Gå til innhold

Hvor lenge sover din mann i helgene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Nei, man dør ikke. Men jeg synes det er respektløst å la den andre få alt når de ikke synes det er greit.

Og jeg synes det er respektløst å ikke kunne forstå at b-mennesker er annerledes enn a-mennesker. Kan også klassifiseres som forskjøvet døgnrytme, som er en helt vanlig søvn"lidelse". 

Anonymkode: 854b1...594

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes det er respektløst å ikke kunne forstå at b-mennesker er annerledes enn a-mennesker. Kan også klassifiseres som forskjøvet døgnrytme, som er en helt vanlig søvn"lidelse". 

Anonymkode: 854b1...594

Men 1400 da, kom igjen. Jeg er også b-menneske, men jeg klarer å stå opp likevel. Og hva med resten av uka? Er ikke sunt å stå opp 0700 6 dager i uka for så å stå opp 1400 en dag. Lurer på om han sov så lenge før de fikk barn?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Feyfeyhey skrev:

Du har ikke hørt om b-mennesker? NULL problem å sove til 14. Om noen skulle tvinge meg ut av senga før 10 i helga hadde jeg blitt rimelig irritert.

Man må da ikke vente på den andre, man klarer vel å gjøre ting på egenhånd. Ta med barna ut, dra i parken.
Skjønner det hadde vært vanskelig med 5 barn, men med 2 burde det da vitterlig ikke være noe problem.

Man får da ikke barn om man ikke kan håndtere mindre enn 14 timer søvn uten å bli gretten. Jeg antar du ikke har barn, ettersom du "blir rimelig irritert" om noen tvinger deg opp av senga før kl 10 i helgene. 

Det handler ikke om at man ikke kan finne på noe alene med barna. Det handler om å finne på noe sammen, men også å få ting gjort. Handle mat, husarbeid etc. Legger du deg kl 23, og våkner kl 10, har du sovet i 11 timer. Du TRENGER ikke mer søvn. B-menneske eller ikke. Har man barn, tar man seg sammen på søvnfronten.

Anonymkode: 0c87f...3f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wildfig

Tuller du? Pokker ta, jeg hadde sparket han opp! Her er det maks 10. Det får være mer enn nok. Den tiden man har små barn så er det de som er i fokus. Ikke ene partens behov for søvn. Må han ta seg sammen. Ta dere en prat ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Feyfeyhey skrev:

Du har ikke hørt om b-mennesker? NULL problem å sove til 14. Om noen skulle tvinge meg ut av senga før 10 i helga hadde jeg blitt rimelig irritert.

Man må da ikke vente på den andre, man klarer vel å gjøre ting på egenhånd. Ta med barna ut, dra i parken.
Skjønner det hadde vært vanskelig med 5 barn, men med 2 burde det da vitterlig ikke være noe problem.

Er det ikke et poeng å gjøre noe sammen som familie i helgen? I ukedagene ser jo barna knapt foreldrene sine, så da bør man jo prøve å være sammen med småbarn i helgene. Så små barn legger seg så tidlig, så det hjelper ikke om man er uthvilt på kvelden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/30/2016 at 21.20, Pearl2.0 skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Feyfeyhey skrev:

Er ingen som stopper TS å sløve lengre på morran. Hvorfor skal han straffes fordi hun er a-menneske?

Oh. My. God. Selv om man har muligheten betyr det ikke at man nødvendigvis sover til 14. Å sove til 14 er ikke å sløve. De er ren dårskap.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/30/2016 at 22.02, AnonymBruker skrev:

.

 

Den 7/30/2016 at 22.07, tirben skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes det er respektløst å ikke kunne forstå at b-mennesker er annerledes enn a-mennesker. Kan også klassifiseres som forskjøvet døgnrytme, som er en helt vanlig søvn"lidelse". 

Anonymkode: 854b1...594

Det er respektløst å sove halve dagen når man har små barn. Barna er jo et felles ansvar. Hvorfor skal den ene parten ta en mye større del av ansvaret enn den andre fordi den andre skal dekke sitt egoistiske behov for å sove halve dagen? Ingen må sove til kl 14 på dagen hver helg. Det er ren egoisme og ansvarsløshet, fremstår som umodent og dårlig overfor både partner og barn. Når man blir foreldre må man faktisk sette barna først og være forberedt på å ofre seg litt for dem i de få årene de er små. Selv om man er b-menneske. Dårlig unnskyldning for å unndra seg ansvaret sitt. 

