Gå til innhold

FBI sjefen : Islamsk terror slik vi aldri har sett, venter Europa.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjefen for FBI i USA mener at ustabilitet og ekstrem terror venter Europa. Ukontrollert innvandring fra konflikt områder gjør at hvem som helst kan ta seg inn i Europa, også IS. Vi har allerede fått en forsmak på dette i Paris og Belgia mener han.

http://www.nytimes.com/2016/07/28/world/isis-attacks.html?_r=0

Hva tror dere, har FBI sjefen peiling? 

Anonymkode: 9462f...727

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir livredd. Vurderer å avlyse ferieturen nå.

Anonymkode: 5bce4...1e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke noe nytt? Store folkevandringer vil alltid være en kilde til uroligheter og krig. At IS smugler inn terrorister blant flyktningene er noe som har vært påpekt i lang tid, men de som tør å si det blir stemplet som kalde, hjerteløse rasister uten snev av empati.

Vi snakker om at vi er redde for å dra dit og dit, og det er jo med rette, men hvorfor er vi så naive og tror det ikke smeller i Norge. Norge er alliert med USA og vesten, og er sett på som en fiende på lik linje med dem. Derfor tror jeg at Oslo, Stavanger, Bergen eller Trondheim kan være like store mål som en hvilken som helst annen storby i Europa. Noe annet vil være naivt.

Og vi legger til rette for dette med en vanvittig naiv innvandringspolitikk. FrP prøver så godt de kan, men er selvsagt sjanseløse når de ikke har flertall på stortinget.

Det skremmer meg at vi er et land full av naive politikere som tror at "lille Norge" blir skånet. Politiet bærer ikke lenger våpen, noe som er det fullstendige vanvidd. Hvor mange liv ekstra vil ikke gå tapt i en situasjon ala den i Nice når politiet må bruke dyrebar tid for å få hentet ut våpen før de får stanset en evt. terrorist?

Jeg blir redd og forbannet, og krysser bare fingrene for at ikke jeg eller mine nærmeste befinner oss i området når det smeller.

Anonymkode: 13a4c...8b2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir livredd. Vurderer å avlyse ferieturen nå.

Anonymkode: 5bce4...1e7

Det hjelper ikke så mye. Kan jo skje i Norge også.

Anonymkode: 86f28...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen for FBI i USA mener at ustabilitet og ekstrem terror venter Europa. Ukontrollert innvandring fra konflikt områder gjør at hvem som helst kan ta seg inn i Europa, også IS. Vi har allerede fått en forsmak på dette i Paris og Belgia mener han.

http://www.nytimes.com/2016/07/28/world/isis-attacks.html?_r=0

Hva tror dere, har FBI sjefen peiling? 

Anonymkode: 9462f...727

Han sier ikke noe nytt. De så kalte ''rasistene'' har advart mot det samme lenge. Men når FBI sjefen sier det, da er det ikke rasisme lenger. Eller hva, sosialister?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt at samtidig som folk opphøyer Islam (IS er faktisk den rene formen for Islam og de eneste som lever slik Muhammed ville at muslimer skulle leve!), så snakker de ned om og tenker ned om kristendommen, som faktisk er det eneste som kunne stått imot Islam realistisk sett. Mange ateister er også sosialister, og tenker og snakker høyt om Islam og alt som følger med den religionen der, det er mange sekundære muslimer som også (ofte i stillhet) støtter det IS gjør, fordi de følger profeten sin og gjør det han mente man skulle gjøre; slakte de "vantro" og lyve for dem. Late som de er ens venn, for så å snu tvert om akkurat når det passer dem. 

Det hjelper ikke at media også er preget av sosialisme, og fremmer en usunn holdning og et forskrudd syn på hvordan verden bør være. Vikingblodet er svært tynnet ut, tydeligvis, for nordmenn (og skandinaviere/europeere generelt) er balleløse og underdanige. For ikke å snakke om naive! 

Det finnes ikke fred i Islam, hele religionen er bygget på krig og sex. Jeg holdt på å skrive noe drastisk, men lar være :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lurer jeg på om sosialistene og de som stemmer Krf og V her på forumet kan svare meg på følgende spørsmål:

 

Hva er det som rettferdiggjør eget lands undergang og egne innbyggeres truet sikkerhet?

Hvordan tenker dere å sile ut på forhånd terroristene, ekstremistene og de med holdninger som er uforenelige med vestlige verdier og levesett?

Hvorfor vil dere ikke ha lukkede mottak for alle som kommer?

Hvordan tenker dere at dere hjelper folk på flukt når dere slipper inn her i landet de de flukter fra?

Hvordan tenker dere dere hjelper oss som allerede er her når dere slipper inn i landet de som vil skade oss og ødelegge det for oss?

