Gå til innhold

Jeg skal reise - men hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle dere flotte mennesker her inne!

Jeg skal reise i påsken, men har ikke helt bestemt meg for hvor. Jeg er ikke spesielt bereist, og nå som jeg har muligheten til å reise MYE så ønsker jeg å benytte meg av den sjansen jeg har. Håper noen bereiste mennesker her inne kan komme med noen tips til flotte steder!

Jeg har et par kriterier da;

- ønsker ikke å reise til land hvor (mangelen på) kvinners rettigheter er på et helt inhumant nivå (tenker da spesielt plasser hvor jeg ikke kan kjøre bil, ha håret fritt, eller hvor voldtektsraten er helt skyhøy, eller hvor voldtekt ikke er ansett som en kriminalitet, osv). 

- ønsker ikke å reise til Europa, vil lengre ut! Heller ikke USA (har vært i California).

- ønsker ikke å reise til en by/sted hvor det anses som så farlig å være som hvit at du egentlig ikke kan oppholde deg alene uten å bli kidnappet (jada satt litt på spissen). Heller ikke byer/steder med uhørt høy dødsrate.

- jeg ønsker ikke å reise til "bare by", da jeg er veldig glad i fin natur. Det bør være naturattraksjoner der av en sort.

- ønsker ikke et veldig turistområde (f.eks Dubai, Thailand osv), men en mer undervurdert liten perle kanskje. Som Myanmar eller Tibet.

 

Ja jeg er en ubereist person som har hatt det veldig trygt i lille Norge veldig lenge, det er jeg klar over. Og jeg ønsker å besøke veldig mange land fremover, men jeg må starte i det trygge. Vennligst ikke døm meg for det. 🙊

Anonymkode: 08580...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, dere!
Jeg tror også Sri Lanka hadde vært bra, men jeg har en kollega som er halvt srilankansk, og hun sier at man må ha privatsjåfør når man reiser dit - aldri ta kollektivtransport for da blir du befølt og sånt!!! Kjente at det skremte meg en del.
Men det kan jo også ha litt å si på hvor man reiser da sikkert...

Uruguay er faktisk er ganske bra forslag. Jeg kan nesten ingenting om Uruguay, så da drar jeg i det minste ikke dit med masse fordommer. :fnise:

Anonymkode: 08580...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist over store deler av Sri Lanka, og brukte kanskje 70 % offentlig transport (måtte betale ekstra for privat transport der det ikke gikk noe offentlig), og opplevde ingen ubehageligheter :) Heller det at folk enten ville prate fordi det synes det var så artig å treffe en utlending på bussen/toget, og at de hjalp meg finne fram til rett buss (opptil flere ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Costa Rica og Panama opplevde jeg som trygge land å reise alene i som jente :)  Vakker og variert natur, fra kritthvite strender og azurblått hav til store vulkaner. Likte meg godt i resten av Mellom-Amerika og, men da var jeg med på en organisert gruppetur. 

Anonymkode: e88bf...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Costa Rica og Panama opplevde jeg som trygge land å reise alene i som jente :)  Vakker og variert natur, fra kritthvite strender og azurblått hav til store vulkaner. Likte meg godt i resten av Mellom-Amerika og, men da var jeg med på en organisert gruppetur. 

Anonymkode: e88bf...f85

Enig,der er det flott :) Vietnam anbefales og,i følge min venninne som er derfra. Jeg følte meg trygg i Costa Rica,vennlige folk også er det fantastisk natur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vietnam og Costa Rica, begge høyt på listen over turiststedet though..

Ikke at jeg har vært der selv, men argentina står høyt på listen over steder jeg kunne tenke meg å reise.

Men om man ønsker å se en helt annen kultur enn europa ville jeg nok reist til Vietnam.

Veldig annerledes mat, språk, natur. Og Ho Chi Minh er en ganske fin by til å være asiatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...