Anonymkode: 014c0...cce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, kaninen skrev:

Nyter man tiden noe dårligere på kvelden? Heller tvert imot spør du meg. Hilsen natteugle og b-menneske deluxe. :)

Da har jo barna lagt seg! Så små barn legger seg tidlig, og da får man liten tid sammen som familie. Har man først fått barn,  må man regne med at livet forandrer seg.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tirben skrev:

Da har jo barna lagt seg! Så små barn legger seg tidlig, og da får man liten tid sammen som familie. Har man først fått barn,  må man regne med at livet forandrer seg.  

Nettopp!! Velger man å få barn må man forvente og tåle å ofre seg litt for dem. Å velge å sitte oppe halve natta og sove halve dagen og dermed velge bort tid med barna synes jeg er svært egoistisk! 

Anonymkode: 014c0...cce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke barn. Men min samboer kan lett sove til 13-14 i helgene, med mindre han har noen avtaler. For min del må han bare sove så lenge han vil, står opp jævlig tidlig mandag til fredag. Men får vi barn blir det andre boller, men tenker vi da har hver sin dag med å stå opp:) 

Anonymkode: bde79...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange bruker betegnelsen B-menneske som unnskyldning for å dyrke latskap og egoisme. 

Anonymkode: 014c0...cce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann sover til han våkner med mindre vi har avtalt noe annet. Vi er takk og lov b-mennesker begge to.,Og, jeg hadde nær sagt har takk og lov ingen  felles barn. Jeg har ingen problemer med å sysselsette meg selv om jeg står opp før han.

Men min eks som jeg har barn med var a og jeg b. For et mareritt. Vi hadde også sovedager når vår sønn, også b, var liten. Og han var alltid grisesur når jeg da denne ene dagen i uka skulle få sove ut. Jeg hadde derfor alltid dårlig samvittighet og fikk i grunnen aldri benyttet meg av denne sovedagen fullt ut fordi jeg visste at han satt grinete og ventet på at jeg og barnet stod opp. Han ville helst at vi alle  3 skulle spise frokost kl 7. Dette var kos for han. Altså skulle jeg og barnet vårt opp i otta for å tilfredsstille hans ønske om kose med felles frokost. Folk er gale. B-mennesker koser seg ikke med frokost kl. 7. B--mennesker som er  innvilget sovedager vil i hvertfall sove til 12. 

La mannen din få være i fred denne ene dagen i uka uten at han skal kjenne på dårlig samvittighet om han ellers er en partner/pappa du liker å leve med og som stiller opp på andre måter. Dere kommer aldri til å bli like når det kommer til døgnrytme. Forhold handler om å gi og ta. Dere har gitt hverandre hver deres dag. 

Anonymkode: b980e...c3a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/30/2016 at 22.16, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/30/2016 at 22.21, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette her er bare ren egoisme og helt uakseptabelt!

Anonymkode: db731...46e

Typisk kjønnssentrisk og kvinnesjåvinistisk kjønnskrigersvar. Hvorfor er dette egoistisk? De deler jo sovedagene likt. At hun ikke sover like lenge som ham på sovedagene sine er jo hennes problem, ikke hans.

Det er tvert i mot hun som er egoistisk her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Feyfeyhey skrev:

Igjen, det er INGEN som stopper TS å sløve lengre på sovedagene sine. Ikke hans skyld at ts står opp kl 9.

Det er jo ikke det dette handler om. Ts står opp i rimelig tid fordi hun verdsetter og prioriterer å bruke tid på barna sine. Det gjør ikke mannen hennes. Han prioriterer sine egne behov. Det er kjernen i konflikten. Han må gjerne sove halve dagen for min del, men kom ikke å påstå at det er noe annet enn ren egoisme og prioritering av egne behov fremfor familie og barna sine. 

Anonymkode: 014c0...cce

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Typisk kjønnssentrisk og kvinnesjåvinistisk kjønnskrigersvar. Hvorfor er dette egoistisk? De deler jo sovedagene likt. At hun ikke sover like lenge som ham på sovedagene sine er jo hennes problem, ikke hans.

