Gå til innhold

Religiøs leder på 60 år gifter seg med 6 åring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er arrestert.

Anonymkode: 7b2e6...c35

Ja, men det er et viktig tema fordi om, dette er jo noe som skjer neste hver dag i midtøsten og alle blir ikke arrestert.

Anonymkode: 03d2a...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er arrestert.

Anonymkode: 7b2e6...c35

Afghanistan har en statsforvaltning og en statsforfatning  innsatt av USA. Dette har liten eller ingen oppslutning blant den overveiende muslimske befolkningen i Afghanistan som helhet, som i all hovedsak lever sine egne liv stort sett helt uavhengig av hva sentrale myndigheter i Kabul måtte si og mene (ikke helt ulikt liberalistenes idealsystem). De sentrale myndighetene i Kabul har fint liten makt og innflytelse utenfor Kabul. Så det at han er arrestert er ikke en gang i nærheten av å bety det du ønsker at det skal bety.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://nettavisen.no/nyheter/religiøs-leder-(60)-gifter-seg-med-seksaring/342324.html

 

Fy faen, de halshugger homofile men pedofili er lovlig.

Anonymkode: 03d2a...f12

Verden er et sykt sykt sted. Stakkars lille barnet. Onde, onde gamle gris og onde foreldre ikke minst. Det blir mer og mer klart for meg at ekstreme muslimer hater døtrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er arrestert.

Anonymkode: 7b2e6...c35

De skulle arrestert foreldrene til jentungen i samme slengen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette hatet? Og hvordan kan de tenne på noe de hater?? Jeg begriper det ikke!!! Hvis jeg mislikte noe så sterkt så hadde jeg holdt meg unna. Kan ikke alle som hater kvinner bare holde seg unna dem???? 😡

Anonymkode: bee75...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkelen

"

Pågripelsen av Karim fant sted bare dager etter at en 14 år gammel gravid jente ble satt fyr på og brent i hjel i den samme provinsen. Jentas familie sa hun ble torturert og satt fyr på av ektemannens familie. Hun tente på seg selv, har familien hans hevdet.

Tidligere denne måneden sa Sima Samar, som leder Afghanistans uavhengige menneskerettighetskommisjon, at usikkerheten og fattigdommen i noen regioner er så stor at familiene gifter bort sine døtre i svært ung alder for å kvitte seg med dem.

"

Jenter er mindre verdt der enn insekter er for oss. 

Anonymkode: 6fe32...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Det blir mer og mer klart for meg at ekstreme muslimer hater døtrene sine.

Det verste av alt er at de ikke er ekstreme en gang, men tvert i mot er normalmuslimer. Profeten giftet seg jo med 6-årige Aisha, så da så.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Det verste av alt er at de ikke er ekstreme en gang, men tvert i mot er normalmuslimer. Profeten giftet seg jo med 6-årige Aisha, så da så.

Sjukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Verden er et sykt sykt sted. Stakkars lille barnet. Onde, onde gamle gris og onde foreldre ikke minst. Det blir mer og mer klart for meg at ekstreme muslimer hater døtrene sine.

Verden er ond ingen tvil om det. Og ja, stakkars barn som vokser opp i slike kulturer, styrt av en ideologi som stadig får mer innpass i vårt samfunn. Men jeg tror ikke muslimer hater sine barn. De er alle et offer for ideologien islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Maleficenta skrev:

De skulle arrestert foreldrene til jentungen i samme slengen

Hvorfor i alle dager skal de arresterte foreldrene fordi datteren deres ble kidnappet fra dem? Altså, svinet selv sier at han fikk henne i gave, men jenta skal jo returneres til familien fordi deres forklaring om at hun ble kidnappet ser ut til å stemme. Myndighetene, kvinnesenteret og lederen for kvinnesaker, returnerer henne til dem fordi det ikke er de som har gjort noe galt her. Det virker da helt plausibelt at en seksåring som er giftet bort til en sekstiåring i en annen del av landet ble kidnappet fremfor gitt bort.

