oss til Norge så skal vi bygge en villa av kleskap, vitrineskap eller hva enn det skal nå være. :)

Anonymkode: 977f2...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...