 

Jeg tviler på at jeg får seriøse svar fra dere for dere selv innser hvor feilslått deres politikk er, men jeg gjør et forsøk uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor bør Norge adoptere en filosofi om ikkevold, få inn i grunnloven at vi ikke lengre vil la våre tropper eller vårt militære materiell forlate våre landegrenser. Hverken for å trene opp terrorister eller for å bombe og drepe vilkårlig. Hvis det betyr at vi ikke lengre får være med i NATO får vi alliere oss med Russland eller væpne folket. Afghanistan vant over både USA og Russland ved å ha et væpnet folk og fjell, vi har fjell.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk aksepterer at drittsekkene på stortinget dreper masse mennesker på våre vegne. Det gjør oss langt mindre sikker og det gjør oss alle til mordere. Dessuten er bomber svindyre, vi kunne heller fått skattelette eller fjernet noen bomringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen for FBI i USA mener at ustabilitet og ekstrem terror venter Europa. Ukontrollert innvandring fra konflikt områder gjør at hvem som helst kan ta seg inn i Europa, også IS. Vi har allerede fått en forsmak på dette i Paris og Belgia mener han.

http://www.nytimes.com/2016/07/28/world/isis-attacks.html?_r=0

Hva tror dere, har FBI sjefen peiling? 

Anonymkode: 9462f...727

Ja han har rett. Men det rare er at dette liksom er noe nytt. Dette har vi vært klar over i flere tiår. Det ble advart mot dette, men ingen lyttet. De var mer opptatt av å kaste egg og skrike rasist. Så jeg vet ikke, er folk i dvale, følger de ikke med, forstår de ikke konsekvenser av politikk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drizzt skrev:

 

Og så lurer jeg på om sosialistene og de som stemmer Krf og V her på forumet kan svare meg på følgende spørsmål:

 

Hva er det som rettferdiggjør eget lands undergang og egne innbyggeres truet sikkerhet?

Dette er paranoia og skrekkpropaganda. De aller fleste som kommer hit fra fjerne verdensdeler kommer hit i fred og vil bare skape seg et bedre liv.

Hvordan tenker dere å sile ut på forhånd terroristene, ekstremistene og de med holdninger som er uforenelige med vestlige verdier og levesett?

Vestlige verdier og levesett er ikke bare fantastisk. Vi har godt av å få input fra andre kulturer. Og hvorfor reiser nordmenn som aldri før utenlands? Høres selvmotsigende at man ikke da skal være åpen for andre kulturer.

De kriminelle terroristene er det politi og etterretningstjeneste som tar seg av. Man kan ikke la noen få terrorister ødelegge for resten.

Hvorfor vil dere ikke ha lukkede mottak for alle som kommer?

Lukkede mottak er umenneskelig, og ikke akkurat en god begynnelse for de som kommer hit og skal tilpasse seg samfunnet. Medisinen da er ikke å sende dem i ghettofengsel der de er på siden av den norske samfunnet.

Hvordan tenker dere at dere hjelper folk på flukt når dere slipper inn her i landet de de flukter fra?

Igjen. Her har vi politi og etterretningstjenesten som skal luke ut de dårlige menneskene.

Hvordan tenker dere dere hjelper oss som allerede er her når dere slipper inn i landet de som vil skade oss og ødelegge det for oss?

Paranoia igjen. De aller fleste som kommer hit vil ikke skade og ødelegge oss. De vil bare ha et bedre liv.

 

Jeg tviler på at jeg får seriøse svar fra dere for dere selv innser hvor feilslått deres politikk er, men jeg gjør et forsøk uansett.

 

Anonymkode: cc03e...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de angrepene vi har sett hittil er utført av kun en person, ofte en med psykiske lidelser eller tenåringer uten militær trening. Når jeg ser hvor mange de har drept og skadet tenker jeg med frykt på hvor katastrofalt det ville vært hvis flere trenede al-Qaida krigere går sammen i flere koordinerte angrep, og flere tusen blir drept og skadet. Er politi og helsepersonell forberedt på slike angrep? 

Anonymkode: bb34c...aed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere leste hva som ble referert?

Og dere noterte dere at evalueringen knytter seg til hva som antas kunne finne sted etter at ISIS er slått til grunne?

I scenariet hvor ISIS er slått ned er evalueringene hans ganske korrekte med hensyn til at noen vil alltid overleve, unslippe o.l.

Så ser han tilbake til dannelsen av AlQuida (rundt 25 år siden), og bakgrunnen for den dannelsen, og tegner et tilsvarende scenario basert på sammenlignbahet. 

Anonymkode: f7e38...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, FBI-sjefen vet nok hva som kommer, siden han selv er med på planleggingen og utførelsen av angrepene.

Anonymkode: 9f24f...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...