Jeg fatter ikke hvorfor i alle dager man skulle arrestere foreldre som har fått sine barn kidnappet av religiøse fanatikere. Vet du noe de ikke vet, eller sluttet du å lese allerede før tredje setning i artikkelen? Beklager spydigheten, jeg synes bare det er så dumt å si slikt om foreldre som har fått den lille jenta si kidnappet og giftet bort fullstendig mot deres vilje. Ikke at de leser dette, akkurat, men jeg synes uansett ikke det er bra.

Uansett en jævlig kvalmende sak. Sånn sett er det jo ikke riktig at pedofili er lov, all den tid fyren tross alt er arrestert, men det er klart det er et symptom på rimelig bakstreverske tradisjoner likevel.

Anonymkode: d178d...0f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal de arresterte foreldrene fordi datteren deres ble kidnappet fra dem? Altså, svinet selv sier at han fikk henne i gave, men jenta skal jo returneres til familien fordi deres forklaring om at hun ble kidnappet ser ut til å stemme. Myndighetene, kvinnesenteret og lederen for kvinnesaker, returnerer henne til dem fordi det ikke er de som har gjort noe galt her. Det virker da helt plausibelt at en seksåring som er giftet bort til en sekstiåring i en annen del av landet ble kidnappet fremfor gitt bort.

Jeg fatter ikke hvorfor i alle dager man skulle arrestere foreldre som har fått sine barn kidnappet av religiøse fanatikere. Vet du noe de ikke vet, eller sluttet du å lese allerede før tredje setning i artikkelen? Beklager spydigheten, jeg synes bare det er så dumt å si slikt om foreldre som har fått den lille jenta si kidnappet og giftet bort fullstendig mot deres vilje. Ikke at de leser dette, akkurat, men jeg synes uansett ikke det er bra.

Uansett en jævlig kvalmende sak. Sånn sett er det jo ikke riktig at pedofili er lov, all den tid fyren tross alt er arrestert, men det er klart det er et symptom på rimelig bakstreverske tradisjoner likevel.

Anonymkode: d178d...0f6

Åja trodde de gifta henne bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "religiøse lederen" kan ikke være særlig religiøs, siden han ikke har samvittighet. For når man dypdykker i det åndelige livet så er det umulig å skulle begå noe slikt uten å få store samvittighetskvaler.

Her snakker vi derimot om en person som hevder seg religiøs fordi han har pugget og lest gjennom en bok skrevet av menneskehender, ikke fordi han har gått inn i seg selv og handlet deretter. Han misbruker religion og kommer til bli hardt straffet for det den dagen kroppen hans dør og han skal finne veien til lyset.

Anonymkode: ca71d...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne "religiøse lederen" kan ikke være særlig religiøs, siden han ikke har samvittighet. For når man dypdykker i det åndelige livet så er det umulig å skulle begå noe slikt uten å få store samvittighetskvaler.

Her snakker vi derimot om en person som hevder seg religiøs fordi han har pugget og lest gjennom en bok skrevet av menneskehender, ikke fordi han har gått inn i seg selv og handlet deretter. Han misbruker religion og kommer til bli hardt straffet for det den dagen kroppen hans dør og han skal finne veien til lyset.

Anonymkode: ca71d...e87

Religiøse er ikke snillere eller mer samvittighetsfulle enn andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje afganere burde begynne med familieplanlegging, og ikke få flere barn enn de har råd til å oppdra. Ganske sprøtt at de gir bort/selger døtrene sine fordi de har dårlig råd. 

Burde vestlige land i større grad informere om nettopp dette? Kanskje bevilge penger til p-piller og kondomer som en form for bistand? Dette høres kanskje useriøst ut, men jeg mener det. Verden blir verre og verre jo flere som blir født inn i slik fattigdom. Dette er også aktuelt for Afrika. Over 1 milliard fattige afrikanere om 80 år pga stor befolkningsvekst. Dette må jo til slutt ende med en enorm sultkatastrofe. 

Anonymkode: 121bc...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...