Det er tvert i mot hun som er egoistisk her.

Dette handler om prioritering. Tid sammen med barna sine eller å sove halve dagen. Å velge å prioritere barna er selvsagt egoistisk ja :sprettoy: Mine egoistiske behov eller det beste for fellesskapet. Når man blir foreldre må man tenke over prioriteringene sine og verdiene sine. Ts og mannen har begge muligheten til å velge, de har rettferdig fordeling av sovedager. Derimot gjør de ulike valg på bakgrunn av ulike prioriteringer. Hun prioriterer barna og familietid. Han prioriterer seg selv. 

 

Anonymkode: 014c0...cce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Men 1400 da, kom igjen. Jeg er også b-menneske, men jeg klarer å stå opp likevel. Og hva med resten av uka? Er ikke sunt å stå opp 0700 6 dager i uka for så å stå opp 1400 en dag. Lurer på om han sov så lenge før de fikk barn?

Jeg er enig i at 14 er særdeles lenge, men nå har de hatt en avtale med sovedag uten å sette maxtid, og da kan man jo ikke klage. Enten må man endre avtalen, eller akseptere at det er slik og faktisk finne på noe med ungene selv. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man får da ikke barn om man ikke kan håndtere mindre enn 14 timer søvn uten å bli gretten. Jeg antar du ikke har barn, ettersom du "blir rimelig irritert" om noen tvinger deg opp av senga før kl 10 i helgene. 

Det handler ikke om at man ikke kan finne på noe alene med barna. Det handler om å finne på noe sammen, men også å få ting gjort. Handle mat, husarbeid etc. Legger du deg kl 23, og våkner kl 10, har du sovet i 11 timer. Du TRENGER ikke mer søvn. B-menneske eller ikke. Har man barn, tar man seg sammen på søvnfronten.

Anonymkode: 0c87f...3f5

Jeg har barn, og har hatt det i over ti år. Jeg har faktisk hver eneste morgen sovet til 10, med unntak fra første året da babyen våknet kl. 09. (Baby som sov 14 timer i strekk hver natt, passet meg perfekt :P ) 

Da babyen ble over året og hadde interesse av tv la jeg meg på sofaen og sov videre en times tid til, dvs til 10. Da barnet var rundt fem år så begynte vi med at ungen stod opp alene (hadde startet tidligere med dette om vi hadde bare en etasje, men utsatte til ungen var fem siden soverommet var en etasje opp), mens jeg sov videre. Det har hele tiden vært lov å komme inn i senga mi, ligge der med bok eller små stilleleker, alltid vært lov å spørre om ting og vekke meg om det er noe. Men jeg SKAL sove lenge når det er helg. 

Har opplevd noen unger som har vært her på overnatting som har synes det var merkelig. Nå er uansett barnet så stort, at jeg er gjerne oppe alene en time før jeg vekker ungen ved 11-tiden. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er respektløst å sove halve dagen når man har små barn. Barna er jo et felles ansvar. Hvorfor skal den ene parten ta en mye større del av ansvaret enn den andre fordi den andre skal dekke sitt egoistiske behov for å sove halve dagen? Ingen må sove til kl 14 på dagen hver helg. Det er ren egoisme og ansvarsløshet, fremstår som umodent og dårlig overfor både partner og barn. Når man blir foreldre må man faktisk sette barna først og være forberedt på å ofre seg litt for dem i de få årene de er små. Selv om man er b-menneske. Dårlig unnskyldning for å unndra seg ansvaret sitt. 

Anonymkode: 014c0...cce

Ovenfor partner og barn? Men partneren har jo vært med på avtalen. Og barnet lider ingen nød, den ene forelderen er jo der. Det du sier er jo at mitt barn ikke har det bra fordi det vokser opp med en forelder. 

Jeg kan lett sove til 12-14 når barnet mitt ikke er hjemme, dvs jeg kunne også gjort det om det var en far i huset. Ser da ikke noe problem med det? Helger er til for avslapping, daffe på sofaen, gå på butikken eller en tur med hunden i pysjbukse, lage god mat, og nyte tiden sammen. Det er kvalitetstid for meg, ikke ut på aktiviteter så fort man har fått i seg frokost. 

Anonymkode: 854b1...594

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...